Jollain toisella foorumilla Espoolainen kaveri kehui vielä käyneensä ajelulla mutta kylmää oli ollut eikä renkaat oikein pitoa enää saaneet. Ens kesänä sitten jatkuu.
Aina sillon tällön tekisi mieli hommata kaksrenkainen, vaikka mitään suurta kulkutarvetta ei kyllä ole eikä aikaa huviajeluillekkaan oikein.
Mitenkä nyky-Suomessa maksaa vakuutukset, onko paino/teho/moottorin tilavuus/joku muu pohjana määrityksille?
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
AjH wrote:Jollain toisella foorumilla Espoolainen kaveri kehui vielä käyneensä ajelulla mutta kylmää oli ollut eikä renkaat oikein pitoa enää saaneet. Ens kesänä sitten jatkuu.
Aina sillon tällön tekisi mieli hommata kaksrenkainen, vaikka mitään suurta kulkutarvetta ei kyllä ole eikä aikaa huviajeluillekkaan oikein.
Mitenkä nyky-Suomessa maksaa vakuutukset, onko paino/teho/moottorin tilavuus/joku muu pohjana määrityksille?
Asiallista meininkiä viikko takaperin vielä kuivalla ilmalla kävin töissä moottoripyörällä välin Tre-Kangasala kun lämpöä oli +2 klo 2:15 yöllä, niin alkoi vähän nahkahanskojen läpi sormet kohmettua
Nuo vakuutusasiat taitaa pääpiirteissään noilla raameilla mennä, vinkkinä suosittelen lämpimästi kilpailuttamaan vakuutusyhtiöt ennen vakuutuksen ottoa. Hyvänä esimerkkinä kaveri kilpailutti R6R:n vakuutushinnat ja EROA halvimman ja kalleimman välillä oli ympärivuotisella vakuutuksella lähes 2000 (!!!) €uroa.
Meikäläisen Buellissa ympärivuotinen vakuutus oli edullisempi, kun seisonta-ajallinen ja kertyy bonuksiakin enemmän vuoteen. Suht edullinen buelli vakuutuksissa onkin, kun "tehoa" ei hirveästi ole, mutta Newtonit kunniaan
Volvo S80 -02
Buell XB-12S -07
+ muutama vanha VesiWehje
Maanantaina tuli viimeksi ajettua -2 lämmössä ja lumisateessa. Ei oikein voinu nauttia ajamisesta.
Eilen sitten lähti mopo uudelle omistajalle, jos sitten keväällä kattelis uutta.
Kyllähän noita vakuutuksia kannattaa kilpailuttaa eri yhtiöissä.
Kaikki on siisti minkä itte tekee!
Passat Variant 4motion + dsg, -11
Golf V hb -03
Honda CBR600F -91
Otsikossa kun mainittiin myös mopoilu niin mikä olisi mopoista paras vaihtoehto skoottereista virittelyä ajatellen?
Käytettyä tai avk:lta ajatellut hommata kartanon kiertämiseen kyseisen vehkottimen.
Halpakin saisi olla...
Jotain lueskelin motot.net foorumilta mutta en jaksa asiaan niin perinpohjaisesti paneutua.
Rave wrote:Otsikossa kun mainittiin myös mopoilu niin mikä olisi mopoista paras vaihtoehto skoottereista virittelyä ajatellen?
Käytettyä tai avk:lta ajatellut hommata kartanon kiertämiseen kyseisen vehkottimen.
Halpakin saisi olla...
Riippuu kuinka kovaa pitää saada kulkemaan/kiihtymään, mutta ns. kunnon vireillä niin esim. joku Yamaha Aerox / MBK Nitro, Piaggio Nrg, Aprilia SR nestejäähyistä, sitten jos ilmajäähyä meinaat niin MBK Ovetto, Stunt / Yahama Neos, Slider, Piaggio Typhoon, Nrg, Aprilia SR.
Suorasuihkutuksella varustettua ei välttämättä kannata ostaa vaan kaasarilla varustettu, saa meinaan vähempi viriosaa ja nekin maksaa sitten enempi. Myös "kiinamoposkootterit" kannattaa jättää pois vaihtoehdoista.
Skoda Octavia Combi 1,5 TSI DSG Style BusinessLine 2020 (käyttöauto)
VW Jetta Flair 1.8 RP 1990 (kesäauto)
Ei haeta mitään nuoruusvuosien loistoa vaan periaatteella prikkaa pois ja ostettua viripalikkaa ehkä putken verran.
Kiinaihmeitäkö ei tosiaan kannata edes harkita?
No jos prikka pois + tehoputki on suunnitelmissa niin yleensä vaatii myös ainakin suuttimen isontamisen, ellei koko kaasaria. Eli sitten valinnanvaraa riittää enempi. Kiinanihmeet ovat suurin osa 4-tahtisia, eikä ne isomman miehen/naisen alla kovin kummosesti kiihdy/kulje verrattuna 2-tahtisiin. Toisaalta eipä niissä 50cc kovin paljon vääntöä ole muutenkaan.
Kaverilla oli aikoinaan Kymco Super 9 ac josta holkki vaihdettu kuristamattomaan, suutin vaihdettu isompaan ja hukkis tukittu, se kyllä kiihtyi yllättävän hyvin.
Skoda Octavia Combi 1,5 TSI DSG Style BusinessLine 2020 (käyttöauto)
VW Jetta Flair 1.8 RP 1990 (kesäauto)
Just myin kesän alussa pikkusiskon MBK Nitron pois, oli varsin luotettava peli! Prikka siitä oli pois, hukkaputki tukittu ja muistaakseni taisin pääsuuttimen vielä vaihtaa, kyllä sillä kauppaan ehti maitoa hakemaan eihän niistä mitään ohjuksia saa isommallakaan virittämisellä mutta kyllä niillä nurkissa pyöri..
Volvo S80 -02
Buell XB-12S -07
+ muutama vanha VesiWehje
Suoraan annetuilla luvuilla kun mitään tietoa bonuksista sun muista ei ole. 1000 euroa ylittyi niukasti 20/50% lähtöbonuksilla. Ja toi on sentään pieni ja tehoton pärrä vielä, ei jaksanu enää leikkiä millään isommilla oikeilla motoilla.
Ja joo, tiesin kyllä että noi vakuutukset on arvokkaita mutta silti
Taidan ostaa jonku vanhan kunnon suitsan ja siihen ne klassiset viritykset kasikympin läppiksestä alkaen
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
Heti kun on bonuksia niin hinnat kyllä tippuu roimasti, omassa tontussa täyskasko + liikenne yhteensä 500e ja koko vuoden voimassa, mielestäni varsin kohtuullinen. Ilkivaltakin omavastuuton.
Kusiaisessa oli 396e täsykasko + liikenne seisonta-ajattomana.
Johny Kidd wrote:eihän niistä mitään ohjuksia saa isommallakaan virittämisellä mutta kyllä niillä nurkissa pyöri..
Nooh, kaverilla oli joskus 2006-2007 aikana 70cc Yamaha Aerox joka kulki hänen itsensä alla 115km/h ja poliisit sai sen tutkattua Vantaalla erään tunnetun Shellin ylämäkeen jotain 102km/h. Skootteri Poliisit nostaa skootterin kyytiin
Skoda Octavia Combi 1,5 TSI DSG Style BusinessLine 2020 (käyttöauto)
VW Jetta Flair 1.8 RP 1990 (kesäauto)
Aika hyvin sitten vakuutusten hinta putoaa, prosenttejahan ne ovat bonukset ja niiden kertyminen on hitaahkoa eli kilpailuttaminen taitaisi olla fiksuin tapa saada kohtuuhintaan vakuutukset...
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
Omaan pyörään (kawa zx-6r) tuli vakuutus otettua ifistä. Ympärivuotinen liikennevakuutus ja kaveriksi täyskasko, lv bonus 20% ja kasko 70% maksettavaa jäi vielä 1500euroo/vuosi. Onhan tuolla hintaa, mutta kait ne sit kans korvaa jos jotain sattuu. Esim fennia tarjos 1200euroon samaa vakuutusta, mutta ehtona oli ottaa myös toinen vakuutus heille. En mistään firmasta saanut alle 1000euron tarjousta. Pyörä on lämpimässä tallissa odottamassa ensi kesää.
Yamaha r6r '06
Audi A6 2006
Tunturi Duke Varastettu!
Nishiki Bushwacker Xc
tais olla tonnin pintaan aika tarkkaan Buellin ympärivuotinen 60%/35% bounareilla Pohjantähdessä.
Onkos kellään tuunausvisioita nyt talven pimeille talli-illoille?
Omasta nyt maalataan tuo "tankin" (ilmanputsarin) kupu, maski ja bellypan kiiltävän mustalla ja siihen vähän sivuun keskilinjasta tulee tällanen valkonen leveä raita yli. Takarunko maalataan kiiltävän mustaksi ja thermotecit lähtee käyrästöstä ja tilalle keraaminen pinnote. Ja sitten vielä säkillinen pisteosia
Volvo S80 -02
Buell XB-12S -07
+ muutama vanha VesiWehje
Eipä oo muuta projektii talvelle kun takapään laskeminen että jotenki yltäs jalat maahan ja toisen etuvilkun tutkiminen kun ei se toimi.
Takakumin vois käydä ennen ajokautta vaihdattamassa.
Yamaha r6r '06
Audi A6 2006
Tunturi Duke Varastettu!
Nishiki Bushwacker Xc
Tallista löytyy vm-03 zx-9r kawa. Pari kautta tullut tuolla ajeltua. Vielä talvihuolto vähän vaiheessa. Lauantaina pitää käydä tekemässä perus huoltoa pyörälle. Saisi ruveta lumet sulamaan, niin sais kawan takas ajoon
kw@@kku, tuliko käytyä vehoniemen miiteissä tai mustalahdessa kesän aikana?
Ite tuli pyörähdettyä vehoniemessä aika useesti, tossa mustalahdessa vähemmän kun tästä linnuntietä on matkaa n 2km
Volvo S80 -02
Buell XB-12S -07
+ muutama vanha VesiWehje
Johny kidd, Ei tullut käytyä vehoniemen miitissä kesällä. Muutaman kerran kerkesin pyynikillä käymään. Viime kesä meni melko tiiviisti uuden vauvan kanssa
Täältä löytyy Hondan CBR600F -04, koodinimi seepra. Odottelee pommisuojassa lumien sulamista ja kesälle suunniteltua Alppikierrosta. Vuoden verran kerennyt tuolla huristelemaan, mukava päivitys Kawan ER-6n:ään verrattuna.
taitaa olla seeprassa hieman enemmän puhtia kwakaan verrattuna? Ajoasennosta nyt puhumattakaan..
Omakin mopo alkaa olla läjässä, takarunko jauhemaalattuna ja maskia odottelen vielä maalauksesta.. Seuraavaks otan käsittelyyn ton etuhihnapyörän suojan ja tuon mahakatteen harmaan osan maalaan mustaksi..
Volvo S80 -02
Buell XB-12S -07
+ muutama vanha VesiWehje
Johny Kidd wrote:taitaa olla seeprassa hieman enemmän puhtia kwakaan verrattuna? Ajoasennosta nyt puhumattakaan..
Kyllähän se tehojen lisääntyminen yli puolella jossain tuntui. Radalla vaan tuntuu siltä että voisi sitä enemmänkin olla. Ajoasento on enemmän omaan makuun sopiva seeprassa, vaikka aika pystyhän sekin on kyykyksi.
Johny Kidd wrote:Omakin mopo alkaa olla läjässä, takarunko jauhemaalattuna ja maskia odottelen vielä maalauksesta.. Seuraavaks otan käsittelyyn ton etuhihnapyörän suojan ja tuon mahakatteen harmaan osan maalaan mustaksi..
Tyylikäs yksilö, tykkään vaikka kaikki Buellit eivät ole omaa silmään miellyttäneetkään. Harmi että markkinoilla on nyt yksi persoonallinen mp-merkki vähemmän.
omgzergrush, kiiitokset vaan! Vielä olis tulematta oikeen puolen scooppi ja nuo rungon kylkiin liimattavat "frame pucksit" niin alkaa ulkomuoto hahmottua..
Oletkos muuten enemmänkin rataa käyny kiertämässä? Oon tässä haaveillut jos ostaisi vielä tuon LSL:n tekemän ohjausiskarin vakavoittamaan menoa, kun tuppaa olevan todella levoton kunnon mutkatykityksessä, kiitos akselivälin
LSL lähinnä sen suht edullisen hinnan, riittävän säädön ja purettavuuden takia..
Volvo S80 -02
Buell XB-12S -07
+ muutama vanha VesiWehje
Mika-Matti Mattila wrote:Onkos porukkaa lähdössä Lahden MP-messuille? Vaikkei pyörää ole niin pakko se on uutuuksia käydä ihailemassa.
Koskas mopoista oot luopunut
Mutta vastaus kysymykseen niin vähän veikkaan kakkosta kun tuntuu olevan kaveripiiri laiskanpuoleista, eikä oikein yksin viittis tampereelta lahteen sinkoilla
Volvo S80 -02
Buell XB-12S -07
+ muutama vanha VesiWehje
Johny Kidd wrote:Oletkos muuten enemmänkin rataa käyny kiertämässä? Oon tässä haaveillut jos ostaisi vielä tuon LSL:n tekemän ohjausiskarin vakavoittamaan menoa, kun tuppaa olevan todella levoton kunnon mutkatykityksessä, kiitos akselivälin
LSL lähinnä sen suht edullisen hinnan, riittävän säädön ja purettavuuden takia..
Jokusen kerran olen käynyt Ahvenistolla, Alastarolla ja Kemorassa, ens kesänä olis tarkoitus kierrellä noita vähän enemmänkin. Seepra kun on nykymittapuulla lähinnä sporttinen matkapyörä niin ei ole ohjausiskarille tullut tarvetta. Rataketut väittävät että LSL:n ohjausiskarit olisivat vähän heikkoja, mutta on niistä positiivisiakin kommentteja etenkin katuajokäytössä .ORGissa. Eli lienevät riittävän hyvät, jos et jokkista ole menossa ajamaan.
Omat kokemukset omasta ekasta pyörästä...900 rr fireblade vm 00...olihan toi aika tehokas pyörä autokoulun 600cc jälkeen,mut katunu en pätkääkää...eka kesänä kilsoja 30tkm ja toka 27tkm.se on vain mistä tykkää ja kyllä perse kipeeksi tulee vaikka millä ajas
Mika-Matti Mattila wrote:Onkos porukkaa lähdössä Lahden MP-messuille? Vaikkei pyörää ole niin pakko se on uutuuksia käydä ihailemassa.
Ehdottomasti! Vaikkei omia vehkeitä sinne viekkään
Ehkä hakemaan uusia tuulia tuohon mopojen rakenteluun. Pitää pysyä ajan tasalla kun noita varaosia myy ja mopoja rakentelee. Nimenomaan mopoja, en ole isompaan luokkaan siirtymässä. Takaraivossa kyllä kutkuttaa Hussen 250 4-t supermotorakenteluun. Ei olis nii kiree kun noi 450 ja 510. Ja hinta paljon edullisempi.
Tuli siellä messuilla käytyä, vaikkei pitänytkään.. Lauantaina kävin ja mielipide oli että aivan liikaa porukkaa tällaisena 170 senttisenä järkäleenä menin vain massan mukana ja näin siellä muutaman moottoripyöränkin!
Ja Buelliin sain paikalleen maskin, nuo rungon kylkipalat ja oikeen puolen skuuppi tuli iskettyä gines.. LSL:n ohjausiskarikin tuli v-twincityyn ja sieltä tars käydä se kaappaamassa Myös bellypanin keskiosan maalasin mustaksi ja hihnapyörän suoja sai reiän kylkeen
Volvo S80 -02
Buell XB-12S -07
+ muutama vanha VesiWehje
Markus V wrote:Kukas hurjapää se korkkaa mp-kauden 2010 ekana, vai joko sitä on oltu tien päällä? Alkaa oleen kyl kohta ajettavat kelit
eipä ole oltu vielä tien päällä oon senverran diiva tuon pyörän kanssa että taidan sitten lähtee ajelemaan kun on hiekat lakaistu pois ja sadevesi vieny pölyt.. tankki tarvis vielä imasta tyhjäks ja tuoreet ysikasit sisään, että alkaa se valmis olla
Kyllä tuossa kuun alkupäässä kun yhdistelmällä jollottelin lahdentietä niin ampasi joku hurja tuollasella -09 R1:sellä ohi niin stanasti suolavedessä Säälin yammua
Volvo S80 -02
Buell XB-12S -07
+ muutama vanha VesiWehje
Ei täällä ketään ympäri vuoden ajajaa ole? Kaveri se vetelee ympärivuoden...hullu se o tai niin ainakin ihmiset puhuu. :DD Ite en pyörä miehiä ole.....ainakaan toistaiseksi, muutakuin mitä kaverin jawa speedway pyärällä vähä päristellään silloin tällöin.
Golf Variant -01
Liikunta haisee hielle ja urheilu bensalle.
Viime keväänä tuli moposkootteri haettua kun läheltä sopuhintaan löytyi -00 mallin Kymco cobra.
Työmatka on 6km/suunta joten tuolla se menee hyvin, viime kesänä tuli 1000km ajeltua, ihan mukavaa hommaa vuosien jälkeen.
Pientä piristystä tuohon tein, vakiona kulki 55, nyt 65-70 eli ei tarvitse kaasu pohjassa ajella. Vanhahan tuo on mutta laadukas ja toimii kuinkello vaikka 13tkm on mittarissa.
Tuollainen projekti olis myynnissä jos jotakin kiinnostaa: http://www.nettimoto.com/baotian/classic/918662
Ostin syksyllä talven projektiksi mutta talvi meni talliprojektissa ja loppui tuo motivaatio koko vehkeeseen.
Varmaan viiminen ajelu mankilla, myyn pois ja ostan mönkijän leluksi.. ostin tänään jo honkkarista 24 euron kypärän -50%, enään puuttuu se mönkijä.. Joku "tacashi" tms merkkinen kypärä, varmasti maailman paras kypärä.. Toivottavasti ny pysyy kortti taskussa niin ei tartte takasin tota vuokrata
Moottoripyörää en uskalla vieläkään ajatella ostavani, sen verran pipi päästään olen että lähtis henki. Sen verta kuitenkin pyöriä ajanut että tiedän etten pystyisi rajotuksia likimainkaan noudattamaan.. Eikä ole ison mopon korttiakaan, eli hetken mielenjohteesta ei tule pyörää ostettua.