Morjesta vaan foorumille!
Kaipaisin vinkkejä että mikä mahtaa mättää kun auto ei meinaa kunnolla vastata kaasuun ja muutenkin on tuhnun oloinen. Rajoitin nappaa 5000rpm kohdalla ja kierrokset välillä seilaa miten haluaa. Välillä saattaa jumittaa 2000rpm kohdalle vähäksiaikaa, sitten palaa takaisin normaaliin. Käyntiin auto lähtee muttei yhdellä "pyörähdyksellä". Eli kun vääntää avainta niin korahtaa kahdesti ja sitte starttaa. Eli aivankuin kaksi sylinteriä lähtee ensin ja sitten kaksi muuta perään. Autoon on vaihdettu kampiakselin asentotunnistin muttei ollut mitään vaikutusta.
Vikakoodit luettiin ja sanoi, että Hall-anturissa olisi häikkää. Siinä mielessä mielenkiintoinen että autossa ei kyseistä anturia ole ollenkaan. Onko seuraavaksi nokka-akselin asentotunninstimen vaihto edessä?
Lisättäköön vielä, että välillä (harvoin kylläkin) auto starttaa normaalisti ja toimiikin hetken oikein.
Passat 3B 1.6 hyytyy
Re: Passat 3B 1.6 hyytyy
Minun 1.6 Passatissa täysin samat oireet, paitsi käynistämisen kanssa ei ole mitään ongelmia. tehot puuttuvat ja kierrokset alkaa pätkiä 2000 - 3500 välillä. kolmosesta eteenpäin kiihtyminen erittäin tukkoista. Auton huippunopeus myös kateissa kierrokset alkaa lyömään vastaan juuri 5000 kohdalla.
Vaihdoitko autoosi nokka-akselin asentotunnistimen, poistiko se vian? Onko kenelläkään havaintoa missä tämä anturi sijaitsee... AHL koneessa kun ei ole virranjakajaa, vaan puolanjakaja (kaikki aina puhuu, että hall-anturi viranjakassa)
Vaihdoitko autoosi nokka-akselin asentotunnistimen, poistiko se vian? Onko kenelläkään havaintoa missä tämä anturi sijaitsee... AHL koneessa kun ei ole virranjakajaa, vaan puolanjakaja (kaikki aina puhuu, että hall-anturi viranjakassa)
VW Passat Variant 3B
Re: Passat 3B 1.6 hyytyy
Tomek wrote:Minun 1.6 Passatissa täysin samat oireet, paitsi käynistämisen kanssa ei ole mitään ongelmia. tehot puuttuvat ja kierrokset alkaa pätkiä 2000 - 3500 välillä. kolmosesta eteenpäin kiihtyminen erittäin tukkoista. Auton huippunopeus myös kateissa kierrokset alkaa lyömään vastaan juuri 5000 kohdalla.
Vaihdoitko autoosi nokka-akselin asentotunnistimen, poistiko se vian? Onko kenelläkään havaintoa missä tämä anturi sijaitsee... AHL koneessa kun ei ole virranjakajaa, vaan puolanjakaja (kaikki aina puhuu, että hall-anturi viranjakassa)