Ite koukunlaitto ei ole kait kummonen homma, mutta miten tuo sähkösarja? Onko sille jossakin valmis liitäntä? Tarviiko koodata?
Ehdotuksia voi myös antaa mistä sais edullisen irroitettavan koukun ja semmonen ettei tarvi puskuria pilkkoa?
Passat 3BG vetokoukun asennus
Passat 3BG vetokoukun asennus
Ex: VW Passat Variant 1.8T -05 highline
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
Määrittele edullisesti? Kovil on varmaan se perusmalli, irrotettava koukku mutta jää kyllä se runko ihan täysin esille.
Brink on vähän kalliimpi, näkyviin jää vain nysä, mutta hintaakin on jo useampi satanen.
Sitten on Westfaliaa ja Bosalia sun muuta, hintaa noilla irrotettavilla vaan on.
Myyjäliikkeitä löytänee valmistajien nettisivujen kautta tai sitten googlella suomisivuja selaten.
Taitaa joutua joka koukkua varten takapuskuria vähän silpoon siitä alareunastaan mikä jää kyllä piiloon eli kukaan ei tiedä mitään tapahtuneen. Ja kun puskurin joutuu asennusta varten irrottaan kuitenkin niin se leikkailu ei ole edes ongelmallista.
Brink on vähän kalliimpi, näkyviin jää vain nysä, mutta hintaakin on jo useampi satanen.
Sitten on Westfaliaa ja Bosalia sun muuta, hintaa noilla irrotettavilla vaan on.
Myyjäliikkeitä löytänee valmistajien nettisivujen kautta tai sitten googlella suomisivuja selaten.
Taitaa joutua joka koukkua varten takapuskuria vähän silpoon siitä alareunastaan mikä jää kyllä piiloon eli kukaan ei tiedä mitään tapahtuneen. Ja kun puskurin joutuu asennusta varten irrottaan kuitenkin niin se leikkailu ei ole edes ongelmallista.
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
No edullinen verrattuna suomen hintoihin. Eihän noita irroitettavia kuitenkaan ilmaiseksi saa ainakaan suomesta.
Lähinnä westfaliaa ajattelin ku käsitääkseni siitä ei jää mitään näkyviin, että ainoa mitä pitää tehdä olis tuo puskurin pieni leikkaus. Tuntuu vaan että nuo on suomessa niin pirun kalliita
Lähinnä westfaliaa ajattelin ku käsitääkseni siitä ei jää mitään näkyviin, että ainoa mitä pitää tehdä olis tuo puskurin pieni leikkaus. Tuntuu vaan että nuo on suomessa niin pirun kalliita
Ex: VW Passat Variant 1.8T -05 highline
Eiköhän Saksa tarjoa noita parempaan hintaan kyllä, vaikka kärräys jo maksaakin kun on paketilla kokoa ja erityisesti painoa. Westfalia on joo munkin tietojen mukaan se mistä ei mitään jää näkyviin.
Passatin puskurissa se alareuna kaartaa pitkälle auton alle ettei taida olla mahdollistakaan mitään irrotettavaa koukkua laittaa ilman pientä leikkelyä. Mutta ainakaan tossa omassa Brinkissä sitä leikkausta ei kyllä huomaa ilman tarkempaa syyniä ihan auton vierestä maassa kyykkien.
Passatin puskurissa se alareuna kaartaa pitkälle auton alle ettei taida olla mahdollistakaan mitään irrotettavaa koukkua laittaa ilman pientä leikkelyä. Mutta ainakaan tossa omassa Brinkissä sitä leikkausta ei kyllä huomaa ilman tarkempaa syyniä ihan auton vierestä maassa kyykkien.
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
Onko se ny niin ruma jos koukku näkyy
Voin ihan kokemuksella sanoa että tollasia ei montaa kertaa kyyki pois ja takas auton ulkonäön takia, pari kertaa vuodessa olis jo ittelle liikaa, siellä pysyis eikä se sitten enää nätisti irtoakkaan.. No, ihan jokasen oma asia toki, toisille merkkaa pikkuasiat, toisille ei
Ja mielipide on yhtä kuin persreikä, eli yleensä se haisoo..


Transporter 2,5tdi vm99
Meillä on just tollanen westfalia eikä tosiaan sitä reikää nää muutenku menemällä polvelle ja kuikistettava alle. Ei ton paikalleen laitossa mee ku joku pari sekuntia ja irroitus samaa luokkaa, olen todella tyytyväinen ku en halua että koko ajan siinä törröttää mutta koukku pitää olla 

Kaikki on siisti minkä itte tekee!
Passat Variant 4motion + dsg, -11
Golf V hb -03
Honda CBR600F -91
Passat Variant 4motion + dsg, -11
Golf V hb -03
Honda CBR600F -91
Erittäin samaa mieltä irrotus/kiinnitys hommasta. Aikaa ei oikeasti mene kuin se ehkä 15 sekuntia sisältäen kiinnityksessä koukun pussista kaivamisen ja poistaessa pussittamisen. Eli todella mitätön vaiva on se. Enempi hommaa on sen piilotetun sähkörasian kanssa, paljoa kyllä siinäkään.
Kokonaisuudessaan paljon enemmän menee aikaa että se vaunu on koukussa ja painot tarkistettu sun muuta.
Mun mielestä sen koukun vaan ei tarvi olla siellä kuin sillon kun sitä koukkua käytetään. Ja irrotettava koukku muuttuu tosiaan pysyväksi aika nopeasti kun se paikallaan on ja saa vettäsontaa sisäänsä.
Kokonaisuudessaan paljon enemmän menee aikaa että se vaunu on koukussa ja painot tarkistettu sun muuta.
Mun mielestä sen koukun vaan ei tarvi olla siellä kuin sillon kun sitä koukkua käytetään. Ja irrotettava koukku muuttuu tosiaan pysyväksi aika nopeasti kun se paikallaan on ja saa vettäsontaa sisäänsä.
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
Itse laitoin viime kesänä tuollaisen Bosalin irroitettavan koukun. Ja se on ollut kyllä todella näppärä. Asennus tosiaan ei ole mitenkään vaikea. Tulee erikseen liittimet "ryöstöä" varten kummallekin puolelle takavaloihin ja siinä se. Niin ja vararengas kotelossa on läpivienti paikkakin valmiina johtosarjalle.
VW Passat Variant 1.9 TDI -03