Autona Golf Variant IV 2004 mallia. Auton kauko-ohjain avain ei ottanut kunnolla kuin ihan kuskin oven lasin lähelta avasi ovet -> vein lähettimen vaihtoon ja uudelleenkoodaukseen. No uusi lähetin laitettiin avaimeen ja koodattiin. No lähdin korjaamon pihalta niin ajotietokone piippaa ja ilmoittaa "emissions error" "motor workshop" . Korjaamon kaveri nollasi vikalistan, lähdin ajelemaan...50 metriä ajelin ja sama juttu...Korjaamo kertoi, että heidän testerissään ollut jotain vikoja, että ilmeisesti on kaasarin takaisinkierrätyksen sotkenut tms. uusi kaasarisuutin pakko laittaa, koska he eivät pysty päivittämään vanhan mallisen softaa..
No kyselin hintaa, niin pelkkä uusi suutin maksaa yli 200 euroa..+ työt päälle..
Pitääkö minun todella maksaa, jos ajan toimivan auton avaimen koodattavaksi ja heidän testerinsä sotkee koko suuttimen...aika kohtuutonta mielestäni
Golf hajosi avaimen päivitykseen...
ihan uskomatonta, että heti kun starttasin valtuutetun korjaamon pihalta niin auto alkoi piipata ja vikailmoituksia alkoi ilmestyä. Ennen sitä täysin toimiva auto. Eihän se voi olla mun vika, etteivät saa päivitettyä vanhempia suuttimia vaan pitää vaihtaa uusi suutin, jotta voivat ohjelmoida uudelleen. Joku vastuuhan Vw:lläkin oltava...perkeleen kallis lähettimen vaihto, jos kerran lähetin 65 euroa..koodaus 35 euroa ja suutimen vaihto+asennus 550 euroa.
Mikseivät varoittaneet etukäteen...
Mikseivät varoittaneet etukäteen...
Eikös sen avaimen pysty itsekin koodaamaan. Löysin tälläisen ohjeen en tiedä toimiiko.
"Koko toimenpide pitää tehdä 30sekunnin sisällä."
-kaukottomalla avaimella (ykkösavain) virrat päälle
-kakkosavaimella manuaalisti lukkoon auto
-kakkosavaimella avausnappi pohjassa painettuna auto manuaalisti auki ja kiinni (kuskin ovi jää auki)
-nyt vasta päästä irti kakkosavaimen avausnapista
-ykkösavaimella virrat pois ja avain virtalukosta pois.
"Koko toimenpide pitää tehdä 30sekunnin sisällä."
-kaukottomalla avaimella (ykkösavain) virrat päälle
-kakkosavaimella manuaalisti lukkoon auto
-kakkosavaimella avausnappi pohjassa painettuna auto manuaalisti auki ja kiinni (kuskin ovi jää auki)
-nyt vasta päästä irti kakkosavaimen avausnapista
-ykkösavaimella virrat pois ja avain virtalukosta pois.
Golf 4 Variant TDI 81kW ASV 2001
mahdollisesti toimii. En ole kokeillut. Nyt kuitenkin heidän testerinsä rikkoi autoni. Ajoin toimivan auton valtuutetun merkkiliikkeen pihaan, koodasivat lähettimen ja seuraavan kerran kun starttaan ilmoittaa auto välittömästi moottoriviasta. Sadoista tuhansista metreistä juuri minun autoni hajosi samalla metrillä kun olivat lyöneet testerinsä kiinni.
Nyt jos vaativat satoja euroja, aion viedä asian kuluttajavalituslautakuntaan ja ilmoittaa lehdille tämän merkkiliikkeen toiminnasta. Ei minun kuulu maksaa korjauksista, jos vien toimivan auton avaimen koodaukseen ja hajottavat autoni viallisella testerillä.
Korjaamon kaveri sanoi lisäksi, että sama testeri on hajottanut muitakin 1,6 litraisia BCB koneella varustettuja Golffeja ja Boria.
Nyt jos vaativat satoja euroja, aion viedä asian kuluttajavalituslautakuntaan ja ilmoittaa lehdille tämän merkkiliikkeen toiminnasta. Ei minun kuulu maksaa korjauksista, jos vien toimivan auton avaimen koodaukseen ja hajottavat autoni viallisella testerillä.
Korjaamon kaveri sanoi lisäksi, että sama testeri on hajottanut muitakin 1,6 litraisia BCB koneella varustettuja Golffeja ja Boria.
No ei tuo kyllä noi ole että jos mies ajaa ehjän auton sisään ja saa sen risana ulos että se itse pitäis maksaa. Nyt vaan johonkin kuluttaja-asiamieheen yhteyttä jos se asia alkais sitä kautta edistymään. Ja toikin vielä että myönsivät että ei ollut sinun auto ainoa mille on näin käynyt
Toivottavasti ei ole muut "uhrit" suostuneet vaadittavia korjauksia itse maksamaan
Mulle kävi edellisellä autolla (opel) niin että syyläri meni rikki ja mietin siinä että jos nyt käyttäis ihan merkkiliikkeessä että näyttää sitten huoltokirjassa paremmalta. Hain auton huollosta aikaa en muista kauan kului mutta 1000km kerkesin ajaa niin taas päästi syyläri nesteet pihalle. Kurkkasin pellinalle niin oli huoltomies jättänyt ilmastoinnin mutikan (en muista enää sen osan nimeä) irti ja se oli hakannut uuden syylärin rikki. Ei mitään menin hieman ärsyyntyneenä kertomaan asiasta ja lupasivat takuuseen korjata. Sain auton taas huollosta ja pistin koko keulan palasiksi kun piti asentaa korisarjaa ja huomasin että nyt oli se mutikka kiinni mikä hajotti sen edellisen uuden syylärin mutta kaikki muu olikin sitten löysällä. Syyläri oli huonosti kiinni, samoin tuuletin ja johtojakin oli irti. Siihen loppui minun merkkihuollossa käynnit. Kaikki on tehty itse siitälähin niin on tullut kunnolla kaikki tehtyä ja laitettua kiinni.

Mulle kävi edellisellä autolla (opel) niin että syyläri meni rikki ja mietin siinä että jos nyt käyttäis ihan merkkiliikkeessä että näyttää sitten huoltokirjassa paremmalta. Hain auton huollosta aikaa en muista kauan kului mutta 1000km kerkesin ajaa niin taas päästi syyläri nesteet pihalle. Kurkkasin pellinalle niin oli huoltomies jättänyt ilmastoinnin mutikan (en muista enää sen osan nimeä) irti ja se oli hakannut uuden syylärin rikki. Ei mitään menin hieman ärsyyntyneenä kertomaan asiasta ja lupasivat takuuseen korjata. Sain auton taas huollosta ja pistin koko keulan palasiksi kun piti asentaa korisarjaa ja huomasin että nyt oli se mutikka kiinni mikä hajotti sen edellisen uuden syylärin mutta kaikki muu olikin sitten löysällä. Syyläri oli huonosti kiinni, samoin tuuletin ja johtojakin oli irti. Siihen loppui minun merkkihuollossa käynnit. Kaikki on tehty itse siitälähin niin on tullut kunnolla kaikki tehtyä ja laitettua kiinni.
EX VW Golf IV Variant -00
EX VW Golf III Variant -94
EX VW Golf II
EX VW Golf III Variant -94
EX VW Golf II
No joo..maksoin kiltisti 500 euron laskun. Oli vissiin EGR-venttiili vuotanut pitempään. Nyt kun asensivat uuden EGR-venttiilin, niin auto kiihtyy alle 2000 r/min paljon paremmin. Aikasemmin joutu vaihtaa välillä pienemmälle, kun auto oli ihan kuollut alle 2000 r/min. Aina stressi lähtee liikennevaloista, kun ei auto meinannut millään lähteä liikkeelle.
Nyt ajellaan sitten vain 98-bensalla ja sillon tällön "nilkka suorana mummolaan" kuten täällä joku asian ilmaisi
Nyt ajellaan sitten vain 98-bensalla ja sillon tällön "nilkka suorana mummolaan" kuten täällä joku asian ilmaisi