2.0tdi Passat
Kulutus ajotietokoneen mukaan 780km matkalla keskinopeudella 78km/h 4,4l/100km. Sama matka 85km/h keskinopeudella 5,1l/100km. Aika pienellä tuntuu tolla 2.0tdi pääsevän vaikka sen pitäisi olla aika juoppo..
Autossa 3 hlöä plus matkatavarat.
Polttoaineen kulutus
Ihan milenkiinnosta kysyn että paljon porukalla näyttää varsinkin IV golffissa keskikulutusta kylmällä koneella kun on juuri lähtenyt liikenteeseen?
Itsellä kun auton käynnistää näkyy viivat ja sit ilmestyy 15l/100km siitä hetkenpäästä hyppää 25l/100km ja alkaa siitä sitten tippumaan vauhdilla.
Tänään huomasin jotain outoa kun olin tallilla vaihtamassa tulppia ja ilmansuodatinta ja lähdin kotiapäin ajelemaan niin taas ilmestyi se 15l/100km kuten yleensäkkin ja hetkenpäästä katsoin niin näytti 52l/100km. Koskaan ei ole ennen noin suurta lukemaa näyttänyt. Kotiin on matkaa tallilta noin 5km ja pihassa näytti vielä 12.9l/100km.
Itsellä kun auton käynnistää näkyy viivat ja sit ilmestyy 15l/100km siitä hetkenpäästä hyppää 25l/100km ja alkaa siitä sitten tippumaan vauhdilla.
Tänään huomasin jotain outoa kun olin tallilla vaihtamassa tulppia ja ilmansuodatinta ja lähdin kotiapäin ajelemaan niin taas ilmestyi se 15l/100km kuten yleensäkkin ja hetkenpäästä katsoin niin näytti 52l/100km. Koskaan ei ole ennen noin suurta lukemaa näyttänyt. Kotiin on matkaa tallilta noin 5km ja pihassa näytti vielä 12.9l/100km.
EX VW Golf IV Variant -00
EX VW Golf III Variant -94
EX VW Golf II
EX VW Golf II
Golffin kulutuksista ei ole tietoa, mutta tietenkin keskikulutus on aluksi korkeampi esim. jos auto seisoo tyhjäkäynnillä vähän aikaa. Silloinhan ainetta kuluu, mutta kilometrit eivät kerry. Passatissa monesti ollut lukemat 99.9/100km.Nipa wrote:Ihan milenkiinnosta kysyn että paljon porukalla näyttää varsinkin IV golffissa keskikulutusta kylmällä koneella kun on juuri lähtenyt liikenteeseen?
Mikä kone? Tuo 12.9l/100km ei ole mielestäni noin lyhyelle matkalle ja kylmällä koneella mikään suuri lukema.
Nii en sit tiedä johtuko tuo tavallista suurempi lukema siitä kun mulla oli joku 5 min auto käynnissä siinä tallin pihassa ennenku lähdin liikenteeseen. Yleensä tuo pienempi lukema tulee tauluun silloin kun starttaa auton ja lähtee heti ajamaan.Osq wrote:Golffin kulutuksista ei ole tietoa, mutta tietenkin keskikulutus on aluksi korkeampi esim. jos auto seisoo tyhjäkäynnillä vähän aikaa. Silloinhan ainetta kuluu, mutta kilometrit eivät kerry. Passatissa monesti ollut lukemat 99.9/100km.Nipa wrote:Ihan milenkiinnosta kysyn että paljon porukalla näyttää varsinkin IV golffissa keskikulutusta kylmällä koneella kun on juuri lähtenyt liikenteeseen?
EX VW Golf IV Variant -00
EX VW Golf II
EX VW Golf II
- Sami Jalonen
Juu siitä se johtuu. Auton tietokone laskee sen vähän ihmeellisesti jos käyttää tyhjäkäynnillä..
Passat Variant TDI -00 ATJ 160kW