diesel dump valven asennus?
diesel dump valven asennus?
onko kellään kokemusta electronisen dumpin asennuksesta tdi passattiin? tai mistä löytäsin ohjeet asennukseen?
-
Ei kai sitä mikään pakko imusarjalta ole saada? Pistää siihen just ennen EGR mokkulaa pätkän metalliputkea missä on haara. Vai onko siinä joku juttu miksei niin voisi tehdä?
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
on elektronisesti ohjattu. laitan huomenna kuvan asennusohjeesta
http://www.ahtoja.com/product/88/diesel-dumppi
http://www.ahtoja.com/product/88/diesel-dumppi
Kuulostaa melko jännittävältä ohjeelta kyllä, noh ehkä se siitä kun nähdään miten homma sen ohjeen mukaan pitäisi tehdä. Selviää ainakin dumpin toiminta, paineohjattuhan se pitäisi olla ja polkimella ohjataan katkaisijaa joka antaa paineen dumpille kun pitää pihauttaa paineet ulos ahtoputkista.
Jos tosta piirroksesta oikein ymmärsin niin vacuum eli alipainepumpulta pitäis ottaa toi ohut letku, imusarjassahan ei alipainetta ole juurikaan? Vai miten toi on, bensakoneen kuvaksi mä ton ymmärtäisin suorilta.
Tekstiosuus vaatii jo vähän tulkintaitoja ja asian ymmärtämistä että osaa yhdistää tekstissä tarkoitetun asian siihen mitä pitäisi käytännössä toteuttaa
Itse jos toteuttaisin niin vieläkin valkkaisin dumpiksi paineohjatun mallin, jolloin mun käsitykseen toi kuvakin sopisi jo suorilta. Paineventtiilikin kuvasta kyllä puuttuu ja se tietysti pitää diesel-toteutuksessa olla.
Tekstiosuus vaatii jo vähän tulkintaitoja ja asian ymmärtämistä että osaa yhdistää tekstissä tarkoitetun asian siihen mitä pitäisi käytännössä toteuttaa

Itse jos toteuttaisin niin vieläkin valkkaisin dumpiksi paineohjatun mallin, jolloin mun käsitykseen toi kuvakin sopisi jo suorilta. Paineventtiilikin kuvasta kyllä puuttuu ja se tietysti pitää diesel-toteutuksessa olla.
Joopa joo, voihan se tietysti noinkin päin toimia, kunhan jousi on hyvin pehmeä että se kanssa aukeaa kun ahtopaine työntää.
Ohjekuvassa kuitenkin puhuu vacuumista eli alipaineesta(?), joka taas viittaa siihen normaaliin kaasuläpälliseen toimintaan.
Sinällään toi dumpin toiminta on varsin helppo testata, kunhan se on käsissä, mutta melko edullisen tuotteen tuntua ilmassa kun asennusohjeetkin on jo noin yksiselitteiset. Eiköhän sen toimiin saa.
Ohjekuvassa kuitenkin puhuu vacuumista eli alipaineesta(?), joka taas viittaa siihen normaaliin kaasuläpälliseen toimintaan.
Sinällään toi dumpin toiminta on varsin helppo testata, kunhan se on käsissä, mutta melko edullisen tuotteen tuntua ilmassa kun asennusohjeetkin on jo noin yksiselitteiset. Eiköhän sen toimiin saa.