joo löysin ton itekkin, tuommonen blocketin versio vaan olis vähän niinku matta, joka olis enempi hakusessa.Pia wrote:http://www.nettivanne.fi/vanteet/Alumii ... x112-et42/
Tuo oli tummin tollai äkkiä haettuna.
19X8.5 vanteet passattiin
hyvin tuntuu tietoutta löytyvän passateista, näin uudehkolle omistajalle. Vannehommia miettinyt ja nyt selvisi aika hyvin jo kaikki mitä mietinkin.. tilaa tuntuu olevan
kt5
http://cgi.ebay.de/Keskin-KT5-VW-Passat ... 1c1412fac5
eteen 7,5" ja taakse 9"
<-- aikasempiin kotteroihin vain haaveillut että kun mahtus vastaavanlaiset isompia modailematta. Lievä madallus vain vielä niin hjuva tulee.
kt5
http://cgi.ebay.de/Keskin-KT5-VW-Passat ... 1c1412fac5
eteen 7,5" ja taakse 9"

Vectra GTS -05
Kyllä eteen leveemmänki saa laitettua. Kyllä sinnekki 9" saa istutettua oikeella ET:llä. Taakse menee 10". Livenä kyllä niin hyvännäkönen.whathifi wrote:hyvin tuntuu tietoutta löytyvän passateista, näin uudehkolle omistajalle. Vannehommia miettinyt ja nyt selvisi aika hyvin jo kaikki mitä mietinkin.. tilaa tuntuu olevan
kt5
http://cgi.ebay.de/Keskin-KT5-VW-Passat ... 1c1412fac5
eteen 7,5" ja taakse 9"<-- aikasempiin kotteroihin vain haaveillut että kun mahtus vastaavanlaiset isompia modailematta. Lievä madallus vain vielä niin hjuva tulee.
hyvä tietää jos joskus innostuu. Ysit takana on ihan ok vielä hiekkatielleKyllä eteen leveemmänki saa laitettua. Kyllä sinnekki 9" saa istutettua oikeella ET:llä. Taakse menee 10". Livenä kyllä niin hyvännäkönen.

Vectra GTS -05
Kyllä se rengas vaikuttaa optiikkaan vähintään yhtä paljon, kuin se vanteen koko/leveys. Onhan ne leveät vanteet traktorissakin. Jos auto on vakioalustalla, niin alle mahtuu vaikka sun minkälaista rillaa, mutta näyttää aivan kauhealta.
Tässäkin tapauksessa kun puhutaan, että taakse mahtuu 9" tai jopa 10" vanne, niin ei ne sinne nyt ihan millä tahansa rengastuksella mene. Vakioalustan kanssa 9 tai 10" vanne näyttää tragikoomiselta, oli siinä päällä sitten matala venytetty rengas, tai sitten se traktorimallin donitsi. Jos taas auto on madallettu, mielellään reilummin, niin leveä vanne alkaa päästä optisesti oikeuksiinsa. Siinä tapauksessa taas sinne ei se donitsi oikeasti mahdu. Vaan Passatissakin kyse noiden leveiden vanteiden kanssa on siitä, että paljonko sitä kumia joudutaan vanteen päällä venyttämään. Madalluksesta, vanteen leveydestä ja ET:stä riippuen, joku 225-235 leveä rengas on maksimi, eikä se profiilikaan voi mitään älytöntä olla. 18" vanteessa käytännössä 40 ja 19" vanteessa se 35.
Tuo 17" on 3bg:hen hivenen pieni omaan makuuni. Mutta en tuomitse näkemättä lopputulosta. Kauhulla vain aloin ajattelemaan 9" vannetta, puhetta sorateistä, ja miten vois laittaa vielä korkeamman renkaan. Mitäs kokoa oli meininki laittaa? Ulkonäöllisesti kuulostaa vain hieman haasteelliselta.
Tässäkin tapauksessa kun puhutaan, että taakse mahtuu 9" tai jopa 10" vanne, niin ei ne sinne nyt ihan millä tahansa rengastuksella mene. Vakioalustan kanssa 9 tai 10" vanne näyttää tragikoomiselta, oli siinä päällä sitten matala venytetty rengas, tai sitten se traktorimallin donitsi. Jos taas auto on madallettu, mielellään reilummin, niin leveä vanne alkaa päästä optisesti oikeuksiinsa. Siinä tapauksessa taas sinne ei se donitsi oikeasti mahdu. Vaan Passatissakin kyse noiden leveiden vanteiden kanssa on siitä, että paljonko sitä kumia joudutaan vanteen päällä venyttämään. Madalluksesta, vanteen leveydestä ja ET:stä riippuen, joku 225-235 leveä rengas on maksimi, eikä se profiilikaan voi mitään älytöntä olla. 18" vanteessa käytännössä 40 ja 19" vanteessa se 35.
Tuo 17" on 3bg:hen hivenen pieni omaan makuuni. Mutta en tuomitse näkemättä lopputulosta. Kauhulla vain aloin ajattelemaan 9" vannetta, puhetta sorateistä, ja miten vois laittaa vielä korkeamman renkaan. Mitäs kokoa oli meininki laittaa? Ulkonäöllisesti kuulostaa vain hieman haasteelliselta.
Uncle Hank Fan Club
T5 Multivan 4motion, Homewrecker E30 ikuisuusrojekti ja taloudessa myös 3c Passat variant 2.0fsi 4motion sportline
T5 Multivan 4motion, Homewrecker E30 ikuisuusrojekti ja taloudessa myös 3c Passat variant 2.0fsi 4motion sportline
juu erittäin hyvin tiedän mikä näyttää koomiselta ja mikä suurinpiirtein ei, tuossa esimerkki pihassa töröttävästä astrasta,Micco wrote:Kyllä se rengas vaikuttaa optiikkaan vähintään yhtä paljon, kuin se vanteen koko/leveys. Onhan ne leveät vanteet traktorissakin. Jos auto on vakioalustalla, niin alle mahtuu vaikka sun minkälaista rillaa, mutta näyttää aivan kauhealta.
Tässäkin tapauksessa kun puhutaan, että taakse mahtuu 9" tai jopa 10" vanne, niin ei ne sinne nyt ihan millä tahansa rengastuksella mene. Vakioalustan kanssa 9 tai 10" vanne näyttää tragikoomiselta, oli siinä päällä sitten matala venytetty rengas, tai sitten se traktorimallin donitsi. Jos taas auto on madallettu, mielellään reilummin, niin leveä vanne alkaa päästä optisesti oikeuksiinsa. Siinä tapauksessa taas sinne ei se donitsi oikeasti mahdu. Vaan Passatissakin kyse noiden leveiden vanteiden kanssa on siitä, että paljonko sitä kumia joudutaan vanteen päällä venyttämään. Madalluksesta, vanteen leveydestä ja ET:stä riippuen, joku 225-235 leveä rengas on maksimi, eikä se profiilikaan voi mitään älytöntä olla. 18" vanteessa käytännössä 40 ja 19" vanteessa se 35.
Tuo 17" on 3bg:hen hivenen pieni omaan makuuni. Mutta en tuomitse näkemättä lopputulosta. Kauhulla vain aloin ajattelemaan 9" vannetta, puhetta sorateistä, ja miten vois laittaa vielä korkeamman renkaan. Mitäs kokoa oli meininki laittaa? Ulkonäöllisesti kuulostaa vain hieman haasteelliselta.
vakiona ennen: http://i162.photobucket.com/albums/t243 ... esting.jpg
ja jälkeen kw var1: http://i162.photobucket.com/albums/t243 ... avatar.jpg
omaan mieleeni on tuollainen lookki: http://i22.photobucket.com/albums/b304/ ... ena047.jpg
mutta ei nuin alas tarkoitusta tuoda, vaan silleen että näyttää sopusuhtaiselta, mitä tuleekaan mun tapauksessa sitten tarkoittamaan.
Passattiin alustavasti 215/45-55 mielessä 9", eteen 205. Alusta sen jälkeen kun testailtu pyöriä, Säädettävää settiä en ota enää vaikka pirun kätevä onkin, ei vaan ole ollut kauheasti tarvetta säädellä.
Hiekkatie, 215/35 18" n. 60mm madallusta, ei kiva. 205/45 17" testattu, ihan ok (jo paljon paskemmassa autossa) kenties 55 olisi jo mukava <-- näin tällaista omassa päässä mietiskelyä.. eikä nyt mitään tarkkoja laskutoimituksia tehty että mahtuuko vai ei, persaatteessa pitäs mennä


Vectra GTS -05
Juu, ja makuasioitahan nuo vanne/rengas/korkeusasiat ovat. Kuten varmaan tiedätkin, niin Passattiin ns. "oikea" rengaskoko 17" on 205/50, tai paljon yleisemmin käytetty 225/45.
Tuossa alusta asiassa olen kyllä kanssasi täysin eri mieltä. Etenkin jos tarkoituksena on sovitella leveitä vanteita, ja hakea ulkonäköä kohdalleen. Itselläni on coiloverit olleet samoissa säädöissä 5 vuotta. Ja tyytyväinen olen ollut.
Nimenomaan siksi, että sai silloin alussa säädettyä "stancen" omaan makuun kohdalleen. En todellakaan jaksa hiissata autoa eessun taassun syksyisin/keväisin, ja rampata pyöränkulmien säädössä. Autossa on teräksinen pohjapanssari paikallaan, ja hyvin on pärjätty. Ainakin toistaiseksi.
Korkeussäädettävän alustan hienous on mielestäni juurikin siinä, että sen saa säädettyä juuri makunsa mukaiseen korkeuteen. Ei tarvitse kokeilla x määrää kiinteitä sarjoja todetakseen, että millä madalluksella pyörii, millä raapii kiinni, jääkö perä tai keula ylös vai alas, sitten pelata madaltavilla jousilautasilla jne... Toki Kiinteälläkin sarjalla voi saada juuri haluamansa korkeuden ja lookin. Mutta mielestäni erikoisemmilla vanne ja rengas yhdistelmillä v*tuiksi menon mahdollisuus on suuri. Vaatii paljon taustatyötä ja kyselyä/kokemuksia muilta, kuinka mikäkin sarja on todellisuudessa käyttäytynyt.
Korkeussäädettävällä onnistumisprosentti on 100%. PAITSI, jos sattuu olemaan sellainen alusta/vanneyhdistelmä, että vanne/rengas törmää säätölautaseen.
Tuo 225/45 17 on ainakin omasta mielestäni Passatissa todella hyvä ja mukava rengaskoko.
Mennään muuten jo aika paljon ohi topicin alkuperäisestä aiheesta, eli 19x8.5" vanteista.
Tuossa alusta asiassa olen kyllä kanssasi täysin eri mieltä. Etenkin jos tarkoituksena on sovitella leveitä vanteita, ja hakea ulkonäköä kohdalleen. Itselläni on coiloverit olleet samoissa säädöissä 5 vuotta. Ja tyytyväinen olen ollut.
Nimenomaan siksi, että sai silloin alussa säädettyä "stancen" omaan makuun kohdalleen. En todellakaan jaksa hiissata autoa eessun taassun syksyisin/keväisin, ja rampata pyöränkulmien säädössä. Autossa on teräksinen pohjapanssari paikallaan, ja hyvin on pärjätty. Ainakin toistaiseksi.
Korkeussäädettävän alustan hienous on mielestäni juurikin siinä, että sen saa säädettyä juuri makunsa mukaiseen korkeuteen. Ei tarvitse kokeilla x määrää kiinteitä sarjoja todetakseen, että millä madalluksella pyörii, millä raapii kiinni, jääkö perä tai keula ylös vai alas, sitten pelata madaltavilla jousilautasilla jne... Toki Kiinteälläkin sarjalla voi saada juuri haluamansa korkeuden ja lookin. Mutta mielestäni erikoisemmilla vanne ja rengas yhdistelmillä v*tuiksi menon mahdollisuus on suuri. Vaatii paljon taustatyötä ja kyselyä/kokemuksia muilta, kuinka mikäkin sarja on todellisuudessa käyttäytynyt.
Korkeussäädettävällä onnistumisprosentti on 100%. PAITSI, jos sattuu olemaan sellainen alusta/vanneyhdistelmä, että vanne/rengas törmää säätölautaseen.
Tuo 225/45 17 on ainakin omasta mielestäni Passatissa todella hyvä ja mukava rengaskoko.

Mennään muuten jo aika paljon ohi topicin alkuperäisestä aiheesta, eli 19x8.5" vanteista.

Uncle Hank Fan Club
T5 Multivan 4motion, Homewrecker E30 ikuisuusrojekti ja taloudessa myös 3c Passat variant 2.0fsi 4motion sportline
T5 Multivan 4motion, Homewrecker E30 ikuisuusrojekti ja taloudessa myös 3c Passat variant 2.0fsi 4motion sportline
dodda duriset.. nuihan se on kätevä tehdä ja itekkin tehnyt aikaisemmin, koska nimenomaan sain tarpeekseni tästä ikuisesta veivuusta. n. 300€ lisää fyffeä normisettiin ja saisi säädettävän ebaysta edullisesti.
pahoittelut tästä
ja kiitoksia, jatkakaa.
joo-o.. nyt pyorii alla hurjat 15, 205.. jota ihmetellytkin että minkä ihmeen takia.. nojoo kaippa tuon toisaalta ymmärtää.Passattiin ns. "oikea" rengaskoko 17" on 205/50, tai paljon yleisemmin käytetty 225/45.
pahoittelut tästä

Vectra GTS -05
Lainataanpa tätä topikkia!
Eli olen tilaamassa meshiltä 19" vanteet koossa: eteen 8,5x19" et35 ja taakse 9,5x19" et30. Renkaiksi tulossa 215/35 ja 235/35.
Osaako joku sanoa varmuudella että menis alle heittämällä ja mahtuu kääntyileen ihan ok? Madallusta on sen verran että mitta keskiöstä kaareen on muistaakseni 340mm edessä ja takana 335mm.
Eli olen tilaamassa meshiltä 19" vanteet koossa: eteen 8,5x19" et35 ja taakse 9,5x19" et30. Renkaiksi tulossa 215/35 ja 235/35.
Osaako joku sanoa varmuudella että menis alle heittämällä ja mahtuu kääntyileen ihan ok? Madallusta on sen verran että mitta keskiöstä kaareen on muistaakseni 340mm edessä ja takana 335mm.
VW Passat variant Highline -04 1.8T
Riku jos sulla muistissa vanhojen vanteiden tiedot niin nakkaat ne tonne sivulle ja laitat viereen uudet niin näet suoraan miten renkaiden mitat muuttuu ja mihin suuntaan rengas siirtyy.
http://www.rimsntires.com/rt_specs.jsp
http://www.rimsntires.com/rt_specs.jsp
Kaikki on siisti minkä itte tekee!
Passat Variant 4motion + dsg, -11
Golf V hb -03
Honda CBR600F -91
Passat Variant 4motion + dsg, -11
Golf V hb -03
Honda CBR600F -91