Passat 3B 1.6 hyytyy

Kaikki tekniikkaan liittyvä
Post Reply
Ruu717
Posts: 1
Joined: 30.9.2010 11:15

Passat 3B 1.6 hyytyy

Post by Ruu717 »

Morjesta vaan foorumille!

Kaipaisin vinkkejä että mikä mahtaa mättää kun auto ei meinaa kunnolla vastata kaasuun ja muutenkin on tuhnun oloinen. Rajoitin nappaa 5000rpm kohdalla ja kierrokset välillä seilaa miten haluaa. Välillä saattaa jumittaa 2000rpm kohdalle vähäksiaikaa, sitten palaa takaisin normaaliin. Käyntiin auto lähtee muttei yhdellä "pyörähdyksellä". Eli kun vääntää avainta niin korahtaa kahdesti ja sitte starttaa. Eli aivankuin kaksi sylinteriä lähtee ensin ja sitten kaksi muuta perään. Autoon on vaihdettu kampiakselin asentotunnistin muttei ollut mitään vaikutusta.

Vikakoodit luettiin ja sanoi, että Hall-anturissa olisi häikkää. Siinä mielessä mielenkiintoinen että autossa ei kyseistä anturia ole ollenkaan. Onko seuraavaksi nokka-akselin asentotunninstimen vaihto edessä?

Lisättäköön vielä, että välillä (harvoin kylläkin) auto starttaa normaalisti ja toimiikin hetken oikein.
User avatar
AjH
Posts: 3160
Joined: 31.8.2006 14:36
Location: Nokia

Post by AjH »

Nokka-akselin asentotunnistin = Hall-anturi?
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT

MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
Tomek
Posts: 16
Joined: 2.2.2012 11:27

Re: Passat 3B 1.6 hyytyy

Post by Tomek »

Minun 1.6 Passatissa täysin samat oireet, paitsi käynistämisen kanssa ei ole mitään ongelmia. tehot puuttuvat ja kierrokset alkaa pätkiä 2000 - 3500 välillä. kolmosesta eteenpäin kiihtyminen erittäin tukkoista. Auton huippunopeus myös kateissa kierrokset alkaa lyömään vastaan juuri 5000 kohdalla.

Vaihdoitko autoosi nokka-akselin asentotunnistimen, poistiko se vian? Onko kenelläkään havaintoa missä tämä anturi sijaitsee... AHL koneessa kun ei ole virranjakajaa, vaan puolanjakaja (kaikki aina puhuu, että hall-anturi viranjakassa)
VW Passat Variant 3B
anwar1809
Posts: 3
Joined: 3.4.2013 23:22

Re: Passat 3B 1.6 hyytyy

Post by anwar1809 »

Tomek wrote:Minun 1.6 Passatissa täysin samat oireet, paitsi käynistämisen kanssa ei ole mitään ongelmia. tehot puuttuvat ja kierrokset alkaa pätkiä 2000 - 3500 välillä. kolmosesta eteenpäin kiihtyminen erittäin tukkoista. Auton huippunopeus myös kateissa kierrokset alkaa lyömään vastaan juuri 5000 kohdalla.

Vaihdoitko autoosi nokka-akselin asentotunnistimen, poistiko se vian? Onko kenelläkään havaintoa missä tämä anturi sijaitsee... AHL koneessa kun ei ole virranjakajaa, vaan puolanjakaja (kaikki aina puhuu, että hall-anturi viranjakassa)
Post Reply