3bg ja vanne soveltuvuus

Auton tuunaukseen liittyvät jutut
Post Reply
smami
Posts: 18
Joined: 6.12.2009 18:45

3bg ja vanne soveltuvuus

Post by smami »

Elikkäs joo 2001 1,9tdi 96kw farkku passatti olis kyseessä ja kyselisin teiltä viisaammilta että millainen setti olisi 18" 42ET ja leveyttä 8", rengastuksella 235/40/18 mahtuuko kun en itse tuota ET hommaa osaa hahmottaa? ja kuinka paljon vaikuttaisi kulutukseen?
ja pasuuna ainakin vielä vakio korkeuksissa
User avatar
DJDH
Posts: 1794
Joined: 31.7.2006 21:38
Location: Espoo

Post by DJDH »

Käytäpä tuota hakua ihan ensiksi, tai katso tuosta muutamaa viestiä alempaa. 8)
Passat 3C Variant -08 2.0 TDI Highline Individual
smami
Posts: 18
Joined: 6.12.2009 18:45

Post by smami »

PeeJii80 wrote:siinäpäs olis kuvia Tosin vanteet ovat 8"x19" et 42 ja rengastus 225/35-19 ja mahtui pyörimään TODELLA reilulla madalluksella ihan kivuttomasti.
Näin kerrottiin 3b:stä mutta onko sopivuus sitten sama 3bg.ssä?
eli ei mene liian sisälle ja hankaa kun kääntää ruorin tappiin?
User avatar
AjH
Posts: 3160
Joined: 31.8.2006 14:36
Location: Nokia

Post by AjH »

3BG on isommat etulokarin ulkokaaret, sisälokarit ja jousituksen osat samat. Eli jos sopii 3B niin en käsitä miksei sopisi 3BG.
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT

MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
smami
Posts: 18
Joined: 6.12.2009 18:45

Post by smami »

kiitos eli ei muuta ku shoppailemaan
smami
Posts: 18
Joined: 6.12.2009 18:45

Post by smami »

Olisi tiedossa halvat 245/45/18 renkaat mahtuuko noilla pyörimään vai pitäisko olla 40 profiililla? pikainen vastaus olis kiva ettei mee alta jos sopiikin :D
Osku.T
Posts: 1024
Joined: 20.1.2008 20:35
Location: Vantaa/Rovaniemi

Post by Osku.T »

no josse vakiokorkunen on niin kyllä musta mahtuu kivasti pyöriin.
Audi a6 2.5 v6 tdi avant quattro vm02
FUCK YOUR FAKE WHEELS!
User avatar
Sami Jalonen
Posts: 3084
Joined: 18.3.2007 19:13
Location: Hyvinkää
Contact:

Post by Sami Jalonen »

Ihan älyttömän kokonen profiili, ennemmin 225/40 tai 235/40. Johan tossa alkaa nopeusmittarikin näyttämään mielenkiintoisia lukemia :) Yli neljä senttiä halkaisijassa eroa tohon 225/40 mikä on normaali koko.
smami
Posts: 18
Joined: 6.12.2009 18:45

Post by smami »

mutta jos kyseistä kokoa saisin 30eurolla 4rengasta ja 5mm pintaa jäljellä. opiskelijalle suht hyvä diili jos noi vaan mahtuu. mittari näyttää vakiorenkailla 84 kun ajaa 80 naviin että eikös toi kompensoi tota vähän ja navi päällä kokoajan niin ei se mittari virhe suurin ongelma ole vaan se että mahtuuko alle.
Osku.T
Posts: 1024
Joined: 20.1.2008 20:35
Location: Vantaa/Rovaniemi

Post by Osku.T »

No sit ostat ne.eihän siinä ole muuta.
Audi a6 2.5 v6 tdi avant quattro vm02
FUCK YOUR FAKE WHEELS!
User avatar
AjH
Posts: 3160
Joined: 31.8.2006 14:36
Location: Nokia

Post by AjH »

Mittarivirhe muuttuu 6km/h eli periaatteessa laiton, se kun ei saa olla noin päin että auto kulkee kovempaa mitä mittari näyttää.
Itse kumi on niin suuri että jopa vakiokorkusena voi olla ongelmia, lisäksi leimamies saattaa olla vastahankaan vaikka sinänsä taitaa mitat vielä mahtua muutoskatsastuksen rajoihin.

Ostaisin noi renkaat pois ja myisin edelleen vaikka johki rengasliikkeeseen vaihdossa oikean kokoseen sarjaan.
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT

MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
User avatar
Micco
VCF Member
Posts: 1561
Joined: 10.5.2005 22:20
Location: Joensuu

Post by Micco »

Yleensä käytetään 225/40 18 rengasta. Nuo 245/45 on kyllä ihan hullut traktorinpyörät laittaa Passatin alle. Vaikka ne siellä mahtuisivatkin pyörimään, niin ovat vähintään "mielenkiintoisen" näköiset.
Puhumattakaan siitä, että millainen ajonautinto mahtaa olla. Lisättäköön, kun aloitusviestissä kyseltiin polttoaineen kulutuksesta, että tuollaiset monsteriauton renkaat Passatissa lisäävät sitä kulutusta aivan turhaan ja varmasti.
Uncle Hank Fan Club

T5 Multivan 4motion, Homewrecker E30 ikuisuusrojekti ja taloudessa myös 3c Passat variant 2.0fsi 4motion sportline
Trombone
Posts: 63
Joined: 4.11.2009 13:16
Location: Pirkanmaa

Post by Trombone »

smami wrote:
PeeJii80 wrote:siinäpäs olis kuvia Tosin vanteet ovat 8"x19" et 42 ja rengastus 225/35-19 ja mahtui pyörimään TODELLA reilulla madalluksella ihan kivuttomasti.
Näin kerrottiin 3b:stä mutta onko sopivuus sitten sama 3bg.ssä?
eli ei mene liian sisälle ja hankaa kun kääntää ruorin tappiin?
Laittaa hymyilyttään noi "tunkin nosto sydeemien" puuttuminen helmoista a passatti a passatti.
Ei sillä eikä millään munakkaan näköinen pasuuna. Black is black. :D
-Hei lähe mukaan vaan tonne kylmään pohjolaan. Mä näytän sulle pienen maan jossa oudolla tavalla irrotellaan.-
Mokki
Posts: 1
Joined: 27.10.2009 20:53
Location: Iisalmi

Post by Mokki »

Lainataanpas hiukan tätä samaa ketjua, eli onko jollain varmaa tietoa (kuvaa?) miten 9" x 18" et38 istuu 3bg:ssä eteen? Renkaiksi tulis 225/40/18. Ja auto on 4 motion jos sillä nyt on jotain väliä. Auto on toistaiseksi ihan vakio korkeudella, mutta joku säädettävä setti pitää kevääseen mennessä hommata. Oman käsityksen mukaan edessä menee varmaan jonkun verran kaaren yli, mutta kuinka paljon? Vai meneekö edes? Taaksehan tuo menee heittämällä, taitaa jopa tarvita muutaman millin levikepalat jos ihan kaaren reunaan haluaa.
Jaku
Posts: 136
Joined: 27.10.2007 16:11
Location: Kuukanniemi
Contact:

Post by Jaku »

mites nuo levike palat, onkos ne laillisia nykyään vai ei?
itekki taakse niita tarttis
Passat 1.9 TDI -01
pikku polo 1.4 -06
http://www.kuvaboxi.fi/julkinen/2aqi6+jaku-auto.html
User avatar
Sami Jalonen
Posts: 3084
Joined: 18.3.2007 19:13
Location: Hyvinkää
Contact:

Post by Sami Jalonen »

Onhan niitä laillisiaki, mutta maksaa hunajaa..
Patu
Posts: 370
Joined: 25.8.2008 10:20
Location: Etelä-Pohjanmaa

Post by Patu »

Oon ymmärtänyt että TUV-paperi riittää vaan levikepaloissa, onko näin? Jos näin on niin ei ne mitään hunajaa maksa, tai noh kaikki on suhteellista.
Se vaan nyt on tyhmää ajaa hiljaa.
Leroy
Posts: 404
Joined: 10.9.2008 9:20
Location: Oulu

Post by Leroy »

(Mutuilua=) Itse olen elänyt siinä käsityksessä että noiden levikepalojen täytyisi olla ko. vannevalmistajan ko. automalliin tarkoittamia, että olisivat laillisia. Ja tämä tietysti sitten tarvittaessa dokumenteilla katsastusmiehelle osoitettava..
Subaru Legacy STW 2.5CVT
3C Passat Variant 1.9tdi Comfortline(ex)
Golf Plus 1.6FSI Sportline(ex)
3BG Passat Variant 2.0 85kW(ex)
Joni Sairanen
Posts: 195
Joined: 29.12.2008 21:23
Location: Tampere

Post by Joni Sairanen »

Leroy, näin olen itsekin käsittänyt tämän asian.

Eli siis ei riittäisi että on se tüv tai e -hyväksytty lätty siellä välissä.

Mulla tuli noissa lorinsereissa dokumentit omiin speisereihin missä tuli kaikenmaailman tarroja ovenpieliin liimattavaks muuttuneesta ET -luvusta ja tietysti hyväksyntätodistukset.. ja hinta uutena oli käsittääkseni hunajaa +alv :D
Volvo S80 -02
Buell XB-12S -07
+ muutama vanha VesiWehje
User avatar
Sami Jalonen
Posts: 3084
Joined: 18.3.2007 19:13
Location: Hyvinkää
Contact:

Post by Sami Jalonen »

Patu wrote:Oon ymmärtänyt että TUV-paperi riittää vaan levikepaloissa, onko näin? Jos näin on niin ei ne mitään hunajaa maksa, tai noh kaikki on suhteellista.
Tietääkseni ei oo näin, vaan kuten tuossa ylempänä spekuloitu. 100e ei vielä ole hunajaa, 1000e noista on :)
Patu
Posts: 370
Joined: 25.8.2008 10:20
Location: Etelä-Pohjanmaa

Post by Patu »

Sami Jalonen wrote:
Patu wrote:Oon ymmärtänyt että TUV-paperi riittää vaan levikepaloissa, onko näin? Jos näin on niin ei ne mitään hunajaa maksa, tai noh kaikki on suhteellista.
Tietääkseni ei oo näin, vaan kuten tuossa ylempänä spekuloitu. 100e ei vielä ole hunajaa, 1000e noista on :)
On se 100€ jo kova kiskuri hinta. Noh mä ajelen jatkossakin sitten TUV hyväksytillä spacereilla ja otan katsastukseen pois.
Se vaan nyt on tyhmää ajaa hiljaa.
Jaku
Posts: 136
Joined: 27.10.2007 16:11
Location: Kuukanniemi
Contact:

Post by Jaku »

ihan ku olisin joskus kuullu että joku olis kolaroinu tuollaiset autossa kiinni ja vakuutusyhtiö olis tutkinu ja hylänny korvauksen ku oli "laittomat" vaikka kolarin kanssa ei mitään tekemistä...
mutta tuolla perusteella itselläkin jos kolarois niin olis maksumiehenä kun oon asentanu kaujovaloihin xenonit...
Passat 1.9 TDI -01
pikku polo 1.4 -06
http://www.kuvaboxi.fi/julkinen/2aqi6+jaku-auto.html
User avatar
Pia
VCF Member
Posts: 2904
Joined: 2.8.2006 20:19
Location: Kauhava

Post by Pia »

Viime talvena ajettuani seatin kylkeen ei vakuutustarkastaja mitään valoja alkanu kyttään vaikka xenonit oliki. Ja hienosti rahat tuli tilille. Kaikkee kannata uskoo mitä ihmiset puhuu.
Uncle Hank Fan Club

VinkuWaunu -06 1.9 TDI Trendline BKC Mikä viheltäen tulee, se vinkuen menee.
Jaku
Posts: 136
Joined: 27.10.2007 16:11
Location: Kuukanniemi
Contact:

Post by Jaku »

niin. 8)
Passat 1.9 TDI -01
pikku polo 1.4 -06
http://www.kuvaboxi.fi/julkinen/2aqi6+jaku-auto.html
User avatar
AjH
Posts: 3160
Joined: 31.8.2006 14:36
Location: Nokia

Post by AjH »

Hyvinkin monella foorumilla hyvinkin monessa vastaavassa topicissa spekuloidaan näillä laittomilla muutoksilla ja onnettomuustilanteiden korvauksilla. Kukaan ei koskaan ole itse pystynyt esittämään korvausten rajoittamista tai täyttä epäämistä, mutta melkein aina joku on kuullut tai jostain muualta lukenut että näin voi käydä :roll:

Tottakai on mahdollista mutta aika epätodennäköistä. Jos taas tälläisen laittoman osan voidaan suoraan osoittaa aiheuttaneen onnettomuuden niin sitten vakuutusyhtiöllä saattaisi jo olla haluja vähentää korvauksia tälläiseen syyllistyneelle, mutta tuskin korvauksia kokonaan jätetään maksamatta. Ja vastapuolen korvaukset ainakin maksetaan, tosin nehän voidaan periä syylliseltä osapuolelta takasin.

Mahdollista se on, koskahan jossain onnettomuustapauksessa tulee ihan käytännön toimenpiteitä.
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT

MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
User avatar
Pasi Häkli
Posts: 5776
Joined: 13.7.2006 17:50
Location: Ulvila

Post by Pasi Häkli »

Meilläpäin ajo ambulanssi viime talvena pöpelikköön ja nastarenkaissa oli ehkä yhteensä 10 nastaa, silti vaan täys korvaus tais tulla vakuutusyhtiöltä vaikka renkaat oli aivan laittomat..
Mutta nyt menee jo niin paljon ohi aiheen että jos tää offtopicci olis sit tässä :)
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
Ressu
Posts: 1
Joined: 14.1.2010 20:40

Post by Ressu »

Pasi Häkli wrote:Meilläpäin ajo ambulanssi viime talvena pöpelikköön ja nastarenkaissa oli ehkä yhteensä 10 nastaa, silti vaan täys korvaus tais tulla vakuutusyhtiöltä vaikka renkaat oli aivan laittomat..
Mutta nyt menee jo niin paljon ohi aiheen että jos tää offtopicci olis sit tässä :)
No, nastoja ei renkaissa tarvi olla yhtäkään. Riittää, että on talvirengas ja tarpeeksi pintaa. Oliko nämä lanssin renkaat sileät?
User avatar
Pasi Häkli
Posts: 5776
Joined: 13.7.2006 17:50
Location: Ulvila

Post by Pasi Häkli »

Eikös se ollut niin että jos siellä renkaissa on yksikin nasta niin ne on silloin nastarenkaat, ja ne nastathan täytyy olla mikäli on nastarengas. Eri asia jos niistä olisi jokainen nasta nypitty pois, silloin ne luetaan kitkarenkaaksi.
En nyt tähän hätään muista montako prosenttia nastoista sai uupua, jotta olisivat vielä lailliset nastarenkaat.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
User avatar
AjH
Posts: 3160
Joined: 31.8.2006 14:36
Location: Nokia

Post by AjH »

Ei kai ollut tommosta, vaan se että olikohan 20% 25% eroa mitä renkaiden nastamäärien välillä sallittiin. Toisinsanoen jos yksi rengas on sudittu kitkaksi niin muutkin pitää vaihtaa kitkaksi.

Edit: Väärin muistin prosentin.
Last edited by AjH on 16.1.2010 10:43, edited 1 time in total.
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT

MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
User avatar
Pasi Häkli
Posts: 5776
Joined: 13.7.2006 17:50
Location: Ulvila

Post by Pasi Häkli »

Ajoneuvon eri renkaissa nastamäärä saa poiketa korkeintaan 25 prosenttia suurimman nastamäärän renkaasta.

Jeps, tuommonen löyty netin syövereistä. Liikenneturva.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
Post Reply