Passat 3BG vai joku muu vaihtoehto?
Passat 3BG vai joku muu vaihtoehto?
Vaikka meinasin ajaa III Golfilla maailman tappiin, niin vaimo alkoi ehdottelemaan uudemman auton hankkimista. Vaihtoehtoja on nyt seuraavat:
1. Audi A4 Avant TDI (mahd. uusi >2004)
2. VW Passat 3BG (n. vm 2005) TDI
3. VW Bora Variant TDI (mahd. uusi)
Vagineissa ajattelin siis pysyä. Budjetti on max. 15000 € ja mielellään alle. Ajankohta aikaisintaan syksyllä. Keskimmäinen vaihtoehto vaikuttaa järkevimmältä ja mahtuisi hyvin budjettiin, toisin kuin Audi. Kun taas quattro ei taida mahtua budjettiin edes tuotuna. Vanhemman Audin voisi löytääkin tuohon rahaan. Mietin myös sitä että A6 voisi olla joissakin tapauksissa edullisempi ostaa kuin A4, mutta en haluaisi kutosdieseliä.
Kuljetustarve: 2 aikuista + 2 koiraa + reissuilla takapenkki täynnä tavaraa. Tulevaisuudessa ehkä myös lapsi. Edes vetokoukkua en ole 7 vuoteen tarvinnut.
Entäpä TDI-moottorivaihtoehdot? Nykyinen 1.9TDI 90 hp (66 kW) TDI-kone on ollut pomminvarma, joten mikä on järkevin valinta uudemmissa? Käyttökulut nousevat joka tapauksessa, joten täytyy yrittää pitää ne järkevällä tasolla.
Tuontiautokaan ei ole mahdottomuus. Veropäätöksiä näkyi olevan ainakin tuolla:
http://asiointi.tulli.fi/mahtiinternet/ ja http://verolaskuri.com/ ...onko muita sivustoja?
Vinkkejä otetaan vastaan hyvistä vaihtoehdoista...
Toinen asia on että vanhasta Golf III Variantista ei hirvittävästi voi pyytää, joten sen ajattelin myydä vasta kun uusi auto on pihassa. Vaikka varusteina on: Climatronic, penkinlämmittimet, lämmitettävät lasinpesurit, sähkökattoluukku, tehtaan irroitettava vetokoukku, ABS, 2x Airbag, kuskin penkin korkeussäätö, ratin korkeussäätö, metalliväri, Joker-verhoilut penkeissä ja sisustassa, korin väriset puskurit, ml. 308 tkm (syksyllä tod. näköisesti 12 tkm enemmän).
1. Audi A4 Avant TDI (mahd. uusi >2004)
2. VW Passat 3BG (n. vm 2005) TDI
3. VW Bora Variant TDI (mahd. uusi)
Vagineissa ajattelin siis pysyä. Budjetti on max. 15000 € ja mielellään alle. Ajankohta aikaisintaan syksyllä. Keskimmäinen vaihtoehto vaikuttaa järkevimmältä ja mahtuisi hyvin budjettiin, toisin kuin Audi. Kun taas quattro ei taida mahtua budjettiin edes tuotuna. Vanhemman Audin voisi löytääkin tuohon rahaan. Mietin myös sitä että A6 voisi olla joissakin tapauksissa edullisempi ostaa kuin A4, mutta en haluaisi kutosdieseliä.
Kuljetustarve: 2 aikuista + 2 koiraa + reissuilla takapenkki täynnä tavaraa. Tulevaisuudessa ehkä myös lapsi. Edes vetokoukkua en ole 7 vuoteen tarvinnut.
Entäpä TDI-moottorivaihtoehdot? Nykyinen 1.9TDI 90 hp (66 kW) TDI-kone on ollut pomminvarma, joten mikä on järkevin valinta uudemmissa? Käyttökulut nousevat joka tapauksessa, joten täytyy yrittää pitää ne järkevällä tasolla.
Tuontiautokaan ei ole mahdottomuus. Veropäätöksiä näkyi olevan ainakin tuolla:
http://asiointi.tulli.fi/mahtiinternet/ ja http://verolaskuri.com/ ...onko muita sivustoja?
Vinkkejä otetaan vastaan hyvistä vaihtoehdoista...
Toinen asia on että vanhasta Golf III Variantista ei hirvittävästi voi pyytää, joten sen ajattelin myydä vasta kun uusi auto on pihassa. Vaikka varusteina on: Climatronic, penkinlämmittimet, lämmitettävät lasinpesurit, sähkökattoluukku, tehtaan irroitettava vetokoukku, ABS, 2x Airbag, kuskin penkin korkeussäätö, ratin korkeussäätö, metalliväri, Joker-verhoilut penkeissä ja sisustassa, korin väriset puskurit, ml. 308 tkm (syksyllä tod. näköisesti 12 tkm enemmän).
Riippuen mitä vaateita tohon 3BG 4motioniin asettaa niin johan vuosi takaperin appiukon vaihtaessa liisariaan olis sen 3BG 4motion irronnu jollain 16-17keuron sijotuksella.
Tokihan noi ei ole enää pakasta vedettyjä, kilsoja on joku 150tkm, mutta eihän se taas huolletulle diiselille ole vielä tunnetusti mitään.
Itse ottaisin noista kyllä 3BGn, tilaa ja laatua. Audista A6, A4 on jotenkin ahdas sisätiloistaan ainakin takapenkillä, eikä konttikaan ihan järjetön halli ole. Borassa takajalkatilat ja onhan se muutenkin vähän köykäsempi auto kun Passatti.
Tokihan noi ei ole enää pakasta vedettyjä, kilsoja on joku 150tkm, mutta eihän se taas huolletulle diiselille ole vielä tunnetusti mitään.
Itse ottaisin noista kyllä 3BGn, tilaa ja laatua. Audista A6, A4 on jotenkin ahdas sisätiloistaan ainakin takapenkillä, eikä konttikaan ihan järjetön halli ole. Borassa takajalkatilat ja onhan se muutenkin vähän köykäsempi auto kun Passatti.
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
Noista 2 ja 3 vaihtoehdoista molemmat omistaneena sanon kyllä et 3BG hommaa. Paljon isommat takatilat tossa passatissa sekä peräkontti isompi. Sekä lasten kanssa tossa 3bg vm04 tai uudemmassa saa etuturvatyynyn pois käytöstä niin saa penkin eteen.
A4 ja bora on sisätiloiltaan melkein identtiset. Borassa jos joutui mun taakse istuu (186cm) niin ahdasta jo 170cm pitkällä ihmisellä. Bora oli vaimennettu äänentoisto käyttöön ja silti toi 3bg on hiljaisempi ilman lisävaimennusta, melkein ainoa ääni mikä kuuluu sisään on moottorin hurina ainaki AVF koneella (96kw tdi).
Noita 3bg passatteja 04 ja uudempia saa tuohon rahaan ihan reilusti suomestaki riippuen varustetasosta.
Me hommattiin tollanen 3bg -04 195tkm ajettu trendline kk sitten ja makso reilu 12k€. Pari tonnia lisää niin saa 150tkm ajettuna suomesta.
A4 ja bora on sisätiloiltaan melkein identtiset. Borassa jos joutui mun taakse istuu (186cm) niin ahdasta jo 170cm pitkällä ihmisellä. Bora oli vaimennettu äänentoisto käyttöön ja silti toi 3bg on hiljaisempi ilman lisävaimennusta, melkein ainoa ääni mikä kuuluu sisään on moottorin hurina ainaki AVF koneella (96kw tdi).
Noita 3bg passatteja 04 ja uudempia saa tuohon rahaan ihan reilusti suomestaki riippuen varustetasosta.
Me hommattiin tollanen 3bg -04 195tkm ajettu trendline kk sitten ja makso reilu 12k€. Pari tonnia lisää niin saa 150tkm ajettuna suomesta.
Kaikki on siisti minkä itte tekee!
Passat Variant 4motion + dsg, -11
Golf V hb -03
Honda CBR600F -91
Passat Variant 4motion + dsg, -11
Golf V hb -03
Honda CBR600F -91
-
- Posts: 362
- Joined: 1.12.2009 9:04
- Location: Dead city
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
Eli jos näin olis niin mun ongelmat korjaantuis sillä et tilaisin 3BG:n varaosanumeron mukaan? Mun käsittääkseni perusrakenne on niissä sama?Patu wrote:Siis 3B passatissa, ei enää niinkään 3BG:ssä.Ramirez wrote:Passatis on tukivarsi ongelmat, mutta kun ne on kunnossa niin kyllä sillä on mukava ajella. Tosin tukivarsi viat on audissakin, muttei golffissa/borassa.
Subaru Legacy variant GT-B e-tune II (rev denso)
-
- Posts: 362
- Joined: 1.12.2009 9:04
- Location: Dead city
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
Tukivarsia on paranneltu vuosien varrella tehtaan puolesta, ja niistä on menossa joku tyyliin Å versio(ei ehkä sentään...
) . Uusi parannettu on korvannut aina vanhan osanumeron. Joten käsittääkseni jos nykyisin tilaa merkkiliikkeeltä tukivarret 3b:n tai 3bg:hen, niin saa viimeisimmän malliin sopivan tukivarsiversion.
3b:n ja bg:n tukivarret on likipitäen samat, paitsi etummaisessa alatukivarressa on eroa. Ja tässäkin oli sopivuuksia/poikkeuksia ristiin mallirajan yli.Esim omaan käy tuo 3b:n etummainen alatukivarsi.

3b:n ja bg:n tukivarret on likipitäen samat, paitsi etummaisessa alatukivarressa on eroa. Ja tässäkin oli sopivuuksia/poikkeuksia ristiin mallirajan yli.Esim omaan käy tuo 3b:n etummainen alatukivarsi.
Uncle Hank Fan Club
T5 Multivan 4motion, Homewrecker E30 ikuisuusrojekti ja taloudessa myös 3c Passat variant 2.0fsi 4motion sportline
T5 Multivan 4motion, Homewrecker E30 ikuisuusrojekti ja taloudessa myös 3c Passat variant 2.0fsi 4motion sportline
Juurikin, toi etummainen alavarsi taisi olla johonkin -03 asti 3B peruja, ja sitten vaihtui se navan pään kartio eri malliseen. Muuta eroa ei noissakaan sitten ole tiemmä.
Ja joo, mullakin oli 3BG korisessa parit varret vaihtovalmiit 80tkm ja 8 vuoden jälkeen. Fiksu varautuu vaihtamaan tukivarret uusiin, oli malli kumpi tahansa. Eikä se ole niin kirottu homma mitä luulisi kun lähtee asenteella tekemään ja paikassa jossa on muutakin käytettävissä kun auton oma tunkki ja yksi lenkkiavainsarja.
Ja joo, mullakin oli 3BG korisessa parit varret vaihtovalmiit 80tkm ja 8 vuoden jälkeen. Fiksu varautuu vaihtamaan tukivarret uusiin, oli malli kumpi tahansa. Eikä se ole niin kirottu homma mitä luulisi kun lähtee asenteella tekemään ja paikassa jossa on muutakin käytettävissä kun auton oma tunkki ja yksi lenkkiavainsarja.

Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.