Ensin ajattelin, että Multivan vois olla hyvä, mutta hinnat on aika korkeita ja oon alannut epäilemään, että mahtuuko kaikki tavarat mukaan

Tästä tulee noviisin eka kysymys:
1. Osaisko kukaan valaista, mitä eroa on Caravellessa, Transporterissa ja Shuttlessa? Kaikkia saa tehdasbusseina? Onko sisustan laadussa eroa? Onko nämä tehdasbussit kylmiä? Carsporteissa on ainakin jotkin paremmat ikkunat.
Tärkeä vaatimus on, että penkkien välissä on käytävä etupenkiltä viimeiseen riviin eli järjestys pitäisi olla 2-2-2-3 tai 2-2-3.
2. Saako 2-2-2-3 järjestystä muutettua 2-2-3 muotoon. Eli laitettaisiin yksi 2-paikkainen penkki hyllylle? Tällöin saataisin mukava tavaratila.
3. Jos lattiassa olevien kiinnikkeiden paikkoja pitäisi muuttaa, kuinka vaikeaa se on ja saako sitä virallisesti tehdä?
4. Jos järjestys on 2-3-3, toisen rivin reunimmainen penkki on käännettävä. Saako tätä yhtä istuinta irrotettua kokonaan eli tämän jälkeen se olisi 2-2-3?
4. Onko tehdasbusseja, joissa toisella rivillä olisi yksittäiset penkit? Multivanissahan tälläiset on.
5. Saako esim. Multivanin penkit laitettua tehdasbussiin?
6. Onko tehdaspenkkien (tai oikeastaan sohvien) selkänoja säädettävissä? Kaatuuko makuuasentoon? Ajattelin verollisen asuntoauton tekemistä.
Seuraava vaatimus on menopuoli. Siis diesel pitää olla ja tehokkaampi malli. T4:stahan löytyy 130hp ja 150hp. T5:sta löytyisi 130hp ja 174hp versiot.
7. Onko koneissa radikaaleja eroja? Kannattaako jotain erityisesti välttää?
8. Autojen kestävyydestä yleensä? Kuullut, että T5 olisi heikompi kuin T4. Pitääkö paikkaansa?
9. 4Motion/Syncron kestävyys?
Tarkoitus olisi saada auto vuosiksi eteenpäin ja olen tottunut aika kestäviin autoihin, joten mulla on aika tiukat kriteerit kestävyydestä. Ostaisin jopa Hiacen, jos siitä löytyisi tehokkaampia diesel-koneita. Anteeksi

10. Onko kaikissa em. malleissa eberi? Vai löytyykö se vain pohjoismaiden malleista?
11. Onko kaikissa, myös Saksan-malleissa, istuinlämmittimet?
12. Muuta eroa Saksan ja Suomen malleissa?
Huh, tulipa mittavasti tekstiä. Kysymysten lammikko oli kasvanut niin suureksi, että ylitti rekistöröitymis-kynnyksen, jonka jälkeen patoumat purkautuivat...
Numeroin kysymykset, että vastaukset on helpompi kohdentaa. Vastaa vaikka vaan osaan, niin kaveri täydentää. Tämähän on kuin Wikipedia.