G4 ajonesto

Kaikki tekniikkaan liittyvä
Post Reply
Sami Jalonen

G4 ajonesto

Post by Sami Jalonen »

Kävin tutun autoa tutkimassa, kun ei käyny ja vilkutti ajonestovaloa. Vikakoodiks tuppas
17978/P1570/005488 - Engine Start Blocked by Immobilizer
Tekee samaa molemmilla avaimilla, ja vika tuli yhtäkkiä. Avaimet on niitä missä ei oo keskuslukitusta samassa..

Eli onko tohon ajoneston ohitukseen keinoja, vai onko ainoa vaihtoehto uusia avaimet? Onko noissa kakettomissa se siru siinä mustassa osassa kiinteästi, vai onko vaihettavissa?
DJDH

Post by DJDH »

Vika voi olla myös siinä virtalukon lukuosassa. Mulla se temppuilee aina aika-ajoin. Se ite ajonesto on kai mittaristossa.
Passat 3C Variant -08 2.0 TDI Highline Individual
Tero Häkli

Post by Tero Häkli »

saa ohjelmasta myös pois =) mut niinko DJDH sanoki ni luultavasti siinä lukuosassa tai sen johdoissa vikaa
Vw LT -99 x 2
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Sami Jalonen

Post by Sami Jalonen »

Mä itseasiassa ehotin sille et ohjelmoidaanko, mut sit huomasin takaluukussa surullisenkuuluisan teksti SDI :D
Pystyykö sitä lukuosaa elvyttämään jotenkin, nyt auto ei siis käy ollenkaan?
vwismowv

Post by vwismowv »

Minulla on ollut samaa ongelmaa omassa golfissa. Jos autoa kokeilee käyntiin 3 kertaa ajoneston olessa aktiivinen menee ajonesto ns. lukitustilaan. Ajonesto nollautuu kun pitää virtoja päällä 15 minuuttia, huomaat nollauksen siitä kun mittariston valot välähtää. Itse en enää kokeile käynnistystä vaan rumppaan avainta kunnes ajonesto toimii. Luultavasti itseltäni on se lukulaite pimahtanut mutta en ole jaksunut/osannut sitä itse vaihtaa.
Sami Jalonen

Post by Sami Jalonen »

Kiitokset vwismowv! Näillä vinkeillä lähti kolvi käymään, ja kukkuu.
Post Reply