Sakot ja muut virkavallan kanssa tekemiset
- Tero Häkli
en tiä huomasko riku ja markus mutta tutka huus matkalla ku mökiltä lähdettiin sitä foortin pakua siinä tien vieressä 

Vw LT -99 x 2
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Nissan Almera -04
MB 210 -99
Yhden ylinopeussakon oon saanut. Summaa en muista ja vuosi oli -86 tai siinä jossain.
Toinen sakko oli pysäköintivirhemaksu ja se tuli luvattomasta maastopysäköinnistä korkeasaaren parkkipaikalla muutama vuosi sitten.
Kerran on vastaantulevasta poliisiautosta näytetty elekielellä, että "kiinnitä turvavyö".
Toinen sakko oli pysäköintivirhemaksu ja se tuli luvattomasta maastopysäköinnistä korkeasaaren parkkipaikalla muutama vuosi sitten.
Kerran on vastaantulevasta poliisiautosta näytetty elekielellä, että "kiinnitä turvavyö".
Kotka on laskeutunut
Varmaan peruutustutka.Alkaline wrote:jaa MIKÄ tutka?Tero Häkli wrote:tutka huus

Lauantaina oli pari poliisia syömässä pitsaa 50metrin päässä kolaripaikasta ja olivat kyllä niin e.v.v.k. -asenteella "liikenteessä" ettei tosikaan. Menin kertomaan asiasta niin toinen vaan totesi: "Ai missä tapahtui kolari, ai tuossa... No soita hätäkeskukseen, ne lähettää partion ja paloauton paikalle jne." Minä sitten siihen, että kiitti vaan *tusti ja lähin menemään.

Skoda Octavia Combi 1,5 TSI DSG Style BusinessLine 2020 (käyttöauto)
VW Jetta Flair 1.8 RP 1990 (kesäauto)
- Tero Häkli
juu peruutustutka 

Vw LT -99 x 2
Nissan Almera -04
MB 210 -99
Nissan Almera -04
MB 210 -99
- BlackPassat
Oisit ottanu partion numeron ylös. Jos ne on vapaalla ja ei ole tehtävä päällä niitten ois pitäny sinne kolaripaikalle mennä ja hälyttää muut paikalle.Lauantaina oli pari poliisia syömässä pitsaa 50metrin päässä kolaripaikasta ja olivat kyllä niin e.v.v.k. -asenteella "liikenteessä" ettei tosikaan. Menin kertomaan asiasta niin toinen vaan totesi: "Ai missä tapahtui kolari, ai tuossa... No soita hätäkeskukseen, ne lähettää partion ja paloauton paikalle jne." Minä sitten siihen, että kiitti vaan *tusti ja lähin menemään.
POLIISILAKI (493/1995)
1 luku. Yleiset säännökset
1 §. Poliisin tehtävä
Poliisin tehtävänä on oikeus- ja yhteiskuntajärjestyksen
turvaaminen, yleisen järjestyksen ja turvallisuuden
ylläpitäminen sekä rikosten ennalta
estäminen, selvittäminen ja syyteharkintaan saattaminen.
Poliisi toimii turvallisuuden ylläpitämiseksi yhteistyössä muiden viranomaisten sekä alueella
olevien yhteisöjen ja alueen asukkaiden kanssa.
Poliisin on suoritettava myös muut sille erikseen
säädetyt tehtävät ja annettava jokaiselle tehtäväpiiriinsä kuuluvaa apua.
3 §. Tehtävien hoito ja
tärkeysjärjestys
Poliisin tehtävät on hoidettava mahdollisimman
tehokkaalla ja tarkoituksenmukaisella tavalla. Olosuhteiden
vaatiessa tehtävät on asetettava tärkeysjärjestykseen.
VW Passat 2.0 Variant 2005
Hommaat "Huoltoajo" kyltin kojelaudan päälle, ja jätät auton keskelle kevyenliikenteenväylää, tai ainakin kauas varsinaisista parkkiruuduista.
Tämän pitäisi toimia, ainakin ohjeet on tullut itse parkkipirkolta
Kyseinen pirkko oli kirjoittamassa sakkoa työ pakulleni, vaikka autossa oli huoltoajokyltit yms. mutta se oli mittaripaikalla maksamatta kun ajattelin ettei se olisi keskustassa niin tiellä.
Siitä lähtien olen jättänyt auton tuollaisessa paikassa töissä ollessa jonnekkin ihan muualle kuin parkkiruutuun, eikä ole sakkoja tai soittoja tullut.
Tämän pitäisi toimia, ainakin ohjeet on tullut itse parkkipirkolta

Siitä lähtien olen jättänyt auton tuollaisessa paikassa töissä ollessa jonnekkin ihan muualle kuin parkkiruutuun, eikä ole sakkoja tai soittoja tullut.
Golf VI HB 1.8TSI DSG Highline
EX: Passat 3C Variant "BlackLine" TDI -08
---VAGarena.fi - Das Forum---
EX: Passat 3C Variant "BlackLine" TDI -08
---VAGarena.fi - Das Forum---
Entinen työnantaja osti aina alkuvuodesta kaupungin kysäköintiluvan. Sillä sai jättää auton käytännössä mihin tahansa maksupaikalle "maksamatta". Joskus laskettiin että työpäivien perusteella autoa pitäisi pysäköidä maksupaikoille n. 3,5 tuntia päivässä että vuosittainen maksu kuittaantuisi. Silti yksi sankari onnistui silläkin pysäköintiluvalla saamaan pysäköintirikemaksun. Nimittäin pysäköimällä risteysalueelle
Hivenen revettiin kun äijä tuli lapun kanssa pomon puhuttelusta 

Passat 3C Variant -08 2.0 TDI Highline Individual
Olen odottanutkin, että koska tämä päivä koittaa..
Viimeisen viiden vuoden aikana olen törmännyt poliiseihin, jotka ovat antaneet vain asiallisesti huomautuksia esim.
Valo palanut, pysähtynyt väärään paikkaan, kääntynyt yöllä sellaiselle kadulle mistä ei öisin saa ajaa läpi..jne
Aina annettu suullinen huomautus ja puutteet olen korjannut aina heti.
Tänään päivällä olin parkissa Kuopion keskustassa jokun terassin edessä odottamassa vaimoa kun hän oli hakemassa ruokaa. Poliisit kiinnitti varmaan huomion rekisterikilpeeni mikä oli tuulilasia vasten, koska se oli aikaisemmin repeytynyt irti vr6 lipan osuessa kuoppaan ja toinen ruuvi katosi.
He tulivat pyytämään ajokorttia ja rekisteriotetta sekä puhalluttivat. Kaikki oli kunnossa joten sitten alkoi ihmettely kilvestä.
Kerroin mitä oli tapahtunut niin poliisi ei uskonut että kilpi on ikinä ollut edes autossa kiinni. Näytin hänelle sen paikan mistä kilpi oli repeytynyt jolloin hän kaivoi heti kuulakärkikynänsä esiin ja kirjoitti otteeseen että autoa ei saa käyttää tämän päivän jälkeen ennen kun kilpi on paikallaan.
Tämä ei vielä riittänyt vaan sitten he alkoivat kyselemään että miksi olen Kuopiossa? Siihen vaan totesin että koiran hammastahna oli loppu ja piti tulla ostamaan lisää
Tämä oli oikeasti käynnin syy.. Täytyy silti olla tyytyväinen kun he eivät kuitenkaan kirjoittanut sakkoa mistään.
Maanantaina uusi ote hakemaan ja aion kyllä kiinnittää kilven uudelleen vähän paremmin.
Viimeisen viiden vuoden aikana olen törmännyt poliiseihin, jotka ovat antaneet vain asiallisesti huomautuksia esim.
Valo palanut, pysähtynyt väärään paikkaan, kääntynyt yöllä sellaiselle kadulle mistä ei öisin saa ajaa läpi..jne
Aina annettu suullinen huomautus ja puutteet olen korjannut aina heti.
Tänään päivällä olin parkissa Kuopion keskustassa jokun terassin edessä odottamassa vaimoa kun hän oli hakemassa ruokaa. Poliisit kiinnitti varmaan huomion rekisterikilpeeni mikä oli tuulilasia vasten, koska se oli aikaisemmin repeytynyt irti vr6 lipan osuessa kuoppaan ja toinen ruuvi katosi.
He tulivat pyytämään ajokorttia ja rekisteriotetta sekä puhalluttivat. Kaikki oli kunnossa joten sitten alkoi ihmettely kilvestä.
Kerroin mitä oli tapahtunut niin poliisi ei uskonut että kilpi on ikinä ollut edes autossa kiinni. Näytin hänelle sen paikan mistä kilpi oli repeytynyt jolloin hän kaivoi heti kuulakärkikynänsä esiin ja kirjoitti otteeseen että autoa ei saa käyttää tämän päivän jälkeen ennen kun kilpi on paikallaan.
Tämä ei vielä riittänyt vaan sitten he alkoivat kyselemään että miksi olen Kuopiossa? Siihen vaan totesin että koiran hammastahna oli loppu ja piti tulla ostamaan lisää

Tämä oli oikeasti käynnin syy.. Täytyy silti olla tyytyväinen kun he eivät kuitenkaan kirjoittanut sakkoa mistään.
Maanantaina uusi ote hakemaan ja aion kyllä kiinnittää kilven uudelleen vähän paremmin.
Golf III cabriolet -98
Golf VI variant 1.4 TSI -10
Juu..
Ensimmäinen heidän toteamus toisilleen oli että taitaa tulla julkinen tapahtuma.
Kysyin että mitä hän sillä tarkoitti niin vastaus oli että terassilla kaikki alkoi seuraamaan heidän toimintaa.
Onko mikään ihme? Milloin suomalaista ei kiinnostaisi hälyytysajoneuvojen toiminta?
Ensimmäinen heidän toteamus toisilleen oli että taitaa tulla julkinen tapahtuma.
Kysyin että mitä hän sillä tarkoitti niin vastaus oli että terassilla kaikki alkoi seuraamaan heidän toimintaa.
Onko mikään ihme? Milloin suomalaista ei kiinnostaisi hälyytysajoneuvojen toiminta?
Golf III cabriolet -98
Toivottavasti virkainto loppui siihen etteivät koneelle naputelleet tota käyttökieltoa, tulostuu uudelle otteellekkin tiemmä jos on koneelle kirjattu.
Sinänsä tietty ihan oikein, kilpi pitää olla keulassa kiinni ja tämmöisessä vaurio tapauksessakin vika pitäisi korjata välittömästi, koska sen kilven kuuluu olla keulassa, ei tuulilasilla.
Mutta ehkä tässä tapauksessa vähän nyt sitten, noh julkisuus painosti tai jotain? Kuitenkin noita rekisterikilpi hässäköitä on liikenteessä pilvin pimein, ja teippikilvet vasta onkin virityksiä monesti.
Onneksi eivät sitä sakkoa alkaneet kirjamaan, joku innokkaampi poliisi olisi jo noista sinun kommenteista ottanut hernettä, vaikka ihan asiaa kysyit ja vastasit
Sinänsä tietty ihan oikein, kilpi pitää olla keulassa kiinni ja tämmöisessä vaurio tapauksessakin vika pitäisi korjata välittömästi, koska sen kilven kuuluu olla keulassa, ei tuulilasilla.
Mutta ehkä tässä tapauksessa vähän nyt sitten, noh julkisuus painosti tai jotain? Kuitenkin noita rekisterikilpi hässäköitä on liikenteessä pilvin pimein, ja teippikilvet vasta onkin virityksiä monesti.
Onneksi eivät sitä sakkoa alkaneet kirjamaan, joku innokkaampi poliisi olisi jo noista sinun kommenteista ottanut hernettä, vaikka ihan asiaa kysyit ja vastasit

Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
En usko että koneelle laittoivat, koska heitä rekisteriotteessakin kiinnosti enemmän että koska auto on katsastettu.
Tuskin muistavat edes rekkaria enää kun autoon pääsivät..
Tottakai kilven kuuluu olla keulalla ja vian korjaisin välittömästi kun pääsen kotiin missä olisi sopivia ruuveja ja työkaluja..
Nyt on vika korjattu. Eipä kukaan poliisi olisi voinut ottaa hernettä nenään siitä kommentista. tälläisessä viestissä voi kuullostaa pahemmalta kuin itse tilanteessa oli.
En ole niitä henkilöitä joka pottuilee poliisille vaan yritän olla asiallinen aina ja toivon sitä myös heiltä.
Ymmärtäisin tuon rekisteriotteeseen kirjoittamisen jos puskurissa ei olisi edes selkeää paikkaa sille tai että olisi aikaisemminkin törmätty samaan autoon ja kilpi on tuulilasissa. Lupasin kiinnittää kilven vaikka heti jos saisin jostain tarpeeksi ison ruuvin että kilpi pysyy kiinni kunnolla.
Maanantaina selviää onko koneelle kirjoitettu jos on niin sitten se poistuu vasta ensi keväänä katsastuksessa..
Tuskin muistavat edes rekkaria enää kun autoon pääsivät..
Tottakai kilven kuuluu olla keulalla ja vian korjaisin välittömästi kun pääsen kotiin missä olisi sopivia ruuveja ja työkaluja..
Nyt on vika korjattu. Eipä kukaan poliisi olisi voinut ottaa hernettä nenään siitä kommentista. tälläisessä viestissä voi kuullostaa pahemmalta kuin itse tilanteessa oli.
En ole niitä henkilöitä joka pottuilee poliisille vaan yritän olla asiallinen aina ja toivon sitä myös heiltä.
Ymmärtäisin tuon rekisteriotteeseen kirjoittamisen jos puskurissa ei olisi edes selkeää paikkaa sille tai että olisi aikaisemminkin törmätty samaan autoon ja kilpi on tuulilasissa. Lupasin kiinnittää kilven vaikka heti jos saisin jostain tarpeeksi ison ruuvin että kilpi pysyy kiinni kunnolla.
Maanantaina selviää onko koneelle kirjoitettu jos on niin sitten se poistuu vasta ensi keväänä katsastuksessa..
Golf III cabriolet -98
No eihän se teksti siellä kai sinänsä haittaa kun kilpi onkin jo paikallaan? Turhaa rahan menoa sinänsä uutta hakea 
En sitä epäillytkään että sinä olisit pottuilua yrittänytkään, mutta tiedän että on poliisisetiä jotka voisivat tuollaiset lausahdukset ottaa itteensä turhan kovasti ja hermostua ihan turhaan.
Onneksemme nämä sedät taitaa nykyään olla todella vähissä, varsin asiallisia poliisit ovat mitä heitä tiedän.

En sitä epäillytkään että sinä olisit pottuilua yrittänytkään, mutta tiedän että on poliisisetiä jotka voisivat tuollaiset lausahdukset ottaa itteensä turhan kovasti ja hermostua ihan turhaan.
Onneksemme nämä sedät taitaa nykyään olla todella vähissä, varsin asiallisia poliisit ovat mitä heitä tiedän.
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
En jätä sattuman varaan että jos epäonni kohtaa ja törmään johonkin sillä seurauksella että kilpi repeytyy irti ja sen jälkeen pysäyttää poliisiAjH wrote:No eihän se teksti siellä kai sinänsä haittaa kun kilpi onkin jo paikallaan? Turhaa rahan menoa sinänsä uutta hakea

Autoilu aiheuttaa pelkkää turhaa rahan menoa

Golf III cabriolet -98
Kävin asioilla raisiossa/turussa eilen, oli reipas vauhti mennessä päällä.. Olin sitten länsikeskuksesta menossa turun motonettiin hakemaan polttimoita kun autosta palanut huomiovaloista polttimot ja toinen lähivalokin oli pimeänä.. Oli tutka tossa pätkällä joka motonetistä lähtee tonne länkkäriin päin, oletetusti kai 40 alue. Ite puhalsin tulla 65-70 gps mukaan mutta oli uskomaton säkä, poliisi tutkas toiseen suuntaan. 10 metriä ennemmin tajusin ton poliisin tien reunassa ja löin liinat kiinni renkaat ulvahtaen, pikkasen poliisin pää pyöri että mitäs vittua nyt tapahtuu ;D Mahto vituttaa poliisia siinä kohtaa, ei se oikein tiennyt minneppäin se olisi tutkaa laittanut 
Hassua vaan kun ei muita ollut edes näkyvillä kuin tuo tutka jannu, jos ei jossain siviiliautossa ollut sisällä piilossa.. Ilo muuttuu suruksi kun tulee lappu postissa, mutten usko kun ei mitään välähdyksiä tapahtunu, ja ihan perus tutkalta tuo näytti.
Huvitti myös jälkeen päin että motonetissä kirosin noiden huomiovalojen polttimoiden hintaa, liki 17 euroa mutta jos tutka olis ollut toiseen suuntaan niin olis tullut oikeasti kalliit polttimot

Hassua vaan kun ei muita ollut edes näkyvillä kuin tuo tutka jannu, jos ei jossain siviiliautossa ollut sisällä piilossa.. Ilo muuttuu suruksi kun tulee lappu postissa, mutten usko kun ei mitään välähdyksiä tapahtunu, ja ihan perus tutkalta tuo näytti.
Huvitti myös jälkeen päin että motonetissä kirosin noiden huomiovalojen polttimoiden hintaa, liki 17 euroa mutta jos tutka olis ollut toiseen suuntaan niin olis tullut oikeasti kalliit polttimot

Transporter 2,5tdi vm99
mitenkä nopeasti tulee tolppapoliisilta kirje kotiin lahti-kouvola seudulla?
tuli vajaat pari viikkoa sitten ajeltua tolppaan, niin että välähti ja ei vieläkään ole tullut lappua.. oulun seudulta tuli pari vuotta sitten neljässä päivässä
tuli vajaat pari viikkoa sitten ajeltua tolppaan, niin että välähti ja ei vieläkään ole tullut lappua.. oulun seudulta tuli pari vuotta sitten neljässä päivässä
-vw t1 1500 '70
-vw 32b sedan gl5 '85
-vw 53i g60 '89
-vw Caravelle CL Basic syncro '02
-vw 32b sedan gl5 '85
-vw 53i g60 '89
-vw Caravelle CL Basic syncro '02
Ite ajelin joku kuukausi sitten tolpan ohi ja räpsähti. Ei ole tullut. Kesällä Kotkassa ajoin kamera-auton ohi ja räpsähti. Ei ole tullut. Keväällä ajoin kamera-auton ohi kehä 1:llä. Ei ole tullut. Viime talvena ajoin Myllykoskella tolpan ohi ja räpsähti. Ei ole tullut. Eli ei kai noita edes tule?
Tietty heti huomena on vino pino lappuja postiluukussa 

- Pasi Häkli
Niinpä, sama juttu. Tänään sitten liputtivat varikolle kesken työpäivän kärsimään stop-n-gon. Piirturi auki ja taas pelattiin pasianssia. Onneksi olin just tullut lomalta ja siinä olikin sitten virkavallalle selittelemistä että miksi
Summa summaarum, lepoaikarikkomuksia ajalta 29.8. - 29.9. Suomeksi olin kuulemma lähtenyt tauolta liian aikaisin liikkeelle. Näyttivät oikein läppäriltä että tässäkin on tämä 15min tauko ja se on jäänyt 12sek vajaaksi. Eli kun lain mukaan lyhin tauko on 15min, niin olin pitänyt 14min 48sek taukoa. Tästä hyvästä sain kirjallisen huomautuksen 

- Pasi Häkli
Eilen tuntuivat aika paljon pysäyttelevän ns. isoja autoja, ainakin Lahdesta etelään ja Tuusulanväylällä ennen Riihikalliota oli virkaintoisia ihmisiä teiden varrella suht paljon.
Tulipahan testattua Golfin jarrutkin eilen kunnolla, kun eräs volvo teki äkkijarrutuksen nähdessään pelottavan poliisin tien varressa ja vaihtoi kaistaa oikealle, vaikka nopeusmittarissa oli lain sallima luku ja turvaväli oli ihan reilu. Mahtoi tien varressa ollut mopopoliisi vähän ihmetellä sitä tilannetta kun vauhti tippuu niin että etanatkin menee ohi.
Tulipahan testattua Golfin jarrutkin eilen kunnolla, kun eräs volvo teki äkkijarrutuksen nähdessään pelottavan poliisin tien varressa ja vaihtoi kaistaa oikealle, vaikka nopeusmittarissa oli lain sallima luku ja turvaväli oli ihan reilu. Mahtoi tien varressa ollut mopopoliisi vähän ihmetellä sitä tilannetta kun vauhti tippuu niin että etanatkin menee ohi.

Skoda Octavia Combi 1,5 TSI DSG Style BusinessLine 2020 (käyttöauto)
Niin että mikä muu ala onkaan näin tarkkaan valvottu?? Ei edes lääkäreitä valvota näin tarkkaan.DJDH wrote:Niinpä, sama juttu. Tänään sitten liputtivat varikolle kesken työpäivän kärsimään stop-n-gon. Piirturi auki ja taas pelattiin pasianssia. Onneksi olin just tullut lomalta ja siinä olikin sitten virkavallalle selittelemistä että miksiSumma summaarum, lepoaikarikkomuksia ajalta 29.8. - 29.9. Suomeksi olin kuulemma lähtenyt tauolta liian aikaisin liikkeelle. Näyttivät oikein läppäriltä että tässäkin on tämä 15min tauko ja se on jäänyt 12sek vajaaksi. Eli kun lain mukaan lyhin tauko on 15min, niin olin pitänyt 14min 48sek taukoa. Tästä hyvästä sain kirjallisen huomautuksen

Tarzani, maailman ensimmäinen rekkakuski: aina samat vaatteet, ei koskaan rahaa ja kanssakulkijat pelkkiä apinoita.
EU direktiivin mukaan noissa uusissa raskaan liikenteen ajoneuvoissa on digipiirturit. Piirturi on sen verran tarkka, että siitä näkyy myös sekunnit. Sama data löytyy kuljettajan omasta henkilökohtaisesta kuljettajakortista, että myös auton piirturin muistista. Siinä on oikeasti aika paha enää lähteä sanomaan mitään kun data läväytetään läppärille auki.Mikki wrote:Ja itse vielä allekirjoitatte sen sakon? Jos kellolla on mitattu, niin kellosta on. Isompia keikkoja sittten
Se, että onko tuossa mitään järkeä, on kyllä sitten hivenen eri juttu. Normaalissa kontrollissa tuo tuli esiin muutenkin. Muita rikkomuksia kun ei ollut, niin pääsin kirjallisella huomautuksella. Huomautuksessa luki vähäinen rikos

Kai ne nyt haluaa olla tarkkoja tämänkin asian suhteen. Ilmeisesti pelkkä suullinen huomautus ei riittänyt, koska jos dataa myöhemmin tutkitaan, tulee tämä tapaus esille. Nyt kun asiasta on mustaa valkoisella, eli asiasta on rankaistu, on kyseinen virkavallan edustaja pessyt kätensä asiasta. Loppujen lopuksi poliisi itsehän, lain nojalla, voi rankaista tai jättää rankaisematta. Se on kyllä totta että tuonkin direktiivin pilkuntarkka noudattaminen on vähän sieltä ja tulkinnan varaa pitäisi oikeasti olla. Tässähän on nyt kone vastaan ihminen ja inhimillisiä virheitä todellakin voi käydä. Itse olin katsovinani piirturin näytöltä että 15min taukoa tuli täyteen ja lähdin liikkeelle. Todellisuudessa (piirturin mielestä) näin ei ollut ja se kirjasi taukoajaksi tuon 14min 48sek. Tästä siis opimme että vastaisuudessa 15min tauko on 16min, 30min tauko on 31min ja 45min yhdistetty tauko on 46min.Bissela wrote: Niin että mikä muu ala onkaan näin tarkkaan valvottu?? Ei edes lääkäreitä valvota näin tarkkaan.
-
Juuri tuollai olen itsekin aina tehnyt.. Tuleepahan varman päälle..DJDH wrote:Tästä siis opimme että vastaisuudessa 15min tauko on 16min, 30min tauko on 31min ja 45min yhdistetty tauko on 46min.
Ja mun mielestä kahteen osaan jaetun lepoajan säädös on kyllä keksitty saksassa ensimmäisenä maanantaina octoberfestien jälkeen. Elikä 15+30 tai 45min putkeen on oikein, mutta kun Pidät 30+15min niin olet rangaistavan rikollinen autonkuljettaja.. Maalaisjärjellä kun ajattelee niin ne tauot olisi mukavampi pitää virkeystilan tai vatsan kurnimisen perusteella

Volvo S80 -02
Buell XB-12S -07
+ muutama vanha VesiWehje
Buell XB-12S -07
+ muutama vanha VesiWehje
Nyt on pakko kertoa ku kissalanpojat pyssäytti meikäläiset keravan teillä tossa viikko sitte 60 alueella.
Vauhtia oli ehtiny etana-kolffi kerätä 83 ennen ku pyöräpolliisi teki uukkarin ja käänty perrään. Siinä se kyseli henkkareita, joita ei ollu mukana ja asuinkuntaa, joka oli eri ku rekkariotteessa. Polliisi pyöritteli päätään ja ihimetteli aikasa ja totesi vaan että meehän töihin ja muista ens kerralla ottaa henkkarit mukkaan eli varotuksella meni. Sitte siinä starttailinkolffin käyntiin niin polliisi totes että vaiha pienemmät suuttimet vai onko sulla EVRY käytössä ku putkesta tullee mustaa makkaraa tu tapolalta. Tämä nyt sitte aiheutti hiukan repeilyä
Liekkö täällä joku polliisi vai mitesse nyt tiesi autosta jotaki.
Vauhtia oli ehtiny etana-kolffi kerätä 83 ennen ku pyöräpolliisi teki uukkarin ja käänty perrään. Siinä se kyseli henkkareita, joita ei ollu mukana ja asuinkuntaa, joka oli eri ku rekkariotteessa. Polliisi pyöritteli päätään ja ihimetteli aikasa ja totesi vaan että meehän töihin ja muista ens kerralla ottaa henkkarit mukkaan eli varotuksella meni. Sitte siinä starttailinkolffin käyntiin niin polliisi totes että vaiha pienemmät suuttimet vai onko sulla EVRY käytössä ku putkesta tullee mustaa makkaraa tu tapolalta. Tämä nyt sitte aiheutti hiukan repeilyä
Liekkö täällä joku polliisi vai mitesse nyt tiesi autosta jotaki.

Ja etpähän saa uudestaan samasta "rikkeestä" sakkoa/muistutusta.DJDH wrote:Kai ne nyt haluaa olla tarkkoja tämänkin asian suhteen. Ilmeisesti pelkkä suullinen huomautus ei riittänyt, koska jos dataa myöhemmin tutkitaan, tulee tämä tapaus esille. Nyt kun asiasta on mustaa valkoisella, eli asiasta on rankaistu, on kyseinen virkavallan edustaja pessyt kätensä asiasta.

Joten pidä muistutus mukana seuraavat 30vrk...ja annat aina kortin mukana virkavallan edutajalle.

Tarzani, maailman ensimmäinen rekkakuski: aina samat vaatteet, ei koskaan rahaa ja kanssakulkijat pelkkiä apinoita.
- Arto Vikiö
Vi..u!!!
Kamera välähti Kuopion ja Iisalmen välillä, kun ajoin Iisalmea kohti.
Nopeusmittarin neula oli himpun vajaa 90km/h kasikympin alueella. Navigaattori antoi nopeudeksi 86km/h.
Ei j...lauta, jos muka sakon lähettävät!!

Nopeusmittarin neula oli himpun vajaa 90km/h kasikympin alueella. Navigaattori antoi nopeudeksi 86km/h.
A6 3.0BiTdi avant quattro S-Line
A3 1.9 tdi (8V vm-14)
Vw Kupla -72 1300 Weltmeister
Vw Caravelle T3 Syncro -86 1,9TD (AAZ)
A3 1.9 tdi (8V vm-14)
- Pasi Häkli
Muutama pikavoitto on tullut otettua, mutta sen verran harvaan kumminkin, että kortti on säilynyt taskussa. Useampaankin maksumuistutukseen olisi kyllä ollut aihetta 
Ensimmäinen pikavoitto tuli vöittä ajamisesta. Olin juuri hakenut veronpalautuksen postista kun pysäyttivät, postin täti katsoi aika pitkään kun menin takaisin ja sanoin, että tuonkin nämä rahat takaisin teille
Antoivat rikesakon kun lasti ylitti peräkärryn takalaidan liikaa, ei auttanut vaikka lainasin niille rullamittaani kun heillä ei ollut tarvittavia välineitä ylityksen mittaamiseksi.
Vöittä ajamisesta toisen kerran. Kehtasivat vielä kysyä, että onkos sitä pitkän matkaa tultu, vaikka varmasti näkivät kun 200 metrin päästä pihasta tulin tielle.
Liikenteen vaarantaminen kun heitin ratsunin risteyksessä luisuun ja etupyörä meni jalkakäytävällä. Onneksi eivät tutkineet autoa sen enempää, koska siinä ei ollut yhtään toimivaa jarrua

Renkaiden kunnosta antoivat maksullisen huomautuksen ja ottivat kilvet talteen. Nooh kyllähän ne E21:n takakumit olikin aika loppu kun kudokset näkyi.
Vöittä ajamisesta jälleen.
Rikesakko ja otteeseen merkintä kun oli liikaa valoja. Ei kuulemma saa olla kuutta kaukovalaisinta, E28 bemarin kaikissa omissa umpioissa pitkät + lisäpitkät.
Kumin poltosta tahtoivat 20€/m, 190 kokonaissaldo. Eivät antaneet lupaa kun kysyin, että saanko polttaa vielä toisen mokoman edestä.
Vuosi sitten ainoa ylinopeudesta saatu: 50 alueella ylitys 27. Kallis ruokatunti, 17 päiväsakkoa. 290:llä olisi syönyt hienommassakin ravintolassa. Oli kuulemma v*tunkarvan varassa ettei kortti lähtenyt, ainakin nuorempi naispoliisi niin tuumasi.

Ensimmäinen pikavoitto tuli vöittä ajamisesta. Olin juuri hakenut veronpalautuksen postista kun pysäyttivät, postin täti katsoi aika pitkään kun menin takaisin ja sanoin, että tuonkin nämä rahat takaisin teille

Antoivat rikesakon kun lasti ylitti peräkärryn takalaidan liikaa, ei auttanut vaikka lainasin niille rullamittaani kun heillä ei ollut tarvittavia välineitä ylityksen mittaamiseksi.
Vöittä ajamisesta toisen kerran. Kehtasivat vielä kysyä, että onkos sitä pitkän matkaa tultu, vaikka varmasti näkivät kun 200 metrin päästä pihasta tulin tielle.
Liikenteen vaarantaminen kun heitin ratsunin risteyksessä luisuun ja etupyörä meni jalkakäytävällä. Onneksi eivät tutkineet autoa sen enempää, koska siinä ei ollut yhtään toimivaa jarrua

Renkaiden kunnosta antoivat maksullisen huomautuksen ja ottivat kilvet talteen. Nooh kyllähän ne E21:n takakumit olikin aika loppu kun kudokset näkyi.
Vöittä ajamisesta jälleen.
Rikesakko ja otteeseen merkintä kun oli liikaa valoja. Ei kuulemma saa olla kuutta kaukovalaisinta, E28 bemarin kaikissa omissa umpioissa pitkät + lisäpitkät.
Kumin poltosta tahtoivat 20€/m, 190 kokonaissaldo. Eivät antaneet lupaa kun kysyin, että saanko polttaa vielä toisen mokoman edestä.
Vuosi sitten ainoa ylinopeudesta saatu: 50 alueella ylitys 27. Kallis ruokatunti, 17 päiväsakkoa. 290:llä olisi syönyt hienommassakin ravintolassa. Oli kuulemma v*tunkarvan varassa ettei kortti lähtenyt, ainakin nuorempi naispoliisi niin tuumasi.
Jeep, Citroen, VW
Käyttiksen rinnalla pitää olla kakkos auto ja vara-auto (ja mielellä vielä vara-auton vara-auton). Jos on vain kaksi autoa niin todennäköisesti ne molemmat ovat rikki samaan aikaan...
Käyttiksen rinnalla pitää olla kakkos auto ja vara-auto (ja mielellä vielä vara-auton vara-auton). Jos on vain kaksi autoa niin todennäköisesti ne molemmat ovat rikki samaan aikaan...
Volvon pysäyttivät reippaamman kiihdytyksen jälkeen (ei ylinopeutta), kehottivat viemään korjaamolle kun kuulemma savuttaa niin paljon, että perässä tulijat eivät näe mitään
Täytyy kyllä myöntää, että D24TIC, jonka savuarvo oli leimalla ensimmäisellä polkaisulla yli 6 ja jonka katsuri kehui pian lähtevän lentoon (huippukierrokset lähes 5500), jätti jälkeensä aikamoisen mustan pilven 
Kesällä olivat pitämässä kylän reunalla puhallusratsiaa (saattoi niillä tutkakin olla). Ensin normaali puhallus, sitten änkesi lasille toinen sininen kyselemään auton papereita ja meni niiden kanssa seisoskelemaan mondeon viereen. Kolmas kierteli ympäri caravelleä ja yritti kurkkia takalaseista sisälle (ei tainnut nähdä kalvojen läpi). Ajokorttia eivät kysyneet tai sitten se näljäs joka seisoi pärränsä vieressä ei osannut lukea ja ei kuulunut puhalluttajan toimenkuvaan. Mitään huomautettavaa niillä ei ollut mutta ihmetytti moinen syynääminen, ennen ei ole auton papereiden tarkastus kestänyt viittä minuuttia. Hetkeä myöhemmin kun ajoin toiseen suuntaan kyseisen paikan ohitse niin poliiseilla oli ilmeisesti jotain kivaa ja hauskaa mondeon takapaksissa, ainakin kaikki katselivat avoimeen konttiin ja nauroivat kovasti.
Kerran vältin varman kortin lähdön kiertämällä pysäytysauton. Työmaalle meinasin mennä iltasella, matkalla on 100 rajoitus, tippuu noin kilometriä ennen työmaata ensin 80:een ja pari sataa metriä myöhemmin 60:een. Ajelin kuten ennenkin eli satasen alueella 115 ja vähän nostin kun rajoitus laski. 60-kyltin jälkeen huomasin, että huoltsikan risteyksessä on maija sellasessa asennossa, että varmasti tutkaavat. Katse mittariin ja satasen kohdalle oli viisari. Pikajarrutus ja tutka-auton jälkeen sivutielle ja sitä eteenpäin katse peileissä harhaillen. Kiersin sivutiellä lenkin ja tulin takaisin isommalle tielle puolisen kilometriä metriä tutkan jälkeen. Kas kun pysäyttäjät oli siinä risteyksessä mistä tulin takaisin, eivät työmaan risteyksessä niinkuin ounastelin. Toinen seisoi tiellä punaisen sauvan kanssa ilmiselvästi pysäytettäviä odotellen ja toinen puhui puhelimeen mondeon vieressä. Molemmat kääntyivät katsomaan kun käännyin heistä poispäin, toinen näkyi osoittelevan volkkariani sillä sauvallaan. Eivät lähteneet perään mutta en enää uskaltanut tehdä uukkaria ja mennä töihin, kiertelin sivuteitä pitkin takaisin kämpille.

Kesällä olivat pitämässä kylän reunalla puhallusratsiaa (saattoi niillä tutkakin olla). Ensin normaali puhallus, sitten änkesi lasille toinen sininen kyselemään auton papereita ja meni niiden kanssa seisoskelemaan mondeon viereen. Kolmas kierteli ympäri caravelleä ja yritti kurkkia takalaseista sisälle (ei tainnut nähdä kalvojen läpi). Ajokorttia eivät kysyneet tai sitten se näljäs joka seisoi pärränsä vieressä ei osannut lukea ja ei kuulunut puhalluttajan toimenkuvaan. Mitään huomautettavaa niillä ei ollut mutta ihmetytti moinen syynääminen, ennen ei ole auton papereiden tarkastus kestänyt viittä minuuttia. Hetkeä myöhemmin kun ajoin toiseen suuntaan kyseisen paikan ohitse niin poliiseilla oli ilmeisesti jotain kivaa ja hauskaa mondeon takapaksissa, ainakin kaikki katselivat avoimeen konttiin ja nauroivat kovasti.
Kerran vältin varman kortin lähdön kiertämällä pysäytysauton. Työmaalle meinasin mennä iltasella, matkalla on 100 rajoitus, tippuu noin kilometriä ennen työmaata ensin 80:een ja pari sataa metriä myöhemmin 60:een. Ajelin kuten ennenkin eli satasen alueella 115 ja vähän nostin kun rajoitus laski. 60-kyltin jälkeen huomasin, että huoltsikan risteyksessä on maija sellasessa asennossa, että varmasti tutkaavat. Katse mittariin ja satasen kohdalle oli viisari. Pikajarrutus ja tutka-auton jälkeen sivutielle ja sitä eteenpäin katse peileissä harhaillen. Kiersin sivutiellä lenkin ja tulin takaisin isommalle tielle puolisen kilometriä metriä tutkan jälkeen. Kas kun pysäyttäjät oli siinä risteyksessä mistä tulin takaisin, eivät työmaan risteyksessä niinkuin ounastelin. Toinen seisoi tiellä punaisen sauvan kanssa ilmiselvästi pysäytettäviä odotellen ja toinen puhui puhelimeen mondeon vieressä. Molemmat kääntyivät katsomaan kun käännyin heistä poispäin, toinen näkyi osoittelevan volkkariani sillä sauvallaan. Eivät lähteneet perään mutta en enää uskaltanut tehdä uukkaria ja mennä töihin, kiertelin sivuteitä pitkin takaisin kämpille.
Jeep, Citroen, VW
- Arto Vikiö
Tänään lävähti postiluukusta kirjallinen huomautus..... todettu nopeus 83km/h.Viarhe wrote:Vi..u!!!![]()
Ei ole näköjään virkavallalla tähdellisempää tekemistä.
A6 3.0BiTdi avant quattro S-Line
A3 1.9 tdi (8V vm-14)
A3 1.9 tdi (8V vm-14)
Taannoin Jettasella huristelin ja polisiit oli sitä mieltä että auto muka pitäisi katsastaa joka vuosi
Perkele kilvet veivät ja sakot antoivat...
Äskettäin Portterilla hurautin pönttöpoliisin ohi ja sepä vinkkasi silmää, navin mukaan vauhtia oli 79-81 ja rajoitus 80. Olikohan siinä nollille säädetty toleranssi vai heittääkö navi noin paljon

Äskettäin Portterilla hurautin pönttöpoliisin ohi ja sepä vinkkasi silmää, navin mukaan vauhtia oli 79-81 ja rajoitus 80. Olikohan siinä nollille säädetty toleranssi vai heittääkö navi noin paljon

Oiskohan viime keskiviikkona 6 tai 7 kerta kun räpsäs. Ajoin Lahdesta Tampereelle ja vähän ennen Pälkänettä välähti. Ehin kyllä huomata tolpan, mutta vähän liian myöhään. Ajoin n.105-110km/h ja ehdin juuri ja juuri jarruttaa alle 100km/h. Navi ei tietty ollu sillon päällä kun oli tuttu tie. Tänään oli sitten lappu luukussa. Rajoitus 80km/h, mitattu nopeus 86km/h. Eli pelkkä huomautus. Paikkakin oli Vitsiälä
Eli taitaa ne golfin jarrutkin toimia...

-
Kahdesti on tullut pysäytetyksi nuoruusvuosina ja pirkale molemilla kerroilla menetin ajo-oikeuden.
Sitemmin kerran vedin epähuomiossa yhden stop-merkin läpi ja poliisi seurasi melkein kotiovelle asti. Himpun jännitti kun vanhemman Passatin rekisteriotteessa oli maininta punaisista takavilkuista ja vaihtokehoitus joka oli mennyt umpeen.
Eivät onneksi pysäyttäneet.
Toisella kertaa vedin keskustassa (liukas paikka ja ehkä 5-10km/h ylinopeutta) vanhoilla keltasilla risteyksen läpi ja sain maijan perään. Pysäyttivät ja kyselivät paprut ja puhalluttivat. EI muuta. Huh.
Tuo hurjastelu on kyllä jäänyt. Sitä on tullu pihiksi kun polttoaineen kulutusta vaan vahtaa.
Sitemmin kerran vedin epähuomiossa yhden stop-merkin läpi ja poliisi seurasi melkein kotiovelle asti. Himpun jännitti kun vanhemman Passatin rekisteriotteessa oli maininta punaisista takavilkuista ja vaihtokehoitus joka oli mennyt umpeen.

Toisella kertaa vedin keskustassa (liukas paikka ja ehkä 5-10km/h ylinopeutta) vanhoilla keltasilla risteyksen läpi ja sain maijan perään. Pysäyttivät ja kyselivät paprut ja puhalluttivat. EI muuta. Huh.

Tuo hurjastelu on kyllä jäänyt. Sitä on tullu pihiksi kun polttoaineen kulutusta vaan vahtaa.

VW Passat 1.9 TDI 3BG Variant