Uusi ympäristöperusteinen ajoneuvovero
Uusi ympäristöperusteinen ajoneuvovero
No paljonko uusi vero maksaa portterin omistajalle?
Tietysti köyhä maksaa muut ei huomaakkaan,kuitenkin aika paljon vuodessa tulee maksamaam.
esm:2001 2.5 tdi 9h bus:
massa vero vuonna 2010 316e
nyt 2001 (noin) 96e
mulle maksaa noin 189.07euroa vuodessa lisää.
Ilmaston suojelua koko rahalla,hieno juttu.
Lisää viherpiipertäjiä hallitukseen.
Tai kait se on sama kuka niitä veroja rukkailee, sama tulos kuluttajaa kohtaan.
Tietäs vaan,että minne rahat menee, ja millä tavoin suojellaan sitä meidän ilmastoa!
Auto 7 hengen perhe käyttöön ostettu. mutta kait pienempi uusi auto pitäs olla, jotta ake.fi olis tyydytetty...
ja mailma pelastuu p....le!
Tietysti köyhä maksaa muut ei huomaakkaan,kuitenkin aika paljon vuodessa tulee maksamaam.
esm:2001 2.5 tdi 9h bus:
massa vero vuonna 2010 316e
nyt 2001 (noin) 96e
mulle maksaa noin 189.07euroa vuodessa lisää.
Ilmaston suojelua koko rahalla,hieno juttu.
Lisää viherpiipertäjiä hallitukseen.
Tai kait se on sama kuka niitä veroja rukkailee, sama tulos kuluttajaa kohtaan.
Tietäs vaan,että minne rahat menee, ja millä tavoin suojellaan sitä meidän ilmastoa!
Auto 7 hengen perhe käyttöön ostettu. mutta kait pienempi uusi auto pitäs olla, jotta ake.fi olis tyydytetty...
ja mailma pelastuu p....le!
Last edited by fforce on 13.1.2010 20:57, edited 2 times in total.
päästö määräinen savutus
ei hän tuo ole kallista minun kin 2.4d nakuun yhteensä 1 vuosi 186,88€ kerta maksu (paketti )umpi




Re: päästö määräinen savutus
hah ei tuo mitään mun 2,4d portteri matkis 2540kg kokonaismassa eli 275,21€ vuodes plus se n90€ autovero halapaa onjabetus wrote:ei hän tuo ole kallista minun kin 2.4d nakuun yhteensä 1 vuosi 186,88€ kerta maksu (paketti )umpi
![]()
![]()

(saa laittaa auton myyntiin ei kannata enää pitää... vanhat verot yhteensä oli alle 200€)
mut tietysti auton arvo laski/laskee tän perkeleen uudistuksen vuoksi!
( vois varmaan perustaa uuden käyttövoima vero topikin tänne paku puolelle ? tänkin sais sinne siirtää?)
Veronkierto kunniaan!
Ex: T4 pornstarter matkailuauto
Nykyinen g3variant 2+3 paku.
Ex: T4 pornstarter matkailuauto
Nykyinen g3variant 2+3 paku.
Re: päästö määräinen savutus
Ja kukas tämän sitten korvaa?? Valtio?? Epäilen...maastis wrote:mut tietysti auton arvo laski/laskee tän perkeleen uudistuksen vuoksi!


Oman kulkineen kohdalla "vero" olis 316,82€, kok.massan ollessa 2800kg + tuo n.90€.
Eli n. 400€ vuodessa valtiolla... reilu 200€ enemmän. P....le.

Tarzani, maailman ensimmäinen rekkakuski: aina samat vaatteet, ei koskaan rahaa ja kanssakulkijat pelkkiä apinoita.
- Sami Jalonen
- Posts: 3084
- Joined: 18.3.2007 19:13
- Location: Hyvinkää
- Contact:
Käsitänkö mä nyt ton oikein, eli mun passatissa on tällä hetkellä dieselvero n.480e/v ja ton jälkeen se olis joku 124,10e?! Ei voi olla.
Edit: ei vaan siis tohon dieselveron päälle lätkästään vielä toi vero sen vanhan perusveron tilalle? Sillon pysys maksut aika samana..
Edit: ei vaan siis tohon dieselveron päälle lätkästään vielä toi vero sen vanhan perusveron tilalle? Sillon pysys maksut aika samana..
Passat Variant TDI -00 ATJ 160kW
Ajoneuvovero+käyttövoimavero = Diesel-käyttöisten henkilöautojen verotus
Ajoneuvovero on se päästöjen mukaan menevä ja vanhemmissa painon mukaan.
Käyttövoimavero: (Kopsattu AKE:n sivuilta kysymys)
Käyttövoimaveroa maksetaan muista kuin bensiinikäyttöisistä henkilö-, paketti- ja kuorma-autoista. Käyttövoimaveron määrä riippuu ajoneuvon kokonaismassasta
* henkilöautosta 6,7 senttiä (0,067 euroa) jokaiselta kokonaismassan alkavalta 100 kilolta päivässä
* paketti- ja matkailuautosta 0,9 senttiä (0,009 euroa) jokaiselta kokonaismassan alkavalta 100 kilolta päivässä
Tässä laskuri
Esim. Passatti (en muista tarkkaa painoa joten laskin sen 1500kg)
0,067€*15 (paino)*365päivää=n.366€
366€+99€ (päästölistasta katottu hinta)=465€
Nykyinen verotus vuodelle on 650€
Ajoneuvovero on se päästöjen mukaan menevä ja vanhemmissa painon mukaan.
Käyttövoimavero: (Kopsattu AKE:n sivuilta kysymys)
Käyttövoimaveroa maksetaan muista kuin bensiinikäyttöisistä henkilö-, paketti- ja kuorma-autoista. Käyttövoimaveron määrä riippuu ajoneuvon kokonaismassasta
* henkilöautosta 6,7 senttiä (0,067 euroa) jokaiselta kokonaismassan alkavalta 100 kilolta päivässä
* paketti- ja matkailuautosta 0,9 senttiä (0,009 euroa) jokaiselta kokonaismassan alkavalta 100 kilolta päivässä
Tässä laskuri
Esim. Passatti (en muista tarkkaa painoa joten laskin sen 1500kg)
0,067€*15 (paino)*365päivää=n.366€
366€+99€ (päästölistasta katottu hinta)=465€
Nykyinen verotus vuodelle on 650€
Last edited by Pia on 15.12.2009 23:18, edited 3 times in total.
Eli sulla menis se ajoneuvovero painon mukaan samoin tuo käyttövoimavero.Sami Jalonen wrote:Käsitänkö mä nyt ton oikein, eli mun passatissa on tällä hetkellä dieselvero n.480e/v ja ton jälkeen se olis joku 124,10e?! Ei voi olla.
Edit: ei vaan siis tohon dieselveron päälle lätkästään vielä toi vero sen vanhan perusveron tilalle? Sillon pysys maksut aika samana..
- Sami Jalonen
- Posts: 3084
- Joined: 18.3.2007 19:13
- Location: Hyvinkää
- Contact:
Olet varmaan näpytellyt auton oman massan mikä on tuota luokkaa mutta laskurissa kysytään kokonaismassaa joka alkaa Passatissa 2:lla.
Mun passatti: oma massa: 1590kg, kokonaismassa: 2140kg
Vanha perusvero 127,75 €
Käyttövoimavero 538,01 € *ei muutu*
Yhteensä 665,76 €
Uusi päästöpohjainen perusvero 99,64€.
Yhteensä 637,65€, säästöä huimat 28,11 euroa.
Katselin tuota päästöpohjaisen perusveron muutoslappuja jossain vaiheessa ja totesin, että vaikutukset on niin pienet etteivät vaikuta meikäläisen auton valintaan. 1.6 tdi blue motion:issa olisi vain 40€ pienemmän verot vuodessa kuin tuossa vanhassa saastuttavassa kaksi litraisessa.
^^ Ja mikä onkaan tän uudistuksen idea? Ohjata ostamaan vähäpäästöisempiä autoja. Käytännön onnistuminen on aikalailla nolla tai jopa käänteinen. Vrt. joku vanha köykänen Nissan, verot on aika pienet ja bensaa palaa. Mutta kuluttajan maksama raha autosta on aika pieni uuteen verrattuna. Eniten toi vaikuttaa uusien autojen valinnassa kun joku RS6 Audi jopa vähän maksaa enempi omistaa, vaan johan se hankintahintakin nousi autoveron uudistumisen myötä. Eli ainakin mun mielestä nykysillä taulukoilla aika turha uudistus.
Kokonaan toinen asia on se että noi taulukot on niin helppo muokata uusiksi jolloin vaikutukset muuttuu helpostikkin. Lyödään vaikka vuosittainen 2% korotus taulukkoon tai lisätään moottorikokoon liittyvä kerroin summaan. Valtion verotulot ainakin nousee helposti

Kokonaan toinen asia on se että noi taulukot on niin helppo muokata uusiksi jolloin vaikutukset muuttuu helpostikkin. Lyödään vaikka vuosittainen 2% korotus taulukkoon tai lisätään moottorikokoon liittyvä kerroin summaan. Valtion verotulot ainakin nousee helposti

Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
Niin ja ennen näissä TDI moottoristen pakujen rekisteriotteessa oli oikein maininta vähäpäästöinen, mutta eipä lue enää. Kyselin jo tästä kerran konttorilla,niin ei oikein osanneet vastata miksi on jäänyt pois ....
Ja sitten vielä muka mitataan pakokaasupäästöt katsastuksessa,kun kuitenkin joutuu massan mukaan maksamaan tuota perusveroa ...
Varmaan täytyy alkaa katselemaan bensakoneella tuommoista bussia ... sehän on oikein ympäristöystävällistä ja antaa sen käydä sitten yötäpäivää,kun kerta siitä huvista maksetaan täyshinta ...
Ja sitten vielä muka mitataan pakokaasupäästöt katsastuksessa,kun kuitenkin joutuu massan mukaan maksamaan tuota perusveroa ...

Varmaan täytyy alkaa katselemaan bensakoneella tuommoista bussia ... sehän on oikein ympäristöystävällistä ja antaa sen käydä sitten yötäpäivää,kun kerta siitä huvista maksetaan täyshinta ...

Tässä juuri laskeskelin, että pikkukoneella varustetussa T5 portterissa tulee veroa pitkästi yli 300€ kokonaismassan mukaan laskettuna. Jos jotenkin saisi päästötiedot otteelle niin jäisi luultavasti noin 150€paikkeille tai jopa alle. Milläköhän laskukaavalla nuo painoverotukset on taulukoitu, kun näyttävät menevän noin reilusti yläkanttiin?
COC-todistusta noihin vanhempiin ei ole olemassa. Vaatimustenmukaisuustodistus tai vastaavuustodistus eivät sisällä numeroarvoa päästöistä vaan ainoastaan maininnan jotta täyttää jonkun EY-normin. Pitäisi selvittää hyväksyykö AKE jonkin virallisen tutkimuslaitoksen mittaustulokset kollektiivisesti koko vastaavalle mallisarjalle, jolloin mittauskustannusta voisi jakaa vastaavien autojen omistajien kesken. Vahvasti tuotakin kyllä epäilen...
COC-todistusta noihin vanhempiin ei ole olemassa. Vaatimustenmukaisuustodistus tai vastaavuustodistus eivät sisällä numeroarvoa päästöistä vaan ainoastaan maininnan jotta täyttää jonkun EY-normin. Pitäisi selvittää hyväksyykö AKE jonkin virallisen tutkimuslaitoksen mittaustulokset kollektiivisesti koko vastaavalle mallisarjalle, jolloin mittauskustannusta voisi jakaa vastaavien autojen omistajien kesken. Vahvasti tuotakin kyllä epäilen...

"Autoille on tulossa jääkaapeista tuttu energiamerkki, jonka voi tulostaa EkoAKEsta"
No joo jääkaapeilla sitä ajellaan,kohta melko virallisesti,ei kuumuus ole vaivannut ainakaan
diesselin käytössä,kun ilmastokin lämpenee niin nopiaan täällä pohjolassa.
Kiire tuntuu kuitenkin olevan eu:n herrojen perseen nuolemisessa,toivottavasti ei kieli jäädy.
Tarkotuksena yhtenäistää verojen kerääminen niin sanotun YKSINKERTAISEN ja YMMÄRETTÄVÄN
mallin mukaan.
Yksinkertaista on veron nosto ja keräys.
Ymmärrettävästä on pientä epäselvyyttä.
1994 ennen rekisteröity paku 127,75 ekua,(ei paljon saastuta)
muut massa veron mukaan,eli käytännössä tuplaverotus.
Halvempaa se on, kun mittareita ei konttoreille tarvitse hankkia,mutta onko se ymmärettävää,
mielestäni ei!
Pian kilpaillaan kenellä on se A+++ auto vaikka itsellä ei varaa olekkaan kuin c---.
Tietoa löytyy aken sivuilta lisää.
No joo jääkaapeilla sitä ajellaan,kohta melko virallisesti,ei kuumuus ole vaivannut ainakaan
diesselin käytössä,kun ilmastokin lämpenee niin nopiaan täällä pohjolassa.
Kiire tuntuu kuitenkin olevan eu:n herrojen perseen nuolemisessa,toivottavasti ei kieli jäädy.
Tarkotuksena yhtenäistää verojen kerääminen niin sanotun YKSINKERTAISEN ja YMMÄRETTÄVÄN
mallin mukaan.
Yksinkertaista on veron nosto ja keräys.
Ymmärrettävästä on pientä epäselvyyttä.
1994 ennen rekisteröity paku 127,75 ekua,(ei paljon saastuta)
muut massa veron mukaan,eli käytännössä tuplaverotus.
Halvempaa se on, kun mittareita ei konttoreille tarvitse hankkia,mutta onko se ymmärettävää,
mielestäni ei!
Pian kilpaillaan kenellä on se A+++ auto vaikka itsellä ei varaa olekkaan kuin c---.
Tietoa löytyy aken sivuilta lisää.
Last edited by fforce on 1.1.2010 2:18, edited 1 time in total.
Umweltbericht
Cannot process request!
The server does not support the action requested by the browser.
If you think this is a server error, please contact the webmaster.
Error 501
variantclub.fi
Apache/2.2.0 (Fedora)
Joopa joo
The server does not support the action requested by the browser.
If you think this is a server error, please contact the webmaster.
Error 501
variantclub.fi
Apache/2.2.0 (Fedora)
Joopa joo
SK-T4 wrote:Pitääkin muistaa ens kerran kun katsastaa, että en niitä päästömittauksia maksa koska verokin tulee painon mukaan![]()
Paljonkos T4 matkailuautossa on noi uudet verot? Jos ne on edes lähelle noita pakun veroja, ni sitten tulee meikäläisen portteriin kyllä pari istumapaikkaa lisää
mun käsityksen mukaan just samat verot , kun menee kantavuuden mukaan . Vai ?
T4 matkailuauto 2009 käyttövoimavero 91.98e
perusvero 127.750e
yht:219.73euroa
Uuden lakiehdotuksen mukaan, (jos/kun) eduskunta hyväksyy esityksen,perusverotus nousee 1.3.2011
Tosin vero lasketaan vuoden ajalta kerrallaan,joten 1.3 2010 on melko ajankohtainen.
Siihen mennessä laki lieneen mennyt läpi eduskunnassa.
T4 matkailuauto 2011
käyttövoimvero 91.98 euroa
Perusvero 316.82 euroa kokonaismassan mukaan (UUSI)
yht: 408.80 euroa
erotus189.07 euroa
T4 matkailuauto 2010 lasketaan vanha+uusi vero joten tulee ns,(pehmeä lasku) kovempaan veroluokkaan.
Tämä koskee paketti,matkailu,kaksikäytttö yms:
Toki eduskunnan täytyy hyväksyä laki ehdotus,mutta (aken sivuja lukien) lakiesitys lieneen läpi huutojuttu!
Laki valmistelut eivät ole salaisia,niistä vaan ei huudella turhia,jotta ...
perusvero 127.750e
yht:219.73euroa
Uuden lakiehdotuksen mukaan, (jos/kun) eduskunta hyväksyy esityksen,perusverotus nousee 1.3.2011
Tosin vero lasketaan vuoden ajalta kerrallaan,joten 1.3 2010 on melko ajankohtainen.
Siihen mennessä laki lieneen mennyt läpi eduskunnassa.
T4 matkailuauto 2011
käyttövoimvero 91.98 euroa
Perusvero 316.82 euroa kokonaismassan mukaan (UUSI)
yht: 408.80 euroa
erotus189.07 euroa
T4 matkailuauto 2010 lasketaan vanha+uusi vero joten tulee ns,(pehmeä lasku) kovempaan veroluokkaan.
Tämä koskee paketti,matkailu,kaksikäytttö yms:
Toki eduskunnan täytyy hyväksyä laki ehdotus,mutta (aken sivuja lukien) lakiesitys lieneen läpi huutojuttu!
Laki valmistelut eivät ole salaisia,niistä vaan ei huudella turhia,jotta ...
^ Se vaan täytyy muistaa että jos autosi on ihan oikea pakettiauto joko 1+1 tai 1+2 hölölle, niin matkailuautoksi muutos ei ihan noin vaan onnistu. Eli ensin on muutettava se auto henkilöautoksi ja maksettava autovero ja sitten voi muuttaa täydenveronmatkailuautoksi, jolloin saat lisää jakkaroita tavaratilaan.
Itselläkin on ex-taksi eli ollut henkilöauto ja tämän saa muutettua matkailuautoksi, tai no täällä katsastuskyrpiöt eivät ala enää leimaamaan muutosta matkailuautoksi,kun heillä on nämä tulkintasäännöt ... eli lakia he saavat tulkita miten lystää
Mutta tavan kansalaisen sitä on noudatettava ....
Itselläkin on ex-taksi eli ollut henkilöauto ja tämän saa muutettua matkailuautoksi, tai no täällä katsastuskyrpiöt eivät ala enää leimaamaan muutosta matkailuautoksi,kun heillä on nämä tulkintasäännöt ... eli lakia he saavat tulkita miten lystää

Mutta tavan kansalaisen sitä on noudatettava ....
-
- Posts: 14
- Joined: 23.3.2009 18:41
uuden sydeemin mukaan itselläkin maksut seuraavat
T4 matkailuauto 2011
käyttövoimvero 91.98 euroa
Perusvero 316.82 euroa kokonaismassan mukaan (UUSI)
yht: 408.80 euroa
no on tuo vielä halvempaa kuin jos olisi henkilöautona eli silloin puhuttaisiin jo noin 1000 euron paukusta.
Suomi, verotuksen luvattu maa ja sehän näkyy noiden teiden hoidossa/kunnossa
T4 matkailuauto 2011
käyttövoimvero 91.98 euroa
Perusvero 316.82 euroa kokonaismassan mukaan (UUSI)
yht: 408.80 euroa
no on tuo vielä halvempaa kuin jos olisi henkilöautona eli silloin puhuttaisiin jo noin 1000 euron paukusta.
Suomi, verotuksen luvattu maa ja sehän näkyy noiden teiden hoidossa/kunnossa

-
- Posts: 82
- Joined: 19.3.2008 10:13
- Location: Jyväskylä
Miten tuo voi olla mahdollista? Siis naapurikaupungissa muutos onnistuisi, mutta ei omalla paikkakunnalla??selvesa wrote:Itselläkin on ex-taksi eli ollut henkilöauto ja tämän saa muutettua matkailuautoksi, tai no täällä katsastuskyrpiöt eivät ala enää leimaamaan muutosta matkailuautoksi,kun heillä on nämä tulkintasäännöt ... eli lakia he saavat tulkita miten lystää![]()
Mutta tavan kansalaisen sitä on noudatettava ....
Se on kyllä tiedossa että kullakin konttorilla tulkitaan asioita vähän eri tavoilla. Ei vaan oikein toteudu tasa-arvoinen kohtelu, eli sehän on suorastaan perustuslain vastaista.
Itse olen taas aikeissa hankkia T4 Multivanin. Ainoa vaihtoehto on ilmeisesti näillä näkymin hakea Multivan saksasta ja rekisteröidä se matkailuautoksi. Henkilömallin ylläpito on verotettu jo niin kalliiksi ettei mitään rajaa, siis diesel-moottorisen. Eipä nuo näytä liikkuvankaan kun nettiautossa on kuukausikaupalla samat autot myynnissä.
sitähän sitä saa ihmetellä että niin yksinkertaisia pykäliä mitä AKE noille muutoksille on määritellyt saa tulkita miten vain nämä suuret ja viisaat katsastusinsinöörit
melkein aina mainitsevat katsastuksessa, että näitä muutoksia he eivät enää hyväksy ....
ja toisella konttorillakaan ei olisi kanssa hyväksynyt,kun yritin vähentää matkustajien paikkamäärää 8->6 eli tuumasivat että ei mene enää matkailuautoksi. No onneksi sain tuon muutoksen kuitenkin hoidettua paikallisesti
Alkujaan Oulussa tuokin on muutettu. Oli minulla kaupan ehtona Pörhölle,että on valmiiksi muutoskatsastettu.

melkein aina mainitsevat katsastuksessa, että näitä muutoksia he eivät enää hyväksy ....
ja toisella konttorillakaan ei olisi kanssa hyväksynyt,kun yritin vähentää matkustajien paikkamäärää 8->6 eli tuumasivat että ei mene enää matkailuautoksi. No onneksi sain tuon muutoksen kuitenkin hoidettua paikallisesti
Alkujaan Oulussa tuokin on muutettu. Oli minulla kaupan ehtona Pörhölle,että on valmiiksi muutoskatsastettu.
verotus
01.02.2010 Soitin tänään aken vero hallintoon ja kysyin 2.4d 93v diesel,käytövoima,vero 186.68 on voimassa vain 1-vuosi jonka jälkeen se nousee 395.00€ vuosi.
ennen 2008 valmistetut ajoneuvot verotus on diesel-bensa perus on 300€ vuosi + poltoaine vero 60-100€ joten
nämä 08 ennen valmistuneen autot ovat 2011v jälkeen arvotomia eli romutus on&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&
suomeksi sanotu ennen 2008 valmistetut autoilla ei saa ajaa suomessa ja yksityis autoilu on kielletty
työtömiltä ja pien tuloisilta perheiltä
ennen 2008 valmistetut ajoneuvot verotus on diesel-bensa perus on 300€ vuosi + poltoaine vero 60-100€ joten
nämä 08 ennen valmistuneen autot ovat 2011v jälkeen arvotomia eli romutus on&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&
suomeksi sanotu ennen 2008 valmistetut autoilla ei saa ajaa suomessa ja yksityis autoilu on kielletty
työtömiltä ja pien tuloisilta perheiltä
Näinhän se tässä maassa menee ... no se on nyt tulevana keväänä itselläkin viimeinen kerta kun mittaavat pakokaasut, meinaan nimittäin siitä lähtien olla maksamatta ko testiä,kun kerta jo muutenkin maksaa kovimman(massan) mukaan. jos kilvet vievät,täytynee varastaa paikallisen prisman pihalla jotkin "pitkät"kilvet ja ruuvata pokkana autoon
Niin itsekin maksan melkein saman verran maksuja -89 Caravellesta ja tästä 2002:sta matkailu portterista, muutaman kympin ero
Tämä vähän off-topic,mutta pakko kertoa, kun tässä yhtä taksimiestä jututtin,niin hänelläkin menee muutaman vuoden vanha taksamittari romuksi,kun ei ole CE merkintää.Ei saa asentaa siihen kojelaudalle näyttöä kun saattaa häiritä auton muita vermeitä, mutta keskusyksikön saa laittaa vaikka ei olisikaan CE merkitty.
Ja tämänkin päätöksen tehneet semmoiset taulapäät,jotka ei edes tiedä mikä/minkä näköinen edes ko värkki on. Oli kuulemma taksissa noita istutettu,niin yksi oli arvannut oikein, yksi oli sanonut auton integroitua radiota taksamittariksi, että näin sitä näitä asioita päätetään ....

Niin itsekin maksan melkein saman verran maksuja -89 Caravellesta ja tästä 2002:sta matkailu portterista, muutaman kympin ero

Tämä vähän off-topic,mutta pakko kertoa, kun tässä yhtä taksimiestä jututtin,niin hänelläkin menee muutaman vuoden vanha taksamittari romuksi,kun ei ole CE merkintää.Ei saa asentaa siihen kojelaudalle näyttöä kun saattaa häiritä auton muita vermeitä, mutta keskusyksikön saa laittaa vaikka ei olisikaan CE merkitty.
Ja tämänkin päätöksen tehneet semmoiset taulapäät,jotka ei edes tiedä mikä/minkä näköinen edes ko värkki on. Oli kuulemma taksissa noita istutettu,niin yksi oli arvannut oikein, yksi oli sanonut auton integroitua radiota taksamittariksi, että näin sitä näitä asioita päätetään ....
Juu ei tosiaan voi muuttaa ellet maksa autoveroa, ja sehän on uuden hinnastaSK-T4 wrote:No voi ny v*tt*!!!! No ei se sit ihan niin helppoa oleJos toi paikkansa pitää ni sit unohdan koko homman. No kyselen vielä tuolta konttorilta varuiks, mut pahalta kuulostaa

Ja samoin jos hlö auto muutettu pakuks, niin takas et enään muuta ilman veroseuraamuksia. kysytty on.
Paitsi kun itsellä kyseessä vanha lanssi, niin noita sit taasen voikin muutella edestakas ilman seuraamuksia..
Samoin vanhat poliisien autot...ruumisautot tms.
-98 T4 Trp Profile matkis proggis..
vero paska
siellä on pieni porsaan reikä joka selvisi tänään aamulla lt 2.5tdi ka 3550 kg kantavuus kevyt kuorma autot jos on abc kortti
niin vero on vain 131,46 € vuosi vain diesel vero eikä auto veroa ja sinne saa tavaratilaan penkit
ja mikä hauskinta on niin nuo ovat noin samanhintaisia kun 90-2000 luvun pakut käytettynä
km pyöriisamoissa joten olen ruvennut hakemaan lt 2.5 tdi ka umpi koppaa ja verotajalle pitkäänenää
niin vero on vain 131,46 € vuosi vain diesel vero eikä auto veroa ja sinne saa tavaratilaan penkit
ja mikä hauskinta on niin nuo ovat noin samanhintaisia kun 90-2000 luvun pakut käytettynä
km pyöriisamoissa joten olen ruvennut hakemaan lt 2.5 tdi ka umpi koppaa ja verotajalle pitkäänenää

Voit säästää 300-400 euroa mikäli mahdollisuus kuorma autoon.
Tosin luontoa se ei säästä,päin vastoin lisää kuormitusta huomattavasti,johon lain laatijala ei ehkä ollut tarkoitus.
Kunn tollot kansan edustajat vaihtuvat sekä laki on mennyt vaivaiset 5-6 vuotta,korjataan laki myös koskemaan
kuorma-autoja, josta syytetään idiootti avustajia.
Onneksi ostin vähäpäästöisen dieselin, jotta viisaaamat saa verottaa mielensä mukaan!
3x verotus entiseen,pitäs riittää jo diktaattori valtiollekkin!
Tosin luontoa se ei säästä,päin vastoin lisää kuormitusta huomattavasti,johon lain laatijala ei ehkä ollut tarkoitus.
Kunn tollot kansan edustajat vaihtuvat sekä laki on mennyt vaivaiset 5-6 vuotta,korjataan laki myös koskemaan
kuorma-autoja, josta syytetään idiootti avustajia.
Onneksi ostin vähäpäästöisen dieselin, jotta viisaaamat saa verottaa mielensä mukaan!
3x verotus entiseen,pitäs riittää jo diktaattori valtiollekkin!
päästö määräinen savutus
Olen mietinyt että tuo bensa olis varmaan parempi käytää ja mootori olla2.5t tai 3.0t niin ilmasto tulee puhtaaksi
vai olisikohan parempi siirtyä tuohon kaasu autoon kun lahdessakin on tuo mahdoilisuus tuossa launeen sittarin pihalla
ja niin jatkuu
vai olisikohan parempi siirtyä tuohon kaasu autoon kun lahdessakin on tuo mahdoilisuus tuossa launeen sittarin pihalla
ja niin jatkuu

Ympäristön veron kannattaja tietää autoista yhtä paljon,kun (Olipa kerran prinseea ja prinssi satu maassa...)
Toivottavasti ei satu prinssejä eikä muita olioita äänestetä enää!!!
Kiva hybridejä sekä sähkö autoa mainostaa,jotta veroja voi nostaa mielinmäärin.
Ja kaiketi vero perusteenkin vois laittaa kulutuksen mukaan, eli l/hlö(henkilö)
10l/5hlö=2
8.5l/8hlö=1.0625
5.5l/5hlö=1.1
Jne...
Siis auton kulutus litraa 100km/henkilömäärä=hiilijälki henkilöä kohden.
Joka on aivan erillainen kuin kulutus/massalla.
Koska totuuden mukaisia kulutus määriä ei ole tiedossa,(olevinaan) niin kaikille sama rankaisu kuten
armeijassa olisimme!
Tosi hienoa että verolle pantava on, kaikki asukkaat olo muodosta riippumatta,(Kuullostaa kataisen,
eikun herodeksen)ajatukselta.
Toivottavasti ei satu prinssejä eikä muita olioita äänestetä enää!!!
Kiva hybridejä sekä sähkö autoa mainostaa,jotta veroja voi nostaa mielinmäärin.
Ja kaiketi vero perusteenkin vois laittaa kulutuksen mukaan, eli l/hlö(henkilö)
10l/5hlö=2
8.5l/8hlö=1.0625
5.5l/5hlö=1.1
Jne...
Siis auton kulutus litraa 100km/henkilömäärä=hiilijälki henkilöä kohden.
Joka on aivan erillainen kuin kulutus/massalla.
Koska totuuden mukaisia kulutus määriä ei ole tiedossa,(olevinaan) niin kaikille sama rankaisu kuten
armeijassa olisimme!
Tosi hienoa että verolle pantava on, kaikki asukkaat olo muodosta riippumatta,(Kuullostaa kataisen,
eikun herodeksen)ajatukselta.
Last edited by fforce on 8.3.2010 23:52, edited 1 time in total.
mun mielestä noissa on niin kova mekkala ettei paljo yli 90 km/h kehtaa ajella...
onhan noissa matkailuautoiksi rekisteröidyissäkin 80km/h mutta ei niitä kukaan seuraa...
onhan noissa matkailuautoiksi rekisteröidyissäkin 80km/h mutta ei niitä kukaan seuraa...
vw 2.4d -95 matkailu-auto 524 000 km
vw polo -89
honda accord 2.0i 95 350 000 km
http://www.mia.ehdolla.fi/
www.tainuskyla.fi
kaukaa viisas ja läheltä tyhmä
vw polo -89
honda accord 2.0i 95 350 000 km
http://www.mia.ehdolla.fi/
www.tainuskyla.fi
kaukaa viisas ja läheltä tyhmä
Muuttelin hieman yhdenmukaisesti edellistä vastausta!
Kuitenkin autovero perusteet on on"tietyn"ministeriön hallinnassa,jonka tarkoitus
on "yhdenmukaistaa ja tasapuolistaa" verotusta!
Mitä varten lie tehty lakeja, jos niitä tietty porukka purkaa!
Kuullostaa aika huonolta,jotta lupaan...(kansanedustaja/ministeri)
Kuitenkin autovero perusteet on on"tietyn"ministeriön hallinnassa,jonka tarkoitus
on "yhdenmukaistaa ja tasapuolistaa" verotusta!
Mitä varten lie tehty lakeja, jos niitä tietty porukka purkaa!
Kuullostaa aika huonolta,jotta lupaan...(kansanedustaja/ministeri)
Äskettäin hankkimassani Multivan TDI:ssä kone kiertää satasen vauhdissa maltilliset 2500 rpm ja äänieristyskin on ihan kelvollinen, joten ei tuo pahasti metelöi. Mielellään sitä asettaa cruisen suurimpaan sallittuun tiekohtaiseen ja nauttii joutuisasta kyydistä.mun mielestä noissa on niin kova mekkala ettei paljo yli 90 km/h kehtaa ajella...
tämä on nyt silkkaa jeesustelua, mut mietin paljonko aikaa voittaa 90km/h vs. 100 km/h...
mut joo, multivanissa on äänieristeet varmaan aivan toiset. joskus rahoiksi löis, niin multivanin myös hankkisin. minkä vuoden multivani ja onko jossain topikkia kyseisestä laitteesta?
mut joo, multivanissa on äänieristeet varmaan aivan toiset. joskus rahoiksi löis, niin multivanin myös hankkisin. minkä vuoden multivani ja onko jossain topikkia kyseisestä laitteesta?
vw 2.4d -95 matkailu-auto 524 000 km
vw polo -89
honda accord 2.0i 95 350 000 km
http://www.mia.ehdolla.fi/
www.tainuskyla.fi
kaukaa viisas ja läheltä tyhmä
vw polo -89
honda accord 2.0i 95 350 000 km
http://www.mia.ehdolla.fi/
www.tainuskyla.fi
kaukaa viisas ja läheltä tyhmä
Lyhyellä matkalla ei varmaan isoa eroa synny, omat taipaleet ovat yleensä sadoissa kilometreissä, joten mielellään ne taittaa nopsemminkin. Pidemmällä matkalla, jos ei halua satasen alueella pitkää jonoa peräänsä, joutuu hitaammalla ajoneuvolla kaartamaan pysäkille useammin.
Tuolla on topikkiani Multivanista.
Tuolla on topikkiani Multivanista.
tosi hieno peli! mutta tuskin transporteria kuormautoksi saa? linja-autoksi kylläkin.. ja eikös silloin saa ajaa 100km/h
vw 2.4d -95 matkailu-auto 524 000 km
vw polo -89
honda accord 2.0i 95 350 000 km
http://www.mia.ehdolla.fi/
www.tainuskyla.fi
kaukaa viisas ja läheltä tyhmä
vw polo -89
honda accord 2.0i 95 350 000 km
http://www.mia.ehdolla.fi/
www.tainuskyla.fi
kaukaa viisas ja läheltä tyhmä
- Ari-Matti Aho
- Mr. VCF
- Posts: 3092
- Joined: 11.11.2003 0:19
- Location: Kouvola
- Contact:
juu, mun omalla ei saa...
vw 2.4d -95 matkailu-auto 524 000 km
vw polo -89
honda accord 2.0i 95 350 000 km
http://www.mia.ehdolla.fi/
www.tainuskyla.fi
kaukaa viisas ja läheltä tyhmä
vw polo -89
honda accord 2.0i 95 350 000 km
http://www.mia.ehdolla.fi/
www.tainuskyla.fi
kaukaa viisas ja läheltä tyhmä
kyl mä ajelen aina kolminumeroisia km/h stereothan on sitä varte=) no ei vaan mut mun matkikses ei mun mielestä paha äänii oo ollenkaan...tero wrote:mun mielestä noissa on niin kova mekkala ettei paljo yli 90 km/h kehtaa ajella...
onhan noissa matkailuautoiksi rekisteröidyissäkin 80km/h mutta ei niitä kukaan seuraa...
pitäiskö peräluukus tai rekisteri ottees lukee tosta 80km/h jotain? mul ei oo miää mainintaa missään vai vaikuttaako se jotain, et ottees lukee henkilöauto jossain sarakkees ja toises matkailuauto ja kolmannes verovapaa?
Veronkierto kunniaan!
Ex: T4 pornstarter matkailuauto
Nykyinen g3variant 2+3 paku.
Ex: T4 pornstarter matkailuauto
Nykyinen g3variant 2+3 paku.
Minulla ainakin lukee erikseen ajoneuvokohtainen nopeusrajoitus ja perusteet sille, miksi se on korkeampi kuin matkailuautojen default 80 km/h. Oletuksenahan paketti-, matkailu- ja kuorma-autoilla on 80 km/h, joten sitä ei tarvinne erikseen otteessa mainita. Tuota en ole kyllä sisäistänyt, milloin rajoituksesta pitää olla takaloosterissa erikseen tarramerkintä.
Näin yleensä onkin, mutta ajoneuvokohtaisen rajoituksen rikkomisesta kiinni jääminen koituu käsittääkseni aika lailla kalliimmaksi kuin esim. vastaavasta tiekohtaisen rajoituksen rikkomisesta narahtaminen.onhan noissa matkailuautoiksi rekisteröidyissäkin 80km/h mutta ei niitä kukaan seuraa...