T4 bensakoneella
T4 bensakoneella
Ajatuksena hankkia bensakoneinen t4. Kertokaa kokemuksia,tietoa (kuulopuheita)kulutuksesta ja kestävyydestä. 2 litranen kuullostais mopolle. Onko niin? Kait se olis terhakampi, kuin 2.4d Käyttö olis pääasiassa terveisien kuljetusta.
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=10 ... ight=bensa
On noilla sivuilla jotain, jos vähän ajat vuodessa niin samoihin menee diesel veron kanssa (entäs nämä uudet verot).
On noilla sivuilla jotain, jos vähän ajat vuodessa niin samoihin menee diesel veron kanssa (entäs nämä uudet verot).
-
- Posts: 82
- Joined: 19.3.2008 10:13
- Location: Jyväskylä
Jos ajaa vähän niin mikäs ettei. Uusi käyttömaksu tuolle on varmaan jotain 350-400e.
Mulla oli vähän aikaa 2.5i bensa-T4. Ei kestänyt budjetti ajella sillä arkiajoja.
Kulutus oli pahimillaan n. 14l/100 km matka-ajossa (täyspoka päällä, leveät halparenkaat alla, kaatosade). Parhaimmillaan mittailin karvan alle 10l/100km matka-ajossa. Kaupunkikulutuksia en kehdannut edes laskea. Suunnilleen 50e meni viikossa tankkiin. Bensan hintaa tuli silloin seurattua tavallista tarkemmin ainakin.
Noita saa varmaan aika edullisesti nyt, harvempi on ostamassa isoa ja painavaa bensa-autoa näinä päivinä.
Appiukolla oli pakuna 2.0i T4. Kyllä silläkin muuttokuormaa + isoa kärryä kiskottiin. Kulki sekin kun vauhtiin pääsi, mäet meni kyllä ryömintävauhtia. Kevyeen ajoon 2.0 varmaan piisaa, mutta tokkopa kulutuksessa isoa eroa on 2.5i verrattuna.
Sinänsä aika käsittämätöntä että suomessa on joku ostanut T4 pakun bensakoneella.
Mulla oli vähän aikaa 2.5i bensa-T4. Ei kestänyt budjetti ajella sillä arkiajoja.
Kulutus oli pahimillaan n. 14l/100 km matka-ajossa (täyspoka päällä, leveät halparenkaat alla, kaatosade). Parhaimmillaan mittailin karvan alle 10l/100km matka-ajossa. Kaupunkikulutuksia en kehdannut edes laskea. Suunnilleen 50e meni viikossa tankkiin. Bensan hintaa tuli silloin seurattua tavallista tarkemmin ainakin.
Noita saa varmaan aika edullisesti nyt, harvempi on ostamassa isoa ja painavaa bensa-autoa näinä päivinä.
Appiukolla oli pakuna 2.0i T4. Kyllä silläkin muuttokuormaa + isoa kärryä kiskottiin. Kulki sekin kun vauhtiin pääsi, mäet meni kyllä ryömintävauhtia. Kevyeen ajoon 2.0 varmaan piisaa, mutta tokkopa kulutuksessa isoa eroa on 2.5i verrattuna.
Sinänsä aika käsittämätöntä että suomessa on joku ostanut T4 pakun bensakoneella.
T4 BENSAKONE
Tekniika valmistajan mukaan
bensa
2.0 i
1968 cm
62kw(84)hv
159/2200 Nm/r/min
kiihtyvyys 0-80 km-h 12,9/13,8
huippunopeus, km/h 146/131
kulutus 1/100 kaupunki 14,9
2,5 i kat
bensa
2459cm
81kw(110)hv
190/2200 Nm/r/min
kiihtyvyys 0-80 km-h 11,3/11,3
huippunopeus km/h 161/144
kulutus 1/100 kaupunki 15,7
Olisiko tuosta mitään hyötyä

bensa
2.0 i
1968 cm
62kw(84)hv
159/2200 Nm/r/min
kiihtyvyys 0-80 km-h 12,9/13,8
huippunopeus, km/h 146/131
kulutus 1/100 kaupunki 14,9
2,5 i kat
bensa
2459cm
81kw(110)hv
190/2200 Nm/r/min
kiihtyvyys 0-80 km-h 11,3/11,3
huippunopeus km/h 161/144
kulutus 1/100 kaupunki 15,7
Olisiko tuosta mitään hyötyä


Moro,
T4 2.5 bensa lyhyt bussi -93 aj. 300tkm, omia kokemuksia vuoden ajalta:
- Kulkee ihan kohtuu reippaasti ollakseen paku!
- Polttoainetta kuluu 10l/100km kesällä ja melkein 15l/100km näillä pakkasilla motariajossa.
- Korjattavaa on ollut yhtä astetta enemmän ku vanhassa Tojotassa mutta ei isompaa ole ehtinyt ilmetä, kuluvaa osaa lähinnä.
T4 2.5 bensa lyhyt bussi -93 aj. 300tkm, omia kokemuksia vuoden ajalta:
- Kulkee ihan kohtuu reippaasti ollakseen paku!
- Polttoainetta kuluu 10l/100km kesällä ja melkein 15l/100km näillä pakkasilla motariajossa.
- Korjattavaa on ollut yhtä astetta enemmän ku vanhassa Tojotassa mutta ei isompaa ole ehtinyt ilmetä, kuluvaa osaa lähinnä.
Moi,
itsellä ollut Caravelle 2.8 VR6 (rek.henkilöauto) muutaman vuoden,
ei pahaa sanottavaa ja liikkuu "pakuksi" sutjakasti (150kW/204hv) ilman eritysrajoituksia myös kotimaisella motarilla. Keskieuroopassa vaivatta 150-160 km/h matkanopeutta kuorma päällä.
Syönyt bensaa vähän vuodenajasta ja kuormasta riippuen kotimaisessa maantieajossa 10-11 l/100km, mikä ollut positiivinen yllätys minulle. Täysvauhtisella motarilla 12-13 l/100km ja puhtaassa kaupunkiajossa kaasujalan raskaudesta riippuen 15-18 l/100km. Minulla keskikulutus sekalaisessa ajossa 12.5 l/100km laskettuna noin 10.000km matkalta.
Ainakin tämä konetyyppi on ketjuvetoinen, en tiedä muista bensakoneista.
Tarvinnut lähinnä perushuollot. Jokin aika sitten meni ilmamassamittari vaihtoon kun moottorinohjaus alkoi välissä tiputtamaan tehoja hetkeksi alas "turvatilaan". Automaattilaatikkokin pelaa edelleen täysin ongelmitta (nyt noin 190tkm ajettu) ja olenkin uteliaana lueskellut diesel-koneisten automaatti-ongelmista, liekö bensakoneen vääntö pehmeämpää..?
Vuotuinen käyttömaksu uuden taksan mukaan maksaa näköjään 295e/v. (Ei käyttövoima-diesel-veroa.)
itsellä ollut Caravelle 2.8 VR6 (rek.henkilöauto) muutaman vuoden,
ei pahaa sanottavaa ja liikkuu "pakuksi" sutjakasti (150kW/204hv) ilman eritysrajoituksia myös kotimaisella motarilla. Keskieuroopassa vaivatta 150-160 km/h matkanopeutta kuorma päällä.
Syönyt bensaa vähän vuodenajasta ja kuormasta riippuen kotimaisessa maantieajossa 10-11 l/100km, mikä ollut positiivinen yllätys minulle. Täysvauhtisella motarilla 12-13 l/100km ja puhtaassa kaupunkiajossa kaasujalan raskaudesta riippuen 15-18 l/100km. Minulla keskikulutus sekalaisessa ajossa 12.5 l/100km laskettuna noin 10.000km matkalta.
Ainakin tämä konetyyppi on ketjuvetoinen, en tiedä muista bensakoneista.
Tarvinnut lähinnä perushuollot. Jokin aika sitten meni ilmamassamittari vaihtoon kun moottorinohjaus alkoi välissä tiputtamaan tehoja hetkeksi alas "turvatilaan". Automaattilaatikkokin pelaa edelleen täysin ongelmitta (nyt noin 190tkm ajettu) ja olenkin uteliaana lueskellut diesel-koneisten automaatti-ongelmista, liekö bensakoneen vääntö pehmeämpää..?
Vuotuinen käyttömaksu uuden taksan mukaan maksaa näköjään 295e/v. (Ei käyttövoima-diesel-veroa.)
VW Transporter T5 2.0TDI DSG Pegabus
ex-VW Caravelle T5 2.0TDI DSG
ex-VW Multivan T4 2.8 VR6-24V aut
ex-VW Caravelle T5 2.0TDI DSG
ex-VW Multivan T4 2.8 VR6-24V aut
Mulla on ollut nyt nelisen vuotta tollanen t-4 caravelle 2,5-bensalla ja on ollut ihan mukava peli
Kilometrejä on tullut tollaset 8000 vuoteen ja silloin hommatessa laskeskelin että pitäis ajaa n.12500km/v jonka jälkeen olisi diesel alkanut tulee halvemmaksi
No viime talvena meni sit toi kannentiiviste
Mut auto on tois kiva ja tilava perheauto eli on rekisteröity 7h ja tietty haettu saksasta 



