Polttoaineen kulutus
7-7,5 toi portteri on tavannu ottaa maantiellä. noin 90 vauhdissa.
vw 2.4d -95 matkailu-auto 524 000 km
vw polo -89
honda accord 2.0i 95 350 000 km
http://www.mia.ehdolla.fi/
www.tainuskyla.fi
kaukaa viisas ja läheltä tyhmä
vw polo -89
honda accord 2.0i 95 350 000 km
http://www.mia.ehdolla.fi/
www.tainuskyla.fi
kaukaa viisas ja läheltä tyhmä
onko tuollainen vaikutus, kun käy alilämpösenä? ja nyt uusiimaan termostaatti. käy ihan kylmänä...
vw 2.4d -95 matkailu-auto 524 000 km
vw polo -89
honda accord 2.0i 95 350 000 km
http://www.mia.ehdolla.fi/
www.tainuskyla.fi
kaukaa viisas ja läheltä tyhmä
vw polo -89
honda accord 2.0i 95 350 000 km
http://www.mia.ehdolla.fi/
www.tainuskyla.fi
kaukaa viisas ja läheltä tyhmä
Tuosta kulutuksesta, pääsiäisenä käytiin mökillä matkaa n. 340 km/sivu, auto täynnä (ei kärriä eikä telineitä katolla) ajotietokone näytti 6,6l/100km.(tankkaus.com kertoo 6.48l/100km?) Samalla tankilla tuli ennätys: 792 km bensavalon syttymiseen.
Kuinkas muilla BCB-moottori haukkaa lientä?
Viimosen vuoden kulutus:
http://tankkaus.com/graph_yearcons.php?car=21426
EDIT: laskin kulutuksen kaikkiaan: 2670,39 litralla on päästy 39 131 km, joten 6,82 on aika lähellä laskimen mukaan...
Kuinkas muilla BCB-moottori haukkaa lientä?
Viimosen vuoden kulutus:
http://tankkaus.com/graph_yearcons.php?car=21426
EDIT: laskin kulutuksen kaikkiaan: 2670,39 litralla on päästy 39 131 km, joten 6,82 on aika lähellä laskimen mukaan...
Ootko ajanut koko ajan 98:lla? Onko sillä vaikutusta verraten 95? Itellä on tuo vanhan tekniikan 1,8 ja keskikulutus 70tkm ajalta ~8,3Janttura wrote:Tuosta kulutuksesta, pääsiäisenä käytiin mökillä matkaa n. 340 km/sivu, auto täynnä (ei kärriä eikä telineitä katolla) ajotietokone näytti 6,6l/100km.(tankkaus.com kertoo 6.48l/100km?) Samalla tankilla tuli ennätys: 792 km bensavalon syttymiseen.
Kuinkas muilla BCB-moottori haukkaa lientä?
Viimosen vuoden kulutus:
http://tankkaus.com/graph_yearcons.php?car=21426
EDIT: laskin kulutuksen kaikkiaan: 2670,39 litralla on päästy 39 131 km, joten 6,82 on aika lähellä laskimen mukaan...

Golf III, variant, 1.8 (55kW, AAM), -99.
Passat 3bg, variant, 1.9 (74kW, AVB), -03
Passat 3bg, variant, 1.9 (74kW, AVB), -03
haisuli wrote:Ootko ajanut koko ajan 98:lla? Onko sillä vaikutusta verraten 95? Itellä on tuo vanhan tekniikan 1,8 ja keskikulutus 70tkm ajalta ~8,3Janttura wrote:Tuosta kulutuksesta, pääsiäisenä käytiin mökillä matkaa n. 340 km/sivu, auto täynnä (ei kärriä eikä telineitä katolla) ajotietokone näytti 6,6l/100km.(tankkaus.com kertoo 6.48l/100km?) Samalla tankilla tuli ennätys: 792 km bensavalon syttymiseen.
Kuinkas muilla BCB-moottori haukkaa lientä?
Viimosen vuoden kulutus:
http://tankkaus.com/graph_yearcons.php?car=21426
EDIT: laskin kulutuksen kaikkiaan: 2670,39 litralla on päästy 39 131 km, joten 6,82 on aika lähellä laskimen mukaan...
Jep 98:lla oon ajanu, ehkä 4 tai 5 tankillista menny 95:sta "vahingossa"...
Ensimmäistä kertaa on lähtenyt dieselin kulutus laskuun kesärenkaiden vaihdon jälkeen. Edellisessä kuussa 6.4 ja tässä kuussa 5.7l/100km 
Katsotaan nyt mihin se taas asettuu...
edit: Kyseessä siis laskennallinen kulutus...

Katsotaan nyt mihin se taas asettuu...
edit: Kyseessä siis laskennallinen kulutus...
Last edited by Kiviharju on 1.5.2009 22:01, edited 1 time in total.
Golf VI HB 1.8TSI DSG Highline
EX: Passat 3C Variant "BlackLine" TDI -08
---VAGarena.fi - Das Forum---
EX: Passat 3C Variant "BlackLine" TDI -08
---VAGarena.fi - Das Forum---
Talven yli tuli pidettyä vähän tarkempaa kirjaa mitä louskutin kulutti kitkoilla niin ihan mukavasti yllätti että Hyvinkää-Muonio-Hyvinkää reissuilla keskikulutus oli 5,8l/100km ja työmatkoilla 6,6l/100km (50/50 matka/kaupunki).
Nyt kesärenkailla mennyt pelkkää kaupunkiajoa kun työmatkoja ei enään ole niin parin tankin aikana 7,2l/100km. Pääosin paremman puoliskon ajoina, ite käynyt vain tankkaamassa ja katsomassa että auto pysynyt ehjänä
Nyt kesärenkailla mennyt pelkkää kaupunkiajoa kun työmatkoja ei enään ole niin parin tankin aikana 7,2l/100km. Pääosin paremman puoliskon ajoina, ite käynyt vain tankkaamassa ja katsomassa että auto pysynyt ehjänä

Vw New Beetle 2.0 -99
Vw Golf Variant 1.4TSI -14
Yamaha XV1100 -98
Vw Golf Variant 1.4TSI -14
Yamaha XV1100 -98
- Sami Jalonen
- Posts: 3084
- Joined: 18.3.2007 19:13
- Location: Hyvinkää
- Contact:
Kesärajotuksilla menee (+15) moottoritiellä Hyvinkää-Tre 6,9-7,2.. Matka-ajossa päässy Turenki-Valkeala parhaimmillaan 4,7. Onko toi motarikulutus ihan linjassa? Talvirajotusaikaan meni samalla matkalla alle kuuteen litraan, eikä noi talvirenkaat/vanteetkaan mitkään kevyet ole.
Passat Variant TDI -00 ATJ 160kW
Nyt pitää kyllä kysäistä, että miten noissa diiseleissä saatte noin paljon heittämään matka-kaupunki-sekalaista kulutukset? Että eroa tulee jopa 3 litraa tai enemmän sataselle?
Kyllä ymmärrän jos oikein pihistää joskus matkassa niin pääsee pieneen, mutta se ei mielestäni sitten ole "normaaliajoa". Itsellä on tuossa bensavehkeessä kuitenkin normimatkassa päässyt 7,5 ja pahimmassa talvikaupunki sorvauksessa max 9,0 ja mitä olen diiseleillä ajanut matkaa-kaupunkia niin niissä kulutuksen erot on ollu 1 litran sisällä ja mitä kaverit sanoivat kun ajoivat kilpaa sodalla ja golfilla (1,9tdi) niin ei ne olleet saaneet niitä kulutusmittareiden mukaan yli 6,5 litraa kuluttamaan.
Vai onko nuo teidän kaupunkiajot ihan sitten puhtaasti helsinkissä että auto rumpsuttelee tyhjäkäyntiä parituntia päivässä (kulutus 1litra tunnissa). Kertokaa viisaammat
Kyllä ymmärrän jos oikein pihistää joskus matkassa niin pääsee pieneen, mutta se ei mielestäni sitten ole "normaaliajoa". Itsellä on tuossa bensavehkeessä kuitenkin normimatkassa päässyt 7,5 ja pahimmassa talvikaupunki sorvauksessa max 9,0 ja mitä olen diiseleillä ajanut matkaa-kaupunkia niin niissä kulutuksen erot on ollu 1 litran sisällä ja mitä kaverit sanoivat kun ajoivat kilpaa sodalla ja golfilla (1,9tdi) niin ei ne olleet saaneet niitä kulutusmittareiden mukaan yli 6,5 litraa kuluttamaan.
Vai onko nuo teidän kaupunkiajot ihan sitten puhtaasti helsinkissä että auto rumpsuttelee tyhjäkäyntiä parituntia päivässä (kulutus 1litra tunnissa). Kertokaa viisaammat

Golf III, variant, 1.8 (55kW, AAM), -99.
Passat 3bg, variant, 1.9 (74kW, AVB), -03
Passat 3bg, variant, 1.9 (74kW, AVB), -03
- Sami Jalonen
- Posts: 3084
- Joined: 18.3.2007 19:13
- Location: Hyvinkää
- Contact:
Ei itellä tässä kylällä pörrätessä mee tietokoneen mukaan kun jonku 7l kieppeillä, mutta tää nyt on aika pieni paikka.. Ja toi seiska menee jos käy kaupoilla yms parkkeraa, liikkuu, jumittaa valoissa.. Jos ajelee matkaa 80 alueella ni sittenhän nää menee ihan pyhällä hengellä.
Passat Variant TDI -00 ATJ 160kW
Mulla esim. oli tuo matkakulutus mitattuna puhtaasti maantiellä jossa oli maks. 100km/h rajoitus, ainoastaan Tre:lle asti pääsi motaria meneen. Luultavasti olis saattanut mennä pienemmälläkin mutta kun kaasujalka ei ole kevein mahdollinen.haisuli wrote:Nyt pitää kyllä kysäistä, että miten noissa diiseleissä saatte noin paljon heittämään matka-kaupunki-sekalaista kulutukset? Että eroa tulee jopa 3 litraa tai enemmän sataselle?
Vai onko nuo teidän kaupunkiajot ihan sitten puhtaasti helsinkissä että auto rumpsuttelee tyhjäkäyntiä parituntia päivässä (kulutus 1litra tunnissa). Kertokaa viisaammat
Puhtaasti kaupunkiajossa (pelkästään kaupungin sisällä ettei nopeus edes kasva 50km/h yli) saa helposti kulutuksen nousemaan sen 3 litraa. Ajat parin km työmatkaa jossa välillä on 3 liikennevaloa ja pahimpaan aikaan kun paljon on porukkaa niin joutuu varttomaan ja matelemaan. Molemmissa päissä joudut pakittelemaan että saa parkkiin. Ajoa kertyy samanverran mitä tyhjäkäyntiä.
Ei tällähetkellä ideaalinen olosuhde louskuttimelle mutta eiköhän tässä taas työmatkat pitene jossain vaiheessa.
Vw New Beetle 2.0 -99
Vw Golf Variant 1.4TSI -14
Yamaha XV1100 -98
Vw Golf Variant 1.4TSI -14
Yamaha XV1100 -98
Vastaus on että helposti...haisuli wrote:Nyt pitää kyllä kysäistä, että miten noissa diiseleissä saatte noin paljon heittämään matka-kaupunki-sekalaista kulutukset? Että eroa tulee jopa 3 litraa tai enemmän sataselle?
Kyllä ymmärrän jos oikein pihistää joskus matkassa niin pääsee pieneen, mutta se ei mielestäni sitten ole "normaaliajoa". Itsellä on tuossa bensavehkeessä kuitenkin normimatkassa päässyt 7,5 ja pahimmassa talvikaupunki sorvauksessa max 9,0 ja mitä olen diiseleillä ajanut matkaa-kaupunkia niin niissä kulutuksen erot on ollu 1 litran sisällä ja mitä kaverit sanoivat kun ajoivat kilpaa sodalla ja golfilla (1,9tdi) niin ei ne olleet saaneet niitä kulutusmittareiden mukaan yli 6,5 litraa kuluttamaan.
Vai onko nuo teidän kaupunkiajot ihan sitten puhtaasti helsinkissä että auto rumpsuttelee tyhjäkäyntiä parituntia päivässä (kulutus 1litra tunnissa). Kertokaa viisaammat
Matkaa oma kinneri menee 5L/100 luokkaa, kaupungissa haukkaa normaalisti 6,5L/100 luokkaa. Lumet kun lähti että tuli töppösiin vähän paremmin pitoa, pompsahti pahimmillaan keskikulutus 8,4L/100. Kemoraa kiertäessä kelpasi ainetta keskimäärin 21L/100. Ei se diisselikään ilmasiks kulje vaikka pihejä ovatkin

Arguing with an engineer is a lot like wrestling in the mud with a pig. After a few hours, you realize that he likes it.
Maantiellä kulutus talvirenkailla 205/50/17 n. 5,3L/100km ja kaupungilla 7L teinoilla riippuen pakkasista. Kesärenkailla 225/40/18 samaa luokkaa.
Keskikulutus koko reilu puolen vuoden aikana 6,23L/100km tankkaus.com:n mukaan.
Keskikulutus koko reilu puolen vuoden aikana 6,23L/100km tankkaus.com:n mukaan.
Kaikki on siisti minkä itte tekee!
Passat Variant 4motion + dsg, -11
Golf V hb -03
Honda CBR600F -91
Passat Variant 4motion + dsg, -11
Golf V hb -03
Honda CBR600F -91
Tuossa on hyvä ja luotettava lukema. Se ajotietokone tosiaan näyttää mitä näyttää. Tuolta tankkaus.comista tai jostain omista laskelmista varmaan saisi sen paljon se on sillä tankkausvälillä vienyt minimissään ja maksimissaan myös?Killer wrote:Keskikulutus koko reilu puolen vuoden aikana 6,23L/100km tankkaus.com:n mukaan.
Golf III, variant, 1.8 (55kW, AAM), -99.
Passat 3bg, variant, 1.9 (74kW, AVB), -03
Passat 3bg, variant, 1.9 (74kW, AVB), -03
Mukavasti nousi polttoaineen kulutus vaihtaessa 195/65/15 renkaat 225/45/17. Ennen väli pirkanmaa- pohjoissavo meni ajotietokoneen mukaan noin 4.9-5.3 L/100km nyt oli 6.1 L/100km. Tankkaus comin mukaan tähän asti 1.5 vuoden ajalta keskikulus 5.45L/100km.
Keskimäärin ajotietokone näyttää noin 2 dl enemmän kuin tankkausten perusteella mitattu.
Auto siis golf4 atd 1.9tdi
Keskimäärin ajotietokone näyttää noin 2 dl enemmän kuin tankkausten perusteella mitattu.
Auto siis golf4 atd 1.9tdi
Itellä vie tuo 1.8T pasa maantiellä 7-8l pintaan, kaupungissa helposti yli 10l, kuulostaako normaalilta ? yleensä ollu keskikulutus ajotietokoneen mukaan(joo en oo muistanu tankatessa laskea ite) 9 - 9.9l/100km tankillisella, josta suurin osa kaupunkiajoa..
Maantiellä näytti tuossa pikku pakkasien aikaan että ei nostais lämpöjä ihan puoleenväliin asti, pitäskö kokeilla termarin vaihtoa täälläkin ?
Maantiellä näytti tuossa pikku pakkasien aikaan että ei nostais lämpöjä ihan puoleenväliin asti, pitäskö kokeilla termarin vaihtoa täälläkin ?
Ford '05
Kupla '72
Kupla '72
Mulla oli omassani kans samaa vikaa ja kun vaihdoin termarin, niin rupes nouseen heti normaaliin.1st wrote: Maantiellä näytti tuossa pikku pakkasien aikaan että ei nostais lämpöjä ihan puoleenväliin asti, pitäskö kokeilla termarin vaihtoa täälläkin ?
Ja todella simppeli vaihtaa montusta/nosturilta käsin. Ei tarvi ku räikän, hylsyn, pihdit ja nestettä.
Passat variant 1.8t -98
Juu, ite kattelin että ku ahtoputken ja sen jonkun tukiraudan tms? ottaa imusarjasta irti niin sopisi ylhäältä päinkin vaihtaan.. eikös se termarikotelo oo siinä imusarjan alla lohkossa, koneen etupäässä ?Kari Salo wrote:1st wrote: Mulla oli omassani kans samaa vikaa ja kun vaihdoin termarin, niin rupes nouseen heti normaaliin.
Ja todella simppeli vaihtaa montusta/nosturilta käsin. Ei tarvi ku räikän, hylsyn, pihdit ja nestettä.
Ford '05
Kupla '72
Kupla '72
-
- Posts: 362
- Joined: 1.12.2009 9:04
- Location: Dead city
2.8 4motion 00vm manuaali
onko jotain vikaa kun tankillisella pääsee 550km...kun valo syttyy...kuulostaa aika paljolta...kuinka luotettava kulutusmittari...pääsen kaupunki ajossa 5-7 litran kulutuksella ni ei toi kyllä hirveesti minusta ole....mut silti 550km...juku antura rikki tai jotain...valottakaa minua...auto ollu noin viikon ja nyt jo hirvittää jos kulutukset oikeesti noin isot....ajettu 170tkm....
jonneilari: Jos nyt kertoisit paljonko sinne tankkiin laitat sitä menovettä. Ne mittarit autoissa voi olla väärässä, eli voi pyytää lisäämään menovettä vaikka tankin puolivälissä jos anturi on huonosti asennettu tai rikki. Ei se että pääset 550km ennen tankkaus pyyntöä kerro mitään, kun pitäisi tietää paljonko sinne joutuu tankkaamaan tuon jälkeen ja seuraavan vastaavan ajon jälkeen yms.
Ja kannattaa yleisesti panostaa hieman noihin kirjoituksiinsa niin saa varmaan järkevämpiä vastauksia. Kirjoituksesi on nyt hieman hmm. miten sen nyt sanoisi - sekava
Ja kannattaa yleisesti panostaa hieman noihin kirjoituksiinsa niin saa varmaan järkevämpiä vastauksia. Kirjoituksesi on nyt hieman hmm. miten sen nyt sanoisi - sekava

VW Sharan -12 4Motion 2.0l TDI BlueMotion Highline
-
- Posts: 362
- Joined: 1.12.2009 9:04
- Location: Dead city
Ihan normaalilta kaupunkikulutukselta tuo sitten kuulostaa jos 52l menee 550km. Maantieajossa pitäisi päästä alemmas, mutta kaupungissa 10l pintaan on ihan normaalia V6:n kulutusta - toki riippuu ajotyylistä ja reiteistä aika paljon eli alemmaksikin pääsee jos ajelee rauhassa ja reitti on sopiva.
VW Sharan -12 4Motion 2.0l TDI BlueMotion Highline
-
- Posts: 362
- Joined: 1.12.2009 9:04
- Location: Dead city
v6 passatti...00vm
Olisko kellään tietoa saako noihin lastuja?ja sitten niitä kulutus lukemia...elikkä...52 litralla pääsee 550km jossa matka-ajoa puolet....saan kulutuksen pysyy matkassa siinä 8litran paikkeilla ja suprise kaupungilla 5-7litrassa...miten toi voi olla mahdollista?onko mulla joku antura rikki...ilmamassa tai jotain???en ole autoa kengitelly vaan ajanu rauhallisesti...vaikka mieli kyllä tekisi päästellä oikein olan takaa...onko suodattimien vaihdolla vaikutusta....antakaa vinkkejä...
Vapariin lastusta harvoin on hyötyä. Kulutusta älä seuraa siitä hetkellisestä kulutuksesta vaan pidempi aikaisesta (ajotietokoneessa on erillisiä muisteja ja eri kulutusta seuraavia tiloja - ohjekirja kertoo niistä lisää) niin näet edes jotain sinnepäin olevia lukemia.
Sinun kannattaisi kiinnittää hieman huomiota kirjoituksiisi, sillä nyt yhtäkkiä se 550km onkin osittain matka-ajoa, vaikka edellisistä kirjoituksista sai kuvan että kyse oli kaupunkiajosta.
Suodattimien vaihdolla voi olla vaikutusta jos autossa on jotain vikaa. Mikään tosin ei kirjoituksissasi viittaa mihinkään vikaan - vielä. Kulutukseen vaikuttaa paljon auton varustelukin - itsellä esim. suuremmat vanteet lisäävät kulutusta dieselissä 1l/100km - V6:ssa moinen muutos voisi tarkoittaa useampaa litraa per 100km.
Mutta jos epäilet suodattimien likaisuutta tai jotain ongelmia autossasi niin käy testauttamassa testerillä sen vikakoodit ja vaihda(/ta) suodattimet niin sillä se selviää onko autossasi joku ongelma.
Sinun kannattaisi kiinnittää hieman huomiota kirjoituksiisi, sillä nyt yhtäkkiä se 550km onkin osittain matka-ajoa, vaikka edellisistä kirjoituksista sai kuvan että kyse oli kaupunkiajosta.
Suodattimien vaihdolla voi olla vaikutusta jos autossa on jotain vikaa. Mikään tosin ei kirjoituksissasi viittaa mihinkään vikaan - vielä. Kulutukseen vaikuttaa paljon auton varustelukin - itsellä esim. suuremmat vanteet lisäävät kulutusta dieselissä 1l/100km - V6:ssa moinen muutos voisi tarkoittaa useampaa litraa per 100km.
Mutta jos epäilet suodattimien likaisuutta tai jotain ongelmia autossasi niin käy testauttamassa testerillä sen vikakoodit ja vaihda(/ta) suodattimet niin sillä se selviää onko autossasi joku ongelma.
VW Sharan -12 4Motion 2.0l TDI BlueMotion Highline
Mä en vieläkään ole ymmärtänyt että kuinka vähällä sillä nelivedolla ja 2.8V6 koneella pitää päästä?
Eihän ton kokoluokan bensakoneilla pääse alle 10 litran keskikulutuksen sekalaisessa ajossa kovinkaan helposti, saati että vielä on nelikko kyseessä?
Se hetkellisen kulutuksen näyttö tippuu nollaan kun päästät moottorijarrutuksella valumaan
Muutenhan se on ihan luonnollista ja järkevää että kun ajetaan esim vitosella 60km/h niin se kuluttaa tasavauhdissa vähemmän kuin samalla vaihteella 80km/h. Vai eikö?
Eihän ton kokoluokan bensakoneilla pääse alle 10 litran keskikulutuksen sekalaisessa ajossa kovinkaan helposti, saati että vielä on nelikko kyseessä?
Se hetkellisen kulutuksen näyttö tippuu nollaan kun päästät moottorijarrutuksella valumaan

Muutenhan se on ihan luonnollista ja järkevää että kun ajetaan esim vitosella 60km/h niin se kuluttaa tasavauhdissa vähemmän kuin samalla vaihteella 80km/h. Vai eikö?
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
Et ole AjH ainoa... Kuulostaa niinkuin olisi siirrytty jostain 1.6 Golfista 2.8 V6 4motioniin Painavassa Passatin korissa, ja sit taivastellaan kun se vie enemmän bensaa... 
Matkakulutukset kun tuntuu olevan siellä käytännössä 9 litraa ja heruttelemalla 8, kaupunkikulutusten ollessa siellä 11l - taivas rajana. Niin tuo 10l keskikulutus sekalaisessa ajossa kuulostaa vielä varsin kohtuulliselta.
Ja niinkuin moni on jo kirjoittanutkin, niin siitä hetkellisen kulutuksen näytöstä ei juuri kulutuksista selkoa saa. Jos ei sitten aja 100km putkeen, ja onnistu tekemään päässään jonkinlaista yhteenlaskua näytössä kokoajan vilistävistä lukemista.
Mutta jos silti tuntuu, että autossa olisi jotain vikaa, niin merkkiliikkeen testeriin tai jonkun vag-comiin auto kiinni, ja tutkailemaan vikakoodeja/ mitä arvoja anturit näyttää.

Matkakulutukset kun tuntuu olevan siellä käytännössä 9 litraa ja heruttelemalla 8, kaupunkikulutusten ollessa siellä 11l - taivas rajana. Niin tuo 10l keskikulutus sekalaisessa ajossa kuulostaa vielä varsin kohtuulliselta.
Ja niinkuin moni on jo kirjoittanutkin, niin siitä hetkellisen kulutuksen näytöstä ei juuri kulutuksista selkoa saa. Jos ei sitten aja 100km putkeen, ja onnistu tekemään päässään jonkinlaista yhteenlaskua näytössä kokoajan vilistävistä lukemista.

Mutta jos silti tuntuu, että autossa olisi jotain vikaa, niin merkkiliikkeen testeriin tai jonkun vag-comiin auto kiinni, ja tutkailemaan vikakoodeja/ mitä arvoja anturit näyttää.
Uncle Hank Fan Club
T5 Multivan 4motion, Homewrecker E30 ikuisuusrojekti ja taloudessa myös 3c Passat variant 2.0fsi 4motion sportline
T5 Multivan 4motion, Homewrecker E30 ikuisuusrojekti ja taloudessa myös 3c Passat variant 2.0fsi 4motion sportline
Ei tuolla 2.8 V6 4motionilla pääse kovinkaan helposti edes 10l/100km kulutukseen sekalaisessa ajossa, vaatii jo aika paljon matka-ajoa. Itellä 50/50 kaupunki/maantie, niin kulutus ollut jtn luokkaa 11ll/100km. Kaupunki kulutus jtn vieläkin hirveämpää...
jonneilarin kaupunki kulutus 5-7l/100km kuulostaa kyllä joltain aivan uskomattomalta. Ehkä hetkellisen kulutuksen voi saada näyttämään tommottisia lukemia, mut ei muuten. Jotain on pielessä, voisin veikkailla.

jonneilarin kaupunki kulutus 5-7l/100km kuulostaa kyllä joltain aivan uskomattomalta. Ehkä hetkellisen kulutuksen voi saada näyttämään tommottisia lukemia, mut ei muuten. Jotain on pielessä, voisin veikkailla.

Audi A6 2.0TDI 4F
Land Rover SIIA 2,25D pick-up vm-70
ex: VW Passat 1.9TDI 96kw 4Motion Comfortline -02
EX: VW Passat Variant 2.8 V6 4Motion Tiptronic Highline -00
Land Rover SIIA 2,25D pick-up vm-70
ex: VW Passat 1.9TDI 96kw 4Motion Comfortline -02
EX: VW Passat Variant 2.8 V6 4Motion Tiptronic Highline -00
jonneilari:
Tuskinmpa tuossa nyt muuta vikaa on kuin painava auto ja luulotauti. Mun vanhaan passattiin 1,8 20v (vapari) meni aina se 49-50l, kun elämänvalo syttyi. Kilsoja tripissä oli aina n, 500-550. Ja kaikki melkeempä kaupunkiajoa, matkakulutus ei paljoa vaikuttanut koska se oli pääsääntöisesti moottoritietä mökille ja takaisin.
Itsekkin aina kirosin että miksi en ostanut v6:sta, kun sillä olisi päässyt samoihin kulutuslukemiin kuin tuolla polkuauton moottorilla.
Itsekkin luulin että passatissa oli jotain vikaa kun se söi niin paljon, mutta eipä toi koskaan pukannut mitään vikakoodia vaikka niitä luettiinkin aika tiuhaan.
Duuni kaveri osti 1,8 anjoviksen, kehu että pääsee matka-ajossa 6l lukemiin johon se ei päässyt edellisellä 1,6l IV variantilla. Tuo 1,6l varianttikin vei kuulema sen ~8l satasella matka-ajossa.
Että ihan normaalia se on.
Tuskinmpa tuossa nyt muuta vikaa on kuin painava auto ja luulotauti. Mun vanhaan passattiin 1,8 20v (vapari) meni aina se 49-50l, kun elämänvalo syttyi. Kilsoja tripissä oli aina n, 500-550. Ja kaikki melkeempä kaupunkiajoa, matkakulutus ei paljoa vaikuttanut koska se oli pääsääntöisesti moottoritietä mökille ja takaisin.
Itsekkin aina kirosin että miksi en ostanut v6:sta, kun sillä olisi päässyt samoihin kulutuslukemiin kuin tuolla polkuauton moottorilla.
Itsekkin luulin että passatissa oli jotain vikaa kun se söi niin paljon, mutta eipä toi koskaan pukannut mitään vikakoodia vaikka niitä luettiinkin aika tiuhaan.
Duuni kaveri osti 1,8 anjoviksen, kehu että pääsee matka-ajossa 6l lukemiin johon se ei päässyt edellisellä 1,6l IV variantilla. Tuo 1,6l varianttikin vei kuulema sen ~8l satasella matka-ajossa.
Että ihan normaalia se on.
G3 Variant 1.8 Europe
^ Jep. Vahvistan myös omalta osaltani kulutuksen "normaaliuden" tuossa kutosessa. Mutta kyllä IV farkulla 1.6 koneella pitäisi sinne 7l pintaan matka-ajossa päästä...Omassa kaksilitraisessa pyörii keskikulutus siinä 9-10l kieppeillä, reilusti kaupunkipainotteisessa ajossa. Tehtaan ilmoittama kaupunkikulutus 2.8 4motion manuaalifarkulle on 15,3l, joten jotain ihmeellistä täytyy "jonneilarin" yksilössä olla kun se 5-7l kulutuksella kaupungissa rullaa..
edit:asiavirhe
edit:asiavirhe
Subaru Legacy STW 2.5CVT
3C Passat Variant 1.9tdi Comfortline(ex)
Golf Plus 1.6FSI Sportline(ex)
3BG Passat Variant 2.0 85kW(ex)
3C Passat Variant 1.9tdi Comfortline(ex)
Golf Plus 1.6FSI Sportline(ex)
3BG Passat Variant 2.0 85kW(ex)
No eipä siinä 1,6L IV:n koneessa tarvi olla kun likaset suodattimet ja tulpat, niin johan kulutus lisääntyy. Vielä jos on 8v kone, niin varmasti menee peltivanteillakin 8L/100km jos vetelee huolimattomasti. Oma 16v IV golf vie nyt 16" talvipyörillä ja sekalaisessa ajossa 6.6L/100km.
Mitäs jos vaihtaa isomman tankin tilalle? Ei tarttis käydä niin usein juottamassa. Meilläkin firman vanhassa rekkapelissä oli 450L tankki ja kulutuksetkin aika korkeat. Sai olla joka toinen päivä tankilla. Nyt uudessa vetäjässä on 900L tankki ja keskikulutus alle 30L/100km, niin eipä tarvi käydä kun kerta viikossa juottamassa
Iskutilavuus kasvoi litralla ja heposiakin on 60 enemmän.
Mitäs jos vaihtaa isomman tankin tilalle? Ei tarttis käydä niin usein juottamassa. Meilläkin firman vanhassa rekkapelissä oli 450L tankki ja kulutuksetkin aika korkeat. Sai olla joka toinen päivä tankilla. Nyt uudessa vetäjässä on 900L tankki ja keskikulutus alle 30L/100km, niin eipä tarvi käydä kun kerta viikossa juottamassa

Passat 3C Variant -08 2.0 TDI Highline Individual
-
- Posts: 362
- Joined: 1.12.2009 9:04
- Location: Dead city
passat 2.8 4motion farkku...
Tietää kyllä et..v6 vie enemmän ku normi koneet...mitkä lie ne?No nyt kummiskii kävin autolla heittää semmosen 820km päivälenkin/yö ni sain kulutuksen pysyy 8l paikkeilla ja motarilla päästeltiin kyllä välillä ihan lujaakin...vaihtelee noi kulutukset vaa niin pirusti...sit suuri ongelma...pakkaset paukkuu -15-20 ja lämmöt ei oikein kunnolla jaksa nousta...kannattaako termaria vielä vaihtaa jos ni missä moinen mahtaa sijaita???vm 00
Tänään ajoa 600 km ja kulutus 4,9 l.
Siellä 5 litran pinnassa pyörii ja ajan pääsääntöisesti vakionopeudensäätimellä.
Siellä 5 litran pinnassa pyörii ja ajan pääsääntöisesti vakionopeudensäätimellä.
Audi A4 avant multitronic s-line -14
EX:VW Passat Variant 2.0 TDI DSG -11
EX: Audi A4 Avant 1.8T Quattro -05
EX: VW Passat Variant 2.0 TDI 125 kW -08
EX: Skoda Octavia Combi TDI Elegance -06
EX: VW Passat Variant 2.0 96 kw Trendline -04
EX:VW Passat Variant 2.0 TDI DSG -11
EX: Audi A4 Avant 1.8T Quattro -05
EX: VW Passat Variant 2.0 TDI 125 kW -08
EX: Skoda Octavia Combi TDI Elegance -06
EX: VW Passat Variant 2.0 96 kw Trendline -04
Tarkoitat varmaan ajotietokoneen näyttämää lukemaa. Mulla ainakin tuo 3C tuppaa näyttämään aika optimistisen pieniä lukemia. Aamulla 75km 4x100kg miestä kyydissä 4,9l ja paluumatka samalla kuormalla 5,2l. Ajotietokoneen mukaan tankillisen keskikulutus ollut nyt pakkasilla 5,5l/100km. Tankkausten mukaan katsottuna 6,1-6,5l/100km. Jonkun verran on taajamassa lyhyttä ajoa ja webasto varmaan on osasyyllinen tuohon heittoon.
Talvilomalla tuli käytyä pohjoisen suunnalla kääntymässä. Tampere-Ylläs-Tampere reissulla kulutus täyteen lastatulla autolla vaihtelevassa kelissä 7.3l/100km. Tuo kulutus siis tankkauksesta laskettuna. Ajotietokone näytti 6.8l/100km. Kyseesssä siis allekirjoituksen mukainen 1.8t 3BG Passat.
Omasta mielestä varsin kohtuullinen kulutus
Omasta mielestä varsin kohtuullinen kulutus

perjantaina tuli ajeltua tuolla bussilla noin 726,5 kilometriä ja tankkiin meni 55 litraa, eli kulutushan on noin 7,6 litraa/100km
joka enemmän kuin kohtuullinen tuolle massalle ja ilmanvastuksella
ex passatti '04 vei säännöllisesti 74kW diiselikoneella 6 - 6,8 litraa satasella
joka enemmän kuin kohtuullinen tuolle massalle ja ilmanvastuksella

ex passatti '04 vei säännöllisesti 74kW diiselikoneella 6 - 6,8 litraa satasella
-vw t1 1500 '70
-vw 32b sedan gl5 '85
-vw 53i g60 '89
-vw Caravelle CL Basic syncro '02
-vw 32b sedan gl5 '85
-vw 53i g60 '89
-vw Caravelle CL Basic syncro '02
-
- Posts: 195
- Joined: 29.12.2008 21:23
- Location: Tampere
Oma AVB automaatilla on näyttänyt ajotietokoneen näyttöön näillä kovilla pakkasilla tollasta 6.4l/100 sellasella reippaalla kaasujalalla..
Oikeastaan en ole tässä vuoden aikana mitä tuon passatin omistanut niin kiinnittänyt ollenka huomioo kulutukseen, tottunut siihen että kaikki se imee mitä tankkiin laittaa
mutta mielenkiinnolla enskesänä kattoo miten kesävalssit vaikuttaa asiaan, kun on noi Lorinserit melko raskaansarjan vanteet painolta!
Oikeastaan en ole tässä vuoden aikana mitä tuon passatin omistanut niin kiinnittänyt ollenka huomioo kulutukseen, tottunut siihen että kaikki se imee mitä tankkiin laittaa

Volvo S80 -02
Buell XB-12S -07
+ muutama vanha VesiWehje
Buell XB-12S -07
+ muutama vanha VesiWehje
Jep, ajotietokoneen lukemaa. Sen verran olen muutaman kerran laskenut tankkauksen ohessa että heitto on ollut aikast pientä, ainakin kesällä. Mutta kaiken se on aina juonu mitä tankkiin on ammuttu...
Audi A4 avant multitronic s-line -14
EX:VW Passat Variant 2.0 TDI DSG -11
EX: Audi A4 Avant 1.8T Quattro -05
EX: VW Passat Variant 2.0 TDI 125 kW -08
EX: Skoda Octavia Combi TDI Elegance -06
EX: VW Passat Variant 2.0 96 kw Trendline -04
EX:VW Passat Variant 2.0 TDI DSG -11
EX: Audi A4 Avant 1.8T Quattro -05
EX: VW Passat Variant 2.0 TDI 125 kW -08
EX: Skoda Octavia Combi TDI Elegance -06
EX: VW Passat Variant 2.0 96 kw Trendline -04
Viime syksynä tuli laskeskeltua keskikulutusta portterille, kun ajelin Vaasa - Kouvola väliä vähän tiuhempaan.
5,85L/100km sain lukemaksi tyhjällä autolla, mitä nyt työkalut ja polkupyörä kyyrissä. Ei paha omasta mielestä.
Kulutusta tämän talven pakkasilla en tiedä, kaikki on kyllä mennyt, mitä tankkiin on laittanu.
5,85L/100km sain lukemaksi tyhjällä autolla, mitä nyt työkalut ja polkupyörä kyyrissä. Ei paha omasta mielestä.
Kulutusta tämän talven pakkasilla en tiedä, kaikki on kyllä mennyt, mitä tankkiin on laittanu.

Tarzani, maailman ensimmäinen rekkakuski: aina samat vaatteet, ei koskaan rahaa ja kanssakulkijat pelkkiä apinoita.
Oulu-Vuokatti-Oulu meni viime viikonvaihteessa 6,8l/100km kulutuksella. Kohtuullista. Kaupungissa tuo hörppii sitten 9-11l väliltä keleistä riippuen,kiitos noiden aavikkovälitysten..
Subaru Legacy STW 2.5CVT
3C Passat Variant 1.9tdi Comfortline(ex)
Golf Plus 1.6FSI Sportline(ex)
3BG Passat Variant 2.0 85kW(ex)
3C Passat Variant 1.9tdi Comfortline(ex)
Golf Plus 1.6FSI Sportline(ex)
3BG Passat Variant 2.0 85kW(ex)
Tässä ollu viimenen vuosi siinä 8L/100km tuntumassa, mutta ajosta n.80% kaupungissa pyöritystä ja siellähän toi tippiloota vaikuttaa kulutuksen kasvuun ihan hitosti, ainakin mulla. Kovilla pakkasilla tuo laatikko tuntui aika jähmeältä pitkään ja lämpis vasta työpaikan kohdalla jos sittenkään, matkaa tosin vain 12km motaria.
Kaupungissa 7-9L/100km (talvella 8-10L/100 km)
Maantiellä/motarilla (80-120km/h) mennään sitten 5,6-6.2L/100 (kylmällä laatikolla n.7L/100km)
Valmistaja tais ilmottaa seuraavat arvot:
K 10,2L/100km
Y 7,2L/100km
M 5.8L/100km
http://tankkaus.com/graph_yearcons.php?car=24211
Kyllä seuraava pirssi tulee taas manuaalilla jo ihan tuonkin takia, sitten kun vaihtuu.
Kaupungissa 7-9L/100km (talvella 8-10L/100 km)
Maantiellä/motarilla (80-120km/h) mennään sitten 5,6-6.2L/100 (kylmällä laatikolla n.7L/100km)
Valmistaja tais ilmottaa seuraavat arvot:
K 10,2L/100km
Y 7,2L/100km
M 5.8L/100km
http://tankkaus.com/graph_yearcons.php?car=24211
Kyllä seuraava pirssi tulee taas manuaalilla jo ihan tuonkin takia, sitten kun vaihtuu.
Kaupungissa vie TDI tiptronic tosiaan jopa tuonne 9l /100 km tai jopa enemmänkin, mukavuudesta maksetaan.
Tiptronicciä voi tosin ajaa ainakin kahdella tavalla:
-täysin ajattelematta vaihteen vaihtumista, jolloin tippi vaihtaa silloin kun vaihtaa, tämähän on automaatin etu
-tippiä voi "kouluttaa" eli kertoa kaasun nostolla vaihtokohdan olevan nyt eikä kohta.
Esimerkki: kiihdytys liikennevaloista, (huom. muu liikenne!) tippi vaihtaa 1. -> 2. lähes heti kun auto liikahtaa, 2. -> 3. vaihtoon voi jo kaasun käytöllä vaikuttaa. Ripeähkö kaasun painallus ja kaasun nosto 30 km/h kohdalla vaihtaa vaihteen isommalle aiemmin kuin tasainen kaasunpainaminen. Sama homma 50 km/h kohdalla. Kulutus on pienempi, vaikka (koska) kiihdytys on ripeämpi.
Maantiellä TDI tipin olen saanut kulkemaan pienimmillään 4,9 l/100 km. Matka 120 km kylmäkäynnistyksineen kaikkineen.
Normaalisti maantiet mennään 5,3 - 5,8 kesällä ja 5,6 - 6 talvella.
Tiptronicciä voi tosin ajaa ainakin kahdella tavalla:
-täysin ajattelematta vaihteen vaihtumista, jolloin tippi vaihtaa silloin kun vaihtaa, tämähän on automaatin etu
-tippiä voi "kouluttaa" eli kertoa kaasun nostolla vaihtokohdan olevan nyt eikä kohta.
Esimerkki: kiihdytys liikennevaloista, (huom. muu liikenne!) tippi vaihtaa 1. -> 2. lähes heti kun auto liikahtaa, 2. -> 3. vaihtoon voi jo kaasun käytöllä vaikuttaa. Ripeähkö kaasun painallus ja kaasun nosto 30 km/h kohdalla vaihtaa vaihteen isommalle aiemmin kuin tasainen kaasunpainaminen. Sama homma 50 km/h kohdalla. Kulutus on pienempi, vaikka (koska) kiihdytys on ripeämpi.
Maantiellä TDI tipin olen saanut kulkemaan pienimmillään 4,9 l/100 km. Matka 120 km kylmäkäynnistyksineen kaikkineen.
Normaalisti maantiet mennään 5,3 - 5,8 kesällä ja 5,6 - 6 talvella.
VW Passat 3BG Variant 1.9 TDI Highline Tiptronic Horst
Juuri näin on se paras tapa edetä. Eniten ärsyttää kun tuo ei vaihda isommalle alle 2000rpm vaikka vetoja löytyis, taitaa ohjelma suojata vaan tuota laatikkoa väännöltä. "moottorijarrutuksesa" käsivalinta puolella päästää kierrokset hieman alemmas eikä vaihda heti pienemmälle ku kierrokset tippuu hieman alle 2000rpm.PassatHM wrote:Kaupungissa vie TDI tiptronic tosiaan jopa tuonne 9l /100 km tai jopa enemmänkin, mukavuudesta maksetaan.
Tiptronicciä voi tosin ajaa ainakin kahdella tavalla:
-täysin ajattelematta vaihteen vaihtumista, jolloin tippi vaihtaa silloin kun vaihtaa, tämähän on automaatin etu
-tippiä voi "kouluttaa" eli kertoa kaasun nostolla vaihtokohdan olevan nyt eikä kohta.
Esimerkki: kiihdytys liikennevaloista, (huom. muu liikenne!) tippi vaihtaa 1. -> 2. lähes heti kun auto liikahtaa, 2. -> 3. vaihtoon voi jo kaasun käytöllä vaikuttaa. Ripeähkö kaasun painallus ja kaasun nosto 30 km/h kohdalla vaihtaa vaihteen isommalle aiemmin kuin tasainen kaasunpainaminen. Sama homma 50 km/h kohdalla. Kulutus on pienempi, vaikka (koska) kiihdytys on ripeämpi.
Mulla ei ole ikinä mennyt alle 5,5L matkakulutus => (Matka n.80 km 80-90km/h vakkarilla.)Maantiellä TDI tipin olen saanut kulkemaan pienimmillään 4,9 l/100 km. Matka 120 km kylmäkäynnistyksineen kaikkineen.
Normaalisti maantiet mennään 5,3 - 5,8 kesällä ja 5,6 - 6 talvella.
Mottina 96kw 1.9TDI (AVF)
Lauantaina 20.3.2010 aamupäivällä Kuusamon ST1:lla tankki liruttelemalla piripintaan täyteen.
Illan suussa lahden kärkkäisellä samalla metodilla piripintaan täyteen. Tankkiin mahtui 40.44l ja tripissä luki 705.4km.
Ajoneuvon virkaa toimitti vm.2005 Passat Variant 2.5TDI V6 4motion
Autossa oli katolla arviolta vuonna 1983 valmistettu iso suksiboksi täynnä tavaraa, kontti lattiasta kattoon täynnä ja 4 matkustajaa. Mitenkään erityisesti ei tullut matkalla kiinnitettyä huomiota kulutukseen, ainoastaan ~100kmh jälkeen huomasi kun boksi katolla rupesi suhisemaan ja kulutusmittari rupesi näyttämään isompia lukemia.
Lämpötila matkan aikana oli -2°c - +1°c, rengastuksena 225/45 17 nokian rsi kitkat.
Ajotietokoneen ilmoittama kulutus oli 8.0l/100km
Hetken Lahdessa raavin päätäni ja ihmettelin miten sinne noin vähän mahtui, työnsin kortin uudelleen koneeseen ja taisin saada 3dl lisää liruteltua sisään.
Illan suussa lahden kärkkäisellä samalla metodilla piripintaan täyteen. Tankkiin mahtui 40.44l ja tripissä luki 705.4km.
Ajoneuvon virkaa toimitti vm.2005 Passat Variant 2.5TDI V6 4motion
Autossa oli katolla arviolta vuonna 1983 valmistettu iso suksiboksi täynnä tavaraa, kontti lattiasta kattoon täynnä ja 4 matkustajaa. Mitenkään erityisesti ei tullut matkalla kiinnitettyä huomiota kulutukseen, ainoastaan ~100kmh jälkeen huomasi kun boksi katolla rupesi suhisemaan ja kulutusmittari rupesi näyttämään isompia lukemia.
Lämpötila matkan aikana oli -2°c - +1°c, rengastuksena 225/45 17 nokian rsi kitkat.
Ajotietokoneen ilmoittama kulutus oli 8.0l/100km
Hetken Lahdessa raavin päätäni ja ihmettelin miten sinne noin vähän mahtui, työnsin kortin uudelleen koneeseen ja taisin saada 3dl lisää liruteltua sisään.
-
- Posts: 362
- Joined: 1.12.2009 9:04
- Location: Dead city