Aiemmassa topicissa oli jo syykin eli rusakko maskiin ja ilmastoinnin lauhduttimen kenno otti myös osumaa. Laakkosen arvio korjauksesta oli noin 1100€ joten otin kertakorvauksen. Tarvikekenno 185€ mutta onko tuo kuinka veemäinen vaihtaa jo valmiiksi itse paikoilleen eli saako alakautta vaihdettua kun pohjamuovin otta auki vai pitääkö purkaa puskuri pois?
Jos jollain kokemusta em. operaatiosta niin vinkkejä kiitos!
Passat 3C ilmastoinnin kennon vaihto / puskurin irroitus
Passat 3C ilmastoinnin kennon vaihto / puskurin irroitus
Last edited by Wili on 11.8.2010 21:32, edited 1 time in total.
Passat -08 1,9PD variant
No ei taaskaan käynyt kuin Strömsössä...Wili wrote:Äsken tuota nosturilla katselin ja yläkautta taitaa lähteä. Muovit ja maski pois niin sieltähän sen pitäisi sujahtaa. Jos uusi kenno tulee sovitusti huomenna niin illalla ollaan viisaampia...


Passat -08 1,9PD variant
- Tero Paalanen
- Team Leader
- Posts: 2578
- Joined: 18.1.2005 23:45
- Location: Kauhava
Kiitos ja homma hoidettu. Itse asiassa ei edes ollut paha rasti kun sai auton nosturille. Maski purettu jo aiemmin, eturenkaat pois ja sisälokareista etummaiset ruuvit pois niin nuo 2x puoli puskurinkiinnikkeet lähti jatkovartisella ruuvarilla & 10m hylsyllä irti ja olivat kyllä aika helposti näkyvilläkin. Puskurin muovissa muutama ruuvi alhaalla & ylhäällä, jotka kyllä näkee ja poimii pois. Moottorin alta suojamuovi kanssa pois ainakin itsellä kun säteilylämmittimen johto piti irroittaa öljypohjan kupeesta. Sitten puskurin tukirauta pois ja siihen kytketyt muovikehikon torxit, umpiot irti, muutama sähköliitos ja jäähdytinpaketti olisi valmis. Kun irroitti moottorin jäähdytinelementin muista (4 x TORX) ja välijäähdyttimen putket koko paketin sai irti. Moottorin jäähy lepäämään letkujen varaan ja kehikosta välijäähy & ilmastoinnin kenno irti ( 2 x TORX) sai heittää tuon osuman saaneen entisen kennon mäkeen. Kasaus päinvastoin... Usemman kymmenen ruuvia tuossa kyllä sai irroittaa & palauttaa takaisin, mutta ei mitään mahdottomia sudenkuoppia.Tero Paalanen wrote:^^Siellä sisälokarien alla on muistaakseni kaks ruuvia per puoli.
Ovat suht vittumaases paikas. Niihin kyllä pääsee käsiksi ilman sisälokarin irrotusta kunhan vaan raottaa sisälokaria etureunasta riittävästi. Muutama sisälokarinkin ruuvi piti muistaakseni avata.
Itsellä meni aikaa kahtena iltana yhteensä kuusi tuntia. Laakkosen laskutusohje on viisi tuntia x 78€ eli kyllä tuossa työpalkalle pääsee kun itse vaihtaa kennon vaikka aikaa menisikin pari iltaa. Huomenna paineistetaan järjestelmä ja sitten pitäisi taas ilmastoinnin toimia!
Passat -08 1,9PD variant