Onko kellään muulla ongelmaa passatin takajarrujen kanssa pöllyävällä kelillä? Minun autossani jarrut jäätyvät pöllyävällä kelillä jo lyhyt pysäköinti riittää jäädyttämään. Sitten ei meinaa päästä millään matkaan, yleensä aukeavat kun hieman nykäisee eteenpäin. Käsijarrun käytöllä ei vaikutusta asiaan. Autossa aluvanteet, tuskin vaikutusta pölyyn mutta mainitaan nyt kuitenkin.
Vaiva on kiusallinen ainakin näin oikeana talvena, pitää autokatoksessakin muistaa jättää tilaa eteen että saa jarrut auki ennen katoksesta pois peruuttamista. Ongelmaa ei ole jos ei pöllyävää lunta.
Passat 3C variant jarrujen jäätyminen
Kyllä tuolla vagarenan(vai ultimaten) puolella on valiteltu jäätyviä takajarruja. Mulla ne jäätyy vain silloin tällöin jos käytän käsijarrua. Silloin napsahtavat kevyesti auki kun lähtee liikkeelle. Ja käytössä myös alut (terris).
edit: mulla ei laahaa jarrut laisinkaan.
edit: mulla ei laahaa jarrut laisinkaan.
Last edited by Kale on 5.2.2010 23:38, edited 1 time in total.
Jep, kyllähän nuo tuppaa jäätymään ainaskin kun ajaa kaupungissa pienemmän matkan ja pysäköi niin liikkeelle lähtiessä saa aikaisiksi melko kivan äänen, kun takajarrut irroittaa otteensa. Itse en yleensä käytä käsijarrua pysäköidessä mutta iloisesti jäätyy siitä huolimatta.
exPassat 2.0 Tdi 4motion variant -06
A4 Q 2.0 Tdi avant
A4 Q 2.0 Tdi avant