egr tulppaus + ja - ?
egr tulppaus + ja - ?
eli onko hyötyjä tai haittoja?
vein auton tehottomuuden takia huoltoon...
on se kumma ku varasin lappeenrannan volkkarilta huoltoajan suuttimien säätöön ja ajoituksen tarkistukseen niin tämmöise saivat tehtyä mut ei suuttimien säätöä....
onko suomessa autokorjaamoita enään olemassa!!??
ku vielläkään ei tapahdu mitään alle 2000 kierroksen..
vein auton tehottomuuden takia huoltoon...
on se kumma ku varasin lappeenrannan volkkarilta huoltoajan suuttimien säätöön ja ajoituksen tarkistukseen niin tämmöise saivat tehtyä mut ei suuttimien säätöä....
onko suomessa autokorjaamoita enään olemassa!!??
ku vielläkään ei tapahdu mitään alle 2000 kierroksen..
Re: egr tulppaus + ja - ?
Ilmeisesti(sigusta päätellen) kyseessä 130hp pd- kone?
Noita pumppusuuttimia ei ihan joka pajassa pysty säätämään ei edes merkkihuolloissa.
EGR:n tulppauksesta,
+imusarjan umpeen rappautuminen pysähtyy
+alavääntö paranee (hieman)
-hitaampi lämpeneminen pakkasilla
EGR:n olessa tulpattu/laipattu ei pakokaasua luonnollisestikkaan enään kierrätetä, eli pikkasen enemmän menee ahtimen läpi ja mahdollisesti ehkä voi nostaa hieman pakopainetta, en kyllä usko että tällä on juurikaan merkitystä. Ja täydellä kaasullahan egr on joka tapauksessa kiinni.
Tosta väännöstä alle 2000rpm sen verran että onhan ahtimen siivikon liikkeet tarkastettu että liikkuu kevyesti? Mitä mahtaa kuulua N75:lle? Onko säätötankoa säädelty?
Noita pumppusuuttimia ei ihan joka pajassa pysty säätämään ei edes merkkihuolloissa.
EGR:n tulppauksesta,
+imusarjan umpeen rappautuminen pysähtyy
+alavääntö paranee (hieman)
-hitaampi lämpeneminen pakkasilla
EGR:n olessa tulpattu/laipattu ei pakokaasua luonnollisestikkaan enään kierrätetä, eli pikkasen enemmän menee ahtimen läpi ja mahdollisesti ehkä voi nostaa hieman pakopainetta, en kyllä usko että tällä on juurikaan merkitystä. Ja täydellä kaasullahan egr on joka tapauksessa kiinni.
Tosta väännöstä alle 2000rpm sen verran että onhan ahtimen siivikon liikkeet tarkastettu että liikkuu kevyesti? Mitä mahtaa kuulua N75:lle? Onko säätötankoa säädelty?
http://variantclub.fi/phpbb/viewtopic.php?t=8262
tuon remontin jälkeen hävisi ne tehot..
joo kyseessä on 130hp pd kone ohjelmoitu uudelleen ja 160/400 pitäis olla..
nut sit vien tuon takaisin taas as huoltoon ku uusi syyläri vuotaa..
tulikohan tälle kierteelle loppua..
tuon remontin jälkeen hävisi ne tehot..
joo kyseessä on 130hp pd kone ohjelmoitu uudelleen ja 160/400 pitäis olla..
nut sit vien tuon takaisin taas as huoltoon ku uusi syyläri vuotaa..
tulikohan tälle kierteelle loppua..
Jos sinne samat suuttimet on kiinni torpattu niin erikoista että olisivat siinä yhteydessä hajonneet, kaikki on tietysti mahdollista.
Noi Pumppusuuttimet on suhteellisen tarkkoja että ne on "oikeassa asennossa" kannessa.
Oletko havainnut savutusta tms? yli tuon ~2000rpm vetää normaalisti? Tuossa 2000rpm kohdalla kiskaisee?
Mutta kysehän oli nyt EGR:n tulppauksesta ja suosittelen ehdottomasti.
Jos imusarjaa ei ole puhdistettu suosittelen sitäkin. Googlella varmaan löytyy kuvia tuon jumalallisen keksinnön tuottamista "hyödyistä", tässä esimerkkinä pari kuvaa. Saat itse ratkaista näyttäkö tuo terveeltä
EGR-venttiili

Copyright: Hestec.fi
Ja tossa oman koneeni toinen imusarja (ennen putsausta
)

Noi Pumppusuuttimet on suhteellisen tarkkoja että ne on "oikeassa asennossa" kannessa.
Oletko havainnut savutusta tms? yli tuon ~2000rpm vetää normaalisti? Tuossa 2000rpm kohdalla kiskaisee?
Mutta kysehän oli nyt EGR:n tulppauksesta ja suosittelen ehdottomasti.
Jos imusarjaa ei ole puhdistettu suosittelen sitäkin. Googlella varmaan löytyy kuvia tuon jumalallisen keksinnön tuottamista "hyödyistä", tässä esimerkkinä pari kuvaa. Saat itse ratkaista näyttäkö tuo terveeltä

EGR-venttiili

Copyright: Hestec.fi
Ja tossa oman koneeni toinen imusarja (ennen putsausta


Kannattaa tarkastaa nokan ajoitus, vaikuttaa todella paljon tuohon vetoalueeseen. Entisessä pumpparissa (atj) hukkui myös alavääntö täysin, (nokkahihnan vaihdon yhteydessä) vähän ajoituksien hakua nokkapyörää säätämällä ja vag comista luuraamalla alkoi niitä alavääntöjä taas löytymään. Koko säädön ajan oli kuitenkin ns rajojen sisällä, mutta ero oli merkittävä.
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
Ei se kauheen tarkkaa ole millaseen asentoon ne suuttimet sinne laittaa. Täysin silmämääräsesti ne saa hyvin kohdalleen.
Siellä on se paluukanava kannessa sen muotonen että virtaus ei häiriinny vaikka se vähän vinossa oliskin. Suutin saa naftaa niistä "mikroskooppisen" pienistä reijistä, mitkä on suuttimen varressa. Eli naftan puutteesta tuskin on kyse.
Jos ne ei oo käyttänyt sitä lukitsintä siellä nokka-akselin päässä jakohihnaa vaihtaessa niin varmasti on ajotus pielessä.
Vaihtoehtoja on monia koska ei voi tietää kuinka hyvin ne asiansa siellä osaa missä oot autoos korjauttanut.
EGR kannattaa ehdottomasti tulpata. Omastani puhdistin imusarjan ja kannesta imukanavat ja olihan siellä sitä töhnää.
Siellä on se paluukanava kannessa sen muotonen että virtaus ei häiriinny vaikka se vähän vinossa oliskin. Suutin saa naftaa niistä "mikroskooppisen" pienistä reijistä, mitkä on suuttimen varressa. Eli naftan puutteesta tuskin on kyse.
Jos ne ei oo käyttänyt sitä lukitsintä siellä nokka-akselin päässä jakohihnaa vaihtaessa niin varmasti on ajotus pielessä.
Vaihtoehtoja on monia koska ei voi tietää kuinka hyvin ne asiansa siellä osaa missä oot autoos korjauttanut.
EGR kannattaa ehdottomasti tulpata. Omastani puhdistin imusarjan ja kannesta imukanavat ja olihan siellä sitä töhnää.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
VW Touran 2.0TDI 2007
Ei välttämättä pielessä, mutta eri asennossa. Vag comilla engine, meas blocks, channel 04, viimene ruutu kertoo ajotuksen. Pitää olla välillä -2,5 <-> +2,5 lähellä nollaa parempi. Itsellä taisi olla rempan jälkeen jossain +1,0 paikkeilla, säätöä haettiin kautta linjan ja parhaat alaväännöt syntyi jossain -1.0 paikkeilla. Alkutilanteessa toki vetoa oli ylärekisterissä selkeämmin, mutta eipä tuota nelisylinteristä ole kiva vinguttaa yli 4krpm. Tuo luultavasti konekohtaista, oletuksena mitä lähempänä nollaa, sen parempi pitäisi olla. Säätö helppoa, nokkahihnan yläpään suojakotelo auki, ja ne muutama mutteri himpun löysälle mitkä pitää nokan hihnapyörää paikoillaan. Sitä säätämällä saa homman rokkaamaan. Toki kannattaa ensin pyöritellä konetta käsin, ennen starttia. Hampaanverran säätö on jo aivan liikaa, joten pienestä on kiinni.
ku rupeaa sylettämään tämä koko remontti..
olin reissussa ja maantieajossa kulutus oli ~8l 100km ku tähän asti ollu ~5
(tätäkin puidaan 3 eri aiheessa täällä,saakohan näitä yhdistettyä?)
jos kerkeis purkaa tuon turbon huomenna..
tässä oli vissiin se muuttuvasiipinen turbo..?
öljykin häviää johonkin...
eihän kyllä 278tkm ajettu voi olla yhtäkkiä näin loppu.
olin reissussa ja maantieajossa kulutus oli ~8l 100km ku tähän asti ollu ~5
(tätäkin puidaan 3 eri aiheessa täällä,saakohan näitä yhdistettyä?)
jos kerkeis purkaa tuon turbon huomenna..
tässä oli vissiin se muuttuvasiipinen turbo..?
öljykin häviää johonkin...
eihän kyllä 278tkm ajettu voi olla yhtäkkiä näin loppu.
-
- Posts: 362
- Joined: 1.12.2009 9:04
- Location: Dead city
- Tero Paalanen
- Team Leader
- Posts: 2578
- Joined: 18.1.2005 23:45
- Location: Kauhava
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila