Passat 3C ilmastoinnin kennon vaihto / puskurin irroitus

Kaikki tekniikkaan liittyvä
Post Reply
User avatar
Wili
Posts: 115
Joined: 2.2.2010 20:07
Location: Siilinjärvi

Passat 3C ilmastoinnin kennon vaihto / puskurin irroitus

Post by Wili »

Aiemmassa topicissa oli jo syykin eli rusakko maskiin ja ilmastoinnin lauhduttimen kenno otti myös osumaa. Laakkosen arvio korjauksesta oli noin 1100€ joten otin kertakorvauksen. Tarvikekenno 185€ mutta onko tuo kuinka veemäinen vaihtaa jo valmiiksi itse paikoilleen eli saako alakautta vaihdettua kun pohjamuovin otta auki vai pitääkö purkaa puskuri pois?

Jos jollain kokemusta em. operaatiosta niin vinkkejä kiitos!
Last edited by Wili on 11.8.2010 21:32, edited 1 time in total.
Passat -08 1,9PD variant
Petri M
Posts: 159
Joined: 9.3.2008 9:21
Location: Vantaa

Post by Petri M »

3BG.ssä ainakin kenno lähtee kun ottaa maskin irti.
Eipä ole tuota uudemmasta kokemusta...
MB E 350 CDI BE 7G AVANTGARDE 2010
MB Vito 116CDI automaatti 2015
VW Passat farmari 2010 1.6 TDI BlueMotion
User avatar
Wili
Posts: 115
Joined: 2.2.2010 20:07
Location: Siilinjärvi

Post by Wili »

Äsken tuota nosturilla katselin ja yläkautta taitaa lähteä. Muovit ja maski pois niin sieltähän sen pitäisi sujahtaa. Jos uusi kenno tulee sovitusti huomenna niin illalla ollaan viisaampia... :D
Passat -08 1,9PD variant
User avatar
Wili
Posts: 115
Joined: 2.2.2010 20:07
Location: Siilinjärvi

Post by Wili »

Wili wrote:Äsken tuota nosturilla katselin ja yläkautta taitaa lähteä. Muovit ja maski pois niin sieltähän sen pitäisi sujahtaa. Jos uusi kenno tulee sovitusti huomenna niin illalla ollaan viisaampia... :D
No ei taaskaan käynyt kuin Strömsössä... :( Ei toi kennoa ympäröivä kehikko lähde ennenkuin puskuri on irti. Ei päässyt tänään nosturille kun siihen oli yksi Omega halvaantunut eli huomenna jatketaan. Ilmeisesti sisälokarien takana on ruuveja kun ei lähde tuo pintanahka muuten purkaantumaan pois? Jos kokemusta puskurin irroituksesta niin otetaan kiitollisuudella vastaan... :?:
Passat -08 1,9PD variant
User avatar
Pia
VCF Member
Posts: 2904
Joined: 2.8.2006 20:19
Location: Kauhava

Post by Pia »

Joo ne lokarien sisällä olevat ruuvit on tosi vittumaisessa paikassa. En muista ite enää tarkkaan niitä mut jahka tuo isäntä heräilee tuossa ysin aikaan ni jos se kirjottais ohjeet sulle.
Uncle Hank Fan Club

VinkuWaunu -06 1.9 TDI Trendline BKC Mikä viheltäen tulee, se vinkuen menee.
User avatar
Tero Paalanen
Team Leader
Posts: 2578
Joined: 18.1.2005 23:45
Location: Kauhava

Post by Tero Paalanen »

^^Siellä sisälokarien alla on muistaakseni kaks ruuvia per puoli.
Ovat suht vittumaases paikas. Niihin kyllä pääsee käsiksi ilman sisälokarin irrotusta kunhan vaan raottaa sisälokaria etureunasta riittävästi. Muutama sisälokarinkin ruuvi piti muistaakseni avata.
Uncle Hank Fan Club

G4 TDI
User avatar
Wili
Posts: 115
Joined: 2.2.2010 20:07
Location: Siilinjärvi

Post by Wili »

Tero Paalanen wrote:^^Siellä sisälokarien alla on muistaakseni kaks ruuvia per puoli.
Ovat suht vittumaases paikas. Niihin kyllä pääsee käsiksi ilman sisälokarin irrotusta kunhan vaan raottaa sisälokaria etureunasta riittävästi. Muutama sisälokarinkin ruuvi piti muistaakseni avata.
Kiitos ja homma hoidettu. Itse asiassa ei edes ollut paha rasti kun sai auton nosturille. Maski purettu jo aiemmin, eturenkaat pois ja sisälokareista etummaiset ruuvit pois niin nuo 2x puoli puskurinkiinnikkeet lähti jatkovartisella ruuvarilla & 10m hylsyllä irti ja olivat kyllä aika helposti näkyvilläkin. Puskurin muovissa muutama ruuvi alhaalla & ylhäällä, jotka kyllä näkee ja poimii pois. Moottorin alta suojamuovi kanssa pois ainakin itsellä kun säteilylämmittimen johto piti irroittaa öljypohjan kupeesta. Sitten puskurin tukirauta pois ja siihen kytketyt muovikehikon torxit, umpiot irti, muutama sähköliitos ja jäähdytinpaketti olisi valmis. Kun irroitti moottorin jäähdytinelementin muista (4 x TORX) ja välijäähdyttimen putket koko paketin sai irti. Moottorin jäähy lepäämään letkujen varaan ja kehikosta välijäähy & ilmastoinnin kenno irti ( 2 x TORX) sai heittää tuon osuman saaneen entisen kennon mäkeen. Kasaus päinvastoin... Usemman kymmenen ruuvia tuossa kyllä sai irroittaa & palauttaa takaisin, mutta ei mitään mahdottomia sudenkuoppia.

Itsellä meni aikaa kahtena iltana yhteensä kuusi tuntia. Laakkosen laskutusohje on viisi tuntia x 78€ eli kyllä tuossa työpalkalle pääsee kun itse vaihtaa kennon vaikka aikaa menisikin pari iltaa. Huomenna paineistetaan järjestelmä ja sitten pitäisi taas ilmastoinnin toimia!
Passat -08 1,9PD variant
Post Reply