Uusien volkkareiden laatu?
Uusien volkkareiden laatu?
Millaisia uudet VW:n mallit ovat laadultaan?
Hieman taustaa: Appiukko on vaihtamassa 3 vuotiasta Toyota Avensista 1.8:n koneella uuteen autoon ja saman kokoluokan Volkkari on yhtenä vaihtoehtona (mihin malliin sitten lopulta päätyykään). Oli ensin vaihtamassa Priukseen, mutta siihen ei saa vetokoukkua. Avensiksessa ei ole muuta vikaa kun vähän laiska ja melko iso kulutus.
Vaihtoehtojahan on monia:
Jetta, Golf, Golf Variant, Golf Plus, Passat jne.
Onko suosituksia sellaiselle, jolla aiempi auto on pelannut kuin kello, mikä kone on suositeltavin jne? Yksi kriteeri voisi olla sellainen joka menee hyvin kaupaksi n. 3 vuoden päästä ja n. 1,6-litran kone on varmaan ihan riittävän tehokas. Jetan kohdalla näkyykin nykyään moottoreina vain 1,4:sia. Tarvehan on lähinnä kahden hengen matkustaminen ja joskus koira kyydissä tai peräkärryn vetäminen (halkokuorma).
Jos otetaan esimerkiksi nyt suunnilleen Avensiksen kokoinen ja mallinen Jetta, niin tuossa on moottorivaihtoehdot:
http://www.volkswagen.fi/vv-auto/vw4.ns ... t#bensiini
Jetta ei niinkään kuulu tälle foorumille, mutta voisihan se jonkun toisen tapauksessa olla Golf Variant samalla koneella. Entäpä varusteet?
Hieman taustaa: Appiukko on vaihtamassa 3 vuotiasta Toyota Avensista 1.8:n koneella uuteen autoon ja saman kokoluokan Volkkari on yhtenä vaihtoehtona (mihin malliin sitten lopulta päätyykään). Oli ensin vaihtamassa Priukseen, mutta siihen ei saa vetokoukkua. Avensiksessa ei ole muuta vikaa kun vähän laiska ja melko iso kulutus.
Vaihtoehtojahan on monia:
Jetta, Golf, Golf Variant, Golf Plus, Passat jne.
Onko suosituksia sellaiselle, jolla aiempi auto on pelannut kuin kello, mikä kone on suositeltavin jne? Yksi kriteeri voisi olla sellainen joka menee hyvin kaupaksi n. 3 vuoden päästä ja n. 1,6-litran kone on varmaan ihan riittävän tehokas. Jetan kohdalla näkyykin nykyään moottoreina vain 1,4:sia. Tarvehan on lähinnä kahden hengen matkustaminen ja joskus koira kyydissä tai peräkärryn vetäminen (halkokuorma).
Jos otetaan esimerkiksi nyt suunnilleen Avensiksen kokoinen ja mallinen Jetta, niin tuossa on moottorivaihtoehdot:
http://www.volkswagen.fi/vv-auto/vw4.ns ... t#bensiini
Jetta ei niinkään kuulu tälle foorumille, mutta voisihan se jonkun toisen tapauksessa olla Golf Variant samalla koneella. Entäpä varusteet?
Peräkärrymassassa pieni näppihärö linkin takana, 890kg jarruton massa 90kW manuaalissa, 690kg lienee oikea.
Noilla käyttökuvauksilla ei kahta sanaa, 1.4TSI 90kW. Ehkä DSG vaihteisena jopa. Hintoja tossa ei ollut mutta oletan että 118kW bensa on jonkin matkaa kalliimpi. Jos paljon tulee ajoa niin varmaan 1.6TDi sitten.
Avensis jotenkin kuulostaisi enempi Passatin kokoselta mutta edelleen käyttökuvauksia lukiessa Jetta kuulostaisi enempi oikean kokoiselta autolta.
Noilla käyttökuvauksilla ei kahta sanaa, 1.4TSI 90kW. Ehkä DSG vaihteisena jopa. Hintoja tossa ei ollut mutta oletan että 118kW bensa on jonkin matkaa kalliimpi. Jos paljon tulee ajoa niin varmaan 1.6TDi sitten.
Avensis jotenkin kuulostaisi enempi Passatin kokoselta mutta edelleen käyttökuvauksia lukiessa Jetta kuulostaisi enempi oikean kokoiselta autolta.
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
Ainakin tuo Jetta noista em. vaihtoehdoista on meluinen, mutta häiritseekö se.
Jotenkin vain pelottaa appiukkosi puolesta siirtyä "varmasta" Toyotasta Volkkariin, toivottavasti et kovasti suosittele ja saa syytä niskoille
Tuo Tsi on kyllä pätevä kone, ei siinä mitä.
P.s. Onhan sillä Toyotallakin pari kiinnostavaa vaihtoehtoa: Uusi Corolla 1,33 dual VVT-i tai Avensiksen juhlamalli 1,6 Valvematic..
Jotenkin vain pelottaa appiukkosi puolesta siirtyä "varmasta" Toyotasta Volkkariin, toivottavasti et kovasti suosittele ja saa syytä niskoille

Tuo Tsi on kyllä pätevä kone, ei siinä mitä.
P.s. Onhan sillä Toyotallakin pari kiinnostavaa vaihtoehtoa: Uusi Corolla 1,33 dual VVT-i tai Avensiksen juhlamalli 1,6 Valvematic..
(vw passat 3c 2,0 tdi dsg,highline, Maxboom ProStock 400W Sm1)
(vw g3, Maxboom semiUnl 1500W Sm1) <- myyty
(vw g3, Maxboom semiUnl 1500W Sm1) <- myyty
Tulostin äsken hänelle Jetan, 4ov Golfin, Golf Variantin ja Passatin hinnastot. Kun ehdotin DSG:tä kasvoille tuli hymy ja tuli melkein heti kysymys että toimiiko ne hyvin (ts. onko niissä vikoja)? Hinnat ei kuulostaneet pahoilta, ei edes Passatin hinnat alkaen -mallit, mutta sitten kun varusteita ladataan niin voi olla toinen ääni kellossa.
kotka: En edes kovasti suositellut näitä ja kerroin kyllä että onhan noissa joskus jotain pikku-"anturivikoja" kun sunnuntaina kysyi että pitäisikö harkita volkkariakin.
Hän käy kyllä ajamassa muutkin merkit, mutta volkkari yhtenä vaihtoehtona.
Ehdotin Golf Varianttia ennemmin kuin lyhyttä Golfia, niin keskikokoinen koira mahtuisi konttiin tarvittaessa vaikka hyvin se viistoperäisessä Avensiksessakin kulki silloin harvoin kun oli tarvetta.
Kivahan se olisi saada tuollainen uudempi volkkari lähipiiriin.
kotka: En edes kovasti suositellut näitä ja kerroin kyllä että onhan noissa joskus jotain pikku-"anturivikoja" kun sunnuntaina kysyi että pitäisikö harkita volkkariakin.
Hän käy kyllä ajamassa muutkin merkit, mutta volkkari yhtenä vaihtoehtona.
Ehdotin Golf Varianttia ennemmin kuin lyhyttä Golfia, niin keskikokoinen koira mahtuisi konttiin tarvittaessa vaikka hyvin se viistoperäisessä Avensiksessakin kulki silloin harvoin kun oli tarvetta.
Kivahan se olisi saada tuollainen uudempi volkkari lähipiiriin.
Emännällä on Avensin ja kyllä sitäkin saa korjata...eli taitaa sitten kaikissa autoissa olla vikoja paitsi musu-meseissä.Ramirez wrote:Onks sellasii volkkareita jois ei ois tyyppivikoja?
Jos haluu ajaa tylsällä autolla joka ei ikinä hajoo niin kannattaa pysyä siinä avensiksessa:)
Se vaan nyt on tyhmää ajaa hiljaa.
Ok, kiitos tiedosta. En vielä jaksanut mallistoon paneutua. Ennen Avensista appiukolla oli uusi MB Vito ja siitä laukesi ilmeisesti kytkimen työsylinteri tms 60 tkm ajettuna. Avensiksessa taas ei ole ollut muuta vikaa kuin oikean puolen polttimoita palaa turhan tiheään. Hän oli sitäkin ajatellut harkita pienemmällä koneella bensaa säästääkseen. Kysymys kuuluukin, onko uusissa vw:eissä ollut ajoa haittaavia vikoja?Kale wrote:Uuteen Passattiin ei vaparikonetta saa. Ainoastaan Poloon ja Golffiin saa.
Mikäs vika turbollisessa (1.4 koneessa), ei se turbo sen kummemmin vikaannu kuin muukaan kone. Viriviri on sitten asia erikseen, mutta ei silloinkaan yleensä turbo ole eka joka paukkuu.jmr wrote:Lähinnä mietin jos Passattiin saisi vaparikoneen niin onko se turvallisempi valinta kuin turbollinen 1,4?Ramirez wrote:Onks sellasii volkkareita jois ei ois tyyppivikoja?
Varsinkin jos ajo on rauhallista siirtymistä paikasta toiseen rajoitusten puitteissa niin en näkisi millään tapaa epäluotettavaksi.
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
meil on kans farkku avensis emännällä ja 2vuoteen en muuta tehny ku 2x öljyt ja yks koiranluu vaihtoon mut mun portteri onkin toinen juttu pohja panssari on enemmän irti ku kiinniPatu wrote:Emännällä on Avensin ja kyllä sitäkin saa korjata...eli taitaa sitten kaikissa autoissa olla vikoja paitsi musu-meseissä.Ramirez wrote:Onks sellasii volkkareita jois ei ois tyyppivikoja?
Jos haluu ajaa tylsällä autolla joka ei ikinä hajoo niin kannattaa pysyä siinä avensiksessa:)

Veronkierto kunniaan!
Ex: T4 pornstarter matkailuauto
Nykyinen g3variant 2+3 paku.
Ex: T4 pornstarter matkailuauto
Nykyinen g3variant 2+3 paku.
Mutta jos uuden meinaa ostaa ja pitää 3 vuotta niin en olisi turbosta kauhean huolissaan. Luulisi menevän takuuseen vaikka hajoaisikin kolmantena vuonna. Sen sijaan noissa farkkugolffeissa tuntuu olevan kaikkea muuta pientä vikaa kun netistä lukee keskusteluja. Mutta ne kaksi ihmistä jotka tunnen henk koht ja omistavat 1.4TSI golf variantit niin ei heillä ole mitään vikaa autoissaan ole ollut. Tai no toisesta vaihdettiin mittaristo takuuseen long life ongelman takia. Itse päädyin autonvalinnassa passattiin koska nuo golffin viat huolestuttivat, perän muotoilu tökkii edelleen ja tilaa passatissa on enemmän. Toki passatteissakin on vikoja ollut ihan riittävästi mutta kyllä se paras vaihtoehto tuntui olevan.jmr wrote:Kai sillä on sellanen pelko kun diesel-Pajeroon tuli 35000 mk remppa joskus.AjH wrote:Mikäs vika turbollisessa (1.4 koneessa), ei se turbo sen kummemmin vikaannu kuin muukaan kone. Viriviri on sitten asia erikseen, mutta ei silloinkaan yleensä turbo ole eka joka paukkuu.
-
- Posts: 362
- Joined: 1.12.2009 9:04
- Location: Dead city
Mulla ainaskii kokemusta 08 vm 19 tdi passat variantista...tykkään kyllä autosta kulutukset 5-5,5 ajoi missä hyväänsä,,,mutta alusta noissa on kyllä aivan perseestä...olen ymmärtäny et käytetään vielä vanhaa alustaa???ajat korotukseen tai hidasteeseen ni aina tuntuu et renkaat tulee läpi..tien päällä käyttäytyy kyllä mukavasti ja loistava tilava auto ajaa