Tervehdys arvon foorumilaiset!!
Auton merkki vaihtui japanilaisesta saksalaiseen noin 1,5kk sitten ja nyt sitten ensimmäiseen ongelmaan ratkaisua foorumilta metsästämään. Ongelmana liian suuret ahtopaineet, asensin erillisen mittarin imusarjan ja bensapaineen säätimen vällin ja ahdot nousevat 3-4-5 vaihteella täyskiihdytyksessä noin 1.4bar. Käsittääkseni vakiona kuuluisi olla jotain 0,6-0,8 väliltä ?
VAG-COM löytyy ja vikakoodit luin, mutta ei antanut mitään. Lambda arvo pysyy täyskiihdytyksessä ihan tasasesti noin 0,85v eli seoksen uskoisi kuitenkin olevan kohdallaan? Jos osasin oikein katsoa niin ilmamassaa liikkuu täyskiihdytyksessä noin 130g.
Nyt tässä sitten ihmettelen että mistä nuo paineet voisi johtua? Viallinen N75 tai bypass on pomppinut monessa ketjussa ratkaisuksi, mutta voisin myös yhtä hyvin uskoa että auto olisi lastutettu? Näkeekö jostain jos autoon on asennettu lastu? Persepenkissä tuo ei kyllä tunnu kovin montaa kaakkia yli 150hv:n olevan. Muuten ei autossa mitään "vikaa".
Ja auton tarkempia tietoja: Volkswagen Passat Variant 3B 1.8T AEB vm.1999
Passat 1.8T ahtaa liikaa?
Passat 1.8T ahtaa liikaa?
1.8T Passat variant -99
Bypassi viallisena vaan vuotaa ahtoja takas turbon imupuolelle eli hukkaa ilmaa.
N75 vika vois olla, mutta noilla ahdoilla kait pitäisi ECUn olla vakiona aina vikatilassa ja tehot poissa.
Lastu saa yhden äänen kyllä täältä.
Tehoa pitäisi kyllä tommosella ahdolla olla jo reilusti enempi kun 150hv, mutta minkätehoisesta olet siirtynyt? Nimittäin ei toi 150hv Passatin massalla mikään raketti ole, lähinnä semmoinen mukavasti vääntävä kuminauha tyylinen.
N75 vika vois olla, mutta noilla ahdoilla kait pitäisi ECUn olla vakiona aina vikatilassa ja tehot poissa.
Lastu saa yhden äänen kyllä täältä.
Tehoa pitäisi kyllä tommosella ahdolla olla jo reilusti enempi kun 150hv, mutta minkätehoisesta olet siirtynyt? Nimittäin ei toi 150hv Passatin massalla mikään raketti ole, lähinnä semmoinen mukavasti vääntävä kuminauha tyylinen.
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
Sehän se jännä tässä on kun ei anna mitään vikakoodeja + joutokäynti ja kaasuun vastaaminen on normaalia. Sitten kun painaa reilummin kaasua (talla pohjaan) nousee paineet aina sinne 1.4 tienoille. Joskus kun kaasun jättää 1-2cm ylemmäs ennen pohjaa niin mittari heiluu 1,0 barin molemmin puolin.
http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=74920 <-- tämmösen topicin löysin niin pitää vähän katsella nuita arvoja ja tsekata aktiivihiilisuodatin.
Aiemmin käyttöautona ollut 626 GE 1.8 mazda jossa pönttö tukossa joten tähän verrattuna pasuuna on oikea formula, mutta kuitenkaan bensaturbosta ei ole tosiaan kokemusta. Muutamalla 320, 325 vaparipemmillä ajanut ja pikkusella äffä mazdalla (1.8 Doch 132hp) jotka nyt kiihtyvyyden 0-100km/h puolesta menisi ehkä samoille sekunneille? Ainakin kaikille luvataan kiihtyvyys 8-9s välille
http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=74920 <-- tämmösen topicin löysin niin pitää vähän katsella nuita arvoja ja tsekata aktiivihiilisuodatin.
Aiemmin käyttöautona ollut 626 GE 1.8 mazda jossa pönttö tukossa joten tähän verrattuna pasuuna on oikea formula, mutta kuitenkaan bensaturbosta ei ole tosiaan kokemusta. Muutamalla 320, 325 vaparipemmillä ajanut ja pikkusella äffä mazdalla (1.8 Doch 132hp) jotka nyt kiihtyvyyden 0-100km/h puolesta menisi ehkä samoille sekunneille? Ainakin kaikille luvataan kiihtyvyys 8-9s välille

1.8T Passat variant -99
Tuli tässä mieleen kun netistä metsästin nuita vakio arvoja MAFille ym. Niin voisiko hukkaportissa olla semmonen vika ettei aukea (juuri) ollenkaan ?
Eli paineet kasvaa yli 1.4bar mutta MAF antaa arvona vain sen vakion 130g ?? Jos olisi lastutettu niin eikö tuota läpivirtaavan ilman määrä olisi myös tarpeen kohota?? Tuon 130g pitäisi riittää vakiopaineille 0,5-0,6bar mutta miten kun määrä on nyt yli kaksinkertainen :S
Mitään yskähtelyä tai pätkimistä ei kyllä ole esiintynyt...
Eli paineet kasvaa yli 1.4bar mutta MAF antaa arvona vain sen vakion 130g ?? Jos olisi lastutettu niin eikö tuota läpivirtaavan ilman määrä olisi myös tarpeen kohota?? Tuon 130g pitäisi riittää vakiopaineille 0,5-0,6bar mutta miten kun määrä on nyt yli kaksinkertainen :S
Mitään yskähtelyä tai pätkimistä ei kyllä ole esiintynyt...
1.8T Passat variant -99
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila