3bg ja vanne soveltuvuus
3bg ja vanne soveltuvuus
Elikkäs joo 2001 1,9tdi 96kw farkku passatti olis kyseessä ja kyselisin teiltä viisaammilta että millainen setti olisi 18" 42ET ja leveyttä 8", rengastuksella 235/40/18 mahtuuko kun en itse tuota ET hommaa osaa hahmottaa? ja kuinka paljon vaikuttaisi kulutukseen?
ja pasuuna ainakin vielä vakio korkeuksissa
ja pasuuna ainakin vielä vakio korkeuksissa
Näin kerrottiin 3b:stä mutta onko sopivuus sitten sama 3bg.ssä?PeeJii80 wrote:siinäpäs olis kuvia Tosin vanteet ovat 8"x19" et 42 ja rengastus 225/35-19 ja mahtui pyörimään TODELLA reilulla madalluksella ihan kivuttomasti.
eli ei mene liian sisälle ja hankaa kun kääntää ruorin tappiin?
- Sami Jalonen
- Posts: 3084
- Joined: 18.3.2007 19:13
- Location: Hyvinkää
- Contact:
Ihan älyttömän kokonen profiili, ennemmin 225/40 tai 235/40. Johan tossa alkaa nopeusmittarikin näyttämään mielenkiintoisia lukemia
Yli neljä senttiä halkaisijassa eroa tohon 225/40 mikä on normaali koko.

Passat Variant TDI -00 ATJ 160kW
mutta jos kyseistä kokoa saisin 30eurolla 4rengasta ja 5mm pintaa jäljellä. opiskelijalle suht hyvä diili jos noi vaan mahtuu. mittari näyttää vakiorenkailla 84 kun ajaa 80 naviin että eikös toi kompensoi tota vähän ja navi päällä kokoajan niin ei se mittari virhe suurin ongelma ole vaan se että mahtuuko alle.
Mittarivirhe muuttuu 6km/h eli periaatteessa laiton, se kun ei saa olla noin päin että auto kulkee kovempaa mitä mittari näyttää.
Itse kumi on niin suuri että jopa vakiokorkusena voi olla ongelmia, lisäksi leimamies saattaa olla vastahankaan vaikka sinänsä taitaa mitat vielä mahtua muutoskatsastuksen rajoihin.
Ostaisin noi renkaat pois ja myisin edelleen vaikka johki rengasliikkeeseen vaihdossa oikean kokoseen sarjaan.
Itse kumi on niin suuri että jopa vakiokorkusena voi olla ongelmia, lisäksi leimamies saattaa olla vastahankaan vaikka sinänsä taitaa mitat vielä mahtua muutoskatsastuksen rajoihin.
Ostaisin noi renkaat pois ja myisin edelleen vaikka johki rengasliikkeeseen vaihdossa oikean kokoseen sarjaan.
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
Yleensä käytetään 225/40 18 rengasta. Nuo 245/45 on kyllä ihan hullut traktorinpyörät laittaa Passatin alle. Vaikka ne siellä mahtuisivatkin pyörimään, niin ovat vähintään "mielenkiintoisen" näköiset.
Puhumattakaan siitä, että millainen ajonautinto mahtaa olla. Lisättäköön, kun aloitusviestissä kyseltiin polttoaineen kulutuksesta, että tuollaiset monsteriauton renkaat Passatissa lisäävät sitä kulutusta aivan turhaan ja varmasti.
Puhumattakaan siitä, että millainen ajonautinto mahtaa olla. Lisättäköön, kun aloitusviestissä kyseltiin polttoaineen kulutuksesta, että tuollaiset monsteriauton renkaat Passatissa lisäävät sitä kulutusta aivan turhaan ja varmasti.
Uncle Hank Fan Club
T5 Multivan 4motion, Homewrecker E30 ikuisuusrojekti ja taloudessa myös 3c Passat variant 2.0fsi 4motion sportline
T5 Multivan 4motion, Homewrecker E30 ikuisuusrojekti ja taloudessa myös 3c Passat variant 2.0fsi 4motion sportline
Laittaa hymyilyttään noi "tunkin nosto sydeemien" puuttuminen helmoista a passatti a passatti.smami wrote:Näin kerrottiin 3b:stä mutta onko sopivuus sitten sama 3bg.ssä?PeeJii80 wrote:siinäpäs olis kuvia Tosin vanteet ovat 8"x19" et 42 ja rengastus 225/35-19 ja mahtui pyörimään TODELLA reilulla madalluksella ihan kivuttomasti.
eli ei mene liian sisälle ja hankaa kun kääntää ruorin tappiin?
Ei sillä eikä millään munakkaan näköinen pasuuna. Black is black.

-Hei lähe mukaan vaan tonne kylmään pohjolaan. Mä näytän sulle pienen maan jossa oudolla tavalla irrotellaan.-
Lainataanpas hiukan tätä samaa ketjua, eli onko jollain varmaa tietoa (kuvaa?) miten 9" x 18" et38 istuu 3bg:ssä eteen? Renkaiksi tulis 225/40/18. Ja auto on 4 motion jos sillä nyt on jotain väliä. Auto on toistaiseksi ihan vakio korkeudella, mutta joku säädettävä setti pitää kevääseen mennessä hommata. Oman käsityksen mukaan edessä menee varmaan jonkun verran kaaren yli, mutta kuinka paljon? Vai meneekö edes? Taaksehan tuo menee heittämällä, taitaa jopa tarvita muutaman millin levikepalat jos ihan kaaren reunaan haluaa.
- Sami Jalonen
- Posts: 3084
- Joined: 18.3.2007 19:13
- Location: Hyvinkää
- Contact:
(Mutuilua=) Itse olen elänyt siinä käsityksessä että noiden levikepalojen täytyisi olla ko. vannevalmistajan ko. automalliin tarkoittamia, että olisivat laillisia. Ja tämä tietysti sitten tarvittaessa dokumenteilla katsastusmiehelle osoitettava..
Subaru Legacy STW 2.5CVT
3C Passat Variant 1.9tdi Comfortline(ex)
Golf Plus 1.6FSI Sportline(ex)
3BG Passat Variant 2.0 85kW(ex)
3C Passat Variant 1.9tdi Comfortline(ex)
Golf Plus 1.6FSI Sportline(ex)
3BG Passat Variant 2.0 85kW(ex)
-
- Posts: 195
- Joined: 29.12.2008 21:23
- Location: Tampere
Leroy, näin olen itsekin käsittänyt tämän asian.
Eli siis ei riittäisi että on se tüv tai e -hyväksytty lätty siellä välissä.
Mulla tuli noissa lorinsereissa dokumentit omiin speisereihin missä tuli kaikenmaailman tarroja ovenpieliin liimattavaks muuttuneesta ET -luvusta ja tietysti hyväksyntätodistukset.. ja hinta uutena oli käsittääkseni hunajaa +alv
Eli siis ei riittäisi että on se tüv tai e -hyväksytty lätty siellä välissä.
Mulla tuli noissa lorinsereissa dokumentit omiin speisereihin missä tuli kaikenmaailman tarroja ovenpieliin liimattavaks muuttuneesta ET -luvusta ja tietysti hyväksyntätodistukset.. ja hinta uutena oli käsittääkseni hunajaa +alv

Volvo S80 -02
Buell XB-12S -07
+ muutama vanha VesiWehje
Buell XB-12S -07
+ muutama vanha VesiWehje
- Sami Jalonen
- Posts: 3084
- Joined: 18.3.2007 19:13
- Location: Hyvinkää
- Contact:
Tietääkseni ei oo näin, vaan kuten tuossa ylempänä spekuloitu. 100e ei vielä ole hunajaa, 1000e noista onPatu wrote:Oon ymmärtänyt että TUV-paperi riittää vaan levikepaloissa, onko näin? Jos näin on niin ei ne mitään hunajaa maksa, tai noh kaikki on suhteellista.

Passat Variant TDI -00 ATJ 160kW
On se 100€ jo kova kiskuri hinta. Noh mä ajelen jatkossakin sitten TUV hyväksytillä spacereilla ja otan katsastukseen pois.Sami Jalonen wrote:Tietääkseni ei oo näin, vaan kuten tuossa ylempänä spekuloitu. 100e ei vielä ole hunajaa, 1000e noista onPatu wrote:Oon ymmärtänyt että TUV-paperi riittää vaan levikepaloissa, onko näin? Jos näin on niin ei ne mitään hunajaa maksa, tai noh kaikki on suhteellista.
Se vaan nyt on tyhmää ajaa hiljaa.
ihan ku olisin joskus kuullu että joku olis kolaroinu tuollaiset autossa kiinni ja vakuutusyhtiö olis tutkinu ja hylänny korvauksen ku oli "laittomat" vaikka kolarin kanssa ei mitään tekemistä...
mutta tuolla perusteella itselläkin jos kolarois niin olis maksumiehenä kun oon asentanu kaujovaloihin xenonit...
mutta tuolla perusteella itselläkin jos kolarois niin olis maksumiehenä kun oon asentanu kaujovaloihin xenonit...
Hyvinkin monella foorumilla hyvinkin monessa vastaavassa topicissa spekuloidaan näillä laittomilla muutoksilla ja onnettomuustilanteiden korvauksilla. Kukaan ei koskaan ole itse pystynyt esittämään korvausten rajoittamista tai täyttä epäämistä, mutta melkein aina joku on kuullut tai jostain muualta lukenut että näin voi käydä
Tottakai on mahdollista mutta aika epätodennäköistä. Jos taas tälläisen laittoman osan voidaan suoraan osoittaa aiheuttaneen onnettomuuden niin sitten vakuutusyhtiöllä saattaisi jo olla haluja vähentää korvauksia tälläiseen syyllistyneelle, mutta tuskin korvauksia kokonaan jätetään maksamatta. Ja vastapuolen korvaukset ainakin maksetaan, tosin nehän voidaan periä syylliseltä osapuolelta takasin.
Mahdollista se on, koskahan jossain onnettomuustapauksessa tulee ihan käytännön toimenpiteitä.

Tottakai on mahdollista mutta aika epätodennäköistä. Jos taas tälläisen laittoman osan voidaan suoraan osoittaa aiheuttaneen onnettomuuden niin sitten vakuutusyhtiöllä saattaisi jo olla haluja vähentää korvauksia tälläiseen syyllistyneelle, mutta tuskin korvauksia kokonaan jätetään maksamatta. Ja vastapuolen korvaukset ainakin maksetaan, tosin nehän voidaan periä syylliseltä osapuolelta takasin.
Mahdollista se on, koskahan jossain onnettomuustapauksessa tulee ihan käytännön toimenpiteitä.
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
Meilläpäin ajo ambulanssi viime talvena pöpelikköön ja nastarenkaissa oli ehkä yhteensä 10 nastaa, silti vaan täys korvaus tais tulla vakuutusyhtiöltä vaikka renkaat oli aivan laittomat..
Mutta nyt menee jo niin paljon ohi aiheen että jos tää offtopicci olis sit tässä
Mutta nyt menee jo niin paljon ohi aiheen että jos tää offtopicci olis sit tässä

Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
VW Touran 2.0TDI 2007
No, nastoja ei renkaissa tarvi olla yhtäkään. Riittää, että on talvirengas ja tarpeeksi pintaa. Oliko nämä lanssin renkaat sileät?Pasi Häkli wrote:Meilläpäin ajo ambulanssi viime talvena pöpelikköön ja nastarenkaissa oli ehkä yhteensä 10 nastaa, silti vaan täys korvaus tais tulla vakuutusyhtiöltä vaikka renkaat oli aivan laittomat..
Mutta nyt menee jo niin paljon ohi aiheen että jos tää offtopicci olis sit tässä
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
Eikös se ollut niin että jos siellä renkaissa on yksikin nasta niin ne on silloin nastarenkaat, ja ne nastathan täytyy olla mikäli on nastarengas. Eri asia jos niistä olisi jokainen nasta nypitty pois, silloin ne luetaan kitkarenkaaksi.
En nyt tähän hätään muista montako prosenttia nastoista sai uupua, jotta olisivat vielä lailliset nastarenkaat.
En nyt tähän hätään muista montako prosenttia nastoista sai uupua, jotta olisivat vielä lailliset nastarenkaat.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
VW Touran 2.0TDI 2007
Ei kai ollut tommosta, vaan se että olikohan 20% 25% eroa mitä renkaiden nastamäärien välillä sallittiin. Toisinsanoen jos yksi rengas on sudittu kitkaksi niin muutkin pitää vaihtaa kitkaksi.
Edit: Väärin muistin prosentin.
Edit: Väärin muistin prosentin.
Last edited by AjH on 16.1.2010 10:43, edited 1 time in total.
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila