Kysyisin onko isokin homma puhdistaa kyseinen venttiili ja kannattaisiko imusarja puhdistaa samalla.
Miten EGR tulppaus "kannattaako"
Golf IV TDI EGR
Golf IV TDI EGR
Golf 4 Variant TDI 81kW ASV 2001
viewtopic.php?t=1611&highlight=egr
viewtopic.php?t=3578&highlight=egr
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=13 ... hlight=egr
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=61 ... hlight=egr
Tos nyt äkkiseltään jotain keskustelua löysin ihan vaan hakua käyttämällä.
viewtopic.php?t=3578&highlight=egr
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=13 ... hlight=egr
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=61 ... hlight=egr
Tos nyt äkkiseltään jotain keskustelua löysin ihan vaan hakua käyttämällä.
Kesäpirssi GIV -05 ATD
- Sami Jalonen
- Posts: 3084
- Joined: 18.3.2007 19:13
- Location: Hyvinkää
- Contact:
Jos sulla on vaan peltisakset, peltiä, porakone ja siihen 8.5mm terä niin aika nopeesti ne tekee samalla kun otat irti ja vanhasta tiivisteestä on kiva piirtää malli. Ja poraa reijät ennen tiivisteen leikkaamista irti isommasta palasesta.
Kesäpirssi GIV -05 ATD
Jos jotakuta kiinnostaa rakentaa laippa valmiiksi niin mitat ovat x=76mm ja y=46mm , reikien etäisyys 60mm ja halkaisija 8,5-9mm.
Kannattaa varmaan tehdä jostain 1,5mm matskusta. "Ei alumiini".
Kannattaa varmaan tehdä jostain 1,5mm matskusta. "Ei alumiini".
Last edited by golfts on 26.2.2010 13:14, edited 1 time in total.
Golf 4 Variant TDI 81kW ASV 2001
-
- Posts: 11
- Joined: 8.3.2008 9:31
- Location: Haukipudas
Anteeksi kun lainaan topiccia mutta voiko sen egr:n ottaa kokonaa pois ja heittää vaikka lokkia sillä ja sen jälkeen tulpata kaikki sen putket? ja miten ja mihin tämä venttiili vaikuttaa kun sitä ei enää ole?
oon ajanu jo 5v tdi golffilla missä on se egr ja vielä käytössä?
ps. oon vaan lukenu ja suunnitellu sitä tulppausta, mutta toteutus on taas...
oon ajanu jo 5v tdi golffilla missä on se egr ja vielä käytössä?
ps. oon vaan lukenu ja suunnitellu sitä tulppausta, mutta toteutus on taas...
clinicalla nyt joku vm -75 b.w...
Hei
Tuosta EGR:n poistamisesta. EGR päästää osatehoilla imuilman sekaan pakokaasua, joka syrjäyttää hapen määrää imuilmasta. Kun moottorille syötetyssä ilmassa ei ole turhaa happea syntyy vähemmän NOx päästäjä (typenoksideja). Eli kun on talla pohjassa ja tehot käytössä , niin silloin egr on kiinni. EGR:n poisto, jos venttiili on sinänsä kunnossa, että kara pitää kun se on kiinni jne. niin mitäs turhaan sitä koko mokkulaa pois ottaa? Jos sen haluaa pois toiminnasta, niin riittää kun ottaa ohjausletkun irti.
Tuosta EGR:n poistamisesta. EGR päästää osatehoilla imuilman sekaan pakokaasua, joka syrjäyttää hapen määrää imuilmasta. Kun moottorille syötetyssä ilmassa ei ole turhaa happea syntyy vähemmän NOx päästäjä (typenoksideja). Eli kun on talla pohjassa ja tehot käytössä , niin silloin egr on kiinni. EGR:n poisto, jos venttiili on sinänsä kunnossa, että kara pitää kun se on kiinni jne. niin mitäs turhaan sitä koko mokkulaa pois ottaa? Jos sen haluaa pois toiminnasta, niin riittää kun ottaa ohjausletkun irti.