Kalliimpi koneremontti?
Kalliimpi koneremontti?
Juu ajattelin jakaa viimeisimmän remontin mitä auton joutui tekemään.
Eli vein auton pakosarjan tiivisteen vaihtoon ja tottahan toki kaverit onnistui katkomaan pultit kannen sisään niin puratti sitten kannen auki yms.
Sitten huomattiinkin että oli kaasarin alla oleva tiiviste kumi vian yhestä nurkasta kiinni eli täysin revennyt ja sen vuoksi oli päässyt ilmaa sisään ja kone käynyt laihalla.
No olikin sitten vähän venttiilit ottanut itteensä siitä niin tulikin hieman tyyriimpi reissu.
Alunperin budjetti oli noin 200€ mutta nousikin siihen 400€ kun oli pultit vähän vaikeita. Sitten kun ne pultit katkeilikin ja huomasivat kaasarin suojakumin olleen rikki niin remppa kipusikin sinne 1200€.
Mikä tietysti vähän syletti kun autosta maksoin vain 1000€ kun sain tutulta niin halvalla!
Mutta nyt pitäisi ainakin sitten toimia paremmin. Käymisessä en huomannut aiemmin mitään muuta kuin pientä nykimistä välillä ja päästö arvoissakaan ei näkynyt mitään mikä vähän ihmetytti!
Mutta on kyllä suolaisia nämä korjaamojen työ taksat kun itse osiin ei montaa sataa mennyt joten oikeastaan maksoi eniten pelkkä työ-osuus!
Kyseessä siis -97 golffi 1.8 koneella ja ajettu 250tkm.
Onko muilla ollut vastaavia ongelmia ja mistä ihmeestä voi johtua että kaasarin muovitiiviste pystyi olemaan noin riekaleina kun eihän siihen tule mitään rasitettakaan! Ja autoakaan ei nyt ihan vielä näillä kilometreillä pitäis olla loppuun ajettu!
Eli vein auton pakosarjan tiivisteen vaihtoon ja tottahan toki kaverit onnistui katkomaan pultit kannen sisään niin puratti sitten kannen auki yms.
Sitten huomattiinkin että oli kaasarin alla oleva tiiviste kumi vian yhestä nurkasta kiinni eli täysin revennyt ja sen vuoksi oli päässyt ilmaa sisään ja kone käynyt laihalla.
No olikin sitten vähän venttiilit ottanut itteensä siitä niin tulikin hieman tyyriimpi reissu.
Alunperin budjetti oli noin 200€ mutta nousikin siihen 400€ kun oli pultit vähän vaikeita. Sitten kun ne pultit katkeilikin ja huomasivat kaasarin suojakumin olleen rikki niin remppa kipusikin sinne 1200€.
Mikä tietysti vähän syletti kun autosta maksoin vain 1000€ kun sain tutulta niin halvalla!
Mutta nyt pitäisi ainakin sitten toimia paremmin. Käymisessä en huomannut aiemmin mitään muuta kuin pientä nykimistä välillä ja päästö arvoissakaan ei näkynyt mitään mikä vähän ihmetytti!
Mutta on kyllä suolaisia nämä korjaamojen työ taksat kun itse osiin ei montaa sataa mennyt joten oikeastaan maksoi eniten pelkkä työ-osuus!
Kyseessä siis -97 golffi 1.8 koneella ja ajettu 250tkm.
Onko muilla ollut vastaavia ongelmia ja mistä ihmeestä voi johtua että kaasarin muovitiiviste pystyi olemaan noin riekaleina kun eihän siihen tule mitään rasitettakaan! Ja autoakaan ei nyt ihan vielä näillä kilometreillä pitäis olla loppuun ajettu!
VW Golf -97, 1.8l bensa Variant, farmari
Soitin: Pioneer DEH-4200SD
Sub1: Bayeriche Power 800W vahvistin & Bayeriche Power 10" suljetussa kotelossa
Sub2: Pioneer TS-VX210a 10" aktiivi
Navi: Mio M3000 Nordigc
Lisävalot: Hella Comet FF100
Soitin: Pioneer DEH-4200SD
Sub1: Bayeriche Power 800W vahvistin & Bayeriche Power 10" suljetussa kotelossa
Sub2: Pioneer TS-VX210a 10" aktiivi
Navi: Mio M3000 Nordigc
Lisävalot: Hella Comet FF100
- Tero Häkli
- Posts: 1723
- Joined: 23.5.2006 2:24
- Location: Nakkila
- Contact:
se kaasarin kummi on ihan vakiovika, ne vaan menee rikki 
sitä kyllä ihmettelen millain noin ison summan on saanu aikaseks kun aika nopee tommoseen on kansiremppakin tehdä
ton ikäsestä en kyl edes yrittäs ilman pillejä pakosarjan pultteja avata...
jos ne on yrittäny, ilman lämpöä katkee varmasti

sitä kyllä ihmettelen millain noin ison summan on saanu aikaseks kun aika nopee tommoseen on kansiremppakin tehdä
ton ikäsestä en kyl edes yrittäs ilman pillejä pakosarjan pultteja avata...

Vw LT -99 x 2
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Kannattaa kyllä pyytää katkenneiden pulttien työosuus korjaamon piikkiin, koska ovat ne sinne katkaisseet. Eihän ne omaa mokaansa voi alkaa asiakkaalla maksattamaan.
Jos eivät meinaa suostua, niin sanoo että antaa sitten kuluttaja-asiamiehen ratkaista
Jos eivät meinaa suostua, niin sanoo että antaa sitten kuluttaja-asiamiehen ratkaista

Chevrolet Suburban 6.5TD 2500 Heavy Duty LT 4x4 1996
Golf IV Variant 1.6 2002
Touran 2.0 EcoFuel 2008
Ex: Passat variant 2.8 V6 4Motion 2000
Golf IV Variant 1.6 2002
Touran 2.0 EcoFuel 2008
Ex: Passat variant 2.8 V6 4Motion 2000
- Tero Häkli
- Posts: 1723
- Joined: 23.5.2006 2:24
- Location: Nakkila
- Contact:
aika usein se menee silti tollain että asiakas maksaa noikin... periaattees niitten pulttien kuuluis aueta 

Vw LT -99 x 2
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Joo tänään tappelin siellä tunnin ilman tulosta.
Kaiken maksattavat ja kylmänä olivat yrittäneet repiä. Sitten olivat vielä hommanneet kokonaan uuden kannen koska ventiilien ohjurit oli kuullemma väljät eikä tästä ilmoitettu minulle mitään!
Ei menny ihan ohjesääntöjen mukaan mutta periaatteessa eihän ne mitään turhaa tehneet mutta meni kyllä liikaa työ tunteja kun menivät pultit katkasemaan. Luulisi että merkkikorjaamolla osataan mutta ei vissiin!
Nyt sitten kun auton hain niin huomasin että kone pitää pientä nakuttavaa ääntä... Ihan kuin kuuluisi sieltä kannen alta sellainen tasainen nakutus. Sitten myös huomasin sellaista tasaista muovin ja elektroniikka käryn tapaista hajua kun olin ekan 10km ajanut ja konepellin alle kurkkasin.
Kuuluuko asiaan vai onkohan nyt sitten taas sattunut joku kämmi? Vai meneeko aikaa että uudet osat yms muotoutuu ja pitää siksi vähän ääntä ja haiskahtaa?
Onko vastaavia kokemuksia tälläisestä?
Kaiken maksattavat ja kylmänä olivat yrittäneet repiä. Sitten olivat vielä hommanneet kokonaan uuden kannen koska ventiilien ohjurit oli kuullemma väljät eikä tästä ilmoitettu minulle mitään!
Ei menny ihan ohjesääntöjen mukaan mutta periaatteessa eihän ne mitään turhaa tehneet mutta meni kyllä liikaa työ tunteja kun menivät pultit katkasemaan. Luulisi että merkkikorjaamolla osataan mutta ei vissiin!
Nyt sitten kun auton hain niin huomasin että kone pitää pientä nakuttavaa ääntä... Ihan kuin kuuluisi sieltä kannen alta sellainen tasainen nakutus. Sitten myös huomasin sellaista tasaista muovin ja elektroniikka käryn tapaista hajua kun olin ekan 10km ajanut ja konepellin alle kurkkasin.
Kuuluuko asiaan vai onkohan nyt sitten taas sattunut joku kämmi? Vai meneeko aikaa että uudet osat yms muotoutuu ja pitää siksi vähän ääntä ja haiskahtaa?
Onko vastaavia kokemuksia tälläisestä?
VW Golf -97, 1.8l bensa Variant, farmari
Soitin: Pioneer DEH-4200SD
Sub1: Bayeriche Power 800W vahvistin & Bayeriche Power 10" suljetussa kotelossa
Sub2: Pioneer TS-VX210a 10" aktiivi
Navi: Mio M3000 Nordigc
Lisävalot: Hella Comet FF100
Soitin: Pioneer DEH-4200SD
Sub1: Bayeriche Power 800W vahvistin & Bayeriche Power 10" suljetussa kotelossa
Sub2: Pioneer TS-VX210a 10" aktiivi
Navi: Mio M3000 Nordigc
Lisävalot: Hella Comet FF100
Mun käsityksen mukaan toi remppa olis pitäny siinä kohtaa lyödä seis kun alko tulla lisää vaihtokelposta osaa vastaan. Noin suuri lisäkulu pitäisi kait aina varmistaa asiakkaalta ensin.
Hyvä laskuttaa pulttien irrottamisesta ja vaihdosta kun koko kansi meni sitten uusiksi, vai olikohan siinäkin pultit katkennu sisään
(Tero! Vastailes ny joskus siihen privapuolen viestiinki
)
Hyvä laskuttaa pulttien irrottamisesta ja vaihdosta kun koko kansi meni sitten uusiksi, vai olikohan siinäkin pultit katkennu sisään

(Tero! Vastailes ny joskus siihen privapuolen viestiinki

Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
-
- Posts: 362
- Joined: 1.12.2009 9:04
- Location: Dead city
Sinuna kyllä ottaisin suoraan yhteyttä kuluttaja-asiamieheen. Sillä on aika paljon vaikutusta jo pelkällä puh soitolla kyseiseen liikkeeseen. Eihän ne oikeesti saa tehä mitään muita korjauksia siihen ilman asiakkaan lupaa, mulla kävi jokunen vuosi sit bemarin hullon kanssa vastaavalla tavalla: auto oli aurauskulmien säädössä ja kun menin hakemaan, oli autoon vaihettu taakse jarrusatulat ja palat. Eivät antaneet avaimia ilman maksua, mut minä nohevana otin vara-avaimen käyttöön ja paukasin bimmerin tulille ja ajoin pois. Soitin kuluttaja asiamiehelle asiasta ja se soitti sinne liikkeeseen, ja kohta soitti liike et aika törkeesti tehty, mut ne korjaukset ei maksa sulle mitään 

Juu. No ne ilmoitti mulle kyllä että kustannus arvio nousee lähemmäksi 1000 mutta ei ilmoitettu mitään että uusi kansi pitää vaihtaa tai että mitä siellä yleensäkkin oli paskana!
Tietääkö kukaan tuosta nakutus/haju asiasta että pitäisköhän pompata käymään siellä liikkeessä vai voikohan olla normaalia
Tietääkö kukaan tuosta nakutus/haju asiasta että pitäisköhän pompata käymään siellä liikkeessä vai voikohan olla normaalia
VW Golf -97, 1.8l bensa Variant, farmari
Soitin: Pioneer DEH-4200SD
Sub1: Bayeriche Power 800W vahvistin & Bayeriche Power 10" suljetussa kotelossa
Sub2: Pioneer TS-VX210a 10" aktiivi
Navi: Mio M3000 Nordigc
Lisävalot: Hella Comet FF100
Soitin: Pioneer DEH-4200SD
Sub1: Bayeriche Power 800W vahvistin & Bayeriche Power 10" suljetussa kotelossa
Sub2: Pioneer TS-VX210a 10" aktiivi
Navi: Mio M3000 Nordigc
Lisävalot: Hella Comet FF100
Jos on kyseessä ihan virallinen korjaamo, niin sillä on myös takuu silloin tekemilleen korjauksille. Jos oot kerran maksanut kalliit korjaukset, niin pitää ne olla kyllä asiallisesti ja oikein tehty. Ei kuulu nakutukset eikä käryt normaaliin moottorin toimintaan. Eli takas vaan liikkeeseen huutamaan
Kyllä ottaisin jo yhteyttä kuluttajasuojaan asiassa...

Kyllä ottaisin jo yhteyttä kuluttajasuojaan asiassa...

Chevrolet Suburban 6.5TD 2500 Heavy Duty LT 4x4 1996
Golf IV Variant 1.6 2002
Touran 2.0 EcoFuel 2008
Ex: Passat variant 2.8 V6 4Motion 2000
Golf IV Variant 1.6 2002
Touran 2.0 EcoFuel 2008
Ex: Passat variant 2.8 V6 4Motion 2000
Sanottiin että moottorin jotkut pesuaineet vähän käryää koneen kyljistä yms., että pitäisi hajut loppua kun on aikansa ajellut. Naputukseen ei mitään syytä... Ei ole kova naputus mutta kuitenkin!
VW Golf -97, 1.8l bensa Variant, farmari
Soitin: Pioneer DEH-4200SD
Sub1: Bayeriche Power 800W vahvistin & Bayeriche Power 10" suljetussa kotelossa
Sub2: Pioneer TS-VX210a 10" aktiivi
Navi: Mio M3000 Nordigc
Lisävalot: Hella Comet FF100
Soitin: Pioneer DEH-4200SD
Sub1: Bayeriche Power 800W vahvistin & Bayeriche Power 10" suljetussa kotelossa
Sub2: Pioneer TS-VX210a 10" aktiivi
Navi: Mio M3000 Nordigc
Lisävalot: Hella Comet FF100
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
Välillä kannen vaihdon yhteydessä menee hetki, että nostimet hiljenee täysin. Mikäli se naputus niistä tulee.
Pelkkä jäähdytinneste pakosarjan päällä antaa jo ihan kivat käryt, ja sitä valuu väkisinkin moottorin kylkeä pitkin kun kannen irrottaa..
Nuohan olis tietysti kuulunut "poistaa" pitkällä koeajolla, mutta siihenkään ei yleensä asentajilla aika riitä(kiitos työnjohdon).
Ei sillä että se olisi mitenkään oikeutettua pistää kiireen piikkiin, että asiakas hakee naputtavan ja haisevan auton ja on juuri latonut ison summan rahaa tiskiin.
Pelkkä jäähdytinneste pakosarjan päällä antaa jo ihan kivat käryt, ja sitä valuu väkisinkin moottorin kylkeä pitkin kun kannen irrottaa..
Nuohan olis tietysti kuulunut "poistaa" pitkällä koeajolla, mutta siihenkään ei yleensä asentajilla aika riitä(kiitos työnjohdon).
Ei sillä että se olisi mitenkään oikeutettua pistää kiireen piikkiin, että asiakas hakee naputtavan ja haisevan auton ja on juuri latonut ison summan rahaa tiskiin.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
VW Touran 2.0TDI 2007
Niimpä. Nyt on vaan viikonloppuna reissu haminaan täästä pohjois savosta niin hirvittää pikkuisen lähteä jos onkin jotain mutta toivotaan että ei oo mitään vikaa vaan tökötit käryäisi. Kun se haisee vaan kuumalla koneella...
VW Golf -97, 1.8l bensa Variant, farmari
Soitin: Pioneer DEH-4200SD
Sub1: Bayeriche Power 800W vahvistin & Bayeriche Power 10" suljetussa kotelossa
Sub2: Pioneer TS-VX210a 10" aktiivi
Navi: Mio M3000 Nordigc
Lisävalot: Hella Comet FF100
Soitin: Pioneer DEH-4200SD
Sub1: Bayeriche Power 800W vahvistin & Bayeriche Power 10" suljetussa kotelossa
Sub2: Pioneer TS-VX210a 10" aktiivi
Navi: Mio M3000 Nordigc
Lisävalot: Hella Comet FF100
No eipähän käy matkanteko liian tylsäksipalikka wrote:Niimpä. Nyt on vaan viikonloppuna reissu haminaan täästä pohjois savosta niin hirvittää pikkuisen lähteä jos onkin jotain mutta toivotaan että ei oo mitään vikaa vaan tökötit käryäisi. Kun se haisee vaan kuumalla koneella...

EX VW Golf IV Variant -00
EX VW Golf III Variant -94
EX VW Golf II
EX VW Golf III Variant -94
EX VW Golf II
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
Olisko toi nakutus ihan normi suuttimen naputusta, joka voi kuulostaa melko kovalta, kun korvat on "vitutusherkistynyt" ja jännittää, että mitähän seuraavaksi mahtaa olla luvassa.
Tää tarina kyllä taas vahvistaa sitä, että en luota muihin kuin itseeni ja teen rempat ite. Tai jos pakko on johki viedä, niin olen veemäinen asiakas ja kyttään vieres
Tää tarina kyllä taas vahvistaa sitä, että en luota muihin kuin itseeni ja teen rempat ite. Tai jos pakko on johki viedä, niin olen veemäinen asiakas ja kyttään vieres

VW Golf Variant 1.8 (AAM) -96
M-B C180A -93
M-B C180A -93
kuuntelin niin se naputus ja haju tulee siitä "kaasarin" luota ja sisältä, vaikka ruisku konehan toi on mutta siis kuitenkin sieltä kuuluu.
VW Golf -97, 1.8l bensa Variant, farmari
Soitin: Pioneer DEH-4200SD
Sub1: Bayeriche Power 800W vahvistin & Bayeriche Power 10" suljetussa kotelossa
Sub2: Pioneer TS-VX210a 10" aktiivi
Navi: Mio M3000 Nordigc
Lisävalot: Hella Comet FF100
Soitin: Pioneer DEH-4200SD
Sub1: Bayeriche Power 800W vahvistin & Bayeriche Power 10" suljetussa kotelossa
Sub2: Pioneer TS-VX210a 10" aktiivi
Navi: Mio M3000 Nordigc
Lisävalot: Hella Comet FF100
Tod.näk. naputtaa hieman se 1-piste ruutan solenoidi.palikka wrote:kuuntelin niin se naputus ja haju tulee siitä "kaasarin" luota ja sisältä, vaikka ruisku konehan toi on mutta siis kuitenkin sieltä kuuluu.
Ja se uus kumilaippa lämmetessään haisee hieman, kun se on suoraan pakosarjan yläpuolella.
Mutta katos onko ne konehuoneen takareunan kumitiivisteen "jatkopalat" tallella?
Siis ne, jotka on sen tiivisteen päissä, konepellin ja lokasuojien välissä.
Jos ne puuttuu, se vetää kaikki konehuoneen hajut lämppärille ja sieltä sisään.
Höh,missä meni taas pieleen.? Ex G4,Pacific 1.6 BCB, Polo Gt -91 3F,Golf 3 GT variant. 1.6 AEK. Useita ilmajäähdytteisiä.
paikoillaan näytti olevan. Ja se haju tulee aina kun on tosi hidas vauhti tai pysähtynyt ni sisälle sillon. Muuten ajossa ei tuu se haju. Mutta koko ajan se siellä haisee konepellin alla mutta vissii tuuliainen estää hajun matkan aikana.
Käyn tänään siellä korjaamolla sanoo että joku ammattilainen kurkaa pellin alle niin uskaltaa huomenna lähtee sitten reissuun.
Ilmoitan sitten kun homma selviää että mitä oli!
Käyn tänään siellä korjaamolla sanoo että joku ammattilainen kurkaa pellin alle niin uskaltaa huomenna lähtee sitten reissuun.
Ilmoitan sitten kun homma selviää että mitä oli!
VW Golf -97, 1.8l bensa Variant, farmari
Soitin: Pioneer DEH-4200SD
Sub1: Bayeriche Power 800W vahvistin & Bayeriche Power 10" suljetussa kotelossa
Sub2: Pioneer TS-VX210a 10" aktiivi
Navi: Mio M3000 Nordigc
Lisävalot: Hella Comet FF100
Soitin: Pioneer DEH-4200SD
Sub1: Bayeriche Power 800W vahvistin & Bayeriche Power 10" suljetussa kotelossa
Sub2: Pioneer TS-VX210a 10" aktiivi
Navi: Mio M3000 Nordigc
Lisävalot: Hella Comet FF100
Noh, laskut tuli maksettua ja hajukin loppu kun aikansa ajoi. Ihan vähän nakuttaa mutta ei ilmeisesti vaarallista!
Kiitos jälleen vinkeistä yms kirjoittaneille!
Kiitos jälleen vinkeistä yms kirjoittaneille!
VW Golf -97, 1.8l bensa Variant, farmari
Soitin: Pioneer DEH-4200SD
Sub1: Bayeriche Power 800W vahvistin & Bayeriche Power 10" suljetussa kotelossa
Sub2: Pioneer TS-VX210a 10" aktiivi
Navi: Mio M3000 Nordigc
Lisävalot: Hella Comet FF100
Soitin: Pioneer DEH-4200SD
Sub1: Bayeriche Power 800W vahvistin & Bayeriche Power 10" suljetussa kotelossa
Sub2: Pioneer TS-VX210a 10" aktiivi
Navi: Mio M3000 Nordigc
Lisävalot: Hella Comet FF100