Eberi / Webasto 2008vm Passattin
Eberi / Webasto 2008vm Passattin
Ostin muutama viikko sitten vm2008 diesel farkku-passatin, joka on autoliikkeen laivaama saksantuonti. Eli autossa ei ole lohkolämmitintä / tms. Ajattelin asennuttaa autoon polttoainelämmittimen talven varalle. Kävin jo jossain paikallisessa pajassa kysymässä asiasta, ja siellä suositeltiin Eberiä vs. Webastoa. Vaikka paikka ilmeisesti myy kumpaakin merkkiä. Eberiin on kuulemma paremmin varaosia - Webastoon vahdetaan sitten aina isompi mokkula kerrallaan, kuulemma.... ?
Myyjä sanoi että uudemmissa diesel -autossa olisi yleensä valmiina jo joku polttoainelämmitin - tosin ilman mitään ajastimia. Pitääkö tämä paikkansa Passatin kanssa?
Jos pitää, niin mistä tiedän että onko omaan autoon asennettu tuollainen laite jo tehtaalla? Ja entäpä jos siellä vaikka olisikin joku lämmitin jo valmiina, niin olisiko minun siltikin pakko ostaa koko eberi/webasto jos haluan lämmittää auton ajastimella/ kaukosäätimellä? - vai voiko nuo asentaa jälkikäteen olemassa olevaa laitteeseen.
Ja sitten tietty nuo hinnat vähän ihmetyttää. Laakkosen hinta olisi 5.3kW&kellokytkin -laitteelle lähemmäs 1600€, ilman asennusta. Siinä on katteet kohillaan.
Vastaavalle setille sain jo tarjouksen 1700€ asennuksineen. Sekin on mun mielestä vielä 400€ liikaa. Eli nyt pitäis varmaan löytyy sellainen asentaja joka myy Eberiä ja tekee itse asennuksen, niin jäisi nuo välikädet pois. Ei viittis jokaiselle, jonka varastohyllyn kautta tavara kiertää, maksaa aina uutta +100€ :a.
Eli löytyiskö suosituksia halvoista Eberi -myyjistä&asentajista joko Lahdesta, Helsingistä tai Espoosta?
Myyjä sanoi että uudemmissa diesel -autossa olisi yleensä valmiina jo joku polttoainelämmitin - tosin ilman mitään ajastimia. Pitääkö tämä paikkansa Passatin kanssa?
Jos pitää, niin mistä tiedän että onko omaan autoon asennettu tuollainen laite jo tehtaalla? Ja entäpä jos siellä vaikka olisikin joku lämmitin jo valmiina, niin olisiko minun siltikin pakko ostaa koko eberi/webasto jos haluan lämmittää auton ajastimella/ kaukosäätimellä? - vai voiko nuo asentaa jälkikäteen olemassa olevaa laitteeseen.
Ja sitten tietty nuo hinnat vähän ihmetyttää. Laakkosen hinta olisi 5.3kW&kellokytkin -laitteelle lähemmäs 1600€, ilman asennusta. Siinä on katteet kohillaan.
Vastaavalle setille sain jo tarjouksen 1700€ asennuksineen. Sekin on mun mielestä vielä 400€ liikaa. Eli nyt pitäis varmaan löytyy sellainen asentaja joka myy Eberiä ja tekee itse asennuksen, niin jäisi nuo välikädet pois. Ei viittis jokaiselle, jonka varastohyllyn kautta tavara kiertää, maksaa aina uutta +100€ :a.
Eli löytyiskö suosituksia halvoista Eberi -myyjistä&asentajista joko Lahdesta, Helsingistä tai Espoosta?
Lahdessa autoalarm ja nastolassa thermotek. Kummastakin positiivisia kokemuksia.
Ex: Vw Golf V TSI GT Sport -08
Ex: Vw Golf VI Variant TSI DSG Highline -10
Ex: Vw Golf VII Variant TDI DSG Highline -14
Ex: Vw Golf VII Variant GTD -15
Vw Golf facelift VII Variant GTD -17
+ B7 Vw Passat Variant TSI -11
Ex: Vw Golf VI Variant TSI DSG Highline -10
Ex: Vw Golf VII Variant TDI DSG Highline -14
Ex: Vw Golf VII Variant GTD -15
Vw Golf facelift VII Variant GTD -17
+ B7 Vw Passat Variant TSI -11
Kun se on saksantuonti niin siinä ei oo sitä webastoa. Suomiautoissa taas on.
Yks syy miks webasto maksaa näihin uusiin on se kellon lisäjohtosarja ja kellon aktivointi. Esim. Omassa autossa on tehdasasenteinen webasto ilman kelloo, jos kellon haluan nii ite kellohan ei maksa ku 60-100e mut se lisäsarja 390e joka sisältää sarjanumeron laitteelle.
Lisälämmittimelle hyvä paikka löytyy apuskuskin puolelta puskurin nurkasta.
Yks syy miks webasto maksaa näihin uusiin on se kellon lisäjohtosarja ja kellon aktivointi. Esim. Omassa autossa on tehdasasenteinen webasto ilman kelloo, jos kellon haluan nii ite kellohan ei maksa ku 60-100e mut se lisäsarja 390e joka sisältää sarjanumeron laitteelle.
Lisälämmittimelle hyvä paikka löytyy apuskuskin puolelta puskurin nurkasta.
Terve kaikille! Eka viesti tälle foorumille, toivottavasti apuja löytyy kun merkkikorjaamolla kohtelu on vähän nahkeaa.
Tarkoitus ei ole kaapata viestiketjua, mutta niin läheltä liippaa omaa kysymystä että en viitsisi uuttakaan avata.
Eli Eberin/Webaston asennus olis tarkoitus tehdä.
Lämmittimiä on aikaisemmin tullut asennettua 2kpl, joten homma on periaatteessa tuttua.
Hakua on käytetty kiivaasti, mutta täydellistä selkoa ei asiaan tullut.
Oma tapaus on 140HP diesel 3C Passat Variant 2007:
1
Mikä on kojelaudan takana/sulakerasialla se johto jolla ohjataan automaattinen ilmastointi päälle? Siis se johto johon laitetaan 12V lämmittimen käydessä -että sisäpuhaltimen saa heräämään?
Vai oliko niin että 2006 -> "CAN -passateissa" homma ei mene enää noin, vaan kojelaudan alle tarvii asennuttaa merkkikorjaamolla jokin ohjelmoitava purkki joka herättää automaattisen ilmastoinnin kun lämmitin on käynnissä?
Jossain säikeessä oli maininta "IPCU" tmv purkista joka ohjelmoidaan autokohtaisesti (väylään?)
2
Jos ostaisin saksan ebaysta 3C passatista irtireväistyn täysin valmiin paketin, mitä temppuja pitäisi tehdä että sen saisi toimintakuntoon? Alkuperäistä vastaavaksi saattamisessa pitäisi ilmeisesti ostaa 400€ maksava (IPCU?) -purkki päivitys -CD:n kera, mutta entä jos ohjaankin sitä eberin/webaston omalla kellolla tai radio-ohjaimella? Onnistuuko?
3
Letkut: oliko niin että sisälle lämmityskennoille menevistä letkuista se moottorin päässä ylempänä oleva on letku johon lämmittimeltä lähtevä vesiletku liitetään?
4
Jos en käytä eberissä yleismallista kelloa ollenkaan, saako auton softan päivityksellä lämmittimen ohjauksen auton omista valikoista? Ja ilmeisesti ko tapauksessa lämmittimessä tulisi olla CAN -sovitin? (joka maksaa XXXXeuroa?)
Itse lämmitin yleisasennussarjoineen on tarkoitus hommata saksasta, Eber 5kw R+ kauko-ohjaimella. Maksaa 950e + 35e rahti luotettavaksi havaitulta kauppiaalta.
Tarkoitus ei ole kaapata viestiketjua, mutta niin läheltä liippaa omaa kysymystä että en viitsisi uuttakaan avata.
Eli Eberin/Webaston asennus olis tarkoitus tehdä.
Lämmittimiä on aikaisemmin tullut asennettua 2kpl, joten homma on periaatteessa tuttua.
Hakua on käytetty kiivaasti, mutta täydellistä selkoa ei asiaan tullut.
Oma tapaus on 140HP diesel 3C Passat Variant 2007:
1
Mikä on kojelaudan takana/sulakerasialla se johto jolla ohjataan automaattinen ilmastointi päälle? Siis se johto johon laitetaan 12V lämmittimen käydessä -että sisäpuhaltimen saa heräämään?
Vai oliko niin että 2006 -> "CAN -passateissa" homma ei mene enää noin, vaan kojelaudan alle tarvii asennuttaa merkkikorjaamolla jokin ohjelmoitava purkki joka herättää automaattisen ilmastoinnin kun lämmitin on käynnissä?
Jossain säikeessä oli maininta "IPCU" tmv purkista joka ohjelmoidaan autokohtaisesti (väylään?)
2
Jos ostaisin saksan ebaysta 3C passatista irtireväistyn täysin valmiin paketin, mitä temppuja pitäisi tehdä että sen saisi toimintakuntoon? Alkuperäistä vastaavaksi saattamisessa pitäisi ilmeisesti ostaa 400€ maksava (IPCU?) -purkki päivitys -CD:n kera, mutta entä jos ohjaankin sitä eberin/webaston omalla kellolla tai radio-ohjaimella? Onnistuuko?
3
Letkut: oliko niin että sisälle lämmityskennoille menevistä letkuista se moottorin päässä ylempänä oleva on letku johon lämmittimeltä lähtevä vesiletku liitetään?
4
Jos en käytä eberissä yleismallista kelloa ollenkaan, saako auton softan päivityksellä lämmittimen ohjauksen auton omista valikoista? Ja ilmeisesti ko tapauksessa lämmittimessä tulisi olla CAN -sovitin? (joka maksaa XXXXeuroa?)
Itse lämmitin yleisasennussarjoineen on tarkoitus hommata saksasta, Eber 5kw R+ kauko-ohjaimella. Maksaa 950e + 35e rahti luotettavaksi havaitulta kauppiaalta.
- Tero Paalanen
- Team Leader
- Posts: 2578
- Joined: 18.1.2005 23:45
- Location: Kauhava
Tarvit juurikin tuon purkin joka ohjelmoidaan kertakäyttöiseltä cd:ltä ko. auton väylään.Vai oliko niin että 2006 -> "CAN -passateissa" homma ei mene enää noin, vaan kojelaudan alle tarvii asennuttaa merkkikorjaamolla jokin ohjelmoitava purkki joka herättää automaattisen ilmastoinnin kun lämmitin on käynnissä?
Jossain säikeessä oli maininta "IPCU" tmv purkista joka ohjelmoidaan autokohtaisesti (väylään?)
Ei onnistu. Tai onnistuu se lämmittimen käyttäminen mutta et saa ohjattua sisäpuhallinta päälle ilman tota väylään ohjelmoitavaa purkkia.Jos ostaisin saksan ebaysta 3C passatista irtireväistyn täysin valmiin paketin, mitä temppuja pitäisi tehdä että sen saisi toimintakuntoon? Alkuperäistä vastaavaksi saattamisessa pitäisi ilmeisesti ostaa 400€ maksava (IPCU?) -purkki päivitys -CD:n kera, mutta entä jos ohjaankin sitä eberin/webaston omalla kellolla tai radio-ohjaimella? Onnistuuko?
Tuhannet kiitokset selventävistä vastauksista!Tero Paalanen wrote:Ei onnistu. Tai onnistuu se lämmittimen käyttäminen mutta et saa ohjattua sisäpuhallinta päälle ilman tota väylään ohjelmoitavaa purkkia.Jos ostaisin saksan ebaysta 3C passatista irtireväistyn täysin valmiin paketin, mitä temppuja pitäisi tehdä että sen saisi toimintakuntoon? Alkuperäistä vastaavaksi saattamisessa pitäisi ilmeisesti ostaa 400€ maksava (IPCU?) -purkki päivitys -CD:n kera, mutta entä jos ohjaankin sitä eberin/webaston omalla kellolla tai radio-ohjaimella? Onnistuuko?

Jatkokysymys:
Alkuperäisen CAN -väyläisen VAG -auton tapauksessa, onkohan itse lämmittimessä mitään väyläsovitinta -vai kytketäänko lämmittimen "perinteinen" johtosarja juurikin tuohon samaan IPCU -väyläpurkkiin?
Toisekseen, näin sähkö/automaatiomiehenä pistää miettimään, ei olisi kovin vaikeata rakentaa pakko-ohjausta suoraan lämppärinpuhaltimen moottorille menevään kaapeliin. Pienellä kikkailulla jopa puhallinvoimakkuuden säätö olisi mahdollista toteuttaa erillisenä systeeminä.
Mutta miten toimivat lämppärikennon vesikierto ja itse puhalluskanavat? Tarviikohan ICPU -purkin myös siihen että ilmastoinnin läpät, vesiventtiilit ymv älyävät mennä oikeisiin asentoihin sisätilojen lämmittämiseksi- vai riittääkö pelkkä puhaltimen pyöritys?
- Tero Paalanen
- Team Leader
- Posts: 2578
- Joined: 18.1.2005 23:45
- Location: Kauhava
Tuo alkuperäinen volkkarin Webastohan on mallilltaan thermo top v. Tuo v tuossa lopussa vissiin tarkottaa juurikin volkkariin tarkoitettua webastoa jolloin tuo webasto toimii osana can-väylää.
ja mitä ilmastoinnin läppiin tulee niin eikös ne mee "nolla" asentoon aina kun virrat sammutetaan joten tuo ilmankierto voi olla hankala toteuttaa.
Lämppärinkenollahan kyllä kiertää vesi. Näissähän ei lämpötilaa rajoiteta vesikierron määrällä vaan ilmanohjain läpällä.Toisekseen, näin sähkö/automaatiomiehenä pistää miettimään, ei olisi kovin vaikeata rakentaa pakko-ohjausta suoraan lämppärinpuhaltimen moottorille menevään kaapeliin. Pienellä kikkailulla jopa puhallinvoimakkuuden säätö olisi mahdollista toteuttaa erillisenä systeeminä.
Mutta miten toimivat lämppärikennon vesikierto ja itse puhalluskanavat? Tarviikohan ICPU -purkin myös siihen että ilmastoinnin läpät, vesiventtiilit ymv älyävät mennä oikeisiin asentoihin sisätilojen lämmittämiseksi- vai riittääkö pelkkä puhaltimen pyöritys?
ja mitä ilmastoinnin läppiin tulee niin eikös ne mee "nolla" asentoon aina kun virrat sammutetaan joten tuo ilmankierto voi olla hankala toteuttaa.
IPCU rele ei osaa ohjata climatroniccia niin älykkäästi, että läpät tai muut muuttaisivat asentoa lämmityksen mukaan. Climatronic pitää jättää 'lämmitysasentoon' ennen moottorin sammutusta.J338LM wrote: Mutta miten toimivat lämppärikennon vesikierto ja itse puhalluskanavat? Tarviikohan ICPU -purkin myös siihen että ilmastoinnin läpät, vesiventtiilit ymv älyävät mennä oikeisiin asentoihin sisätilojen lämmittämiseksi- vai riittääkö pelkkä puhaltimen pyöritys?
IPCU rele ei kyllä taida olla se ohjelmoitava purkki johon sen CD:n tarvitsee, eikös se CD ole TT-V Webaston ohjelmaa varten ja sinne syötetään uusi softa joka mahdollistaa esilämmittämisen? IPCU relettä käytetään jälkiasennetuissakin Webastoissa ja niitä saa hieman halvemmalla kuin 400e uusiakin. IPCU rele on toki ohjelmoitava eli jos sen uusit niin se pitää olla juuri sinun automallillesi ohjelmoitu versio.
Climatroniccia ei voi ohjata vain virralla vaan tarvitaan tuo IPCU rele joka osa käskyttää edes vähän Climatroniccia. Tehtaan TT-V Webasto tehtaan kellosarjalla osaa käskyttää Climatroniccia 'täysin' eli osaa ohjata läppiä yms. IPCU siis vain välttävästi. IPCU:n ongelmat voi demota helposti kun moottorin käydessä laittaa Climatronicin LO asentoon puhaltaa Webaston lämmitys seuraavan kerran kylmää sisään vaikka koneen lämmöt olisivat 70-80C paikkeilla.
TT-V Webastoa on myös Mersuissa nähty eli ei ole mikään VW:n 'ikioma' malli. V on joku Ventrilo jotain eli tarkoittaa laitteen tyyppiä ei VW:tä kuten usein luullaan.
Tuo on niin vikaherkkä laite, ettei sitä kannata harkita jälkiasentaa vaikka netissä on kirjoituksien mukaan niin tehtykin onnistuneesti. Itse olen jokaisen TT-V Webaston joutunut vuoden välein korjauttamaan vaikka vanhemmissa malleissa sai sentään estettyä sen automaattikäytön ECON napilla (uudemmissa ei enää onnistu tuokaan).
VW Sharan -12 4Motion 2.0l TDI BlueMotion Highline
Kiitokset lisätiedoista!mla wrote:IPCU rele ei osaa ohjata climatroniccia niin älykkäästi, että läpät tai muut muuttaisivat asentoa lämmityksen mukaan. Climatronic pitää jättää 'lämmitysasentoon' ennen moottorin sammutusta.J338LM wrote: Mutta miten toimivat lämppärikennon vesikierto ja itse puhalluskanavat? Tarviikohan ICPU -purkin myös siihen että ilmastoinnin läpät, vesiventtiilit ymv älyävät mennä oikeisiin asentoihin sisätilojen lämmittämiseksi- vai riittääkö pelkkä puhaltimen pyöritys?
IPCU rele ei kyllä taida olla se ohjelmoitava purkki johon sen CD:n tarvitsee, eikös se CD ole TT-V Webaston ohjelmaa varten ja sinne syötetään uusi softa joka mahdollistaa esilämmittämisen? IPCU relettä käytetään jälkiasennetuissakin Webastoissa ja niitä saa hieman halvemmalla kuin 400e uusiakin. IPCU rele on toki ohjelmoitava eli jos sen uusit niin se pitää olla juuri sinun automallillesi ohjelmoitu versio.
Climatroniccia ei voi ohjata vain virralla vaan tarvitaan tuo IPCU rele joka osa käskyttää edes vähän Climatroniccia. Tehtaan TT-V Webasto tehtaan kellosarjalla osaa käskyttää Climatroniccia 'täysin' eli osaa ohjata läppiä yms. IPCU siis vain välttävästi. IPCU:n ongelmat voi demota helposti kun moottorin käydessä laittaa Climatronicin LO asentoon puhaltaa Webaston lämmitys seuraavan kerran kylmää sisään vaikka koneen lämmöt olisivat 70-80C paikkeilla.
Jäi kysymättä- mikäli hommaan puretun lämmittimen identtisestä passatista -onkohan itse lämmittimen CAN -sovittimessa ohjelmoitava jotakin kuten ICPUssa? Väylävehkeiden kanssa olen töissä vähän pulannut, mutta tuo CAN tuntuu olevan oma maailmansa...
Hmm. VW:ltäkö saa kellolaitetta varusteena, vaikka kello on integroitu myös ajotietokoneeseen? Mielenkiintoista.
Oletan että radio-ohjauspurkki kytketään myös samaan ICPUun, ja eber/webasto oma ohjain ei siihen käy?
Toisekseen, ihmettelen TT-V -mallin vikaherkkyyttä, jos se on kerran noin epäluotettava malli. Sisukalut lienevät kuitenkin samat kuin muissakin webastoissa, ja ne kyllä ovat pelanneet- ainakin itsellä.
Olen asentanut ja käyttänyt kumpaakin, tosin yleismallista eikä merkkikohtaista.Mikki wrote:Voisin kysellä ihan samaa, vm. 2001? Eperi vai veeberi? Kumpaa suosittelette?
Sanoisin että itse lämmittimen luotettavuudessa tai toiminnassa ei mitään käytännön eroa. Ikäviä ja hyviä kokemuksia on netti täynnä kummastakin merkistä. Pääasia kuitenkin on ettei sekaannu volvon Ardic -lämmittimeen...

Eberi on vähän edullisempi hankkia, ja parhaimmillaan selvästi halvempi huoltaa. Varaosia ei tarvitse ostaa isoina "setteinä" vaan yksittäisiäkin nippeleitä on saatavilla.
Jos ostat TT-V:n jostain niin osta semmoinen missä on tosiaan ne tehtaan esilämmitysominaisuudet (sitä en tiedä miten tuo selviää ilman että myyjä kertoo näin olevan). Tällöin laitetta voi ohjata ajotietokoneesta tai tehtaan kaukosäätimien ohjainyksiköllä. Tällöin ei tarvita IPCU relettä yms. lisälaitteita, mutta voi olla että tarvitset climatronicin ohjainyksikön vastaavasta autosta.J338LM wrote: Hmm. VW:ltäkö saa kellolaitetta varusteena, vaikka kello on integroitu myös ajotietokoneeseen? Mielenkiintoista.
Oletan että radio-ohjauspurkki kytketään myös samaan ICPUun, ja eber/webasto oma ohjain ei siihen käy?
Toisekseen, ihmettelen TT-V -mallin vikaherkkyyttä, jos se on kerran noin epäluotettava malli. Sisukalut lienevät kuitenkin samat kuin muissakin webastoissa, ja ne kyllä ovat pelanneet- ainakin itsellä.
Jos ostat vain sen ajonaikaisen version niin sitten taas tarvitaan lisälaitteita ja hinta pomppaa jälkiasennettavan kanssa samaan, jolloin ei ole järkevää tuota hankkia vikaherkkyyden vuoksi.
TT-V malli on ihan omansa eli ei siinä ole samat kalut kuin muissa. Sisäinen lämpötila-anturi hajoaa yleensä kerran vuodessa joka tarkoittaa puskurin purkamista ja Webaston paloittelua. Karstoittuu automaattikäytössä nopeasti jolloin palopesä/hehkutulppa on vaihdettava vähän väliä.
TT-V on CAN ohjattu sikäli, että sen ohjaus tapahtuu auton CAN väylän kautta - CAN HI ja LO piuhat on kytketty. Webastoissa on usein yksi karvainen W-bus liitäntä joka on CAN myös, mutta se tosiaan toimii yhdessä piuhassa. Jälkiasennuslaitteet keskustelevat Webaston kanssa W-busin kautta eikä auton CAN väylän. Tarkempaa eroa en ole noista opiskellut.
Jälkiasennetuissa Webastoissa ei juuri ole itselläkään ollut ongelmia.
VW Sharan -12 4Motion 2.0l TDI BlueMotion Highline
Olisikohan hyvä tunniste noille "esilämmitysominaisuuksille" ulkoinen vesipumppu? Mötikkä näkyy selvästi saksan egayn myyntikuvissa. Oivallisista neuvoista viisastuneena (kiitokset vielä kerran!) uskallaudun soittelemaan uudelleen VW -huoltoon. Kysyn asiaa niin että jos hommaan ja asennan CAN- VV-T:n itse, millä hinnalla saavat kapineen toimintakuntoon. Hintaero on kuitenkin uuteen "yleismalliseen" kaikkinensa niin iso, että sillä vaihtaa lämpötila-anturiakin hamaan tulevaisuuteen (olettaen että vaihtotyö ei maksa kymppejä enempää)mla wrote:Jos ostat TT-V:n jostain niin osta semmoinen missä on tosiaan ne tehtaan esilämmitysominaisuudet (sitä en tiedä miten tuo selviää ilman että myyjä kertoo näin olevan). Tällöin laitetta voi ohjata ajotietokoneesta tai tehtaan kaukosäätimien ohjainyksiköllä. Tällöin ei tarvita IPCU relettä yms. lisälaitteita, mutta voi olla että tarvitset climatronicin ohjainyksikön vastaavasta autosta.J338LM wrote: Hmm. VW:ltäkö saa kellolaitetta varusteena, vaikka kello on integroitu myös ajotietokoneeseen? Mielenkiintoista.
Oletan että radio-ohjauspurkki kytketään myös samaan ICPUun, ja eber/webasto oma ohjain ei siihen käy?
Toisekseen, ihmettelen TT-V -mallin vikaherkkyyttä, jos se on kerran noin epäluotettava malli. Sisukalut lienevät kuitenkin samat kuin muissakin webastoissa, ja ne kyllä ovat pelanneet- ainakin itsellä.
EDIT:
Soitto VW huoltoon, taidan tosiaan jättää väliin sen alkuperäisen...huoltopäällikkö sanoi samaa- "jätä väliiin..ongelmia on"...olis pitänyt heti uskoa....

Pistin just hintakyselyä saksaan 5kw eberistä Passatin asennussarjalla. Yllättävää oli että se ITCU ei maksa asennettuna lähimaillekaan samaa suomen volkkarilta mitä ne siitä ebayssä huutelevat.
Ebay -kotisivu:
http://myworld.ebay.de/kfz-braun_info/
Myy tosin samaan hintaan suoraankin.
Kotisivut:
http://www.kfz-braun.info/
email:
kfzteilebraun@aol.com
Uskallan suositella miestä. Kirjallinen englanti miehellä ei ole priimaa, mutta pärjää. Ostanut eka kerran tuolta n. 6v sitten, homma pelaa hienosti. Yhden kimppaostoksenkin olen järkännyt, olikohan 5 vai 7 lämmitintä samalla kertaa.
Myyjällä yli 2000 tehtyä kauppaa ebayssä ja 100% positiivinen feedback. Harvinaista.
http://myworld.ebay.de/kfz-braun_info/
Myy tosin samaan hintaan suoraankin.
Kotisivut:
http://www.kfz-braun.info/
email:
kfzteilebraun@aol.com
Uskallan suositella miestä. Kirjallinen englanti miehellä ei ole priimaa, mutta pärjää. Ostanut eka kerran tuolta n. 6v sitten, homma pelaa hienosti. Yhden kimppaostoksenkin olen järkännyt, olikohan 5 vai 7 lämmitintä samalla kertaa.
Myyjällä yli 2000 tehtyä kauppaa ebayssä ja 100% positiivinen feedback. Harvinaista.
Lisäsarjassa maksetaan siitä CD:stä ja dinggleli-dongelista ( USB tikku kait? ) jolla saa 'luvan' käyttää TT-V:tä esilämmitykseen. Pumppua siinä ei käsittääkseni tule mukana vaan pumppu on osa lämmitintä jo tehtaalta lähtiessä. Näin ainakin asennusohjeen mukaan olisi. Pumpusta ei siis tunnista onko esilämmittävä versio vaiko ei.
Tuo sarja on vain rahastusta sillä sen osat ei maksa oikeasti montaa euroa valmistaa.
Tuota KFZ-Braunia olen itsekin käyttänyt. Richter Standheizungen on toinen hyvä. Braunilla on pienemmät postikulut jos tilaa vain pienen osan.
Tuo sarja on vain rahastusta sillä sen osat ei maksa oikeasti montaa euroa valmistaa.
Tuota KFZ-Braunia olen itsekin käyttänyt. Richter Standheizungen on toinen hyvä. Braunilla on pienemmät postikulut jos tilaa vain pienen osan.
VW Sharan -12 4Motion 2.0l TDI BlueMotion Highline
Nonnih, taas tökkäs.
Webasto 5kw kellolla 800€, Passatin asennussarja 225€, radio-ohjaus 469€. Ja tuohon vielä lisäksi ITCU n. 300€ merkkiliikkeessä Klimatronicin herättämiseen. Ei kuulune Passatin asennussarjaan?
Lisäksi epäilen että tarjouksessa oli virhe, T91 radio maksaa heidän omien nettisivujensakin mukaan vain 269e, eli ei vaikuta kovin tingityltä tuo hinta...
Pitääpäs kysyä vielä hintaa 5kw Eberspacher yleissarjalle kellolla ja radio-ohjaimella. Pitäis olla vähän halvempi setti.
Jos kokeilis semmoista että asentais muuten itse valmiiksi, mutta jättäisi sähköpuolen VW liikkeen hoitoon. Luulisi siinäkin jotakin säästävän. Kai se yleissarjallakin onnistuu?
Webasto 5kw kellolla 800€, Passatin asennussarja 225€, radio-ohjaus 469€. Ja tuohon vielä lisäksi ITCU n. 300€ merkkiliikkeessä Klimatronicin herättämiseen. Ei kuulune Passatin asennussarjaan?
Lisäksi epäilen että tarjouksessa oli virhe, T91 radio maksaa heidän omien nettisivujensakin mukaan vain 269e, eli ei vaikuta kovin tingityltä tuo hinta...

Pitääpäs kysyä vielä hintaa 5kw Eberspacher yleissarjalle kellolla ja radio-ohjaimella. Pitäis olla vähän halvempi setti.
Jos kokeilis semmoista että asentais muuten itse valmiiksi, mutta jättäisi sähköpuolen VW liikkeen hoitoon. Luulisi siinäkin jotakin säästävän. Kai se yleissarjallakin onnistuu?
Tarkennan vähän, tuli kirjoiteltua kiireessä:
Kysyin VW huollosta asiaa niin(kin) että mitäs jos asennankin yleismallisen lämmittimien itse, ja tekevät sähkökytkennät sekä klimatronicin herättämiset siellä. Eli mulle jäis "ryskähommat".
Arvioivat hinnaksi n. 300€, ja tässä pitäisi sitten oleman se ITCU mukana.
Saksasta mistä kysyin Webastoa passatin asennussarjalla, tarjouksesta ei käynyt ilmi mitä sarja sisältää.
En tiedä onko siinä vain kiinnitteet ym mallikohtaiset nippelit JA se ilmastoinnin purkki. Lähetin tänään mailia perään
ja pyysin tarkennusta. MuTulla ajattelin vaan että mahtaakohan 225 hinnassa tuota olla, kun kerran myyvät saksan Ebayssä pelkkää purkkia 400e hintaan. eli epäilyttävän halpa sarja olisi, kai.
Kysyin VW huollosta asiaa niin(kin) että mitäs jos asennankin yleismallisen lämmittimien itse, ja tekevät sähkökytkennät sekä klimatronicin herättämiset siellä. Eli mulle jäis "ryskähommat".
Arvioivat hinnaksi n. 300€, ja tässä pitäisi sitten oleman se ITCU mukana.
Saksasta mistä kysyin Webastoa passatin asennussarjalla, tarjouksesta ei käynyt ilmi mitä sarja sisältää.
En tiedä onko siinä vain kiinnitteet ym mallikohtaiset nippelit JA se ilmastoinnin purkki. Lähetin tänään mailia perään
ja pyysin tarkennusta. MuTulla ajattelin vaan että mahtaakohan 225 hinnassa tuota olla, kun kerran myyvät saksan Ebayssä pelkkää purkkia 400e hintaan. eli epäilyttävän halpa sarja olisi, kai.