suuttimien säätö? (AWX)
suuttimien säätö? (AWX)
käytin autoa huollossa (tästä huollosta on täälläkin aiemmin haasteltu) ja tehon on kateissa vielläkin.
piuhan päässä ku oli auto, niin yks suuttimista oli n.-19 ja loput +-0 tuntumassa
voiko tämä vaikuttaa auton tehoihin?
piuhan päässä ku oli auto, niin yks suuttimista oli n.-19 ja loput +-0 tuntumassa
voiko tämä vaikuttaa auton tehoihin?
Siis pumppusuutinten korjausarvot on katsottu testerillä tyhjäkäynnillä? Varmasti vaikuttaa tehoihin, jos 1 suutin on noin paljon pielessä. +-1.0 sisään on ihan normaalit tehdasarvot. VAG-COMilla tuo asteikko loppuu monessa mallissa +-2.8, tai se on ainakin raja-arvo. Jossain vehkeessä taisi näyttää +-4.0 asti tai jotain sitä luokkaa. Ja noilla luvuilla säädöt on jo todella pielessä.
Jos tuossa 19 lukemassa ei ole pilkkuvirhettä, eli että se olisi 1.9, niin tuo yksi suutin on kyllä ihan täysin v*tuillaan. Ties miten moninkertaisesti yli ohjearvon.
Miten auto käy ja toimii muuten? Jos yksi suutin on aivan täysin pielessä, niin luulisi käyvän huonosti/käryttävän jne?
Jos tuossa 19 lukemassa ei ole pilkkuvirhettä, eli että se olisi 1.9, niin tuo yksi suutin on kyllä ihan täysin v*tuillaan. Ties miten moninkertaisesti yli ohjearvon.
Miten auto käy ja toimii muuten? Jos yksi suutin on aivan täysin pielessä, niin luulisi käyvän huonosti/käryttävän jne?
Uncle Hank Fan Club
T5 Multivan 4motion, Homewrecker E30 ikuisuusrojekti ja taloudessa myös 3c Passat variant 2.0fsi 4motion sportline
T5 Multivan 4motion, Homewrecker E30 ikuisuusrojekti ja taloudessa myös 3c Passat variant 2.0fsi 4motion sportline
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
- Tero Paalanen
- Team Leader
- Posts: 2578
- Joined: 18.1.2005 23:45
- Location: Kauhava
Ne raja-arvot taitavat vähän vaihdella joko moottoreittain, tai sitten ohjelmaversioissa on eroja. +-2.5-3.0 välille on tullut vastaan, muistelen että jossain SAATTOI näyttö riittää +-4.0 asti.
Topicin aiheeseen liittyen, oletetaan että tuo yhden suuttimen luku on 1.9. Jos muut ovat nollan kieppeillä, on tuossa yhdessä suuttimessa silti jotain hieman pielessä. Tuollainen ero saattaa aiheuttaa jo käyntiin jotain pientä, ja vaikuttaa näin myös tehoihin.
Topicin aiheeseen liittyen, oletetaan että tuo yhden suuttimen luku on 1.9. Jos muut ovat nollan kieppeillä, on tuossa yhdessä suuttimessa silti jotain hieman pielessä. Tuollainen ero saattaa aiheuttaa jo käyntiin jotain pientä, ja vaikuttaa näin myös tehoihin.
Uncle Hank Fan Club
T5 Multivan 4motion, Homewrecker E30 ikuisuusrojekti ja taloudessa myös 3c Passat variant 2.0fsi 4motion sportline
T5 Multivan 4motion, Homewrecker E30 ikuisuusrojekti ja taloudessa myös 3c Passat variant 2.0fsi 4motion sportline
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
Kai se moottori oli lämmin kun noita suuttimien korjausarvoja katottiin? Ne nimittäin voi heittää ihan häränpyllyä jos kattoo kylmällä koneella.
Mut jos yhessä suuttimessa on korjausarvot lähes +2, niin kyllä siinä alkaa ravistelut ja käyntihäiriöt olemaan jo aika todennäkösiä. Etkös sanonut että suuttimien tiivisteet vaihdettiin aikasemmassa remontissa? Ettei vaan olis ne o-renkaat menny rikki paikalleen laitettaessa tai jotain muuta vastaavaa. Vaihdettiinko samalla se suuttimille menevä johtosarja?
Mut jos yhessä suuttimessa on korjausarvot lähes +2, niin kyllä siinä alkaa ravistelut ja käyntihäiriöt olemaan jo aika todennäkösiä. Etkös sanonut että suuttimien tiivisteet vaihdettiin aikasemmassa remontissa? Ettei vaan olis ne o-renkaat menny rikki paikalleen laitettaessa tai jotain muuta vastaavaa. Vaihdettiinko samalla se suuttimille menevä johtosarja?
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
VW Touran 2.0TDI 2007
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
Jep jep... Suutin, sen o-renkaat(murjottu asentaessa suutinta) tai suuttimien johtosarja. Jostain noista luulis sen vian löytyvän....
(Oletetaan että koneessa on puristukset tallella ja kaikki muukin on mekaanisesti kunnossa)
(Oletetaan että koneessa on puristukset tallella ja kaikki muukin on mekaanisesti kunnossa)
Last edited by Pasi Häkli on 19.2.2010 21:43, edited 1 time in total.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
VW Touran 2.0TDI 2007
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila