VW Passat 3B ja 3BG Variant vikalista
Passat 07/2001 V6 2,8 30V 4motion:
Kuskinpuolen takaoven valonmikrokytkin kai paskana, kun tietokone ei ilmoita oven avauksesta eikä valot syty? Ovet lukittaessa vilkut vilahtaa kyllä normisti..
Takaluukun "Softthoutch" kahva halvaantu täysin, kuskin ovesta luukku aukee "raolleen" ja avaimen keskinapista vilkut vilahtaa, mutta mitään ei ääntä kuulu. kuuluisko luukun lukko aueta kuskinovesta kokonaan auki(en tarkota pystyyn asti), vaiko vaan ns."tuulihakaan"raolleen, vaiko vaan lukon aueta?
Kuskinpuolen takaoven valonmikrokytkin kai paskana, kun tietokone ei ilmoita oven avauksesta eikä valot syty? Ovet lukittaessa vilkut vilahtaa kyllä normisti..
Takaluukun "Softthoutch" kahva halvaantu täysin, kuskin ovesta luukku aukee "raolleen" ja avaimen keskinapista vilkut vilahtaa, mutta mitään ei ääntä kuulu. kuuluisko luukun lukko aueta kuskinovesta kokonaan auki(en tarkota pystyyn asti), vaiko vaan ns."tuulihakaan"raolleen, vaiko vaan lukon aueta?
Tänään selvis senverran takaluukun ongelmasta, että kun avaan klukon normisti eli aukee ovet, niin takaluukun kahvasta ei edelleenkään tapahdu mitään, mutta kun lyön nyrkillä kerran takaluukun VW logoon ni jopas toimiikin tuo kahva =) Oisko vaan paskaa tai jotain tahmaamassa tuota toimintaa...? nyrkin iskun jälkeen toimii hyvin kunnes laitan ovet lukkoon, ja taas avaan, niin tuo isku on jälleen tarpeellinen...
Ja toinen uusi vika... Kauko-ohjain toimii vaan noin metrin päässä autosta, ei kauempaa, vaihdoin patterin muttei auttanut... toinen ohjain toimii kauempaakin...
Pitääpä tutkia nuo johdot takaoven osalta, joskos rispaantuneet..?
Ja toinen uusi vika... Kauko-ohjain toimii vaan noin metrin päässä autosta, ei kauempaa, vaihdoin patterin muttei auttanut... toinen ohjain toimii kauempaakin...
Pitääpä tutkia nuo johdot takaoven osalta, joskos rispaantuneet..?
3BG V6 4Motion
S40 2,0
Hobby Excelsior 610 -06
S40 2,0
Hobby Excelsior 610 -06
3BG variant kyseessä, etupäästä kuuluu ajoittain "muovisen oloista" klonksahdusta. Ihan kuin esim. pohjapanssari tai iskarin varren pölysuojamuovit kolahtelisivat? (molemmat on kyllä katsottu ettei ne ainakaan irti ole)
Tuo ääni kuuluu useimmiten kääntyessä esim. mutkassa hiljaisessa vauhdissa tai epätasaisella hiekka tiellä kun pyörät ovat kääntyneinä.
Vahvistettu tukivarsisarja koiranluineen + raidetangon ulommat päät sekä etuiskarit vaihdettu eilen, niiden ei ainakaan pitäisi enää äännellä.
Ohjauksessa ei tunnu väljyyttä eikä auto vetele muutenkaan ajattessa.
Mistäköhän sitä seuraavaksi lähtis vikaa etsimään? Voisko olla kallistuksenvakaajan puslat? Entä ylätukivarsien asento, voiko ne mennä asennettaessa väärään kulmaan joka voisi vaikuttaa niiden joustavuuteen ja aiheuttaisi ääntä?
Tuo ääni kuuluu useimmiten kääntyessä esim. mutkassa hiljaisessa vauhdissa tai epätasaisella hiekka tiellä kun pyörät ovat kääntyneinä.
Vahvistettu tukivarsisarja koiranluineen + raidetangon ulommat päät sekä etuiskarit vaihdettu eilen, niiden ei ainakaan pitäisi enää äännellä.
Ohjauksessa ei tunnu väljyyttä eikä auto vetele muutenkaan ajattessa.
Mistäköhän sitä seuraavaksi lähtis vikaa etsimään? Voisko olla kallistuksenvakaajan puslat? Entä ylätukivarsien asento, voiko ne mennä asennettaessa väärään kulmaan joka voisi vaikuttaa niiden joustavuuteen ja aiheuttaisi ääntä?
VW Passat 1.9 TDI -03
Sain vihdoin aikaa ja mielenkiintoa, paneutua tähän... takaoven liitin löysällä, joten oven sähköt ei toiminu-->nyt toimii.hbc_13 wrote:Passat 07/2001 V6 2,8 30V 4motion:
Kuskinpuolen takaoven valonmikrokytkin kai paskana, kun tietokone ei ilmoita oven avauksesta eikä valot syty? Ovet lukittaessa vilkut vilahtaa kyllä normisti..
Takaluukun "Softthoutch" kahva halvaantu täysin, kuskin ovesta luukku aukee "raolleen" ja avaimen keskinapista vilkut vilahtaa, mutta mitään ei ääntä kuulu. kuuluisko luukun lukko aueta kuskinovesta kokonaan auki(en tarkota pystyyn asti), vaiko vaan ns."tuulihakaan"raolleen, vaiko vaan lukon aueta?
Takakontin shofttouch kahva jumittui pohjaan kuivuuden ja hapettumisen johdosta---> hionta ja kunnon vaseliinit sisään, nyt toimii sekin!
3BG V6 4Motion
S40 2,0
Hobby Excelsior 610 -06
S40 2,0
Hobby Excelsior 610 -06
Kuukausi sitten jakopää+vesipumppuremontti tehty.
Nyt kuuluu ihmeellinen tsip tsip ääni moottorista.
Poijjaat meinas et laturin hihnassa on kivi tai muuta roskaa ku se ääni kuuluuis siitä kohtaa...noh, hihna vaihdettiin ja ääni jatkuu....mielenkiintoista...huoltomiehet raaputtaa päitään ja ihmettelevät mistä moinen ääni tulee.....
Olis kiva tietää mikä sellaisen äänen voi tehdä? huomenna auto menee uudestaan tutkittavaksi.....
Jos laturissa vika ni mistä saa edullisesti latureita??
Nyt kuuluu ihmeellinen tsip tsip ääni moottorista.
Poijjaat meinas et laturin hihnassa on kivi tai muuta roskaa ku se ääni kuuluuis siitä kohtaa...noh, hihna vaihdettiin ja ääni jatkuu....mielenkiintoista...huoltomiehet raaputtaa päitään ja ihmettelevät mistä moinen ääni tulee.....
Olis kiva tietää mikä sellaisen äänen voi tehdä? huomenna auto menee uudestaan tutkittavaksi.....
Jos laturissa vika ni mistä saa edullisesti latureita??
Nyt selvis mistä toi "plop plop" ääni tulee. Yllätys, yllätys kojelaudasta.Planet wrote:Kyllä, juuri sellaista "plop plop". Pahiten kuuluu kotiparkkiselle ajaessa, hiekkatie ja hyvin epätasaista ja kuoppia täynnä. Mulla taas kuskin puolelta kuuluu useammin.AjH wrote:Onko se ääni siis semmoista "plopotusta", hankala kuvailla.
Meiän Passatissa repsikan puoli pitää kyseistä ääntä, tosin lähinnä suoraan ajaessa esim hiekkatiellä jossa on pieniä kuoppia.
Samaa vikaa on että kaikki tuntuisi olevan kunnossa mutta ääni kuuluu silti, ja vain toiselta puolelta tuntuisi tulevan. Kuskin puolelta aina joskus sopivassa töyssyssä kuuluu vähän saman tyylinen ääni, mutta kuitenkin selkeästi erilainen, ja vain satunnaisesti edes kuuluu. Repsikan puolella aika lailla jatkuvasti pienissä töyssyissä kuuluu.
Nostin eilen etupään pukeille ja kääntelin rattia edes takas. Väljyyttä ei tuntunut, nopeasti edes takas renkuttaessa kuului pieni klonksahdus, mutta ei kuitenkaan samanlaista ääntä kuin tuo "ploplotus". Renkaat ja raidetangonpäät liikkuivat kokoajan, ei siis vaikuttais olevan väljää.
Noita iskarin yläpään kumeja mietin, että pitäiskös ne vaihtaa. Etupään ollessa pukeilla, vasemman puolen jousen yläpää näytti siltä että se ei ois ollu ihan paikallaan ylätuennan "kolossaan". Josko ne kumit antaisivat periksi epätasaisella tiellä ajettaessa ja tuo "plop plop" ääni tulisi sieltä? Samalla vaihtais kyllä jousetkin uusiin, oispahan sitten nekin uutta osaa etupäässä.
Lopulta käytin autoa vv-autossa, kun oma into alkoi olla vähissä jatkuvan tutkimisen ja arvuuttelun jälkeen. Olivat purkaneet kojelautaa ratin ympäriltä ja laittaneet kumisen kiilan kojelaudan ja rungon väliin. Jotenkin en ite uskonut et vois tulla auton sisältä, sen takia en kojelautaan sen kummemmin puuttunutkaan.
Testilenkillä ei ollut enää kolissut, mutta kotiin ajaessa oikealta kuului taas hieman ääntä. Pitää vielä ite ropailla hanskalokeron nurkilta ja koittaa saadaa äänet häviämään.
Hieman kuitenkin ottaa päähän toi yhden kumi kiilan hinta vv-autossa (106e ja risat). Noh, saipahan ainakin mielenrauhan ja varmistuksen siitä ettei etupäässä ole mitään vialla.

VW Passat 1.9 TDI -03
no niin.. välillä oli jo passatin hälytkin kunnossa, eikä huutaneet omia aikojaan.. kunnes se taas alkoi.. tänään paikallisella vw-liikkeellä totesivat, että on muuten kuskinpuolen matto aivan jäässä ja kun olivat kurkanneet maton alle, oli mukavauuslaatikkokin ollut ihan umpijäässä johtoineen kaikkineen.. on vissiin pikkusen vuotanut vettä sisälle konehuoneesta, kun kävin viikkonloppuna pesemässä auton
-vw t1 1500 '70
-vw 32b sedan gl5 '85
-vw 53i g60 '89
-vw Caravelle CL Basic syncro '02
-vw 32b sedan gl5 '85
-vw 53i g60 '89
-vw Caravelle CL Basic syncro '02
Konepellin aukasuvaijeria pitkin ainaki tulee vettä tupaan, juurin autopesun aikana. Konehuoneen puolelta tukkii jollain tökötillä sen vaijerivaon. (Ihan tuulilasin kuskin puoleisessa alanurkassa pellin alla) Olipahan vaikeasti selitetty.HeikkiS wrote:no niin.. välillä oli jo passatin hälytkin kunnossa, eikä huutaneet omia aikojaan.. kunnes se taas alkoi.. tänään paikallisella vw-liikkeellä totesivat, että on muuten kuskinpuolen matto aivan jäässä ja kun olivat kurkanneet maton alle, oli mukavauuslaatikkokin ollut ihan umpijäässä johtoineen kaikkineen.. on vissiin pikkusen vuotanut vettä sisälle konehuoneesta, kun kävin viikkonloppuna pesemässä auton
Ja sitte se vanha vaiva, eli akun alla olevat vedenpoistoreiät tukossa. Akku huishelevettiin ja reiät puhtaaks. Auton kuivaus (tässä tapauksessa sulatus ja kuivaus) sisätilan lämppärillä ja mukavuusboksin kuivaus ja putsaus. Sen jälkeen pitäis toimia ihan normaalisti. Suorittelen piilottamaan sen mukavuusboksin polkimien yläpuolella olevan muovin taakse nippusiteillä. Ei muuten kastu enää.
Nim. Kokemusta on.
2004 Passat Variant AVF ja vilkun rele murheita. Vaihdoin osan jo uuteen, mutta ongelma ei muuksi muuttunut. Naksuttelee kuin vilkku olisi päällä, vaikka ei ole, ihan omaan tahtiin ilman selkeää yhteyttä mihinkään. Seuraava osa hankinnassa lienee uusi vilkun viiksi. Useimmilla näköjään korjaantunut uudella releellä. Takavalojen piuhat näyttivät olevan ok. Vikakoodeja ei ole.
Radiokin valittaa incorrect coding, vaikka ihan oikealla koodilla se akun kengän irrotuksen jälkeen käynnistettiin.
Radiokin valittaa incorrect coding, vaikka ihan oikealla koodilla se akun kengän irrotuksen jälkeen käynnistettiin.
Valaiskaa tietämätöntä. Pari kertaa viimeisen viikon aikana kylmänä käynnistäessä Passatin mittaristoon on jäänyt palamaan kaksi merkkivaloa. Luistonesto ja ABS. Valot kuittautuu pois, kun auton sammuttaa ja käynnistää uudelleen. Tämä on tapahtunut tähän mennessä vain kahdesti.
Mistä moinen voisi johtua?
Harri
Mistä moinen voisi johtua?
Harri
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
1.8T kerää ahtoputkistoon vettä ja huohotusöljyä. Erityisesti kovilla pakkasilla kerää putken tukkoon tai sitten alkaa imeä vettä imusarjaan asti jolloin seurauksena vetistä palamista ja huonoa käyntiä.
Tää talvi on ollu kylmempi kun aiemmat kaksi joiden ajan tällä autolla ajanut; saldona tähän asti 7-8dl vettä ja öljymönjää poistettuna välijäähyn alareunasta kahdella tyhjennys kerralla.
Viime talvena tyhjennettiin kerran ja sillonkin tavaraa tuli se 4dl pihalle.
Ohjeen mukaan porasin porakärkisellä ruuvilla reiän välijäähyn alimpaan kohtaa jotta se liemi pääsee edes vähän valumaan ulos. Kesäksi reikä sitten tukkoon sillä ruuvilla.
Tää talvi on ollu kylmempi kun aiemmat kaksi joiden ajan tällä autolla ajanut; saldona tähän asti 7-8dl vettä ja öljymönjää poistettuna välijäähyn alareunasta kahdella tyhjennys kerralla.
Viime talvena tyhjennettiin kerran ja sillonkin tavaraa tuli se 4dl pihalle.
Ohjeen mukaan porasin porakärkisellä ruuvilla reiän välijäähyn alimpaan kohtaa jotta se liemi pääsee edes vähän valumaan ulos. Kesäksi reikä sitten tukkoon sillä ruuvilla.
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
127 000km:Leroy wrote:Päivitellään tätä...Leroy wrote:Nyt Passatti ollut talossa 1v ja 4kk ja itse ajanut autolla vähän reilut 20tkm (yht. ajettu 113 000km). Yllämainittujen lisäksi vaihtoon on mennyt vain jäähdytysnesteen lämpötila-anturi (n. 40€). Kerran tuo varashälyytin on sekoillut, mutta nuo sekoilut korjaantuivat itsestään (tai on kai se vika vielä olemassa, ei vain oireileLeroy wrote:Pikkasen auki 100tkm ajettu 2,0 (85kW) sämpyläkeula. Ollut mulla pian 8kk ja 9tkm. Viat tähän mennessä:
-jarruletkut uusittu eteen
-vetarin suojakumit (kummatkin puolet) (vol.1)
-takaoven kahva jumi (myyjäliikkeen piikkiin korjattu...)
Kaiken kaikkiaan ollut huoletonta menoa, vaikka aika vähän vielä raidetta nähnyt mun käytössä.). Öljyähän tuo motti kuluttaa aika tavalla mutta ei aiheuta hilsettä mulle, vielä tuota tikkua on jaksanut silloin tällöin nostella ja öljyä lisätä. Vähällä olen tainut tämän auton kanssa päästä toistaiseksi (kopeti-kop-kop), kun noita joitain kokemuksia lukenut...
-jarrupalat eteen (siis ei mikään vika)
-vetarin suojakumit (vol.2)
-takaluukku ei avaudu kun pakkasta on -15 tai enemmän (eikä muutenkaan oikeen houkuttele avaamaan talvisaikaan puskurin päälle kertyneen jään vuoksi)
-kehno käynnistyminen kun on ollut lämmityksessä 0,5-2h. Kylmänä ja +2h lämmityksen jälkeen käynnistyy moitteetta
-perinteinen VW "ominaisuus", sisätilan puhaltimen todelliset käyttövaihtoehdot ovat joko "sukat liekeissä ja pää jäässä" tai "nuppi hiestä märkänä ja jalat amputaatiopisteeseen kylmettyneet". Tasainen lämpimän ilman jakautuminen kabiiniin ei ole vaihtoehto

-apukuskin oven mikrokytkin vainaa...Lukko menee vaihtoon
Last edited by Leroy on 30.1.2010 10:14, edited 1 time in total.
Subaru Legacy STW 2.5CVT
3C Passat Variant 1.9tdi Comfortline(ex)
Golf Plus 1.6FSI Sportline(ex)
3BG Passat Variant 2.0 85kW(ex)
3C Passat Variant 1.9tdi Comfortline(ex)
Golf Plus 1.6FSI Sportline(ex)
3BG Passat Variant 2.0 85kW(ex)
Noniin, uusi omituisuus tänäaamuna.. Oli nelisen tuntia ollut roikan päässä, niin menin käynnistämään, herkästi käynnistyi, mutta sammui saman tien, toisen kerran heti perään sama, kolmannella kerralla kaasua painaen käynnistin niin hieman vaivalloisesti pyörien lähti käyntiin, muuten toimi hyvin, sitten pidettiin kahvitauko n.3h ajon jälkeen, kahvilta kun lähdettiin niin tuntui kuin olisi taas hieman vaivalloisesti pyörinyt käynnistyksen jälkeen.. Sen jälkeen toiminut ihan hyvin.. Mikä nyt menossa? Lämpöanturi tms? Tuntuu että vähän väliä tulee uusia omituisuuksia lisää näin kovien pakkasten aikaan 
Niin ja nyt riittää lämpöä sisällä, mut takaovien lasit ja takimmaiset sivulasit silti jäätyy ajossa, eivätkä paljoa n. 300km ajon aikana jaksaneet sulaa, onko normaalia, vai mitä pitäisi tehdä? Raitisilmasuodattimen uusin syksyllä, normaali paperisuodattimen laitoin tosin vaan

Niin ja nyt riittää lämpöä sisällä, mut takaovien lasit ja takimmaiset sivulasit silti jäätyy ajossa, eivätkä paljoa n. 300km ajon aikana jaksaneet sulaa, onko normaalia, vai mitä pitäisi tehdä? Raitisilmasuodattimen uusin syksyllä, normaali paperisuodattimen laitoin tosin vaan

Ford '05
Kupla '72
Kupla '72
Sivulasit jäätyy joo, ollut samaa vikaa oikeastaan kaikissa Passateissa 3B/G mitä oon liikenteessä nähnyt. Vähän saa sulamaan kun pistää puhalluksen niistä kojelaudan päiden suuttimista ja suuntaa loivasti etuovea myöten sivulaseille. Huonoa on se että tuulilasin puhallus jää pois ja alkaa huurtua, samoin etusivulasien ne kohdat joihin ei puhallusta tule niistä päätyjen isoista suuttimista.
Meillä on asetus klo 11 kohdilla, eli tuulilasille suurin osa ja jaloille pikkuisen, sen verran ettei ihan hikoa vielä mutta tulee kuitenkin vähän lämpöä jaloillekkin.
Jos jotain muuttaisin niin tuulilasille saisi ilmaa saman aikaan kun olisi käytössä se jalka+yläkropan puhallus. Silloin olisi jollain tapaa puhallusta joka suuntaan, säätö voisi olla tuulilasi vs noi muut. Ei oo kyllä testauksessa ja suunnittelussa hissi ihan ylimpään kerrokseen tossa kohtaa noussut.
Meillä on asetus klo 11 kohdilla, eli tuulilasille suurin osa ja jaloille pikkuisen, sen verran ettei ihan hikoa vielä mutta tulee kuitenkin vähän lämpöä jaloillekkin.
Jos jotain muuttaisin niin tuulilasille saisi ilmaa saman aikaan kun olisi käytössä se jalka+yläkropan puhallus. Silloin olisi jollain tapaa puhallusta joka suuntaan, säätö voisi olla tuulilasi vs noi muut. Ei oo kyllä testauksessa ja suunnittelussa hissi ihan ylimpään kerrokseen tossa kohtaa noussut.
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
Huoh, taas täällä topicissa kirjoittamas...
Oli auto seisonut eilisestä päivästä lähtien kotipaikan pihassa, kun olin itse toisella autolla liikenteessä.. tänään menin sit takas kotipihaan ja pistin ilman lämmitystä käyntiin(~ -15ast. pakkasta), no ei siinä mitään, siirsin vaan että voi aurata parkkipaikan.. no sitten tuossa illansuussa lähdettiin ajelemaan tänne joensuuhun takaisin (outokummusta) niin lähdön jälkeen, vajaan puolen kilsan jälkeen rupesi öljynpainevalo vilkkumaan, ja ajotietokoneeseen syttyi STOP valo.. rullasin levikkeelle tien laitaan ja sammutin auton, katoin tietty, ettei heittäny öljyjään pihalle, no ei ollut öljyvanaa maassa, no pistin käyntiin takasin, ihan normaalisti kävi, nostin öljytikkua käynnissä ollessa niin kyllä siellä öljyä näytti olevan, lähdettiin sit jatkamaan, kun kuulosti ihan normaalilta ja oli pimeä tienpätkä. Loppumatka meni ilman ongelmia.
Mitäs nyt, onko sähkövika, vai onko jonkin pahan edellä? näkeekö missään huoltopaikassa mitään, tuskin on vikakoodeja jättänyt ?
Edit: niin ja juuri eilen laitoin puolisen litraa lisää öljyä koneeseen kun oli melkeen alamerkissä, saattoi mennä hieman yli ylämerkinkin, että kyllä siellä öljyä pitäisi olla
Oli auto seisonut eilisestä päivästä lähtien kotipaikan pihassa, kun olin itse toisella autolla liikenteessä.. tänään menin sit takas kotipihaan ja pistin ilman lämmitystä käyntiin(~ -15ast. pakkasta), no ei siinä mitään, siirsin vaan että voi aurata parkkipaikan.. no sitten tuossa illansuussa lähdettiin ajelemaan tänne joensuuhun takaisin (outokummusta) niin lähdön jälkeen, vajaan puolen kilsan jälkeen rupesi öljynpainevalo vilkkumaan, ja ajotietokoneeseen syttyi STOP valo.. rullasin levikkeelle tien laitaan ja sammutin auton, katoin tietty, ettei heittäny öljyjään pihalle, no ei ollut öljyvanaa maassa, no pistin käyntiin takasin, ihan normaalisti kävi, nostin öljytikkua käynnissä ollessa niin kyllä siellä öljyä näytti olevan, lähdettiin sit jatkamaan, kun kuulosti ihan normaalilta ja oli pimeä tienpätkä. Loppumatka meni ilman ongelmia.
Mitäs nyt, onko sähkövika, vai onko jonkin pahan edellä? näkeekö missään huoltopaikassa mitään, tuskin on vikakoodeja jättänyt ?
Edit: niin ja juuri eilen laitoin puolisen litraa lisää öljyä koneeseen kun oli melkeen alamerkissä, saattoi mennä hieman yli ylämerkinkin, että kyllä siellä öljyä pitäisi olla
Ford '05
Kupla '72
Kupla '72
lumisateen tukkimat passat/a4/a6/superb autot:
-Tarkistakaa ilmanputsari, ettei se ole luminen ja täysin tukossa. Jäätyy helposti ja voi aiheuttaa hyytymisen nopeastikin.
- ilmanputsarikotelolle tuleva imukanava kannattaa irrottaa niin että viimeinen mutka osa jää paikoilleen ja imuilman tulee siten konehuoneesta eikä maskintakaa. Oma kikotin jäätyi kahdesti tiistaina matkalla helsinki - kuopio.
- Riskinä mm. alipaine, joka ilmaisee koneesta öljyä tai ahtimen kompuran takaa. Öljynpintaa kannattaa seurailla.
-Tarkistakaa ilmanputsari, ettei se ole luminen ja täysin tukossa. Jäätyy helposti ja voi aiheuttaa hyytymisen nopeastikin.
- ilmanputsarikotelolle tuleva imukanava kannattaa irrottaa niin että viimeinen mutka osa jää paikoilleen ja imuilman tulee siten konehuoneesta eikä maskintakaa. Oma kikotin jäätyi kahdesti tiistaina matkalla helsinki - kuopio.
- Riskinä mm. alipaine, joka ilmaisee koneesta öljyä tai ahtimen kompuran takaa. Öljynpintaa kannattaa seurailla.
Apukuskin puoleisen peilin liimaus nöyrtyi perjantaina. Oireena vapinaa peilissä.
Lähti irti ihan nyppäsemällä, korjaukseksi tuuppasin Plastic Paddingin Repair Extremeä peilin ja taustalevyn väliin + roudarilla ja pahvinpaloilla puristukseen neljän päivän ajaksi kun ei autoa saanut lämpöseen.
Tuntus pysyvän kiinni ja lämpiävänkin vielä..
Lähti irti ihan nyppäsemällä, korjaukseksi tuuppasin Plastic Paddingin Repair Extremeä peilin ja taustalevyn väliin + roudarilla ja pahvinpaloilla puristukseen neljän päivän ajaksi kun ei autoa saanut lämpöseen.
Tuntus pysyvän kiinni ja lämpiävänkin vielä..
Passat 3BG variant TDI(1.9 AVF) Highline -04 "Pappatuning"
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
Öljynpainevikoja noissa 1.8T koneissa kyllä on ollut. Kannattaa melko nopeesti tehdä asian hyväks jotain. Öljypohjasta löytyy se sihti mitä kautta öljypumppu imee öljyä öljypohjasta niin se sihti karstottuu ja öljynpaineet häviää koska tavara ei kulje.1st wrote:Mitäs nyt, onko sähkövika, vai onko jonkin pahan edellä? näkeekö missään huoltopaikassa mitään, tuskin on vikakoodeja jättänyt ?
Yleinen vika...
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
VW Touran 2.0TDI 2007
olen Volkswagen Passat 1.9 TDI PwD Highline Variant 96kw -02:n onnellinen omistaja 6kk ajan, olen ajanut 17tkm ja mittarissa nyt 157tkm. Passatti on toiminut muuten kun ajatus mutta moottorin lämpömittari "kuolee" välillä. Hehkutulpat on vaihdettu talven aikana ja tänään jouduin lisäämään 1l öljyä, tosin öljyt olis pitänyt jo vaihtaa 2tkm sitten. Toistaiseksi olen sitä mieltä että on kyllä ylivoimaisesti paras AUTO jonka olen omistanut!!
Jonkin aikaa sivusta seuranneena kirjauduin viimein tällekin foorumille. Meidän perhevankkuri (Passat 1.8T -98) tuntuu välillä jotenkin tukkoiselta. Toisinaan kun lähtee kiihyttämään, tuntuu vetävän tasaisen laiskasti ja toisinaan taas jossain 2500 kohilla "repäisee" reilummin ja vetää sitten rivakammin. Laiskasti kiihtyessä tuntuu pientä nykimistä kokoajan. Samoin tasasta nopeutta ajaessa tuntuu välillä kulkevan kevyemmin ja välillä nuhaisesti. Mistähän tuota "vikaa" osais etsiä?
Vikalistaan vielä kuskinpuolen vetarin suojakumi ja etummaisessa ylätukivarressa tuntus olevan väljää.
Vikalistaan vielä kuskinpuolen vetarin suojakumi ja etummaisessa ylätukivarressa tuntus olevan väljää.
Taas huuteli hälytin yöllä, kolmannen kerran herätti jo prkl, nyt se tosin kerkesi jo itse lopettaa sen. Ei se tuntitolkulla taida huutaa putkeen 
Mitä tuolle pitäis tehä ? naapuritkaan ei varmaan tykkää oikeen, ku kolmen aikaan yöllä rupeaa huutamaan
Niin ja onko muut joutunu etupyörän laakereita vaihtelemaan? tuossa huutaa jompikumpi puoli oikeelle kaartaessa, nyt se ääni on jo niin voimakas että emäntäkin tuumi siinä jotain vikaa olevan
laakerista se kuulunee, kun se ääni ei muutu jos vedättää tai rullaa vapaalla
...Niin ja kilsoja on ~218tkm ja ääni kuului myös talvirenkaillakin

Mitä tuolle pitäis tehä ? naapuritkaan ei varmaan tykkää oikeen, ku kolmen aikaan yöllä rupeaa huutamaan

Niin ja onko muut joutunu etupyörän laakereita vaihtelemaan? tuossa huutaa jompikumpi puoli oikeelle kaartaessa, nyt se ääni on jo niin voimakas että emäntäkin tuumi siinä jotain vikaa olevan


Ford '05
Kupla '72
Kupla '72
1st wrote: Niin ja onko muut joutunu etupyörän laakereita vaihtelemaan? tuossa huutaa jompikumpi puoli oikeelle kaartaessa, nyt se ääni on jo niin voimakas että emäntäkin tuumi siinä jotain vikaa olevanlaakerista se kuulunee, kun se ääni ei muutu jos vedättää tai rullaa vapaalla
...Niin ja kilsoja on ~218tkm ja ääni kuului myös talvirenkaillakin
Itseäni lainaten, nyt on molemmat etupyörien laakerit vaihettu, ja kylläpä tuli hiljainen auto

Ford '05
Kupla '72
Kupla '72
Njaha, tänään sitten tuossa illasta huomasin että ei mene vasen takaovi lukkoon kun muut menee, no hetken tutkittuani on sieltä oven ja korin välistä, haitarikumin sisältä yksi ruskea paksuhko piuha poikki, liekö maajohto? selvä vika on joo.. Voisko olla siitä johtunu sekin hälyttimen huutelu??
Piuhaa on n. sentti korin puolen liittimestä, koitan sen liittää, mutta kysyn jo valmiiksi että oisko se johtosarjan pätkä kovin kallis jos uutta kyselisi
ei tulisi kovin hirveesti puuhapiuhaa tuohon ajokkiin
Niin ja sitten toisena, eihän noista varmaan apparin airbagia saa pois kytkettyy ? mitään kytkintä en oo löytäny mistään kyllä. Emäntä ajelee nyt kun oon taas töissä, niin enempi yksin tolla, niin olis kätevämpi jos turvaistuimen sais etupenkille laitettuu..

Piuhaa on n. sentti korin puolen liittimestä, koitan sen liittää, mutta kysyn jo valmiiksi että oisko se johtosarjan pätkä kovin kallis jos uutta kyselisi


Niin ja sitten toisena, eihän noista varmaan apparin airbagia saa pois kytkettyy ? mitään kytkintä en oo löytäny mistään kyllä. Emäntä ajelee nyt kun oon taas töissä, niin enempi yksin tolla, niin olis kätevämpi jos turvaistuimen sais etupenkille laitettuu..
Ford '05
Kupla '72
Kupla '72
Ei mene 2000 3B:ssä paksi lukkoon k-lukolla eikä ilman. Ja avain ei edes mene lukkoon kuin sentin, lienee ruosteessa tai tosilikainen koska liuottelu ei auttanut. Purkasin sisäpuolen verhoilun pois ja virta tulee siihen "valkoisen mötikän" liittimeen mutta mitään ei tapahdu. Olisko tämä jumissa/sökö ja sen vaihtamalla paranisi vai pitääkö koko lukko vaihtaa?
Mitähän nuo maksais uudet...? Avaimen ei edelleenkään tarvitse sopia lukkoon eli ei sarjoittelua tms. vaan pelkät osat.
Mitähän nuo maksais uudet...? Avaimen ei edelleenkään tarvitse sopia lukkoon eli ei sarjoittelua tms. vaan pelkät osat.
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
Taitaa tuo meikäläisen 6-vaihteinen laatikko hajota...
Vaihteensiirrossa ei minkäännäkösiä ongelmia, mutta mitä kovempaa ajaa niin sitä suurempi surraus/vinkuna kuuluu laatikosta. Eikä oo merkitystä millä vaihteella ajaa. Olisko tuolla joku kytkinakselin laakeri paskana tms.. Ilmeisesti ens viikolla saan "uuden" laatikon jos vaihtelis sen ensin ja sen jälkeen alkaa tutkimaan tota vanhaa laatikkoa että mitä se on syönyt.. Jos siitä sais vielä toimivan.
Nyt kun olis sitä kuuluisaa kahisevaa, niin siinähän menis samalla kytkin vaihtoon yms. Mutta pelkästään laatikkokin maksaa jo niin paljon, ettei viitsi isompaa konkurssia enää itelleen järjestää.

Nyt kun olis sitä kuuluisaa kahisevaa, niin siinähän menis samalla kytkin vaihtoon yms. Mutta pelkästään laatikkokin maksaa jo niin paljon, ettei viitsi isompaa konkurssia enää itelleen järjestää.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
VW Touran 2.0TDI 2007
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
Ainakin yks pikkuviallinen laakeri löytynyt tähän mennessä vaihteistosta. Heti siitä pienen vetopyörän jälkeen. Täytyy purkaa se koko akseli atomeiksi että sen saa vaihdettua. Siinä samalla näkee sit muidenkin laakereiden kunnon.
On vaan mm. tuo peruutusvaihdesysteemi sen näkönen että vaatii vähän pähkäilyä ja korjausohjeita että sen saa purettua.
On vaan mm. tuo peruutusvaihdesysteemi sen näkönen että vaatii vähän pähkäilyä ja korjausohjeita että sen saa purettua.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
VW Touran 2.0TDI 2007
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
266tkm oli mittarissa. Mitään muuta antautumisen merkkejä ei näkynyt, vaikka nilkkakin on kyllä välillä ojossa ollut.
Nyt sain purettua akselit kokonaan irti sieltä ja sain kaikki laakeripinnat näkyville. Oikeastaan ainut selvästi viallinen laakeri oli juuri tuo aikaisemmin mainitsemani laakeri. Paha vaan että merkkiliikkeen hinta sille kappaleelle oli yli 370€...
Saas nähdä saako sitä laakeria mistään muualta. Jos ei saa niin joku voi ostaa ton multa pois varaosiksi, ei kiinnosta maksaa liki 400€ yhdestä laakerista. Vaikka vaihteistolla itsellään onkin vielä arvoa jonkin verran.
Varaosahaku.fi kautta löytyi ainoastaan yksi samanlainen vaihteisto, 318tkm ajettuna ja hinta 1000€.
Tuon takia tää olis ihan hyvä pistää vielä kuntoon niin siitä vois vielä euroja saada.
Nyt sain purettua akselit kokonaan irti sieltä ja sain kaikki laakeripinnat näkyville. Oikeastaan ainut selvästi viallinen laakeri oli juuri tuo aikaisemmin mainitsemani laakeri. Paha vaan että merkkiliikkeen hinta sille kappaleelle oli yli 370€...

Varaosahaku.fi kautta löytyi ainoastaan yksi samanlainen vaihteisto, 318tkm ajettuna ja hinta 1000€.
Tuon takia tää olis ihan hyvä pistää vielä kuntoon niin siitä vois vielä euroja saada.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
VW Touran 2.0TDI 2007
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
Tavallinen kartiorullalaakeri, koko vaan on aika erikoinen -> 44,4x95x27.5
Toinen laakeri mikä ehkä kannattais samalla uusia maksoi 140€ ja koko oli 31,7x79,2x29,4
Velipoika koittaa metsästää tota laakeria jostain laakerikaupoista, jos ei mistään löydy niin sit vois kysellä slamitilta.
Onhan siinä sit vielä sekin paska juttu jos sen myyt jollekkin, että mitäs sitten jos tulee puhelinsoitto, että tää ääntää vieläkin. Todellakaan en sitä ala paikoilleen asentamaan kokeilumielessä. Mut tietty jos mainitsee, että ei minkäänlaista takuuta.. Mutta kyllä sen nyt luulis hiljenevän sillä laakerilla, mitään muuta silmämäärästä vikaa en löytänyt.
Voisin ottaa siitä kuvan huomenna ja pistää tänne.
Toinen laakeri mikä ehkä kannattais samalla uusia maksoi 140€ ja koko oli 31,7x79,2x29,4
Velipoika koittaa metsästää tota laakeria jostain laakerikaupoista, jos ei mistään löydy niin sit vois kysellä slamitilta.
Onhan siinä sit vielä sekin paska juttu jos sen myyt jollekkin, että mitäs sitten jos tulee puhelinsoitto, että tää ääntää vieläkin. Todellakaan en sitä ala paikoilleen asentamaan kokeilumielessä. Mut tietty jos mainitsee, että ei minkäänlaista takuuta.. Mutta kyllä sen nyt luulis hiljenevän sillä laakerilla, mitään muuta silmämäärästä vikaa en löytänyt.
Voisin ottaa siitä kuvan huomenna ja pistää tänne.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
VW Touran 2.0TDI 2007
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
Tässä olis pari kuvaa, toinen siitä rikkinäisestä laakerista ja toinen on tommonen yleiskuva.
Viallinen laakeri on siis yleiskuvassa oikealla alhaalla tuon pienen vetopyörän jälkeen.
Tuo on ainoa tommonen iso monttu mikä noista rullista löytyi. Toinen pieni alku yhestä rullasta löytyi myös.
Laakerikauppias lupas soitella jos tommonen laakeri löytyy. Jos ei löydy niin löysin ton saman laakerin jostain nettikaupasta, Ukrainasta. 160€ oli siellä sen hinta + toimituskulut tietty.
Ps. Tiesittekö että tota vaihteistoa on käytetty muunmuassa Porschessa, jossain vanhassa 944
On tullut tommonenkin seikka tässä vastaan, kun on tota laakerihommaa selvitellyt.


Viallinen laakeri on siis yleiskuvassa oikealla alhaalla tuon pienen vetopyörän jälkeen.
Tuo on ainoa tommonen iso monttu mikä noista rullista löytyi. Toinen pieni alku yhestä rullasta löytyi myös.
Laakerikauppias lupas soitella jos tommonen laakeri löytyy. Jos ei löydy niin löysin ton saman laakerin jostain nettikaupasta, Ukrainasta. 160€ oli siellä sen hinta + toimituskulut tietty.
Ps. Tiesittekö että tota vaihteistoa on käytetty muunmuassa Porschessa, jossain vanhassa 944



Last edited by Pasi Häkli on 25.8.2010 20:28, edited 1 time in total.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
VW Touran 2.0TDI 2007
vikakoodi !! auttakee !
olisko jollain asiantuntijalla kokemusta vikakoodista "19561.p3105 imusarjan läpän siirtymisventtiili:avoin piiri tai oikosulku maahan"
itse googlettelin ja jostain poikki menevästä johdosta tai alipaineletkusta puhuttiin ??
onko "siirtymisventtiili " egr ? vai joku muu ?
omasta mielestä auto on ruvennut kuluttaan 0.5l enempi kuin ennen ja jotenkin mutu että ei oikein täyspuhti olis
ja auto on 74kw tdi 03 passat ajettu 210tkm
itse googlettelin ja jostain poikki menevästä johdosta tai alipaineletkusta puhuttiin ??
onko "siirtymisventtiili " egr ? vai joku muu ?
omasta mielestä auto on ruvennut kuluttaan 0.5l enempi kuin ennen ja jotenkin mutu että ei oikein täyspuhti olis
ja auto on 74kw tdi 03 passat ajettu 210tkm
Tuli ostettua 300 tkm ajettu -02 passatti. Hyvässä kunnossa ja hyvin huollettu mutta pari pikkuvikaa löyty ostohetkellä:
Takaluukku aukee mikrokytkimestä mutta ei sano mitään kun painaa avaimesta nappia tai kuskin ovesta nappia. Mikä rikki ja miten vaihdetaan?
Sitten tuo hanskalokeron lukko on rikki. Saako muualta uutta lukkoa kuin marmorilta kun tarvii kuitenkin avaimelle sarjoittaa se lukko.
Miten vaihdekepin pussi vaihdetaan? Lähteekö nuppi ihan pyörittämällä ja pussi nostamalla?
Pirun mukavalta autolta on tähän mennessä tuntunu.
Takaluukku aukee mikrokytkimestä mutta ei sano mitään kun painaa avaimesta nappia tai kuskin ovesta nappia. Mikä rikki ja miten vaihdetaan?
Sitten tuo hanskalokeron lukko on rikki. Saako muualta uutta lukkoa kuin marmorilta kun tarvii kuitenkin avaimelle sarjoittaa se lukko.
Miten vaihdekepin pussi vaihdetaan? Lähteekö nuppi ihan pyörittämällä ja pussi nostamalla?
Pirun mukavalta autolta on tähän mennessä tuntunu.
Nyt soi: Passat variant 1.9tdi (74kw) -02.
Exät: Passat 1.8T -98, Passat variant 1.9tdi -02, Golf variant 1.8 -98
Exät: Passat 1.8T -98, Passat variant 1.9tdi -02, Golf variant 1.8 -98
Passat -99 1.8
Ostin tossa viikko takaperin -99 passatin ajettu 250tkm ja muutamia vikoja löytyy joten jos joku viisaampi tietäisiä mikä vaivaa; Ikkunat ei toimi(painikkeissa palaa valot mutta mikään niistä ei toimi), peilit ei toimi(sama ku ikkunoissa) ja sisävalot ei toimi. Sulakkeisiin tulee virta ja kaikki sulakkeet ovat ehjiä ja sit polttimot on ehjät.. Onkohan jollai jotain kokemuksia vastaavista vioista...??
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
Äsken tuossa pihassa autoon pamahti hälyt päälle ihan itsekseen. Olin käynyt autolla kaupassa noin 30 min sitten. Onko mullakin mukavuusboksi ensimmäisenä syynissä? Tämä on nyt toinen kerta parin viikon sisällä kun alkanut huutamaan. Ovien lukoista ei varmaan ole kyse kun näin paljon myöhemmin alkaa hälyttämään viime ovien käytöstä? Vai?
Nyt soi: Passat variant 1.9tdi (74kw) -02.
Exät: Passat 1.8T -98, Passat variant 1.9tdi -02, Golf variant 1.8 -98
Exät: Passat 1.8T -98, Passat variant 1.9tdi -02, Golf variant 1.8 -98
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
ok. no en ees päässy sinne maton alle, oli aika jämäkästi kiinni ja ei viittiny ulkona palella
mut siin vasemmalla ratin alla ku on se moottoriluukun kahva niin otin sen "takaa" muoviosan pois ni sielt paljastu miljoona johtoo/liitintä yms. ettei se olis se?? Ja joo liikkeestä ostin Espoosta, no täytyypi alkaa pommittamaan siihen suuntaan.. onko niillä ihan laillinen velvoite auttaa rahallisesti, kun niiltä sen ostin niin eihän ne toiminu, tietää vaan että alkaa oikeeta puuta haukkumaan.

Golf 1.6TDI -10
Exät;
BMW 320d xDrive e91 -10, BMW 525d e61 -08, BMW 320d e90 -08, Passat 2.0 FSI -06, Golf 1.6 16V BCB -04, Passat 1.8 20V -99
Exät;
BMW 320d xDrive e91 -10, BMW 525d e61 -08, BMW 320d e90 -08, Passat 2.0 FSI -06, Golf 1.6 16V BCB -04, Passat 1.8 20V -99
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
Ilmeisesti löysit tämän paikan: 
Se ei oo se boksi minkä löysit, kuvaa mulla ei just tähän hätään ole näyttää, mutta se on siinä kuskin jalkojen alla, penkin etupuolella. Lattiamatto on jäykähkö ja paksu, mutta kyllä se sieltä sen verran nousee kun kynnysmuovin purkaa pois että sen boksin saa pois sieltä.
Se on "suojattu" mustalla isolla muovikotelolla muistaakseni.

Se ei oo se boksi minkä löysit, kuvaa mulla ei just tähän hätään ole näyttää, mutta se on siinä kuskin jalkojen alla, penkin etupuolella. Lattiamatto on jäykähkö ja paksu, mutta kyllä se sieltä sen verran nousee kun kynnysmuovin purkaa pois että sen boksin saa pois sieltä.
Se on "suojattu" mustalla isolla muovikotelolla muistaakseni.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
VW Touran 2.0TDI 2007
Nyt kun alkoivat kosteat kelit niin alkaa ikkunat lyömään huuruun. Vettä vuosi sisälle kuskin puolelta edestä konepellinavaus vaijerin läpivientikumista. Vesi ei päässyt kulkemaan boksin kotelon alta mutta hieman paineilmalla puhalsin puhtaaksi ja vettä perään niin sitten vesi poistui niin kuin pitääkin.
Joku viikonloppu täytyy kuitenkin ottaa akkukin irti ja putsata sekä sitten poistaa ne kumitöttöröt ettei mene sitten seuvaaksi sieltä tukkeeseen. Samalla täytyy raottaa lattiamattoa ja katsoa mistä kaikkialta se on märkä sekä sitten kuivattaa.
Joku viikonloppu täytyy kuitenkin ottaa akkukin irti ja putsata sekä sitten poistaa ne kumitöttöröt ettei mene sitten seuvaaksi sieltä tukkeeseen. Samalla täytyy raottaa lattiamattoa ja katsoa mistä kaikkialta se on märkä sekä sitten kuivattaa.
^ Joo tuttu juttu tuo ikkunoiden huurtuminen, nyt sentään lämpee auto, mutta huuruun tahtoo vetää, varsinkin takasivulasit.
Tänään pamahti pitkästäaikaa ongelmia, päivällä emäntä ajoi, sanoi yhtäkkiä ettei ota kaasua. No loppumatka meni hyvin, sit takaisin tullessa kyläreissulta ajoin itse, loppumatkasta teki samaa useamman kerran, varmaan tuo sähkönen kaasupoljin oireilee, onko muilla ollu vastaavia ongelmia ?
Siis käy ihan nätisti, eikä syty mitään ylimääräisiä "jouluvaloja" mittaristoon, mutta ei vaan ota kaasua vastaan, vaikka kuin polkee, sit kun vähän pumppaa eestaas, niin alkaa toimia
Tänään pamahti pitkästäaikaa ongelmia, päivällä emäntä ajoi, sanoi yhtäkkiä ettei ota kaasua. No loppumatka meni hyvin, sit takaisin tullessa kyläreissulta ajoin itse, loppumatkasta teki samaa useamman kerran, varmaan tuo sähkönen kaasupoljin oireilee, onko muilla ollu vastaavia ongelmia ?

Siis käy ihan nätisti, eikä syty mitään ylimääräisiä "jouluvaloja" mittaristoon, mutta ei vaan ota kaasua vastaan, vaikka kuin polkee, sit kun vähän pumppaa eestaas, niin alkaa toimia
Ford '05
Kupla '72
Kupla '72