Dieselvero maksamatta

Kaikki yleinen jutustelu
Post Reply
Raaka-Arska

Dieselvero maksamatta

Post by Raaka-Arska »

Tervehdys
Tiedoksi foorumille, että Tompan Autovälitys nimisestä paikasta ostetun auton vero oli maksamatta, ainakin mun tapauksessa.
Ei kiva yllätys. Tietty selvitin etukäteen tekstiviestillä verotilanteen, mutta siinäpä ei näy aivan viimeesin tieto, mun tapauksessa kuukauden vero rästissä ja auto periaatteessa ajokiellossa. :(
Jep jep
BlackPassat

Post by BlackPassat »

Vois perustaa ihan oman ketjun tämmösille autonvälitys firmoillejoissa on ollu häikkää. VinkVink Moderaattorit :)
VW Passat 2.0 Variant 2005
jabetus

Post by jabetus »

Eihän se koske sinua vaikka edelliset on jättänyt maksut suoritamatta vaan
sinulla alkaa maksu juosta sinä päivänä koska olet ostanut sen auton niin ollen uusi auton omistaja
on vapaa maksuista ja veroista :twisted:
Blue_vw

Post by Blue_vw »

Eihän se koske sinua vaikka edelliset on jättänyt maksut suoritamatta vaan
sinulla alkaa maksu juosta sinä päivänä koska olet ostanut sen auton niin ollen uusi auton omistaja
on vapaa maksuista ja veroista
Periaatteessa näin, mutta jos edellisen omistajan verot on maksamatta niin auto silti ajokiellossa. Jos entinen omistaja ei niitä halua maksaa, niin auttaako siinä paljon muu kuin itse maksella jos haluaa autolla ajaa.
T4 2.4d -92 matkailuauto & Golf II 16v GTi
Razur

Post by Razur »

Niinpä, pakotettu sinua ei ole vanhojen omistajien veroja maksamaan, mutta jos niitä ei joku maksa, on auto käyttökiellossa. Nykyään tulee trafilta uuden auton oston jälkeen verolaput + mukana ilmoitus, missä kerrotaan paljonko on vanhoja veroja maksamatta sekä niiden eräpäivä. Eräpäivänä kannattaa kysyä trafilta, onko jo maksettu k.o lasku. Jos ei, niin itse voi suorittaa maksun samalla lapulla ilmenevällä viitenumerolla.
Basu
VCF Member

Post by Basu »

Hiukan aiheeseen liittyen: myöskään siirtomerkkejä (ns. puuhakilpiä) ei saa autoon ennen kuin rästissä olevat verot on maksettu, eli laillisesti autoa ei siirretä ilman traileria/hinausautoa tjs. edes sieltä autokaupasta.
Skoda Octavia Combi 1,5 TSI DSG Style BusinessLine 2020 (käyttöauto)
VW Jetta Flair 1.8 RP 1990 (kesäauto)
DJDH

Post by DJDH »

Ite oon aina autoa ostaessa laittanut maininnan kauppakirjaan että edellinen omistaja vastaa kaikista autoon kuuluvista kuluista kaupantekohetkeen asti. Tässäkin olisi varmaan viisainta jutella myyjän kanssa. Tietty ellei ole jo niin tehtykin.
Passat 3C Variant -08 2.0 TDI Highline Individual
Post Reply