Uusien volkkareiden laatu?

Kaikki yleinen jutustelu
Post Reply
User avatar
jmr
Posts: 1980
Joined: 26.12.2003 17:29
Location: Lahti
Contact:

Uusien volkkareiden laatu?

Post by jmr »

Millaisia uudet VW:n mallit ovat laadultaan?

Hieman taustaa: Appiukko on vaihtamassa 3 vuotiasta Toyota Avensista 1.8:n koneella uuteen autoon ja saman kokoluokan Volkkari on yhtenä vaihtoehtona (mihin malliin sitten lopulta päätyykään). Oli ensin vaihtamassa Priukseen, mutta siihen ei saa vetokoukkua. Avensiksessa ei ole muuta vikaa kun vähän laiska ja melko iso kulutus.

Vaihtoehtojahan on monia:
Jetta, Golf, Golf Variant, Golf Plus, Passat jne.

Onko suosituksia sellaiselle, jolla aiempi auto on pelannut kuin kello, mikä kone on suositeltavin jne? Yksi kriteeri voisi olla sellainen joka menee hyvin kaupaksi n. 3 vuoden päästä ja n. 1,6-litran kone on varmaan ihan riittävän tehokas. Jetan kohdalla näkyykin nykyään moottoreina vain 1,4:sia. Tarvehan on lähinnä kahden hengen matkustaminen ja joskus koira kyydissä tai peräkärryn vetäminen (halkokuorma).

Jos otetaan esimerkiksi nyt suunnilleen Avensiksen kokoinen ja mallinen Jetta, niin tuossa on moottorivaihtoehdot:
http://www.volkswagen.fi/vv-auto/vw4.ns ... t#bensiini

Jetta ei niinkään kuulu tälle foorumille, mutta voisihan se jonkun toisen tapauksessa olla Golf Variant samalla koneella. Entäpä varusteet?
Audi A6
Ex: VW Golf III Variant 1.9 TDi '97 AHU
User avatar
AjH
Posts: 3160
Joined: 31.8.2006 14:36
Location: Nokia

Post by AjH »

Peräkärrymassassa pieni näppihärö linkin takana, 890kg jarruton massa 90kW manuaalissa, 690kg lienee oikea.

Noilla käyttökuvauksilla ei kahta sanaa, 1.4TSI 90kW. Ehkä DSG vaihteisena jopa. Hintoja tossa ei ollut mutta oletan että 118kW bensa on jonkin matkaa kalliimpi. Jos paljon tulee ajoa niin varmaan 1.6TDi sitten.
Avensis jotenkin kuulostaisi enempi Passatin kokoselta mutta edelleen käyttökuvauksia lukiessa Jetta kuulostaisi enempi oikean kokoiselta autolta.
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT

MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
User avatar
jmr
Posts: 1980
Joined: 26.12.2003 17:29
Location: Lahti
Contact:

Post by jmr »

Kilometrejä ei tule niin paljoa että dieseliä kannattaisi harkita, joten bensakoneisista on valittava. Tuo moottorisuositus auttaa jo vähän eteenpäin ja täytyy vain käskeä käymään koejolla.
Audi A6
Ex: VW Golf III Variant 1.9 TDi '97 AHU
kotka
Posts: 1245
Joined: 26.3.2007 21:50
Location: Kuopio

Post by kotka »

Ainakin tuo Jetta noista em. vaihtoehdoista on meluinen, mutta häiritseekö se.
Jotenkin vain pelottaa appiukkosi puolesta siirtyä "varmasta" Toyotasta Volkkariin, toivottavasti et kovasti suosittele ja saa syytä niskoille :oops:
Tuo Tsi on kyllä pätevä kone, ei siinä mitä.
P.s. Onhan sillä Toyotallakin pari kiinnostavaa vaihtoehtoa: Uusi Corolla 1,33 dual VVT-i tai Avensiksen juhlamalli 1,6 Valvematic..
(vw passat 3c 2,0 tdi dsg,highline, Maxboom ProStock 400W Sm1)
(vw g3, Maxboom semiUnl 1500W Sm1) <- myyty
User avatar
jmr
Posts: 1980
Joined: 26.12.2003 17:29
Location: Lahti
Contact:

Post by jmr »

Tulostin äsken hänelle Jetan, 4ov Golfin, Golf Variantin ja Passatin hinnastot. Kun ehdotin DSG:tä kasvoille tuli hymy ja tuli melkein heti kysymys että toimiiko ne hyvin (ts. onko niissä vikoja)? Hinnat ei kuulostaneet pahoilta, ei edes Passatin hinnat alkaen -mallit, mutta sitten kun varusteita ladataan niin voi olla toinen ääni kellossa.

kotka: En edes kovasti suositellut näitä ja kerroin kyllä että onhan noissa joskus jotain pikku-"anturivikoja" kun sunnuntaina kysyi että pitäisikö harkita volkkariakin.
Hän käy kyllä ajamassa muutkin merkit, mutta volkkari yhtenä vaihtoehtona.
Ehdotin Golf Varianttia ennemmin kuin lyhyttä Golfia, niin keskikokoinen koira mahtuisi konttiin tarvittaessa vaikka hyvin se viistoperäisessä Avensiksessakin kulki silloin harvoin kun oli tarvetta.

Kivahan se olisi saada tuollainen uudempi volkkari lähipiiriin.
Audi A6
Ex: VW Golf III Variant 1.9 TDi '97 AHU
Ramirez
Posts: 305
Joined: 12.9.2007 0:12
Location: Jyväskylä

Post by Ramirez »

Onks sellasii volkkareita jois ei ois tyyppivikoja?

Jos haluu ajaa tylsällä autolla joka ei ikinä hajoo niin kannattaa pysyä siinä avensiksessa:)
Subaru Legacy variant GT-B e-tune II (rev denso)
Patu
Posts: 370
Joined: 25.8.2008 10:20
Location: Etelä-Pohjanmaa

Post by Patu »

Ramirez wrote:Onks sellasii volkkareita jois ei ois tyyppivikoja?

Jos haluu ajaa tylsällä autolla joka ei ikinä hajoo niin kannattaa pysyä siinä avensiksessa:)
Emännällä on Avensin ja kyllä sitäkin saa korjata...eli taitaa sitten kaikissa autoissa olla vikoja paitsi musu-meseissä.
Se vaan nyt on tyhmää ajaa hiljaa.
User avatar
jmr
Posts: 1980
Joined: 26.12.2003 17:29
Location: Lahti
Contact:

Post by jmr »

Ramirez wrote:Onks sellasii volkkareita jois ei ois tyyppivikoja?
Lähinnä mietin jos Passattiin saisi vaparikoneen niin onko se turvallisempi valinta kuin turbollinen 1,4?
Audi A6
Ex: VW Golf III Variant 1.9 TDi '97 AHU
Kale
Posts: 969
Joined: 23.4.2004 8:11
Location: Riihimäki

Post by Kale »

Uuteen Passattiin ei vaparikonetta saa. Ainoastaan Poloon ja Golffiin saa.
User avatar
jmr
Posts: 1980
Joined: 26.12.2003 17:29
Location: Lahti
Contact:

Post by jmr »

Kale wrote:Uuteen Passattiin ei vaparikonetta saa. Ainoastaan Poloon ja Golffiin saa.
Ok, kiitos tiedosta. En vielä jaksanut mallistoon paneutua. Ennen Avensista appiukolla oli uusi MB Vito ja siitä laukesi ilmeisesti kytkimen työsylinteri tms 60 tkm ajettuna. Avensiksessa taas ei ole ollut muuta vikaa kuin oikean puolen polttimoita palaa turhan tiheään. Hän oli sitäkin ajatellut harkita pienemmällä koneella bensaa säästääkseen. Kysymys kuuluukin, onko uusissa vw:eissä ollut ajoa haittaavia vikoja?
Audi A6
Ex: VW Golf III Variant 1.9 TDi '97 AHU
User avatar
DJDH
Posts: 1794
Joined: 31.7.2006 21:38
Location: Espoo

Post by DJDH »

Vaihtaa autoa aina kun takuu on loppumassa taikka sitten ottaa huoltoliisarin.
Passat 3C Variant -08 2.0 TDI Highline Individual
User avatar
AjH
Posts: 3160
Joined: 31.8.2006 14:36
Location: Nokia

Post by AjH »

jmr wrote:
Ramirez wrote:Onks sellasii volkkareita jois ei ois tyyppivikoja?
Lähinnä mietin jos Passattiin saisi vaparikoneen niin onko se turvallisempi valinta kuin turbollinen 1,4?
Mikäs vika turbollisessa (1.4 koneessa), ei se turbo sen kummemmin vikaannu kuin muukaan kone. Viriviri on sitten asia erikseen, mutta ei silloinkaan yleensä turbo ole eka joka paukkuu.
Varsinkin jos ajo on rauhallista siirtymistä paikasta toiseen rajoitusten puitteissa niin en näkisi millään tapaa epäluotettavaksi.
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT

MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
User avatar
jmr
Posts: 1980
Joined: 26.12.2003 17:29
Location: Lahti
Contact:

Post by jmr »

AjH wrote:Mikäs vika turbollisessa (1.4 koneessa), ei se turbo sen kummemmin vikaannu kuin muukaan kone. Viriviri on sitten asia erikseen, mutta ei silloinkaan yleensä turbo ole eka joka paukkuu.
Kai sillä on sellanen pelko kun diesel-Pajeroon tuli 35000 mk remppa joskus.
Audi A6
Ex: VW Golf III Variant 1.9 TDi '97 AHU
User avatar
maastis
Posts: 195
Joined: 10.12.2007 20:05
Location: vaasa

Post by maastis »

Patu wrote:
Ramirez wrote:Onks sellasii volkkareita jois ei ois tyyppivikoja?

Jos haluu ajaa tylsällä autolla joka ei ikinä hajoo niin kannattaa pysyä siinä avensiksessa:)
Emännällä on Avensin ja kyllä sitäkin saa korjata...eli taitaa sitten kaikissa autoissa olla vikoja paitsi musu-meseissä.
meil on kans farkku avensis emännällä ja 2vuoteen en muuta tehny ku 2x öljyt ja yks koiranluu vaihtoon mut mun portteri onkin toinen juttu pohja panssari on enemmän irti ku kiinni :lol: enkä yhtään valita saapahan hyvän syyn olla tallis...
Veronkierto kunniaan!
Ex: T4 pornstarter matkailuauto
Nykyinen g3variant 2+3 paku.
Kale
Posts: 969
Joined: 23.4.2004 8:11
Location: Riihimäki

Post by Kale »

jmr wrote:
AjH wrote:Mikäs vika turbollisessa (1.4 koneessa), ei se turbo sen kummemmin vikaannu kuin muukaan kone. Viriviri on sitten asia erikseen, mutta ei silloinkaan yleensä turbo ole eka joka paukkuu.
Kai sillä on sellanen pelko kun diesel-Pajeroon tuli 35000 mk remppa joskus.
Mutta jos uuden meinaa ostaa ja pitää 3 vuotta niin en olisi turbosta kauhean huolissaan. Luulisi menevän takuuseen vaikka hajoaisikin kolmantena vuonna. Sen sijaan noissa farkkugolffeissa tuntuu olevan kaikkea muuta pientä vikaa kun netistä lukee keskusteluja. Mutta ne kaksi ihmistä jotka tunnen henk koht ja omistavat 1.4TSI golf variantit niin ei heillä ole mitään vikaa autoissaan ole ollut. Tai no toisesta vaihdettiin mittaristo takuuseen long life ongelman takia. Itse päädyin autonvalinnassa passattiin koska nuo golffin viat huolestuttivat, perän muotoilu tökkii edelleen ja tilaa passatissa on enemmän. Toki passatteissakin on vikoja ollut ihan riittävästi mutta kyllä se paras vaihtoehto tuntui olevan.
jonneilari
Posts: 362
Joined: 1.12.2009 9:04
Location: Dead city

Post by jonneilari »

Mulla ainaskii kokemusta 08 vm 19 tdi passat variantista...tykkään kyllä autosta kulutukset 5-5,5 ajoi missä hyväänsä,,,mutta alusta noissa on kyllä aivan perseestä...olen ymmärtäny et käytetään vielä vanhaa alustaa???ajat korotukseen tai hidasteeseen ni aina tuntuu et renkaat tulee läpi..tien päällä käyttäytyy kyllä mukavasti ja loistava tilava auto ajaa
Post Reply