6-vaihteisen manuaalivaihteiston korjaus

Kaikki tekniikkaan liittyvä
wellumatti
Viestit: 13
Liittynyt: 16.5.2009 23:17
Paikkakunta: HÄMEENLINNA

6-vaihteisen manuaalivaihteiston korjaus

Viesti Kirjoittaja wellumatti »

Jostakin vaihdelaatikon laakerista kuului kitinää ja varmistin VW-huollossa Hämeenlinnassa että ääni tulee laatikon sisältä. Kustannukset ovat tietenkin Suomessa tähtitieteelliset eli periaatteessa remontti tuplaa helposti auton arvon. Lähdin etsimään ratkaisua ja pikainen käynti Saksassa jossa tapasin korjaamon joka korjaa ongelman ja antaa työlle 24 kk takuun. Tosin siellä ei ollut minulle samanlaista vaihteistoa, mutta olen lähettänyt vaihteiston rekalla Saksaan ja korjaukseen on varattu yrityksen puolesta kaksi työpäivää. Laatikko lähtee korjattuna takaisin minulle ja kun saan enemmän faktaa kirjoitan tänne foorumiin lisää asiasta. Hinnaltaan tämä tulee maksamaan 1/3 osan siitä mitä VW-valtuutettu huoltoliike oli vailla täällä kotimaassa. Muutamassa päivässä olen paljon viisaampi joten jos tietoja haluatte hyödyntää laittakaa viestiä tai soitelkaa. Veli-Matti, 0400 880761.
Kuva
Avatar
Pasi Häkli
Viestit: 5784
Liittynyt: 13.7.2006 17:50
Paikkakunta: Ulvila

Viesti Kirjoittaja Pasi Häkli »

Itellä oli samanlainen ongelma laatikossa. Vaihdoin suoraan toisen samanlaisen käytetyn tilalle, niin auto ei ollut poissa ajosta päivää kauempaa. Laatikko tuli ruotsista.

Toisesta topicista löytyy myös kuvat, että mikä laakeri siellä oli rikki. En oo vielä jaksanut vanhaa laatikkoa korjata.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
wellumatti
Viestit: 13
Liittynyt: 16.5.2009 23:17
Paikkakunta: HÄMEENLINNA

Re: VW-Passat 1.9. TDI vm. 2004, 6-manuaali

Viesti Kirjoittaja wellumatti »

wellumatti kirjoitti:Jostakin vaihdelaatikon laakerista kuului kitinää ja varmistin VW-huollossa Hämeenlinnassa että ääni tulee laatikon sisältä. Kustannukset ovat tietenkin Suomessa tähtitieteelliset eli periaatteessa remontti tuplaa helposti auton arvon. Lähdin etsimään ratkaisua ja pikainen käynti Saksassa jossa tapasin korjaamon joka korjaa ongelman ja antaa työlle 24 kk takuun. Tosin siellä ei ollut minulle samanlaista vaihteistoa, mutta olen lähettänyt vaihteiston rekalla Saksaan ja korjaukseen on varattu yrityksen puolesta kaksi työpäivää. Laatikko lähtee korjattuna takaisin minulle ja kun saan enemmän faktaa kirjoitan tänne foorumiin lisää asiasta. Hinnaltaan tämä tulee maksamaan 1/3 osan siitä mitä VW-valtuutettu huoltoliike oli vailla täällä kotimaassa. Muutamassa päivässä olen paljon viisaampi joten jos tietoja haluatte hyödyntää laittakaa viestiä tai soitelkaa. Veli-Matti, 0400 880761. Sain vahvistuksen aamulla sähköpostiini että paketti on mennyt perille ja otettu työnalle. Nyt odottelen informaatiota tai tietoa siitä milloin paluukuljetus käynnistetään.
Kuva
wellumatti
Viestit: 13
Liittynyt: 16.5.2009 23:17
Paikkakunta: HÄMEENLINNA

Lisää tietoa vaihteiston korjauksesta kiinnostuneille

Viesti Kirjoittaja wellumatti »

Siis lähetin DHL-kuljetuksella Saksaan korjaamolle vaihteiston (90 euroa rahti). Tietenkin olisi ollut viisasta laittaa paketti matkaan alkuviikosta jolloin olisi viikonlopun odottelut olisi jäänyt pois. Nyt kuitenkin vaihteisto on purettu ja siihen on vaihdettu kaikki laakerit, tiivisteet ja mitä sinne nyt tuleekaan. Tänään vaihteisto on testattu penkissä ja huomenna lähtee kuljetus takaisin Suomeen. Tarkkoja kustannuksia ei vielä ole tullut, mutta arviolta (900 euroa + paluu rahti), tälläisestä summasta oli puhetta kun paikalla kävin lokakuun alussa. Huomenna saan varmaankin e-maililla tietoja korjaamolta Saksasta. (Autoni KBA-numero = 0603 614, Moottori = AVF, vm. 3/2004, teho = 96 kW ). T: Veli-Matti
Avatar
Pasi Häkli
Viestit: 5784
Liittynyt: 13.7.2006 17:50
Paikkakunta: Ulvila

Viesti Kirjoittaja Pasi Häkli »

Se laatikko mikä mulle tuli ruotsista, oli 166tkm ajetusta autosta(100tkm vähemmän ajettu kuin oma auto), maksoi rahteineen 750€. Eli mielestäni selvisin vielä melko edullisesti... Mut hyvä topicci, tietää vähän että tollanenkin homma onnistuu kuin laatikon lähettäminen saksaan korjattavaksi.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
wellumatti
Viestit: 13
Liittynyt: 16.5.2009 23:17
Paikkakunta: HÄMEENLINNA

Odottelen kuljetusta Saksasta vieläkin.

Viesti Kirjoittaja wellumatti »

Toi Pasin laatikko Ruotsista on tosiaankin edullinen ja riski siihen että vikaa ilmenee on kilometreihin nähden aika pieni. Laskeskelin itse, että kun kaikki laakerit vaihdetaan ja akselit tarkistetaan sekä laatikko testataan saan siitä pitkäksi aikaa iloa. Ajankuluksi olen etsinyt vastaavia korjausliikkeitä netin kautta, Frankfurtin ympäristössä on ainakin kolme jotka ilmoittelee netissä toimintaansa (takuu 12 kk). Tämä kaveri jolle minä laitoin laatikon korjattavaksi haastelee myös hyvää lontoota, ettei jää ainakaan kiinni kielen hallinnasta, joka Saksassa yleensä tahtoo olla ongelma. Lisään tarkempia faktoja jos joku niitä kaipaa.
Avatar
Pasi Häkli
Viestit: 5784
Liittynyt: 13.7.2006 17:50
Paikkakunta: Ulvila

Viesti Kirjoittaja Pasi Häkli »

Mua ainakin kiinnostaa tietää sitten että mikä/mitkä laakerit sinne vaihdettiin. Että onko sama vika kuin mulla oli.
Sit kun tiedät niin pistä vaikka räjäytyskuva näkyville, mistä selviää mitkä osat vaihdettiin. Mikäli se sulle niin tarkasti ilmotetaan.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
comfort
Viestit: 84
Liittynyt: 19.8.2005 18:35

Viesti Kirjoittaja comfort »

Onko tuota laakeri vikaa ollut myös uudemmissa 6v lootissa vai vain tuossa -04 vuosimallissa
wellumatti
Viestit: 13
Liittynyt: 16.5.2009 23:17
Paikkakunta: HÄMEENLINNA

Uudemmasta VW Passat 05 =>

Viesti Kirjoittaja wellumatti »

Saksassa näkyy olevan korjaamoilla nettisivuillaan valikossa valittavana myös 2005 ja uudemmat VW:t joten saattaa niissä olla myös ko. vikaa, mutta itse en tiedä onko vika kuinka yleinen. Yritän selvittää oman laatikon viat, jotta tiedän sitten kertoa tarkemmin.
jabetus

passat 1,9tdi

Viesti Kirjoittaja jabetus »

Paljonko tuon verot on vuodessa auto ja energia on €€€€? kiitos :bowdown
wellumatti
Viestit: 13
Liittynyt: 16.5.2009 23:17
Paikkakunta: HÄMEENLINNA

Tarkoitatko summaa trafille?

Viesti Kirjoittaja wellumatti »

Mun VW-Passat 1.9 TDI 96 kW vuodessa pitää maksaa 649,06 €.
wellumatti
Viestit: 13
Liittynyt: 16.5.2009 23:17
Paikkakunta: HÄMEENLINNA

Lisää hintatietoutta korjauksesta

Viesti Kirjoittaja wellumatti »

Nyt sain vahvistuksen Saksasta kustannuksista

Kaikkien laakereiden yms.. vaihto uusiin ja työ sekä testaus = 899 euroa ja paluurahti 100 euroa.
Odottelen että laatikko saapuu korjaamolle ja saadaan asennettua paikalleen.

T: Veli-Matti
wellumatti
Viestit: 13
Liittynyt: 16.5.2009 23:17
Paikkakunta: HÄMEENLINNA

Tietoja vaihdelaatikon korjaamoista Saksassa

Viesti Kirjoittaja wellumatti »

Tässä lupaamiani tietoja.
Vaihteiston korjauttaminen Saksassa:

Kuljetukset: Suomi – Saksa. DHL -logistiikka n. 100 €
Saksa – Suomi. 100 €


Korjaamoita ja hintoja:
:?:
1. HAS-Antriebstechnik
Am Hagenblech 42
59955 Winterberg
Tel: (0 29 81) 4 33
Fax: (0 29 81) 89 95 25
Kontakt: verkauf@has-antriebstechnik.de

Geschäftsführer: Sascha Hasanovic
Amtsgericht Arnsberg
UStId-Nr.: DE244510635

Hinta 899 €, Uusitaan kaikki laakerit sekä testataan ( kesto, 2 työpäivää ).
Täällä korjautin itse, mutta moitin käytettyä aikaa, kun monta kertaa piti kysellä laatikon perään. Minulle ilmoitettiin, että laatikko oli kunnossa 18.10. ja lähetetään takaisin 19.10. (sähköpostilla ei oikein saa vastauksia, puhelimeen kyllä vastaa, mutta kun haluan kaikki vähintään sähköpostiin, että on mihin riitatilanteessa vedota)
Kuitenkin kun seuraavan kerran 22.10. sain yhteyttä firmaan, laatikko ei ollut vielä kuljetuksessa. Lopulta tiistaina 2.11. sain taas yhteyden firmaan, laatikko luvattiin taas toimittaa saman päivän aikana kuljetukseen. Vaihteisto saapui Hämeenlinnaan perjantaina 5.11.2010.
-------

2. CKR Fahrzeugtechnik GbR
Wiesenstraße 12
09385 Lugau
Tel: 03723-735226
Mobil:0176-60835010
Fax: 037295 54323
email: info@ckr-fahrzeugtechnik.de

Inhaber:
Dipl.-Ing. (FH) Thomas Ruppe
Manuel Koczy
Markus Clauß

Hinta 699 € , Uusitaan kaikki laakerit sekä testataan ( kesto, 5 työpäivää ).
(Tämä näyttää netissä aikas hyvältä pajalta)

------

3. Joachim Kurtok
alther-von-der-Vogelweide-Str. 90
97422 Schweinfurt
E-Mail: info@getriebe-kurtok.de
Fax: 09721 / 370 90 49

Hinta 799 € , Uusitaan kaikki laakerit sekä testataan ( kesto, 5 työpäivää ).

------

4. KFZ Meisterbetrieb für Motoren und Getriebe

EUR 895,00 €, Uusitaan kaikki laakerit sekä testataan ( kesto, 2-3 työpäivää )

Versand.
Das Getriebe wird erst bei Zahlungseingang Versendet.
Bei Fragen

KFZ Meisterbetrieb
Johann Rudi
Am Stadion3
56457 Westerburg
Tel. 02663-917602
Handy. 01718088626
Avatar
JyriT
Viestit: 456
Liittynyt: 6.5.2006 8:56
Paikkakunta: Järvenpää
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JyriT »

Pannaas tänne jonon jatkoksi oma laatikkoseikkailu:

Auto: 2004 Passat Highline Variant vakiolla AVF-koneella ja 6-vaihteisella GVS laatikolla, ajettu 253tkm.
Oireet: Jurraava ääni kaikilla vaihteilla & vapaalla. Kuului alkuun yli 80 vauhdissa, nyt jo taajamanopeuksissa.
Toimenpiteet:
Uus laatikko ruotsista http://www.hellstenab.fi/ nimisestä firmasta.
Asennus "paikallisella"

saldo: 2750€ laatikko rahteineen, tämä sisältää n 800€ panttimaksun.
Asennus + vasen ulompi vetonivel + ölpät askiin 800 €..

Nyt toimii taas :)
Passat 3BG variant TDI(1.9 AVF) Highline -04 "Pappatuning"
wellumatti
Viestit: 13
Liittynyt: 16.5.2009 23:17
Paikkakunta: HÄMEENLINNA

15 000 km laatikon korjauksen jälkeen ajettu

Viesti Kirjoittaja wellumatti »

Moikka Teille

Laitan tässä tyytyväistä viestiä. Vaihteiston (6 -manuaali) korjauksen jälkeen olen ajellut 15 000 km hyvin toimivalla vaihteistolla. Laakkosella vaihdatin vaiohteistoon öljyt koska epäilin, että ne eivät olisi olleet VW:n suosittelemat ja kun pääsin huollosta vaihteisto on ollut huomattavasti kevyempi toiminen ja miellyttävä kaikenpuolin. Olen erittäin tyytyväinen ratkaisuuni korjauttaa laatikko Saksassa. Kaikkiaan kuluja tuli edellä mainitut: Rahdit n.200 € + korjaus 899 € + alv 171 € ja vaihteiston irroitus- ja kiinnitysasennustyö Hämeenlinnassa 500 € = n. 1 800 € ja laatikolla on takuu 12 kk.

Veli-Matti p. 0400 880761
Avatar
Pasi Häkli
Viestit: 5784
Liittynyt: 13.7.2006 17:50
Paikkakunta: Ulvila

Viesti Kirjoittaja Pasi Häkli »

Hyvä että ollaan tyytyväisiä. Omaan korvaan kuulostaa vieläkin kalliilta, tietty kun ei tarvii omasta työstä maksaa. Kaikkine kuluineen oma laatikko oli vaihdettu 800 eurolla.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
Jardell
Viestit: 3
Liittynyt: 12.4.2010 22:06
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja Jardell »

Tässä omia kokemuksia Golf IV Variant TDi 4Motion 2003 vaihdelaatikko ongelmista.(vaihdelaatikon tyyppi on FMU)
Viime syksynä, kun autoni mittarissa oli 230000 alkoi vaihdelaatikko pitämään omaa meteliä, eikä varsinkaan ykkönen meinannut mennä päälle kuin pysäyttämällä auto.
Kyselin ensin maahantuojan hintaa vaihteiston korjaamiseen, ja sieltä tarjottiin tehdaskunnostettua laatikkoa a 3900, enkä oikein innostunut aiheesta...kyselin sitten netistä ensin suomesta, mutta FMU tyyppisisä laatikoita oli vain yksi tarjolla, jossa kilometrejä jo 200000. Sen jälkeen tuo aiemmassa viestissä mainittu hellstenab.fi tarjosi vaihdelaatikkoa ruotsista mutta siinäkin oli 120000 km mittarissa ja hinta vaikutti vielä turhan kovalta(1900€). Etsiskelin saksasta ja eksyin hajottamoportaalille jonne laitoin kyselyn ja sainkin tukun vastuksia joista löytyi sitten 45000 km ajettu laatikko 1190 € hintaan. rahtikulut 150 € mutta pakkauskulut 400€
sain tingittyä tuon toimitettuna suomeen 1500 €.
samalla tilasin englannista uuden kaksoismassa vauhtipyörän ja kytkin+paineasetelma paketin, 450 €. Olin vaihtanut n. 5000 km aikaisemmin suomessa kiinteään vauhtipyörään ja uuteen paineasetelmaan+kytkinlevyyn(800 €) kun kaksoismassa vauhtipyörä hajosi ja se (kiinteä vauhtipyörä) ilmeisesti hajotti vaihdelaatikonkin. Ainakin kykimen jouset oli tuon 5000 km jäljiltä aivan muusina. En suosittele kaksoismassa vauhtipyörän vaihtoa kiinteään !

Sitten asennus täällä suomessa, muistaakseni 800 €, ja senjälkeen laatikko toimi moittetomasti kunnes vaihdelaatikko alkoi pitää ensin pientä ääntä ja alkoi sitten pahenemaan viikon aikana sen verran että päätin lopettaa autolla ajamisen. Laatikon takuu oli 6 kk ja minulla oli laatiko ajossa 8 kk :(
Korjaamolla katseltiin päällisin puolin altapäin ja kuulosteltiin ylimääräisen ääntelyn tulevan tasuspyörästön suunnasta, ja epäilenkin että vikana on VW laatikoiden yleinen ongelma jossa tasauspyörästön niitit antavat periksi.

Nyt olisi suunnitelmissa kokeilla tuota vaihdelaatikon korjausta saksassa, laitoin jo viestiä yhdelle viestiketjussa mainitulle korjaamolle (CKR Fahrzeugtechnik GbR ).
Ilmoittelen tähän ketjuun miten homma etenee.
Avatar
Tero Paalanen
Team Leader
Viestit: 2582
Liittynyt: 18.1.2005 23:45
Paikkakunta: Kauhava

Viesti Kirjoittaja Tero Paalanen »

Ainakin kykimen jouset oli tuon 5000 km jäljiltä aivan muusina. En suosittele kaksoismassa vauhtipyörän vaihtoa kiinteään !
Mikäs kytkin paketti tässä on ollut paikallaan?
Autosta päätellen vauhtis/kytkin paketti on ollu 240mm?
Onko autossa vakiota enemmän tehoa?
Uncle Hank Fan Club

G4 TDI
Jardell
Viestit: 3
Liittynyt: 12.4.2010 22:06
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja Jardell »

Tero Paalanen kirjoitti:
Ainakin kykimen jouset oli tuon 5000 km jäljiltä aivan muusina. En suosittele kaksoismassa vauhtipyörän vaihtoa kiinteään !
Mikäs kytkin paketti tässä on ollut paikallaan?
Autosta päätellen vauhtis/kytkin paketti on ollu 240mm?
Onko autossa vakiota enemmän tehoa?
Alkuperäinen kytkin oli siis vakio kaksoismassa ja sitten tilalle vaihdettiin se kiinteä, sen mittoja en ole mitannut, mutta se makaa varastossa ja voin ottaa siitä kuvat ja mitata haluttuja mittoja.
Auto on täysin vakio, ei mitään virityksiä tai tuunauksia.
Pääasiallinen ajo on 100 km työmatkaa per päivä pääosin moottoritienopeuksilla.
Avatar
jmr
Viestit: 1981
Liittynyt: 26.12.2003 17:29
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Re:

Viesti Kirjoittaja jmr »

JyriT kirjoitti:Pannaas tänne jonon jatkoksi oma laatikkoseikkailu:

Auto: 2004 Passat Highline Variant vakiolla AVF-koneella ja 6-vaihteisella GVS laatikolla, ajettu 253tkm.
Oireet: Jurraava ääni kaikilla vaihteilla & vapaalla. Kuului alkuun yli 80 vauhdissa, nyt jo taajamanopeuksissa.
Samat oireet ja auto 2003 Audi A6 Avant AVF-koneella, 6v-manuaalina, ajettu 197 tkm ja etuvetoisena. Edellisen kerran ollut (toisio)laakeriremontissa pari vuotta sitten.
Aloitin tästä jo uuden ketjun: viewtopic.php?f=2&t=15462" onclick="window.open(this.href);return false;
Audi A6
Ex: VW Golf III Variant 1.9 TDi '97 AHU
Vastaa Viestiin