Eibach alustasarjat
- Tero Paalanen
- Team Leader
- Posts: 2578
- Joined: 18.1.2005 23:45
- Location: Kauhava
Eibach alustasarjat
Juu eli onko kellään kokemuksia tai muuten vaa tietoutta Eibach:in korkeus säädettävistä tolpista??? Sen tiiän et noi jousisarjat on hyviä mut entäs noi kork.sääd. Ois kiva tietää minkälaista alustaa olis odotettavissa, noin niinku jäykkyyden osalta. En kuitenkaan oo rakentamas rata-autoa joten en piittaas mistaan pintakovasta sarjasta. Pitäs löytää sellane sopivan sporttinen mutta kuitenki mukava alusta...
- Tero Paalanen
- Team Leader
- Posts: 2578
- Joined: 18.1.2005 23:45
- Location: Kauhava
Tossa kattaelin Kw:n alustoja eikä näyttäny kork.säädettävää löytyvän 3 varianttiin. Muistelisin et joskus on ollu saatavilla variante3 alustaa ko. korimalliin mut ei näkyny enää. Ja muutenki noissa tuo min. madallus on sen verran suuri et ne ei oikeen tule kysymykseen. Oon kyllä tietoonen et kyseesen merkin alustat on hyviä mut ku ei kerran tunnu enää saavan. Kiitti kuitenki vinkistä.
KW 2 VW Golf 3 Variant
Gewindefahrwerk sportlich individuell, mit einstellbarer Zugstufendämpfung für VW Golf 3 Variant Typ 1HXO, 1H
Inox-Line (Edelstahl-Rostfrei)
Bj. 7/93-
VA Gewicht 890-891kg
HA Gewicht bis 980kg
40-128KW
Tüv geprüfte Tieferlegung VA 45-85mm HA
Best.Nr.: 15280057
Unser Preis: 950,00 €
Juu tuollaasen mäki löysin...
Gewindefahrwerk sportlich individuell, mit einstellbarer Zugstufendämpfung für VW Golf 3 Variant Typ 1HXO, 1H
Inox-Line (Edelstahl-Rostfrei)
Bj. 7/93-
VA Gewicht 890-891kg
HA Gewicht bis 980kg
40-128KW
Tüv geprüfte Tieferlegung VA 45-85mm HA
Best.Nr.: 15280057
Unser Preis: 950,00 €
Juu tuollaasen mäki löysin...
The Lord of the Rings
- Tero Paalanen
- Team Leader
- Posts: 2578
- Joined: 18.1.2005 23:45
- Location: Kauhava
- Tero Paalanen
- Team Leader
- Posts: 2578
- Joined: 18.1.2005 23:45
- Location: Kauhava
Huomasin juuri saman asian... Kävin tänään kyselemäs Eibachin -30mm jousia ja konin sportteja. Myyjä ilmootti hinnan ja rupes sen jälkeen kyseleen et miks en laita tota eibachin korkeussäädettävää... Epäilin itteki et onko saatavilla ja se näytti kirjasta et on... Mahtoo olla joku antiikin aikaane esite... Pitää vissihi käydä antamas myyjälle palautetta 

- Tero Paalanen
- Team Leader
- Posts: 2578
- Joined: 18.1.2005 23:45
- Location: Kauhava
Oon samaa mieltä tuosta mataluudesta
Meitin perheeseen vaan kuuluu vaa saksanpaimenkoira jonka kanssa harrastetaan pelastuskoira toimintaa joten pitää välillä päästä huonoaki tietä
Edellisen golffin kans oli mennä hermot ku maavaraa oli vain lain vaatimat, ja piti ajella välillä mettäteillä. Eikä viittis toista autoakaan ostaa ku ei oo käyttöä muuten.


Olen kanssa ollut jo monta kertaa lähellä madallukseen siirtymistä. Vieläkin kuitenkin molemmissa vakioalusta. Lähinnä syynä on tämä susirajan takana asuminen. Välillä joutuu ajelemaan sellaisia teitä, että pohja kolisee jatkuvasti vakioalustallakin. Ja jotkut päällystetytkin tiet ovat keväisin roudan jäljiltä sellaisessa kunnossa, että ompa tuosta IV Variantista nytkin molemmat etukuralätkät poikki.
Lähinnä kiinnostaisi siis noi säädettävät alustat. Voiko alustan korkeutta säätää ilman, että pitää käydä nelipyöräsuuntauksessa joka laskun/noston jälkeen? Kuinka kauan nosto/lasku vie aikaa ja saako esim -40 mm säädettävän alustan nostettua tähän nykyiseen vakiokorkeuteen?
Vai tarkoitetaanko säädettävällä alustalla edes korkeuden säätöä, vaiko vain jäykkyyden säätöä?
Lähinnä kiinnostaisi siis noi säädettävät alustat. Voiko alustan korkeutta säätää ilman, että pitää käydä nelipyöräsuuntauksessa joka laskun/noston jälkeen? Kuinka kauan nosto/lasku vie aikaa ja saako esim -40 mm säädettävän alustan nostettua tähän nykyiseen vakiokorkeuteen?
Vai tarkoitetaanko säädettävällä alustalla edes korkeuden säätöä, vaiko vain jäykkyyden säätöä?
Kyllähän se hyvä olis jos rengaskulmat tarkastetais aina alustan säädön jälkeen, näin ainakin välttyy turhalta kummien kulumiselta. Alustan korkeus säätö (IV Vari) takaa onnistuu tunkkaamalla auto ilmaan ja ryömimällä auton alle, edessä pitää irroittaa rengas jotta pääsee tolppaan käsiksi. Jäykkyyttä säädetään edessä iskarin yläpäässä olevasta nupista ja takaa irroittamalla iskari alhalta ja painamalla iskari pohjaan. Sitten vaan pyöräytetään iskaria myötä tai vasta päivään. Näin siis KW Variante 2ssa. Ja auto vajaavetoinen. 3 Varissa tuo takapään säätö taitaa olla erilainen, koska siel on iskari jousen sisällä.
Tuossa sarjassa on korkeus säätö alue -35-65mm eli eipä sitä saa vakio korkeuteen.
Eipä noita säätöjä usein tartte muuttaa. Ite nostan talveksi ja lasken kesäksi. Varmasti joku pärjää samoilla säädöillä kesät talvet.
Yleensä kun puhutaan säädettävästä alustasta niin tarkoitetaan korkeus (joissain malleissa myös jäykkyys säätö)säätöistäalustaa. Ne on sitten erikseen jäykkys säädettävät iskarit mitä voi käyttää madallusjousien kanssa.
OT:Olipa muuten hinnat noussu tuolla ite maksoin kw 2sta 885e viime kesänä
Tuossa sarjassa on korkeus säätö alue -35-65mm eli eipä sitä saa vakio korkeuteen.
Eipä noita säätöjä usein tartte muuttaa. Ite nostan talveksi ja lasken kesäksi. Varmasti joku pärjää samoilla säädöillä kesät talvet.
Yleensä kun puhutaan säädettävästä alustasta niin tarkoitetaan korkeus (joissain malleissa myös jäykkyys säätö)säätöistäalustaa. Ne on sitten erikseen jäykkys säädettävät iskarit mitä voi käyttää madallusjousien kanssa.
OT:Olipa muuten hinnat noussu tuolla ite maksoin kw 2sta 885e viime kesänä
The Lord of the Rings
Kolmosessa teettää vähän töitä toi säätäminen, mut ku muutaman kerran o noi systeemit purkanut, niin siinä ei kyllä mee kauaa per puoli.
Tosin mitäpä tuota säätelemään, täysjäykkyys vaan päälle ja sillä hyvä
Samoilla säädöillä mennään kesät/talvet. Ihmeen hyvinhän tuo veeärrän lippa kestää auraamista ym. kolistelua.
Tosin mitäpä tuota säätelemään, täysjäykkyys vaan päälle ja sillä hyvä

Samoilla säädöillä mennään kesät/talvet. Ihmeen hyvinhän tuo veeärrän lippa kestää auraamista ym. kolistelua.
- Tero Paalanen
- Team Leader
- Posts: 2578
- Joined: 18.1.2005 23:45
- Location: Kauhava
- Tero Paalanen
- Team Leader
- Posts: 2578
- Joined: 18.1.2005 23:45
- Location: Kauhava
Suomen hintoja en oo vielä saanu, kyselyn oon kyllä jättäny. Settejä on saatavilla kahta erilaasta. Saksanmaalla settien hinnat on kolomensaan euron molemmin puolin. Jotaki sopivuus eroja sarjoolla oli... Tarkista tuolta
http://www.av-tuning.com/
