Sisätilanlämmitinasiaa
- Ari-Matti Aho
- Mr. VCF
- Posts: 3092
- Joined: 11.11.2003 0:19
- Location: Kouvola
- Contact:
Sisätilanlämmitinasiaa
Paljonkohan maksaa sisätilanlämppärin piuha ja asennus? Alkaa pikkuhiljaa kypsyttämään tuo ikkunoiden raapiminen...
Mikä olisi hyvä lämppäri?
Mikä olisi hyvä lämppäri?
VW T5 GP 2.0 DSG Tamlans '15
DEFAsta ihan hyviä kokemuksia ainakin mulla.. En kyl osaa sanoa et mitä mahtaa maksaa sennukset.
On muuten hienoa kun aamulla lähtee puol7:n aikaan töihin, ja menee kevyesti pukeutuneena ulos ja vetää piuhan irti ja lähtee lämpimällä autolla suhaamaan töihin kun naapurit rapaa pipot päässä ja parta huurussa ikkunoita puoli tuntia.. tulee aikas porvari olo..
(meillä on siis autokatospaikka ja lohko sisätilanlämppärillä)
On muuten hienoa kun aamulla lähtee puol7:n aikaan töihin, ja menee kevyesti pukeutuneena ulos ja vetää piuhan irti ja lähtee lämpimällä autolla suhaamaan töihin kun naapurit rapaa pipot päässä ja parta huurussa ikkunoita puoli tuntia.. tulee aikas porvari olo..

Honda Accord Tourer Sport 06´
Joskus tuli jossain liikkeessä ohimennen katseltua sellaista Calixin sisätilanlämppäriä, jonka sai näppärästi pystyyn kumimattoon sellaisella "jalalla". Mielestäni se oli aika fiksu, kun ei tarvitse suotta rei`ittää autoa kiinnityksen takia, eikä lämmitin sitten pyöri turhaan kenenkään jaloissa vapaanakaan, vaan on tukevasti kiinni esim. vänkärin matossa. Pystyasentoon sijoitettuna ei vie paljon tilaakaan.Mikä olisi hyvä lämppäri?
Itsellä tuollainen 1100/500 wattinen pienehkö Defa ja se on ainakin ollut ihan toimiva kapistus.
[Edit.] Selvisi tuo lämppärin malli - Calix K2.
Last edited by J.N on 17.1.2005 21:53, edited 1 time in total.
Jos nyt kysytään niin WEBASTO on ainoa ja oikea ratkaisu diisseli kärryyn vaikka se hiukka maksaakin (on se sen arvoinenkin). Siinä tulee se sisätilan lämmitys samaan rahaan ja pysyy auto lämpösenä kovillakin pakkasilla, toisin kun nyt viisari ei värähdäkkään kaupunkiajossa (eikä aina tartte olla sähköstä riippuvainen)!
Mut jos on lohkolämppäriä hankkimassa niin DEFA ja siihen joku 1500W tai isompi niin sulaa lasit vähä kylmemmälläkin. Mulla on vanhasta autosta jääny 1200W DEFAn lämppäri ja kyllä se alitehonen on kunnon pakkasilla.
Oliskohan se haarotuspiuha jossain 50€ tietämillä ja asennus varmaan samanverran riippuen liikkeestä.
Mut jos on lohkolämppäriä hankkimassa niin DEFA ja siihen joku 1500W tai isompi niin sulaa lasit vähä kylmemmälläkin. Mulla on vanhasta autosta jääny 1200W DEFAn lämppäri ja kyllä se alitehonen on kunnon pakkasilla.
Oliskohan se haarotuspiuha jossain 50€ tietämillä ja asennus varmaan samanverran riippuen liikkeestä.
Mulla on Passatissa MEGA 1.6i ja siinä itse alumiinipellistä väännetty jalka jolla lämmittimen saa about 30 asteen kulmaan yläviistoon puhaltamaan. Itse olen ollut tyytyväinen tuohon asennukseen, ei ole tarvinnut tehdä reikiä minnekkään. Ja tuon kokoinen lämmitin riittää kyllä lämmittämään Passatin kokoisen auton kovillakin pakkasilla!
Asennus ei ole mikään paha homma, eli kannattaa kyllä asentaa itse. Motonetistä löytyy kohtuu hintaan sekä Calixin että Defan lämmittimiin haaroitussarjoja.
Asennus ei ole mikään paha homma, eli kannattaa kyllä asentaa itse. Motonetistä löytyy kohtuu hintaan sekä Calixin että Defan lämmittimiin haaroitussarjoja.
Touareg King Kong, Typ1 -71
Mullakin Mega 1.7i ja riittävästi hönkii.
Jos nyt ostaisin sisätilalämppäriä, hakisin kuitenkin sellaista mallia, jossa on ON/OFF kytkin ja mahdollisesti termostaatti. Töissä kun ei tolppa kestä sisälämppäriä niin sais katkaisijasta pois päältä eikä tarttis repiä johtoa irti.
Kuitenkin seuraavaan autoon tulee ennemmin webasto/eberi kuin lohkolämppäri sisähaaroituksella. Kuinkas tuollanen webasto/eberi muuten soveltuu autotalliin? Onko talli savua täynnä aamulla jos on tunnin ollu päällä?
Jos nyt ostaisin sisätilalämppäriä, hakisin kuitenkin sellaista mallia, jossa on ON/OFF kytkin ja mahdollisesti termostaatti. Töissä kun ei tolppa kestä sisälämppäriä niin sais katkaisijasta pois päältä eikä tarttis repiä johtoa irti.
Kuitenkin seuraavaan autoon tulee ennemmin webasto/eberi kuin lohkolämppäri sisähaaroituksella. Kuinkas tuollanen webasto/eberi muuten soveltuu autotalliin? Onko talli savua täynnä aamulla jos on tunnin ollu päällä?
Spetke: Miksi pitäisit webastoa tunnin päällä autotallissa? 10 min riittää moottorin lämmittämiseen vielä -10 - -15C pakkasilla ja sitä kovemmilla pakkasillakin 15min on itsellä riittänyt. Pidemmät ajat ovat sitten lasien sulatteluun 'hukattua' aikaa. Lasejahan ei pitäisi autotallissa tarvita sulatella 

Mä pulttasin semmoisen pienen Defan lämmittimen Passatin hanskalokeron alle, pitihän siinä neljä reikää puhkasta lokeron pohjaan, mutta aika hyvin piiloonhan ne jää.
Ite oon tyytyväinen sekä lämmittimeen, että asennukseen.
Lämpö jakautuu suht tasaisesti, eikä oo kovin rumakaan ja ei verota juuri lainkaan eukon jalkatilaa.
Ite oon tyytyväinen sekä lämmittimeen, että asennukseen.
Lämpö jakautuu suht tasaisesti, eikä oo kovin rumakaan ja ei verota juuri lainkaan eukon jalkatilaa.
- Mika Viinikka
- Posts: 1119
- Joined: 13.11.2003 7:49
- Location: Helsinki
Täältä kans yks ääni eberille, aivan ihana laite, ja niinhä tuola asennusliikkeesä sanoivat, et webastosa ainakin niillä on enemmän ollut vikoja, ja myyvät ennemmin eberiä asiakkaille, liikkeesä kun oli molempien edustus. Ainut miinus tulee akun keston lyhentymisestä, nyt alkaa oleen kypsä tuo orkkisakku, vaikka onhan tuolla jo kolmevuotta lämmitelty ja starttailtu.
- Ari-Matti Aho
- Mr. VCF
- Posts: 3092
- Joined: 11.11.2003 0:19
- Location: Kouvola
- Contact:
- Ari-Matti Aho
- Mr. VCF
- Posts: 3092
- Joined: 11.11.2003 0:19
- Location: Kouvola
- Contact:
Kyllä se jäi asennuttamatta multakin. Vaikka kait se jonkin verran jälleenmyyntiarvoon vaikuttais ja sais näin omiaan pois. Pitänee seuraavaan autoon hypätessä kysyä lisävarustehintaa lämmittimelle.
Saisi olla näissä Suomiautoissa vakiona. Ainakin dieseleissä jotka ei hanki muuten lämmetä.
Saisi olla näissä Suomiautoissa vakiona. Ainakin dieseleissä jotka ei hanki muuten lämmetä.
Golf Variant 3 1.8GL ja Touran 1.9TDI