Passatissa akku tyhjä / ovet lukossa!
- Ari-Matti Aho
- Mr. VCF
- Posts: 3092
- Joined: 11.11.2003 0:19
- Location: Kouvola
- Contact:
Passatissa akku tyhjä / ovet lukossa!
Miten pääsee autoon sisään kun Passattiin jäi valot päälle ja akku tyhjeni? Avaimella ei aukea ovesta eikä takaluukusta.
VW T5 GP 2.0 DSG Tamlans '15
rekisterikilven valo irti ja lampun johtoihin vähäsen sähköä...tai sitten jos on koukku niin sinne pistorasiaan...
sen verran et lukot aukee...jollain 1 amppeerin laturilla??
no toi oli teoriaa en todellakaan ole kokeillut toimiiko.
Entäs jos irrottaa pohjapanssarin, pääsiskö sieltä antamaan virtaa vaikka startin/laturin liittimien kautta.
sen verran et lukot aukee...jollain 1 amppeerin laturilla??
no toi oli teoriaa en todellakaan ole kokeillut toimiiko.
Entäs jos irrottaa pohjapanssarin, pääsiskö sieltä antamaan virtaa vaikka startin/laturin liittimien kautta.
MB E 350 CDI BE 7G AVANTGARDE 2010
MB Vito 116CDI automaatti 2015
VW Passat farmari 2010 1.6 TDI BlueMotion
MB Vito 116CDI automaatti 2015
VW Passat farmari 2010 1.6 TDI BlueMotion
- Ari-Matti Aho
- Mr. VCF
- Posts: 3092
- Joined: 11.11.2003 0:19
- Location: Kouvola
- Contact:
- Sami Jalonen
- Posts: 3084
- Joined: 18.3.2007 19:13
- Location: Hyvinkää
- Contact:
Kyllä ne lukot aukeaa ilman sähköä, paljon vaan aseöljyä ja varovaista vääntelyä.. Vattumainen tilanne tosin.
Passat Variant TDI -00 ATJ 160kW
- Tero Paalanen
- Team Leader
- Posts: 2578
- Joined: 18.1.2005 23:45
- Location: Kauhava
Miten lie rekisterikilven valon kautta sähköä syöttää, sehän kuitenkin palaa releen kautta ja rele kun ei vedä niin tuskin menee virtaakaan mihinkään?
Vetokoukussakaan ei taida suoraan 12V nastaa olla, edes tässä uudemmassa 13-pin systeemissä.
Laturikin on varmaan sen verran korkealla ettei siihen käsiksi yllä alakautta. Ainakin mitä 1.8T koneessa on sijaintina, tuskin se missään autossa ihan alimmaisena on.
On kyllä vmäinen tilanne. Ei muuta kun lukon kimppuun vaan, suojaläppä sivuun ja reilusti ohutta öljyä sisään, antaa välillä valua ulos ja taas uudestaan. Parin satsin jälkeen avaimella nitkuttelua varovaisesti ja sit taas öljyä jos ei mitään eloa ala löytymään.
Vetokoukussakaan ei taida suoraan 12V nastaa olla, edes tässä uudemmassa 13-pin systeemissä.
Laturikin on varmaan sen verran korkealla ettei siihen käsiksi yllä alakautta. Ainakin mitä 1.8T koneessa on sijaintina, tuskin se missään autossa ihan alimmaisena on.
On kyllä vmäinen tilanne. Ei muuta kun lukon kimppuun vaan, suojaläppä sivuun ja reilusti ohutta öljyä sisään, antaa välillä valua ulos ja taas uudestaan. Parin satsin jälkeen avaimella nitkuttelua varovaisesti ja sit taas öljyä jos ei mitään eloa ala löytymään.
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
Niin mites se näissä "uudemmissa" autoissa on, onko esim. parkit minkään releen takana?
Vai onko niin että jos valokytkin on kerta päälleasentoon jäänyt ei siellä mitään releitä
välissä olisi?
Eikös näin kuitenkin ollut vanhoissa esim 2 ja 3 korin golffeissa?
Eli valojen(parkki) sähköt tuli suoraan valokatkaisijan kautta ei mistään releestä.
Vanhassa transiitissa tuli ajovalojenkin sähkö ilman releitä katkaisijan kautta,
joilloin ilman releitä asennetut lisävalot aiheutti savumuodostelmaa valokatkaisijalla...
Ja tosiaan joo jatkuvaa virtaa ei sinne koukun rasialle yleensä tule.
Tosin karavaanarit napaan 2 (takasumuvalo) usein kytkevät jatkuvan
virran et saavat vaunun akkua ladattua ajon aikana.
Mut tosiaan helpoin ratkaisu on varmaan öljyn voimalla yrittää saada avaimella se lukko oaukeamaan.
Pitääkin tarkistaa rouvan autosta lukot iltasella....
Vai onko niin että jos valokytkin on kerta päälleasentoon jäänyt ei siellä mitään releitä
välissä olisi?
Eikös näin kuitenkin ollut vanhoissa esim 2 ja 3 korin golffeissa?
Eli valojen(parkki) sähköt tuli suoraan valokatkaisijan kautta ei mistään releestä.
Vanhassa transiitissa tuli ajovalojenkin sähkö ilman releitä katkaisijan kautta,
joilloin ilman releitä asennetut lisävalot aiheutti savumuodostelmaa valokatkaisijalla...
Ja tosiaan joo jatkuvaa virtaa ei sinne koukun rasialle yleensä tule.
Tosin karavaanarit napaan 2 (takasumuvalo) usein kytkevät jatkuvan
virran et saavat vaunun akkua ladattua ajon aikana.
Mut tosiaan helpoin ratkaisu on varmaan öljyn voimalla yrittää saada avaimella se lukko oaukeamaan.
Pitääkin tarkistaa rouvan autosta lukot iltasella....
MB E 350 CDI BE 7G AVANTGARDE 2010
MB Vito 116CDI automaatti 2015
VW Passat farmari 2010 1.6 TDI BlueMotion
MB Vito 116CDI automaatti 2015
VW Passat farmari 2010 1.6 TDI BlueMotion
- Ari-Matti Aho
- Mr. VCF
- Posts: 3092
- Joined: 11.11.2003 0:19
- Location: Kouvola
- Contact:
- Ari-Matti Aho
- Mr. VCF
- Posts: 3092
- Joined: 11.11.2003 0:19
- Location: Kouvola
- Contact:
-
- Posts: 195
- Joined: 29.12.2008 21:23
- Location: Tampere
ei saa ei..maastis wrote:ei henk,kohtaista kokemusta mut eikö enään saa koukkumallisella pellin palasella ovia auki? tai rautasahan terällä... isä tapas sellasilla ovia aukoa kun äitee jätti avaimia virtalukkoon..
Ja kyllä noissa taitaa kaikissa vetää oikein turvalukkoon ovet lukittaessa. itelleni jäi kerran avaimet etupenkille kun ovi painui kiinni tuulihakaan asti.. sain oven välistä pujotettua rautalangasta väännetyn koukun jolla ronkein suoraan oven kahvaa sisäpuolelta, mutta kahva nousi eikä ovi aukea :/
Volvo S80 -02
Buell XB-12S -07
+ muutama vanha VesiWehje
Buell XB-12S -07
+ muutama vanha VesiWehje
Joo niin parkit varmaan on kyllä suoraan katkasijan takana kun ne pitää palaa ilman avaimiakin. Mutta parkin piuhan esiin kaivaminen on vähän vaikee homma, rekkarin valot ei taida parkkien kanssa olla samassa?
Ei siinä semmosta lukitusta voi olla etteikö avaimella sisään pääsisi, mitä ne lukot niissä ovissa muuten auttaisi?
Alkaa pikkuhiljaa kuulostaa siltä että tuulilasi on se helpoin ja edullisin tapa päästä sisään.
Ei siinä semmosta lukitusta voi olla etteikö avaimella sisään pääsisi, mitä ne lukot niissä ovissa muuten auttaisi?
Alkaa pikkuhiljaa kuulostaa siltä että tuulilasi on se helpoin ja edullisin tapa päästä sisään.
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
- Tero Häkli
- Posts: 1723
- Joined: 23.5.2006 2:24
- Location: Nakkila
- Contact:
eikös kuskin sivuikkuna oo halvin =) ja paljo helpompi rikkoa kun tuulilasi 
kyl rekkarivalo on parkin kans yhdessä muistaakseni... sitä kautta voi koittaa antaa lisävirtaa
joku vois kokeilla että onko, hämärä muistikuva vaan että olis ilman relettä parkkien kans, tod paljo mahollista kyl että muistan väärinkin =)

kyl rekkarivalo on parkin kans yhdessä muistaakseni... sitä kautta voi koittaa antaa lisävirtaa

Vw LT -99 x 2
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Mites jos auton avais kuitenkin konepellin kautta että pääsis akkuun käsiksi -> akun lataukseen.?
http://www.youtube.com/watch?v=bjzD-gbt_Qs
http://www.passatworld.com/forums/showp ... stcount=25
http://www.youtube.com/watch?v=bjzD-gbt_Qs
http://www.passatworld.com/forums/showp ... stcount=25
Passat 3BG variant TDI(1.9 AVF) Highline -04 "Pappatuning"
Miten mulla on tosta ikkuna-asiasta semmonen mielikuva että noi sivu- ja muut lasit on paljo arvokkaampia kun tuulilasi? Johtuisko siitä että tuulilaseja on joka lasiliike turvoksissa kun niitä yleensä vaihdetaan. Aina vaan kun tämmösiä avainvahinkojaki sattuu niin sivulasi särki. Totta kyllä se että tuulilasin mäsäyttäminen saattaa olla hankalaa ja/tai sotkevaa.
(Ja tietysti se että jos tuulilasi on jo vanha ja rupinen niin ei sen vaihto mene edes hukkaan
)
JyriT konsti on ehkä kuitenkin se parempi vaihtoehto, ei tullu mieleen lähteä tolla metodilla kun pohdin että miten konepellin sais ujuteltua auki.
(Ja tietysti se että jos tuulilasi on jo vanha ja rupinen niin ei sen vaihto mene edes hukkaan

JyriT konsti on ehkä kuitenkin se parempi vaihtoehto, ei tullu mieleen lähteä tolla metodilla kun pohdin että miten konepellin sais ujuteltua auki.
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
- Tero Paalanen
- Team Leader
- Posts: 2578
- Joined: 18.1.2005 23:45
- Location: Kauhava
^Esim. Venton takaoven lasi maksoo 55€ kun tuulilasi vaihdettuna maksaa n.200€
Taitaa suurimmaks osaks olla Veijo Essolta lähtenyttä "tietoa" toi et tuulilasi on auton halvin lasi.
Tokihan se tuulilasi voi joissakin autoissa olla se halvin lasi, mut kannattaa kyllä ennen lasin rikkomista selvittää mikä on se oikeasti halvin lasi rikottavaks.
Taitaa suurimmaks osaks olla Veijo Essolta lähtenyttä "tietoa" toi et tuulilasi on auton halvin lasi.
Tokihan se tuulilasi voi joissakin autoissa olla se halvin lasi, mut kannattaa kyllä ennen lasin rikkomista selvittää mikä on se oikeasti halvin lasi rikottavaks.
no pakkohan se oli kokeilla....
valokatkaisin päälle asentoon, ovet lukkoon ja akku irti.
Vetokoukun pistorasiaan tuollaisella moottoripyörän akun
lataukseen tarkoitetulla laturilla sähkö vasemman takavalon johtoon.
ehkä 20 sekunttia meni kun keskuslukko vastasi avaimen kutsuun ja ovet aukesi.
Avainta näpsyttelin ihan tuulilasin edessä. (missähän se vastaanotin on?)
Sitten rekkarinvalo käteen ja virtaa sinne, vaan eipä ovet sieltä auennutkaan.
Olisiko johto siellä niin ohutta että ei vaan riittävästi mene paukkua läpi.
Yli minuuttia en viitsiny tuohon jännitettä syöttää ettei johdot sula.
Ja ainakin tuossa -04 farkussa parkkien kanssa näköjään palaa myös kilven valot.
Mutta joka tapauksessa ...Jyrin tarjoamassa linkissä taitaa olla se järkevin tapa.
Hyvin se pelti aukesi pitkällä kupariputkenpätkällä.
valokatkaisin päälle asentoon, ovet lukkoon ja akku irti.
Vetokoukun pistorasiaan tuollaisella moottoripyörän akun
lataukseen tarkoitetulla laturilla sähkö vasemman takavalon johtoon.
ehkä 20 sekunttia meni kun keskuslukko vastasi avaimen kutsuun ja ovet aukesi.
Avainta näpsyttelin ihan tuulilasin edessä. (missähän se vastaanotin on?)
Sitten rekkarinvalo käteen ja virtaa sinne, vaan eipä ovet sieltä auennutkaan.
Olisiko johto siellä niin ohutta että ei vaan riittävästi mene paukkua läpi.
Yli minuuttia en viitsiny tuohon jännitettä syöttää ettei johdot sula.
Ja ainakin tuossa -04 farkussa parkkien kanssa näköjään palaa myös kilven valot.
Mutta joka tapauksessa ...Jyrin tarjoamassa linkissä taitaa olla se järkevin tapa.
Hyvin se pelti aukesi pitkällä kupariputkenpätkällä.
Last edited by Petri M on 7.5.2010 17:35, edited 1 time in total.
MB E 350 CDI BE 7G AVANTGARDE 2010
MB Vito 116CDI automaatti 2015
VW Passat farmari 2010 1.6 TDI BlueMotion
MB Vito 116CDI automaatti 2015
VW Passat farmari 2010 1.6 TDI BlueMotion
^ Mitenkäs toi kun valot on päällä kiertokytkimestä ja otan avaimen pois virtalukosta niin parkit jää palaan, mutta muut valot sammuu. Kuinkahan virtaa saa syötettyä sitä kautta jos siellä on virtalukolta ohjattava rele välissä
Miksiköhän muuten tarvitsit 20 sekuntia "latausaikaa" jos siellä ei akku ole edes kiinni? Kyllähän sen kaukosäädön pitäisi olla aika liki samoilla vauhdeilla toiminnassa kun sähkö tulee johtoon.
Autosähköt <3

Miksiköhän muuten tarvitsit 20 sekuntia "latausaikaa" jos siellä ei akku ole edes kiinni? Kyllähän sen kaukosäädön pitäisi olla aika liki samoilla vauhdeilla toiminnassa kun sähkö tulee johtoon.
Autosähköt <3
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
- Tero Häkli
- Posts: 1723
- Joined: 23.5.2006 2:24
- Location: Nakkila
- Contact:
ei muistaakseni parkit mee releen kautta...
Vw LT -99 x 2
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Googlella löytyi tämmöinen linkki jossa on ikkunan alta pujotettava työkalu oven avaamiseen. Toimiskohan tuo jos tuollaisen pystyisi jostakin taivuttelemaan? 

Niinii, viittasinki edelliseen postiin jossa vetokoukun pistokkeen kautta annettiin virtaa takavalon johtoon. Mutta jos takavalot menee releen kautta niin ei pitäis mennä virtaa yksiköille? Parkit oliki jo selvät, meneekö koukun pistokkeessa parkkien piuha myös? Laiska ei tähän aikaan jaksa enää googlataTero Häkli wrote:ei muistaakseni parkit mee releen kautta...

Tero, koska sä saat jotain tietoo jostain, kärsimätön olen...

Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
- Tero Häkli
- Posts: 1723
- Joined: 23.5.2006 2:24
- Location: Nakkila
- Contact:
etu ja takaparkki on yhdessä... puolet vaan erikseen ja menee koukulle myös
ei oo kuulunu mitään... :/ laitan uutta kyselyä jos ei kuulu mitään
ei oo kuulunu mitään... :/ laitan uutta kyselyä jos ei kuulu mitään
Vw LT -99 x 2
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Eikös kuitenkin pala peräkärryssä valot vaikka autossa olisi pelkät parkit päällä?
Ainakin omissa kulkineissa näin on käynyt.
Itsehän en mistään "latausajasta" puhunut vaan mainitsin vaan et sellaset 20 sekunttia meni et
ovet aukes. Miksi ei ottanut yhteyttä samalla sekunnilla kun sähköä sai...en tiedä?
Ainakin omissa kulkineissa näin on käynyt.
Itsehän en mistään "latausajasta" puhunut vaan mainitsin vaan et sellaset 20 sekunttia meni et
ovet aukes. Miksi ei ottanut yhteyttä samalla sekunnilla kun sähköä sai...en tiedä?
MB E 350 CDI BE 7G AVANTGARDE 2010
MB Vito 116CDI automaatti 2015
VW Passat farmari 2010 1.6 TDI BlueMotion
MB Vito 116CDI automaatti 2015
VW Passat farmari 2010 1.6 TDI BlueMotion
- Ari-Matti Aho
- Mr. VCF
- Posts: 3092
- Joined: 11.11.2003 0:19
- Location: Kouvola
- Contact:
Petri, ei tartte hermostua, lähinnä yleisellä tasolla tota mietin että miksei heti ollut pelit toiminnassa, vai onko siihen tehty joku viive ettei heti virtojen kytkeydyttyä toimisi. Tyhmältä sekin kyllä kuulostaa, tai turhalta vähintään.
Tero, joo pistä vaan uutta häirää jos eivät reagoi. Kuinka nopeesti ne sillon alkuun sieltä vastaili, siitähän voi päätellä jotain tai onko viesti menny ees perille tällä kertaa?
http://koti.mbnet.fi/matjarv/elektron/w ... pvkytk.htm
Nyt joutessaan sain aikaseksi googletella, ei näyttäisi parkit menevän pistokkeen läpi?
Noh, pääasia että varsinainen ongelma ratkesi ja nyt on ainakin Passatin lukko voideltu
Tero, joo pistä vaan uutta häirää jos eivät reagoi. Kuinka nopeesti ne sillon alkuun sieltä vastaili, siitähän voi päätellä jotain tai onko viesti menny ees perille tällä kertaa?
http://koti.mbnet.fi/matjarv/elektron/w ... pvkytk.htm
Nyt joutessaan sain aikaseksi googletella, ei näyttäisi parkit menevän pistokkeen läpi?
Noh, pääasia että varsinainen ongelma ratkesi ja nyt on ainakin Passatin lukko voideltu

Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
- Tero Häkli
- Posts: 1723
- Joined: 23.5.2006 2:24
- Location: Nakkila
- Contact:
kyllähän oikee takavalo ja etuvalo on samassa... eli parkki
Vw LT -99 x 2
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Näyttäisi sittenkin menevän...AjH wrote:
Nyt joutessaan sain aikaseksi googletella, ei näyttäisi parkit menevän pistokkeen läpi?
Eipä monessakaan autossa ole takana eriksenn parkkeja ja takavaloja
vaan sama polttimo hoitaa molemmat hommat.
Ja koukun sähköthän vielä tänikäsissä yleensä otettiin takavaloista.
Udemmissahan välillä joutuu vetämään koukun sähköt koejlaudan
alta asti.
MB E 350 CDI BE 7G AVANTGARDE 2010
MB Vito 116CDI automaatti 2015
VW Passat farmari 2010 1.6 TDI BlueMotion
MB Vito 116CDI automaatti 2015
VW Passat farmari 2010 1.6 TDI BlueMotion