Basu wrote:Ostin halvahkon 1990 vuosimallisen Jetan nettihuutokaupasta, vaikken sillä varsinaisesti mitään teekkään.. no olkoot talviauto sitten, kun mukana tuli hyväkuntoiset kitkat kuulemma.
Olikos tuo se punainen Flairi, ja laatikkovikainen.?
Jos, niin kattelin samaa.
Joo sama yksilö kyseessä.. toivottavasti et ollut sinä, joka tarjosi sen toisen huudon. olisin saanut muuten sen 50eurolla.
Ja en oikein jaksa uskoa että laatikko on rikkirikki, koska kakkonen tai kolmonen kuiteskin toimii. Joku vaihteensiirtäjä tai sellanen varmaan syyllinen siihen. Alkuviikosta saa auton hakea.
Skoda Octavia Combi 1,5 TSI DSG Style BusinessLine 2020 (käyttöauto)
VW Jetta Flair 1.8 RP 1990 (kesäauto)
Basu wrote:Ostin halvahkon 1990 vuosimallisen Jetan nettihuutokaupasta, vaikken sillä varsinaisesti mitään teekkään.. no olkoot talviauto sitten, kun mukana tuli hyväkuntoiset kitkat kuulemma.
Olikos tuo se punainen Flairi, ja laatikkovikainen.?
Jos, niin kattelin samaa.
Joo sama yksilö kyseessä.. toivottavasti et ollut sinä, joka tarjosi sen toisen huudon. olisin saanut muuten sen 50eurolla.
Ja en oikein jaksa uskoa että laatikko on rikkirikki, koska kakkonen tai kolmonen kuiteskin toimii. Joku vaihteensiirtäjä tai sellanen varmaan syyllinen siihen. Alkuviikosta saa auton hakea.
En ollut minä se toinen huutaja...
Saattapi olla se vivuston "keskipultti" niin horo,että ei siirrä vipuja tarpeeksi.
Höh,missä meni taas pieleen.? Ex G4,Pacific 1.6 BCB, Polo Gt -91 3F,Golf 3 GT variant. 1.6 AEK. Useita ilmajäähdytteisiä.
Micco wrote:^ Tuo on kyllä ultimaalinen insinöörityön taidonnäyte. Otitko pois myös sen toisen, tehostimen alta?
Siinä oli samassa joku putki niin ei lähteny. Yritin kyllä leikata sitä kumia irti mutta oli hieman hankalassa paikassa. Lopulta se osittain silputtu kumi meni siitä reiästä läpi Eipähän ainakaan ole enää tukkona.
Kävin vaihdattaas Golffin jakoremmin, öljyt ja suodattimet.
Meinas vaan reissu hieman venähtää kun asentaja saapui paikalle vasta klo.12.00 vaikka aika rempalle oli sovittu klo.9.00.
Tosin ko.herralla oli ihan hyvä syy myöhästymiselle. Oli hoonauksen yhteydessä jatkovarsi jäänyt jumiin tjsp...
Vaihroon golffiin uuret parkkipolttimot ja lykin golffia pitkin kylää
Pienen pähkäilyn jäläkeen päättelin et naftan siirtopumpun käyttötunnit ovat täynnä.
Ei se pumppu ainakaan kovin tervettä ääntä pirä.
Tuollaasen äänen se siis päästää ku kääntää virrat päälle.
Last edited by Tero Paalanen on 2.11.2010 9:02, edited 1 time in total.
Kattellut nyt jottain edullista pirssiä maantien ajoon. Saisi kestää tosiaan pitkän matkan ajoa.
Farkku golperoa sitä vanhempi koppasta kattelin... ja etsintä vielä jatkunee
Taloustilan ja autotallin välisen väliseinärungon pystytystä. Nyt on jo sentään parissa päivässä syntyny ala- ja yläjuoksut sekä parit kantavat tolpat että pysyy rakennelma kasassa. Ei tarvikkaan enää kun 14 pystyrankaa väkästellä ja olis levytysvalmis homma. Yksin tehden on vähän hitaita noi vaiheet missä pitää kattoon saada jotain kiinniteltyä...
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
Askartelin pasuunaan uuden kuskin oven lukkomekanismin. oven saa kyllä teurastaa aivan päreiksi.
Tulipahan harjoteltua, ja toimiikin vielä.
Samalla laittelin oven täyteen äänieritys mattoa. Tällästä, toimii kyllä hienosti. erittäin helppoa työstää. Auto hiljeni ja etenkin kaiuttimen sointi parani mielettömästi.
Vielä pitäis apparin ovelle tehdä sama, ja konttiin myös. Takaovet jos jaksais kans.
Tänään passatti sai kitkat alleen. Aika koomisen näkönenhän siitä tuli noilla 16" pelleillä... Leepun (Chop Shop: London Garage) spacerit olis poikaa.
On muuten hiukan naurussa pidättelemistä ku kurvaa mutkissa tai ajaa hiekkatiellä. Jokin "pieni" rapsuttelu kuuluu roiskelapuista.
Pitää vähä veistää niitä ku ehtii.
projektina on kipasta kauppaan hakemaan uusi sisälämppäri lituskan defan tilalle. vajaa pari vuotta vanha lämppäri oli päästänyt savut ulos itestään ja autossa lievä sähköpalon haju aamulla
Väliseinää talousrakennukseen. Pikkuhiljaa se yksin tehden valmistuu mutta etenee sentään. Sais vaan ne ulko-ovet kun noi muovit vähän huonosti pitää lämpöä sisällä...
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
Tuli Passattiin teetettyä jakopäänremppa. 493e ei ollu minusta paha hinta moisesta operaatiosta. Tuli 116 000km täyteen ja auto on 6½ vuotta vanha, niin aattelin vaihdattaa ja samalla vaihtui vesipumppu sekä moniurahihna. Huoltomies sanoi, että remmit olivat vielä hyvässä kunnossa, joten sen puolesta ois varmaan ajanu pitkään ja eikös pasuunassa ole jossain yhteydessä lupailtu vaihtoväliksi jopa 180 000km. Alfamerin huolto-oppaan mukaan jakopäänremmi olis hyvä vaihtaa 90 000 km tai vähintään kuuden vuoden välein. Edellisessä huollossa, kun asiaa kysyin, sanoivat että 120 000km on sopiva vaihtoväli - kirjavat on ohjeistukset.
^ Mulla olis sama homma edessä, osat odottaa autotallissa aikaa ja inspiraatiota. Ja niitähän saa odottaa
Sain aikaseks vaihdettu uuden alkuperäsen vaihdekepinnupin paikoilleen, vanhalla tuninkinupilla heitin vesilintua.
^^Itsellä kans siintää jakopäänremontti n.8000km päässä horisontissa. Muutamia tarjouksia kyselly alan liikkeistä ja ihme kyllä Pörhö on ainoana liikkeenä voinut järkevän tarjouksen esittää. (Jakopään osat+ vesipumppu + hydraulikiristin + työt = 550€) Ei sisällä moniurahihnoja.
Tuli etsittyä hälyttimen vikaa. 2/3 vioista hävis parin liittimen putsauksella ja mukavuusboksin maajohdon uusimisella, piuha oli aivan musta sisältä ja liitin hapettunut.
Vielä jäi vika " äänitorvi jänniteetön/lukittunut" päälle. Ei kellää mitää hajua?
Samalla keikalla sain rikottua tuulilasin laittaessa lasin alareunan listaa takaisin paikoilleen. Ei istu enää millään siihen uraan johon sen kuuluisi tarttua. Liian kova isku lasin keskelle alareunaan ja lasissa nätit 20cm säröt. nooh, vaihtoon olis menny joka tapauksessa viimestään keväällä.
teräksinen pohjapanssari löysin myös tiensä auton alle. Moottorin ja vaihteiston palat tuli laitettua. nyt on hyvä ja asennus oli aika helppo, istuvuus riittävän hyvä.
Passatti huomautuksitta läpi katsastuksesta! sen jälkeen ostin itselleni palkinnoksi tuon 150-osasen työkalusarjan blitemasta kun vanha kamasan setti varastettiin..
Volvo S80 -02
Buell XB-12S -07
+ muutama vanha VesiWehje
Aamupäivän rojektina oli ajella rengasliikkeeseen ja laitattaa Passatin alle uudet Bridgestone Noranza 2 nastat, kylläpä pito parani vanhoihin melkeen sakkopintaisiin kitkoihin verrattuna
Esikoisen 9v. synttäriyllärinä leffaan kattoon Toy Storie 3 3D:nä. Sai poika ottaa parhaan kaverinsa mukaan. Salissa ei ollu sitten ketään muuta kun me kolme, eli "yksityis tilaisuus". Saipahan rauhassa kattella ja nauraa.
Omana projektina oli vahtia ovien laittoa talousrakennuksella ja tein lähes kaikki loput hommat mitä materiaalit anto myöten. Nyt tarvis työnjohtoa alkaa patisteleen vähän voimakkaammin että tarvis saada aineita millä rakennus etenis. Ilmeisesti ihan liian nopeeta tehny noi väliseinärungot tai jotain...
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
AjH wrote:^ ei huono, saa siitä ainakin rahaa myymällä
No kyllähän se itselläkin ekana ne dollarilogot pyörähti silmissä kun tuo tietoon tuli...Yyyyyyberhienosta retromallista saa pian tarjouksia heittää. Jos ei sitten vaimo innostu (tai poika) tuosta niin, että jää taloon.
Tuli haettua Jetta vihdoinkin reilun 30km päästä kaverin Seat Toledo 1.8 20V automaatilla. Vähän meinasi loppua ylämäissä puhti.
Oli kyllä pientä hommaa, kun kaksisteen oltiin ja vuokratraileri ei ollut kippaavaa mallia, ja kun Jetan vaihteistossa on jotain vikaa, niin ei saanut vaihdelaatikkoa edes vapaalle. Piti sit painaa kykää aina kun halusi liikuttaa autoa, eli aika kätevää.
Skoda Octavia Combi 1,5 TSI DSG Style BusinessLine 2020 (käyttöauto)
VW Jetta Flair 1.8 RP 1990 (kesäauto)
Ulkona paskat kelit,,, Joten tulipahan kuunneltua muutama levyllinen
kunnon musiikkia,,, Black Sabbath,vol 4 ja Never say die,,,
Sekä Scorpionssin Tokyo tapes...
Ja taas sielu lepää....
Höh,missä meni taas pieleen.? Ex G4,Pacific 1.6 BCB, Polo Gt -91 3F,Golf 3 GT variant. 1.6 AEK. Useita ilmajäähdytteisiä.
Kävin tänään suorittamassa viimeisen näytön koululla. Tietokoneasentajan ammattitutkinnon näyttö ja täysin pistein läpi. Eli musta tuli nyt sitte automaatioasentaja, elektroniikka-asentajan lisäks.
Nyt vaan äkkiä raksalta töitä ja sähköjä veteleen.