Nykimistä 3C pasuunassa

Kaikki tekniikkaan liittyvä
Post Reply
vookus

Nykimistä 3C pasuunassa

Post by vookus »

Tasasella kaasulla kakkos vaihteel kiihyttäessä meinaa joskus ruveta nykimään. Het kun painasee lisää kaasua ni nykiminen loppuu. Ja tätä en ole huomannu kun kakkos vaihteella tapahtuvaks. Aluks luulin että se haukkaa ilmoja kun sitä tapahtui melkein tyhjälla tankilla mut nyt sitä ilmenee jo täydellä tankilla. Nykimistä ei kuitenkaan ilmene aina. Vain silloin tällöin. :?
Ja autohan on -06 2.0tdi 140 heppasel myllyl. Moottorin malli ei tiedos. Mistä selville???
kepukka

Post by kepukka »

DSG?
B7 TQ S-line Avant + 3A Variant + G2 + Typ 1
vookus

Post by vookus »

Normi 6-lovinen
Oscu

Post by Oscu »

Koneen malli luulis olevan BKP ja nykimisestä sen verran et suuttimien uudelleen ohjelmoinnilla saattaa hävitä sitä noihin on pitäny jonku verran tehdä. Ja niissähän on suutin ongelmia..Itse semmoisen kokenut :evil:
Pasi Häkli

Post by Pasi Häkli »

Nyt on ihan pakko kysyä, suuttimien uudelleen ohjelmointi?
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
vookus

Post by vookus »

Ja se varmaan riittää kun menee pyytlemään marmoritiskiltä uutta ohjelmointia. :?
Pasi Häkli

Post by Pasi Häkli »

No ite olen siellä marmoritiskillä töissä, ja en ole kuullutkaan mistään suuttimien uudelleen ohjelmoinnista...
Suuttimissa ei ole minkäänlaista "älyä" itsessään ja niitä ei voi mitenkään ohjelmoida.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
Oscu

Post by Oscu »

Suuttimissa ei ole minkäänlaista "älyä" itsessään ja niitä ei voi mitenkään ohjelmoida.
Kyllä ainakin mulla piti laittaa suuttimen arvot koneella kohdilleen en tiiä sit :lol: Onneks ei enää tarvii leikkiä sen kikottimen kanssa :P
Pasi Häkli

Post by Pasi Häkli »

Suuttimien korjausarvoja pääsee seuraamaan kyllä moottorin käydessä, mutta niiden arvojen muuttaminen on täysin moottorin ohjainlaitteen heiniä..

Mulla oli just eilen samanlaisesta autosta valitetty nykimisiä niin siinä oli imusarjaläppien akseli poikki imusarjan päädystä ja vuosi ahtopaineita pihalle sieltä. Eikun se olikin 170hv DPF TDI, tossa 140 heppasessa ei taida edes olla imusarjaläppiä..
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
Post Reply