Olisi seuraavanlainen ongelma vaihdoin Golfiini etujarrupalat jotka hain Motonetistä "Ferodot" niissä kun ei ole kulumisesta
kertovaa tunnistinta. Eli mittaristoon jää palamaan jarrupalojen häiriö valo.
Onko mitään keinoa saada valoa sammumaan "huijattua diaknostiikkaa" mihin tämän valon syttyminen perustuu vai onko
ainoa keino sammuttaa valo ostaa uudet palat siniseltä tiskiltä:
Etujarrupalat Golf 4 seen
Etujarrupalat Golf 4 seen
Golf 4 Variant TDI 81kW ASV 2001
Oikosuljet sen anturin piuhat sieltä jarrujen pään liittimestä, esim tökkäät sähköjohdon pätkän liittimen napoihin.
Se "anturi" on metallilanka joka on valettu sinne palan sisään aikalailla siihen kohtaa missä pala on loppu, joku milli tai kaksi on silloin jäljellä kun lanka katkeaa palan kuluessa ja valo syttyy.
Se "anturi" on metallilanka joka on valettu sinne palan sisään aikalailla siihen kohtaa missä pala on loppu, joku milli tai kaksi on silloin jäljellä kun lanka katkeaa palan kuluessa ja valo syttyy.
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
Hyvinkään Autokuviolla (nykyään Laakkonen) maksoi nelosgolffin levyt ja palat eteen ja taakse asennettuna aika lailla tasan 500€ (250€ pääty). Halvemmalla olis varmaan saanut muualla mutta kun auto oli jo valmiiksi pajalla kilometrihuollossa ja kun soittivat ja kysyivät, että tehdäänkö jarruremppa samalla niin annoin luvan kun tiesin, että remppa on kuitenkin piakkoin edessä. Jonkun ajan kuluttua vaihdosta etulevyt meni pikkasen kieroon tms ja täristivät motarin rampissa jarruttaessa mutta tärinä poistui taas kun palikat kuluivat. Sama ilmiö tapahtui edellisillä levyilläkin. Ainakin omassa käytössä orkkisosat tuntuivat kestäviltä. Mun ajoa palat ja levyt kestivät 5 vuotta ja noin 130tkm ennenkuin olivat finaalissa. Mikään varoitin ei tuolloinkaan vielä palanut mutta levyt oli aika loppu. En tiedä milloin osat oli vaihdettu ennenkuin ostin auton.
- BlackPassat
- Posts: 169
- Joined: 19.10.2008 22:41
- Location: Oulu
Jollakulla on ollu iät ajat 5x100 jakoset 288mm Zimmermannit tuolla myydään-osastolla, onkohan ne siellä vieläkin?
Toki noi isot levyt ei ole ihan joka Golfissa mutta jos sattuu. Mullahan olis varastossa ylimääräset 288mm soppelit kannakkeet ja TT satulatkin
Toki noi isot levyt ei ole ihan joka Golfissa mutta jos sattuu. Mullahan olis varastossa ylimääräset 288mm soppelit kannakkeet ja TT satulatkin

Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
ilmeisesti alkuperäiseen topikkiin tulikin jo vastaus ja lainaan törkeästi nyt sitten eli ainakin varaosakauppias sanoi että jotkut motonetin jarrupalat ostaessaan ostaa myös vinkunan(ei herneitä). Onks noi golffin levyt ja palat sitte vaikee vaihtaa itte? ajattelin keväällä jumppailla paikalleen jos alkaa kuluminen olemaan loppuolellaan. ainakin muistan ettei VR6 malliin ollut mikään ihmeellinen homma vaidella...
Se joka parhaiten nauraa saa panna Lauraa...
Passat variant -13 tsi dsg
Passat variant -13 tsi dsg
Ei ole suuren suuri operaatio. Etupään jarrut on aika simppeli urakka. Suurinpiirtein; satula irti ja palat ja levyt vaihtaen ja satula kiinni.
Motonet myy edelleen niitä ihan samoja osia mitä muutkin varaosaputkat, sieltä voi saada jopa OEM-osia tai ihan merkkilaatikossakin varaosia. Motonetissä tosin pitää osata vähän valikoida mitä kannattaa ostaa, niitä huonojakin osia siellä on varastoissa ja monesti jopa samalla hintaa kuin sitä parempaa osaa.
Hyvänä esimerkkinä bypassi, joka sopisi myös tohon 1.8T koneeseen. Sitä saa kahtena merkkinä, toinen Bosch ja toinen on joku muu mikä lie. Hinta on sama mutta osan laadussa on suuri ero. Ja Boschilaisen saa kyllä jos niitä on varastossa ja tajuaa pyytää. Ja toi aito Bosch maksaa 25 euroa, kun merkkitiskillä sama Bosch on jonku 70 euroa
Kyseessä ei ole siis VAG tarkoitettu osa, mutta se sopii. Oiskohan toi ollu johki Saabakseen tai semmoseen.
Motonet myy edelleen niitä ihan samoja osia mitä muutkin varaosaputkat, sieltä voi saada jopa OEM-osia tai ihan merkkilaatikossakin varaosia. Motonetissä tosin pitää osata vähän valikoida mitä kannattaa ostaa, niitä huonojakin osia siellä on varastoissa ja monesti jopa samalla hintaa kuin sitä parempaa osaa.
Hyvänä esimerkkinä bypassi, joka sopisi myös tohon 1.8T koneeseen. Sitä saa kahtena merkkinä, toinen Bosch ja toinen on joku muu mikä lie. Hinta on sama mutta osan laadussa on suuri ero. Ja Boschilaisen saa kyllä jos niitä on varastossa ja tajuaa pyytää. Ja toi aito Bosch maksaa 25 euroa, kun merkkitiskillä sama Bosch on jonku 70 euroa

Kyseessä ei ole siis VAG tarkoitettu osa, mutta se sopii. Oiskohan toi ollu johki Saabakseen tai semmoseen.
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.