Paljonko mitta lokarista vanteen keskiöön?
Paljonko mitta lokarista vanteen keskiöön?
Tuli tuossa mieleen, jotta paljonkos on milläkin alustalla auto oikeesti laskenut. Naapurilta mittasin tuon:
Vakio 1.6:n ja mitat oli: edessä 39cm ja takana 40cm.
ABT:n jousilla ja vakio iskareilla: edessä ja takana 36.5cm
Nuo minun jouset on 2.0L jouset ja madallusta sarja lupas 30mm.
Vakio 1.6:n ja mitat oli: edessä 39cm ja takana 40cm.
ABT:n jousilla ja vakio iskareilla: edessä ja takana 36.5cm
Nuo minun jouset on 2.0L jouset ja madallusta sarja lupas 30mm.
Herätelläs hieman vanhaa topiccia.
Alko tuossa (säädettävää) alustaa tekemään mieli kun vaihtoi kesäkumit alle. Lokarista vanteen keskiöön mittasin kohtalaisen tasaisella alustalla 390-400mm joka kulmassa,
onkohan tuo ihan normaali korkeus, olin jostain lukevinani että 360mm olis lähempänä. Auto on (sigu) etuveto ja trendline varustetasolla.
Ja jatketaan nyt vielä tähän samaan, vaikka tuolla on noita keskusteluja (selattu on).
1. KW Var 1 (989€ slamit.net) http://www.slamit.net/product_info.php? ... ts_id=3394
2.Eibch pro street (1090€ slamit.net) http://www.slamit.net/product_info.php? ... ts_id=5015
3.FK königsport (1077.8€ jmtech) http://www.jmtech.fi/fksaadettavatkonig.htm
Tuo tonni on aika lailla katto budjetissa. Toki jos löytyy edullisemmin jotain niin kiinostaa toki, mutta ei tekis mieli enään mitään "wanna be alustasarja" sarjaa ostaa. Edellisessä mondeossa oli Weitekkiä.
KW:n tiedän kuulopuheilla hyväksi, FK:n köönikki on kaverilla (punto GT) ja siittä on ajo kokemusta muutama sata km.
Mites tuo Eibach verrattuna noihin.
T:niminerkki RAKTORI
Alko tuossa (säädettävää) alustaa tekemään mieli kun vaihtoi kesäkumit alle. Lokarista vanteen keskiöön mittasin kohtalaisen tasaisella alustalla 390-400mm joka kulmassa,

Ja jatketaan nyt vielä tähän samaan, vaikka tuolla on noita keskusteluja (selattu on).
1. KW Var 1 (989€ slamit.net) http://www.slamit.net/product_info.php? ... ts_id=3394
2.Eibch pro street (1090€ slamit.net) http://www.slamit.net/product_info.php? ... ts_id=5015
3.FK königsport (1077.8€ jmtech) http://www.jmtech.fi/fksaadettavatkonig.htm
Tuo tonni on aika lailla katto budjetissa. Toki jos löytyy edullisemmin jotain niin kiinostaa toki, mutta ei tekis mieli enään mitään "wanna be alustasarja" sarjaa ostaa. Edellisessä mondeossa oli Weitekkiä.
KW:n tiedän kuulopuheilla hyväksi, FK:n köönikki on kaverilla (punto GT) ja siittä on ajo kokemusta muutama sata km.
Mites tuo Eibach verrattuna noihin.
T:niminerkki RAKTORI

Mielelläni ottaisin perusteluita. Fk olis ainoa paketti missä olis korkeus- ja jäykkyyssäätö. No kumminkin, hankala valinta.
KW olis kyllä eniten mieltä lähellä.....ehkä.
Onko noista Eibach:sta käytännön kokemusta kellään?
KW olis kyllä eniten mieltä lähellä.....ehkä.

Onko noista Eibach:sta käytännön kokemusta kellään?
Last edited by Janne_80 on 27.11.2009 21:52, edited 1 time in total.
Kahdella tutulla on ollu eibakin satsi alla ja vuodessa tehtaalle kahdesti laitettu satsi takas ja toisella kertaa jätti sinne ja rahat tilille ja KW1 alle.Ja tähänpäivään asti ollu alla reiluvuos eikä mitään pahaa sanomista.Ja toinen kaveri ei tykännyt ajotuntumasta ja vaihto KW2:seen
Audi a6 2.5 v6 tdi avant quattro vm02
FUCK YOUR FAKE WHEELS!
FUCK YOUR FAKE WHEELS!
-
- Posts: 192
- Joined: 30.3.2007 0:00
- Location: Vähäkyrö
- Contact:
Itellä Eibach pro-street säädettävä, ainakin oon ollu tyytyväinen. Muutoskatsastuksessa mittasivat navan keskeltä lokasuojan kaareen edessä 335mm ja takana 315mm. Oikeastaan eniten hämäävä asia tossa sarjassa on, että takatolpat oli vakkareita muistaakseni 20-25mm lyhyemmät, perän säätövara ylimmässä asennossa ja silti se laski yli raakasti, vaikka ekalla kerralla pudotin keulaa 40mm, oli se silti korkeemmalla ku takapää, ny tiputettu keulaa lisää, aivan sopivan näköönen, mutta silti perä alempana.
Ja esim. tuossa sarjassa suositellaan vanteiden ET:n olevan +28, itelläni ET 30 ja aikas kähellä iskaria renkaan sisäpinta viistää, ei kuitenkaan ota kiinni, mutta seuraavat vanteet kun ostan niin ET saa olla 30 - 35.
Just hetki sitten ajoin Vaasan moottoritietä ja kokeilin kun en oo kesäkummeilla ja tuolla sarjalla päässy kaasuttelemaan...niin kyllä oli mittarin mukaan 170 vauhdissa mukava edelleen ajaa -> piti ny vähä edes leikkiä...
Ei ole mulla Eibachista pahaa sanottavaa, tietysti kilometrejä vielä aika vähän alla, ostin sarjan käytettynä, ajettu n. 20 000, maksoin n. 350€.
On niin hieno keli taas lähteä ajelemaan iltavuoroon...
Ja esim. tuossa sarjassa suositellaan vanteiden ET:n olevan +28, itelläni ET 30 ja aikas kähellä iskaria renkaan sisäpinta viistää, ei kuitenkaan ota kiinni, mutta seuraavat vanteet kun ostan niin ET saa olla 30 - 35.
Just hetki sitten ajoin Vaasan moottoritietä ja kokeilin kun en oo kesäkummeilla ja tuolla sarjalla päässy kaasuttelemaan...niin kyllä oli mittarin mukaan 170 vauhdissa mukava edelleen ajaa -> piti ny vähä edes leikkiä...
Ei ole mulla Eibachista pahaa sanottavaa, tietysti kilometrejä vielä aika vähän alla, ostin sarjan käytettynä, ajettu n. 20 000, maksoin n. 350€.
On niin hieno keli taas lähteä ajelemaan iltavuoroon...

VW Golf Variant 1.6 16V -04 & RAV4 -03
Mulla Eibach Pro-System eli molemmista päistä pitäisi pudota sen -30 mm, mutta mielestäni takapää jäi alemmaksi, kuten taitaaa olla vakionakin. Mutta on mukava ajella ja varsinkin kuormattuna toimii tuhat kertaa paremmin kuin vakio iskareilla. Eikä tarvi valaista valoristeyksistä lähtiessä opastinmerkkejä, niitä vastapuolen siis. Tuo on mielestäni toimiva satsi mukavuuden kannalta ja enempää en tiputtaisi, kun nytkin on ongelmia mennä mökille tai lumisilla teillä. Vuoden ovat olleet nyt alla.
Edit. rekisteriotteessa oli merkinnät: edessä 350, takana 360
Edit. rekisteriotteessa oli merkinnät: edessä 350, takana 360
Last edited by kahe on 5.5.2008 21:38, edited 1 time in total.
-
- Posts: 283
- Joined: 30.5.2007 19:42
- Location: Salo
- Matias Suominen
- Posts: 92
- Joined: 19.6.2007 22:01
- Location: Forssa
- Sami Jalonen
- Posts: 3084
- Joined: 18.3.2007 19:13
- Location: Hyvinkää
- Contact:
Passat Variant TDI -00 ATJ 160kW
Omassa "ex" fourmoussonissa (Golpero) oli 345mm edessä ja 345mm takana..Turo voi tarkistaa uuden omistajan nimissä tiedon oikeellisuuden.
Jousina jotkut Eibachin Pro Kit-jouset ja vakioiskarit..

Peugeot 406 2.1 SVDT -96- [Suzuki GSX 650 F -08-]
http://koyhatratarit.kuvat.fi/
http://koyhatratarit.kuvat.fi/
Edessä 310mm
Takana 320mm
Pudotettu niin alas, mitä tallin ramppi antaa myöten.
Varaa takana olisi n. 20mm ja edessä n.50mm (<- ei anna rakenteet myötä, alustasarja kyllä)
Edit: Alustana siis Kitupiikistä tilattu Premium-sarja, ja säätäminen onnistui talvenkin jäljiltä ilman ongelmia
Takana 320mm
Pudotettu niin alas, mitä tallin ramppi antaa myöten.

Varaa takana olisi n. 20mm ja edessä n.50mm (<- ei anna rakenteet myötä, alustasarja kyllä)
Edit: Alustana siis Kitupiikistä tilattu Premium-sarja, ja säätäminen onnistui talvenkin jäljiltä ilman ongelmia
(vw passat 3c 2,0 tdi dsg,highline, Maxboom ProStock 400W Sm1)
(vw g3, Maxboom semiUnl 1500W Sm1) <- myyty
(vw g3, Maxboom semiUnl 1500W Sm1) <- myyty
- Matias Suominen
- Posts: 92
- Joined: 19.6.2007 22:01
- Location: Forssa
No niin päivitellääs hieman, eli nyt ois leimattuna uusi alustasatsi. Otteeseen merkittiin eteen 340mm ja taakse 335mmJanne_80 wrote:Herätelläs hieman vanhaa topiccia.
Alko tuossa (säädettävää) alustaa tekemään mieli kun vaihtoi kesäkumit alle. Lokarista vanteen keskiöön mittasin kohtalaisen tasaisella alustalla 390-400mm joka kulmassa,onkohan tuo ihan normaali korkeus, olin jostain lukevinani että 360mm olis lähempänä. Auto on (sigu) etuveto ja trendline varustetasolla.
Ja jatketaan nyt vielä tähän samaan, vaikka tuolla on noita keskusteluja (selattu on).
1. KW Var 1 (989€ slamit.net) http://www.slamit.net/product_info.php? ... ts_id=3394
2.Eibch pro street (1090€ slamit.net) http://www.slamit.net/product_info.php? ... ts_id=5015
3.FK königsport (1077.8€ jmtech) http://www.jmtech.fi/fksaadettavatkonig.htm
Tuo tonni on aika lailla katto budjetissa. Toki jos löytyy edullisemmin jotain niin kiinostaa toki, mutta ei tekis mieli enään mitään "wanna be alustasarja" sarjaa ostaa. Edellisessä mondeossa oli Weitekkiä.
KW:n tiedän kuulopuheilla hyväksi, FK:n köönikki on kaverilla (punto GT) ja siittä on ajo kokemusta muutama sata km.
Mites tuo Eibach verrattuna noihin.
T:niminerkki RAKTORI
Täytyy vielä himan hienosäätää, alustana FK Highsport.
http://i277.photobucket.com/albums/kk45 ... 008287.jpg
Nyt en muista paljon oli tuo keskiö - kaari mitta, mutta tyyliin ~340 pitäisi käydä katsastusmiehellä mittauttamassa.
Alustana on Weitec -40mm ja pudotusta tuli lähtötilanteesta 16-25 mm ja nyt on joka kulma +-1 heitoilla kun ap tilanne oli jotain aivan muuta. ~5mm tuli tiputusta 2000 km aikana, ennenkuin kerkesin uusinta mittauksen suorittamaan. Ja onhan tuo huomattavasti jämäkämpi ajella kuin alkuperäisillä vehkeillä. Vaikka tehoja ei olekaan, niin silti 'keuliminen' oli aika kauheaa liikkeelle lähdöissä.
Alustana on Weitec -40mm ja pudotusta tuli lähtötilanteesta 16-25 mm ja nyt on joka kulma +-1 heitoilla kun ap tilanne oli jotain aivan muuta. ~5mm tuli tiputusta 2000 km aikana, ennenkuin kerkesin uusinta mittauksen suorittamaan. Ja onhan tuo huomattavasti jämäkämpi ajella kuin alkuperäisillä vehkeillä. Vaikka tehoja ei olekaan, niin silti 'keuliminen' oli aika kauheaa liikkeelle lähdöissä.
Golf III, variant, 1.8 (55kW, AAM), -99.
Passat 3bg, variant, 1.9 (74kW, AVB), -03
Passat 3bg, variant, 1.9 (74kW, AVB), -03
-
- Posts: 192
- Joined: 30.3.2007 0:00
- Location: Vähäkyrö
- Contact:
- Sami Jalonen
- Posts: 3084
- Joined: 18.3.2007 19:13
- Location: Hyvinkää
- Contact:
Taitaa olla aika monen kiinteen sarjan ongelmia että jää keulimaan.. Saakos noihin matalampia jousilautasia?
Passat Variant TDI -00 ATJ 160kW
-
- Posts: 192
- Joined: 30.3.2007 0:00
- Location: Vähäkyrö
- Contact:
Kuvaa lisätty tuonne kävijöiden kaluston puolelle --> topicMIKU wrote:Laita kuvia pasuunastaKiller wrote:3bg:ssä nyt alusta paikoillaan ja mitat kaaresta keskiöön 320mm edessä ja takana. Ennen madallusta mitta oli 380mm.
Saas nähä et joutuuko nostamaan et saa muutoskatsastuksesta läpi.
Kaikki on siisti minkä itte tekee!
Passat Variant 4motion + dsg, -11
Golf V hb -03
Honda CBR600F -91
Passat Variant 4motion + dsg, -11
Golf V hb -03
Honda CBR600F -91
Tänään ohimennen mittasin 3C pasuunan mitat, niin sekä edessä, että takana mitta oli melko tarkasti 380mm.
Maavaraa oli nopeasti mitaten eturenkaan etu- ja takapuolelta helmasta mitattuna n. 18 cm.
Kattellaanpa huomenna sitten uusiksi noi mitat
Maavaraa oli nopeasti mitaten eturenkaan etu- ja takapuolelta helmasta mitattuna n. 18 cm.
Kattellaanpa huomenna sitten uusiksi noi mitat

Passat 2.0 TDI DPF Variant Highline -06
Ex- Passat 1.9 TDI Variant 4Motion Trendline -02
Ex- Passat 1.9 TDI Variant 4Motion Trendline -02