3BG 2.8 V6 lambda ongelma
3BG 2.8 V6 lambda ongelma
Elikkä koodia antaa että lämmitettävä lambda olisi sökö. Auto toimii ok, eli lämmitys varmaan pimeenä??? Mites tuollaisen vaihto, taitaa olla aika työläs operaatio ja lambdat tyyriitä?? Kukaan tehnyt / teetättänyt??
-
- Posts: 195
- Joined: 29.12.2008 21:23
- Location: Tampere
tarkoittaisiko että on tuo lämmityskäämi pimeänä lambdasta?
Jos kyse on nyt ihan normaalista lambda anturista niin sijaitsee pakoputkessa ennen katalysaattoria.. vaihto ei ole sen kummosempi homma kun liitin irti ja ja sen jälkeen itse lambda. Istuu kyllä todennäköisesti aika tiukasti pakoputkessa. Siitä ei ole kyllä tietoa missä tarkalleen pakoputkistossa tuo anturi sijaitsee V6:sessa.
edit: Anturit on yleensä 50-170€ haarukalla, riippuen mallista, tai näin ainakin omissa kulkineissa on ollut..
Jos kyse on nyt ihan normaalista lambda anturista niin sijaitsee pakoputkessa ennen katalysaattoria.. vaihto ei ole sen kummosempi homma kun liitin irti ja ja sen jälkeen itse lambda. Istuu kyllä todennäköisesti aika tiukasti pakoputkessa. Siitä ei ole kyllä tietoa missä tarkalleen pakoputkistossa tuo anturi sijaitsee V6:sessa.
edit: Anturit on yleensä 50-170€ haarukalla, riippuen mallista, tai näin ainakin omissa kulkineissa on ollut..
Volvo S80 -02
Buell XB-12S -07
+ muutama vanha VesiWehje
Buell XB-12S -07
+ muutama vanha VesiWehje
Jep, hommana ihan simppeli sinänsä mutta auto on uusi tuttavuus ja rouvalla jatkuvassa ajossa. Konetila on todella ahdas joten yläkautta ei pääse käsiksi ja alakauttakaan ei taida oikein reittiä olla. Mietin vain että kuinka paljon pitää purkaa että anturiin pääsee käsiksi..
Pitää soitella pari pajaa läpi tänään ja kysellä hintaa vaihdettuna. Veikkaan että on hivenen tyyris homma tai sitten en vain tajua taas jotain. Se ei kyllä olisi yllätys.. 


- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
3BG 2.8 V6 lambda ongelma
itselläni sama auto eikä vielä ole onneksi tarvinnut vaihtaa. mutta vaihdoin naapurin poloon 5-piuhasen lambdan ja kävin ngk:n (ntk=lambdasensorit) sivuilla katsomassa moottorivaihtoehdot ja siihen sopivan lambdan ja soitto paikalliseen varaosaliikkeeseen, alennuksineen 147€. Vanha pois ja uusi tilalle n. 5min (muovien irrotusten jälkeen). Oma autoni samalla viikolla vw-liikkessä pikkutarkastuksessa ja kuulin siinä ohimennen kun vanha mies joutui vaihdattamaan takuun umpeuduttua omaan caddyynsä lambdan. huoltoneuvoja kertoi että vaihto +osa n.500€. kunnon ryöstökalastusta!
VW Passat 2.8l 30v V6 Variant 2004
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
Re: 3BG 2.8 V6 lambda ongelma
Tais sittenkin olla Nox-anturi, joka maksaa yli 450€ FSI-moottoreihin.jyrgen66 wrote:kuulin siinä ohimennen kun vanha mies joutui vaihdattamaan takuun umpeuduttua omaan caddyynsä lambdan. huoltoneuvoja kertoi että vaihto +osa n.500€. kunnon ryöstökalastusta!
Normi lambda-anturi ei maksa mihinkään autoon 500 euroa töineen. Ei mihinkään.
Että se siitä ryöstöstä.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
VW Touran 2.0TDI 2007