golf IV jarrut
golf IV jarrut
Elikkä tapahtui näin yksi päivä. Pakkasta yöllä varmaan -25 ja kun päivällä läksin autolla oisko ollut -15. No risteykseen tultessa jarruissa ei tapahtunut mitään, mutta toisella painalluksella jarrut sit toimi. Jarrut toimi ihan ok, mut sitten toisen kerran tuli muutamia päiviä eteenpäin sama juttu. Pakkasta muistaakseni aikalailla ja lähtiessä hieman vähemmän.
Voiko olla et leveissä oli ollut kuuraa jonka takia ne ei heti toiminut? Vai voisiko olla joku muu vika?
Jarrunesteet vaihdettu 12/09.
Auto vw golf 1.6 vm.2000
Voiko olla et leveissä oli ollut kuuraa jonka takia ne ei heti toiminut? Vai voisiko olla joku muu vika?
Jarrunesteet vaihdettu 12/09.
Auto vw golf 1.6 vm.2000
- Tero Paalanen
- Team Leader
- Posts: 2578
- Joined: 18.1.2005 23:45
- Location: Kauhava
Re: golf IV jarrut
No nyt sit hemmetiläinen takajarrupalat on loppu. Kuinkahan kauan menee palojenvaihdossa korjaamolla. Edessä pitäs olla hyvät palat, mutta taakse pitää nyt vaihtaazamik wrote:Elikkä tapahtui näin yksi päivä. Pakkasta yöllä varmaan -25 ja kun päivällä läksin autolla oisko ollut -15. No risteykseen tultessa jarruissa ei tapahtunut mitään, mutta toisella painalluksella jarrut sit toimi. Jarrut toimi ihan ok, mut sitten toisen kerran tuli muutamia päiviä eteenpäin sama juttu. Pakkasta muistaakseni aikalailla ja lähtiessä hieman vähemmän.
Voiko olla et leveissä oli ollut kuuraa jonka takia ne ei heti toiminut? Vai voisiko olla joku muu vika?
Jarrunesteet vaihdettu 12/09.
Auto vw golf 1.6 vm.2000
- Sami Jalonen
- Posts: 3084
- Joined: 18.3.2007 19:13
- Location: Hyvinkää
- Contact:
Vähän liioteltu vauhti, on siinä sen verran tekemistä että jos edes jonkinlaisella laadulla työn tekee niin ehkä 30min - 1 tunti.
Ite tunkin kanssa tehden mennee se pari tuntia jos ei kiirettä pidä.
Ite tunkin kanssa tehden mennee se pari tuntia jos ei kiirettä pidä.
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
Käyttöautolla pikahuollossa vaihto molemmin puolin jarrupalat alle puoleen tuntiin.
E: Oho unohtu sanoo ettei mun passattiin vaan johonki 3BG:hen. Sori
E: Oho unohtu sanoo ettei mun passattiin vaan johonki 3BG:hen. Sori

Last edited by Pia on 12.2.2010 15:02, edited 1 time in total.
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
Golffeissa yleensä ne jarrupalat ruostuu aika piukkaan niihin liukupintoihin, eli niiden raaputtelemisessa menee enempi aikaa. Jos vaihdat 10 minuuttiin niin aika pian on uudestaan jumissa... Eli juuri niinkuin AjH sanoi, laadulla tekemisellä kestää vähän kauemmin kuin 10min.
Kun taas 3C passatissa on erilliset liukulevyt jotka tulee aina uudet jarrupalojen kanssa samassa paketissa niin siinä säästyy raaputtelemiselta. Mut tosin testeriäkin tossa hommassa joutuu käyttämään mikäli homma tehdään oikeaopppisesti.
Kun taas 3C passatissa on erilliset liukulevyt jotka tulee aina uudet jarrupalojen kanssa samassa paketissa niin siinä säästyy raaputtelemiselta. Mut tosin testeriäkin tossa hommassa joutuu käyttämään mikäli homma tehdään oikeaopppisesti.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
VW Touran 2.0TDI 2007
- Sami Jalonen
- Posts: 3084
- Joined: 18.3.2007 19:13
- Location: Hyvinkää
- Contact:
Passattiin vaihdoin taakke levyt ja palat, hioin liukuvat kohdat, sekä voitelin ne kuparitahnalla, siitä kun otti pulttipyssyn käteen siihen kun pultit oli kiinni 32min. Tää sisälsi mäntien takasin ruuvauksen, sekä napojen puhdistuksen. Tosta kun vähentää mitä ei tarvi tehä (levyjen poisto ja napojen puhdistus) tulee ajaks noin 10min, eikö 
Okei, ehkä vähän liioteltu, mutta jos joku tunnin siitä velottaa ni sut on ryöstetty, puol tuntia aika lähellä totuutta..

Okei, ehkä vähän liioteltu, mutta jos joku tunnin siitä velottaa ni sut on ryöstetty, puol tuntia aika lähellä totuutta..
Passat Variant TDI -00 ATJ 160kW
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
Vai ryöstetty..... Joskus ne liukutapitkin on aivan umpijumissa ja niiden irtisaamiseenkin kuluu aikaa, tai jos se menee poikki niin täyty toiseen päähän satulanliukua porata reikä ja alkaa hakkaamaan sitä poikki mennyttä tappia pois sieltä jne.
Kyllä siinä voi mennä vähän enemmänkin kuin 10 min. UGH, olen puhunut.
Kyllä siinä voi mennä vähän enemmänkin kuin 10 min. UGH, olen puhunut.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
VW Touran 2.0TDI 2007
- Sami Jalonen
- Posts: 3084
- Joined: 18.3.2007 19:13
- Location: Hyvinkää
- Contact:
Tottakai voi, voihan se vannekin olla jumissa, pultit ei aukea, palat ruostunu kiinni eikä mäntäkään painu sisään.. Itellä varsinkin menee yleensä kaikessa ylimäärästä, kun mikään ei onnistu
Just vaihdoin polttimoa yli tunnin. Kaikkea voi sattua
Mut miten sen laskutus sit menee, kertokaas joku? Mitä autodata antaa ohjeajaks?
Vähän menee jo ohi aiheen, mut jos tiskillä sanotaan et jarrupalojen vaihto, 1/2h ja 35e, ja sit asentaja (ei omasta syystään) turaa sen kanssa 2,5h, niin kuka maksaa?


Vähän menee jo ohi aiheen, mut jos tiskillä sanotaan et jarrupalojen vaihto, 1/2h ja 35e, ja sit asentaja (ei omasta syystään) turaa sen kanssa 2,5h, niin kuka maksaa?
Passat Variant TDI -00 ATJ 160kW
Mites noita jarrusatuloita voi kunnostaa niin et ei tarttes irrottaa koko satulaa? Jotain tököttiä tms..... et sais toimii paremmin vai..........zamik wrote:no nyt on vaihdettu taakse jarrupalat. Oli vasemmalta puolen ihan finito ja oikelta puolen oli paloja vielä vähän jäljellä.
Korjaaja sanoi et oli ollut hiukan jumissa vasenpuoli:) oli kyllä saanut sen toimii paremmin.
Yksi vaihtoehtohan on uudet satulat, mutta jos ne sais toimii poppakonstein:D
Ei kai niitä oikein voi mitenkään purkamatta herkistellä tai huoltaa. Jos jumitus oli liukujen ja nyrkin välistä niin sehän on vielä helppoa huoltoa, kaksi ruuvia auki ja putsailee sekä rasvailee uudelleen hyvin. Sitten jos satulan mäntä alkaa jumitella niin pitää jo jarruletkua irrottaa ja purkaa enemmän sitä satulaa.
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.