Passat ei käynnisty....
Passat ei käynnisty....
Elikkäs, kävi niin et jouduin naapurin pyynnöst siirtää autoo pari metrii. Kylmänä. Parin päivän pääst ei sit enää käynnistynytkään. Luin jostaa et tommonen muutaman metrin ajo vois hajottaa tulpat. Vaihdoin tulpat mut ei auttan mitää...sit jostaa foorumilt luin et venttiilit vois jäähä jotenki jumii just samast syystä... Ja siihe pitäs piiiitkä starttaus auttaa? Uskaltaako sit starttii jauhattaa ja voisko se auttaa? auto on vm-98 2.8 V6 automaatti. Tähän asti toimin kuitenki ihan moitteettomast....
Re: Passat ei käynnisty....
Sekä tulppahommat että venttiilijuttu on täyttä huijausta... ei auton venttiilit tai tulpat nyt parin metrin siirrosta hajoa.raine3 wrote:Elikkäs, kävi niin et jouduin naapurin pyynnöst siirtää autoo pari metrii. Kylmänä. Parin päivän pääst ei sit enää käynnistynytkään. Luin jostaa et tommonen muutaman metrin ajo vois hajottaa tulpat. Vaihdoin tulpat mut ei auttan mitää...sit jostaa foorumilt luin et venttiilit vois jäähä jotenki jumii just samast syystä... Ja siihe pitäs piiiitkä starttaus auttaa? Uskaltaako sit starttii jauhattaa ja voisko se auttaa? auto on vm-98 2.8 V6 automaatti. Tähän asti toimin kuitenki ihan moitteettomast....
-98 3B Passat Sedan 1.9tdi AHU Black Pearl Comfortline
-69 1300 1600cc Kupla "Projekti"
-69 1300 1600cc Kupla "Projekti"
Jos tulpat kastuu bensasta niin se kyllä tappaa ne usein laakista. Eli ei se välttämättä tuulesta temmattua ole. Jossain mopoissa ja vanhemmissa moottoripyörissä yleisempää..
Mun eka auto, ford escort 1,6 vm 93 oli kanssa semmoinen että jos siirsi vaan tosi lyhyen matkaa niin seuraava käynnistys oli tuskainen, mutta syytä en oikeastaan tiedä, toi auto vaati esim omat öljynsä(merkkiliikkestä sai sellaista punertavaa öljyä, kai siinä joku lisäaine oli) että toimi talvella kohtuullisen hyvin..
Tyyppivika/ominaisuus, jotkut vehkeet on käytöstä tarkempia, miten tällasia sitten jokainen haluaa ajatella.. Tollaset kun tietää niin ei siirtele autoa paria metriä vaan käyttää aina hetken aikaa.. Mutta en satuile enempää, menee ohi aiheen kun "autokin" on foortti..
Mun eka auto, ford escort 1,6 vm 93 oli kanssa semmoinen että jos siirsi vaan tosi lyhyen matkaa niin seuraava käynnistys oli tuskainen, mutta syytä en oikeastaan tiedä, toi auto vaati esim omat öljynsä(merkkiliikkestä sai sellaista punertavaa öljyä, kai siinä joku lisäaine oli) että toimi talvella kohtuullisen hyvin..
Tyyppivika/ominaisuus, jotkut vehkeet on käytöstä tarkempia, miten tällasia sitten jokainen haluaa ajatella.. Tollaset kun tietää niin ei siirtele autoa paria metriä vaan käyttää aina hetken aikaa.. Mutta en satuile enempää, menee ohi aiheen kun "autokin" on foortti..
Transporter 2,5tdi vm99
-
- Posts: 362
- Joined: 1.12.2009 9:04
- Location: Dead city
-
- Posts: 362
- Joined: 1.12.2009 9:04
- Location: Dead city
Halvin kun haet uudet tulpat ja koitat edes. Jos se kerran lupailee niin hyvä merkki, saattais ihan hyvin olla tulpat vaan sanonu moro jos se vielä kyseiselle autolle on tyypillistä hajottaa ne. Jos ne uudet tulpat ei auta eikä kellään tutulla ole vag comia niin tilailee sitten huoltoa.
Transporter 2,5tdi vm99
tulpat tuli jo vaihdettuu, ei auttan mitää... tai ennen sit tulppien vaihtoo se ei kyl ees oikee lupaillu mitää. Et sen verran se autto.Patse wrote:Halvin kun haet uudet tulpat ja koitat edes. Jos se kerran lupailee niin hyvä merkki, saattais ihan hyvin olla tulpat vaan sanonu moro jos se vielä kyseiselle autolle on tyypillistä hajottaa ne. Jos ne uudet tulpat ei auta eikä kellään tutulla ole vag comia niin tilailee sitten huoltoa.
No, toivotaan ainakin, että vika ei ole suuri ja lasku olis pieni
Ei tossa muuten olis mitään ns. turvakatkasijaa että vetäis syötön/bensanpaineet pois esim. kolarin sattuessa? Tossa mun foortissa laukeili sekin milloin mistäkin syystä, yks syy oli ainakin kovalla pakkasella käyntiin laittaminen ilman esilämmitystä, ohjekirjasesta löytyy kai nappulan/vivun sijainti..

Transporter 2,5tdi vm99