Nykimistä 3C pasuunassa

Kaikki tekniikkaan liittyvä
Post Reply
User avatar
vookus
Posts: 92
Joined: 4.11.2006 16:31
Location: Vantaa

Nykimistä 3C pasuunassa

Post by vookus »

Tasasella kaasulla kakkos vaihteel kiihyttäessä meinaa joskus ruveta nykimään. Het kun painasee lisää kaasua ni nykiminen loppuu. Ja tätä en ole huomannu kun kakkos vaihteella tapahtuvaks. Aluks luulin että se haukkaa ilmoja kun sitä tapahtui melkein tyhjälla tankilla mut nyt sitä ilmenee jo täydellä tankilla. Nykimistä ei kuitenkaan ilmene aina. Vain silloin tällöin. :?
Ja autohan on -06 2.0tdi 140 heppasel myllyl. Moottorin malli ei tiedos. Mistä selville???
kepukka
Posts: 104
Joined: 19.4.2008 14:36
Location: Joensuu
Contact:

Post by kepukka »

DSG?
B7 TQ S-line Avant + 3A Variant + G2 + Typ 1
User avatar
vookus
Posts: 92
Joined: 4.11.2006 16:31
Location: Vantaa

Post by vookus »

Normi 6-lovinen
Oscu
Posts: 22
Joined: 21.6.2009 14:53
Location: Joensuu

Post by Oscu »

Koneen malli luulis olevan BKP ja nykimisestä sen verran et suuttimien uudelleen ohjelmoinnilla saattaa hävitä sitä noihin on pitäny jonku verran tehdä. Ja niissähän on suutin ongelmia..Itse semmoisen kokenut :evil:
User avatar
Pasi Häkli
Posts: 5776
Joined: 13.7.2006 17:50
Location: Ulvila

Post by Pasi Häkli »

Nyt on ihan pakko kysyä, suuttimien uudelleen ohjelmointi?
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
User avatar
vookus
Posts: 92
Joined: 4.11.2006 16:31
Location: Vantaa

Post by vookus »

Ja se varmaan riittää kun menee pyytlemään marmoritiskiltä uutta ohjelmointia. :?
User avatar
Pasi Häkli
Posts: 5776
Joined: 13.7.2006 17:50
Location: Ulvila

Post by Pasi Häkli »

No ite olen siellä marmoritiskillä töissä, ja en ole kuullutkaan mistään suuttimien uudelleen ohjelmoinnista...
Suuttimissa ei ole minkäänlaista "älyä" itsessään ja niitä ei voi mitenkään ohjelmoida.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
Oscu
Posts: 22
Joined: 21.6.2009 14:53
Location: Joensuu

Post by Oscu »

Suuttimissa ei ole minkäänlaista "älyä" itsessään ja niitä ei voi mitenkään ohjelmoida.
Kyllä ainakin mulla piti laittaa suuttimen arvot koneella kohdilleen en tiiä sit :lol: Onneks ei enää tarvii leikkiä sen kikottimen kanssa :P
User avatar
Pasi Häkli
Posts: 5776
Joined: 13.7.2006 17:50
Location: Ulvila

Post by Pasi Häkli »

Suuttimien korjausarvoja pääsee seuraamaan kyllä moottorin käydessä, mutta niiden arvojen muuttaminen on täysin moottorin ohjainlaitteen heiniä..

Mulla oli just eilen samanlaisesta autosta valitetty nykimisiä niin siinä oli imusarjaläppien akseli poikki imusarjan päädystä ja vuosi ahtopaineita pihalle sieltä. Eikun se olikin 170hv DPF TDI, tossa 140 heppasessa ei taida edes olla imusarjaläppiä..
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
Post Reply