Sana vapaa
Niin. Mistä nyt haluat puhua. Perusvoimajako on 50:50, josta se säätyy tarpeen ja tilanteen mukaan torsenin rajojen puitteissa. Kuten tuolla wikipedialinkissäsikin lukee, uusin T3 versio ei ole perusvoimajaoltaan enää 50:50. Se on se uusien Audien 40:60.
Nimim. Reilu 5v torsen 4motionilla ajanut.
Toki jos kysymyksen alkuperäinen esittäjä haikailee tönkön 50:50 voimajaon perään joka ei säädy mihinkään, niin nostan käteni virheen merkiksi, ja vetäydyn takavasemmalle.
Nimim. Reilu 5v torsen 4motionilla ajanut.
Toki jos kysymyksen alkuperäinen esittäjä haikailee tönkön 50:50 voimajaon perään joka ei säädy mihinkään, niin nostan käteni virheen merkiksi, ja vetäydyn takavasemmalle.
Uncle Hank Fan Club
T5 Multivan 4motion, Homewrecker E30 ikuisuusrojekti ja taloudessa myös 3c Passat variant 2.0fsi 4motion sportline
T5 Multivan 4motion, Homewrecker E30 ikuisuusrojekti ja taloudessa myös 3c Passat variant 2.0fsi 4motion sportline
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
No nyt ollaan samaa mieltä asioista. Mä jäin ihan siihen uskoon, että tässä haettiin sitä tönkköä 50:50 voimajakoa tai sit käsitin jotain väärin.Micco wrote:Niin. Mistä nyt haluat puhua. Perusvoimajako on 50:50, josta se säätyy tarpeen ja tilanteen mukaan torsenin rajojen puitteissa. Kuten tuolla wikipedialinkissäsikin lukee, uusin T3 versio ei ole perusvoimajaoltaan enää 50:50. Se on se uusien Audien 40:60.
Nimim. Reilu 5v torsen 4motionilla ajanut.
Toki jos kysymyksen alkuperäinen esittäjä haikailee tönkön 50:50 voimajaon perään joka ei säädy mihinkään, niin nostan käteni virheen merkiksi, ja vetäydyn takavasemmalle.
Vw Passat Variant 2012 B7 1,6tdi cayc,
Mulle jäi Heze R:n kysymyksestä hieman epäselväksi, mitä hän tarkalleen tarkoitti.
Oli juttua aidoista nelivedoista, 30-40%takapyörille menevästä vedosta, sekä 2000-luvun pelkistä elektroniikka-nelivedoista.
Minkä kukakin laskee "aidoksi" nelikoksi. Pitääkö sen vedon jurnuttaa tasan tilanteessa kuin tilanteessa, vai saako vetosuhde muuttua etu-ja taka-akselin välillä tarpeen mukaan.
Mutta tulipahan kertauksena muisteltua taas itse kullekin, miten nuo nelivedot ja vetojärjestelmät konsernin autoissa menevät. Tuntuu olevan kestoaihe foorumeilla tämän torsen/haldex, mikä on missäkin ja miksi.


Mutta tulipahan kertauksena muisteltua taas itse kullekin, miten nuo nelivedot ja vetojärjestelmät konsernin autoissa menevät. Tuntuu olevan kestoaihe foorumeilla tämän torsen/haldex, mikä on missäkin ja miksi.
Uncle Hank Fan Club
T5 Multivan 4motion, Homewrecker E30 ikuisuusrojekti ja taloudessa myös 3c Passat variant 2.0fsi 4motion sportline
T5 Multivan 4motion, Homewrecker E30 ikuisuusrojekti ja taloudessa myös 3c Passat variant 2.0fsi 4motion sportline
- Sami Mäkinen
- VCF Member
- Posts: 3367
- Joined: 5.6.2006 22:46
- Location: Ulvila-City
Vois, mutta kun se moderointi näkymä ei aukea niin viestejä pitäisi poistaa yksi viesti kerrallaan. Ja joka poistosta pitää tehdä "oletko nyt aivan varma että haluat poistaa viestin" vahvistus. Niin mulla ei ainakaan riitä aika ja kärsivällisyys alkaa muutamaa tuhatta viestiä naputtelemaan yksitellen pois.
mitä kannattee tarkistella tästä audista?Olis jonkulaista kauppaa meneillään?
http://www.nettiauto.com/audi/a6/3344407
http://www.nettiauto.com/audi/a6/3344407
Audi a6 2.5 v6 tdi avant quattro vm02
FUCK YOUR FAKE WHEELS!
FUCK YOUR FAKE WHEELS!
Ite en kyllä helposti a6:een lähtis ainakaan a:tomaattiin ... appiukolla on moinen kyllä pienemmillä kilsa määrillä ( ja motarilla)...
Koukku on peräs mut laatikko ei kestä vetoa... Eikä mummielestä noi tomaatti laatikot muutenkaa oo näyttäny vihreetä valoa 150t ja sökö. Appiukolla vaihettu laatikko 165 ja taas reistaa alta 200 ajettu...
Ei sillä ettei niiku joka tuottees vois olla niitä joka kestää pomminki... Tai no itse asiassa tarkemmin katottuna appiukon audi on kyllä multaronikki ku ei oo quatro... joten tiedä sitten kestääkö tuo tippironikki paremmin...
Koukku on peräs mut laatikko ei kestä vetoa... Eikä mummielestä noi tomaatti laatikot muutenkaa oo näyttäny vihreetä valoa 150t ja sökö. Appiukolla vaihettu laatikko 165 ja taas reistaa alta 200 ajettu...
Ei sillä ettei niiku joka tuottees vois olla niitä joka kestää pomminki... Tai no itse asiassa tarkemmin katottuna appiukon audi on kyllä multaronikki ku ei oo quatro... joten tiedä sitten kestääkö tuo tippironikki paremmin...
~Ennemmin yks ruuvi liian löysällä,
ku kymmenen kireellä~
~1.8T Passat Variant vm. 04~
ku kymmenen kireellä~
~1.8T Passat Variant vm. 04~
Kiitoksia tästä selventävästä ja ymmärrettävästä selityksestä.Micco wrote:Mulle jäi Heze R:n kysymyksestä hieman epäselväksi, mitä hän tarkalleen tarkoitti.Oli juttua aidoista nelivedoista, 30-40%takapyörille menevästä vedosta, sekä 2000-luvun pelkistä elektroniikka-nelivedoista.
Minkä kukakin laskee "aidoksi" nelikoksi. Pitääkö sen vedon jurnuttaa tasan tilanteessa kuin tilanteessa, vai saako vetosuhde muuttua etu-ja taka-akselin välillä tarpeen mukaan.
Mutta tulipahan kertauksena muisteltua taas itse kullekin, miten nuo nelivedot ja vetojärjestelmät konsernin autoissa menevät. Tuntuu olevan kestoaihe foorumeilla tämän torsen/haldex, mikä on missäkin ja miksi.
Alun perin tarkoitin kyllä tuota voimasuhteen kiintäeää voimaa eli suhdetta 50-50.
Mutta ymmärsinkö nyt tosiaan niin että Quattro ja 4 motion on nykyään 40-60 painotteinen eli tapapyörille ohjattaisiin enemmän voimaa?
Kuullostaa ehkä hivenen järkevämmältä mutta mielestäni silti nelikon pitää olla nelikko eikä etu tai takapainotteinen sähkö viritys. Kaikilla sähkötoimisilla laiteilla joissa on mekaanisia rasituksen kanssa olevia rattaita tai pyöriä niin on ollut taipumusta suomen oloissa prakaa. Tosin onhan niitä poikkeuksiakin mutta luulen silti että tuo suolavesi / loska on erittäin pahaa myrkkyö pohjan sähköantureille ja liittimille jos pohjata ei hirmusesti huolta pidä.
Miinuksena tuossa 50-50 härdelissä ehkä tulee kulutus mutta olisi se kuitenkin varmatoimisempi ja ennenkaikkea yksinkertaisempi.
Volkkarilla pääsee?
4motion nimellä en ole varma, että onko missään. Volkkarin ns. normimalleissa on taitaa tällä hetkellä kaikissa koneet poikittain ja haldex. Touareqin ja Phaetonin ratkaisuihin en ole perehtynyt.Heze.R wrote: Mutta ymmärsinkö nyt tosiaan niin että Quattro ja 4 motion on nykyään 40-60 painotteinen eli tapapyörille ohjattaisiin enemmän voimaa?
Kuullostaa ehkä hivenen järkevämmältä mutta mielestäni silti nelikon pitää olla nelikko eikä etu tai takapainotteinen sähkö viritys. Kaikilla sähkötoimisilla laiteilla joissa on mekaanisia rasituksen kanssa olevia rattaita tai pyöriä niin on ollut taipumusta suomen oloissa prakaa.
Mutta ainakin B8 A4 ja A5 pohjaiset ovat toistaiseksi olleet 40:60 perusvoimajaolla olevalla torsenilla. Ja kun sähkö tuntuu olevan se kirosana, niin itse perus torsenissa ei ole sähköä, vaikka se voimajakoa muuttaakin tarpeen mukaan. Täysin mekaaninen systeemi. Noihin uusiin Audeihin saa taka-akselille sports differentalia, joka jakaa voimaa pyörien välillä monilevykytkinten läpi jonkunlaisen sähköälyn perusteella. Uudessa RS5 on esitelty torsenin tilalla uusi "crown gear differential".
Mutta joo. Nämä jutut ois voinu olla tosiaan täälläkin omassa topicissaan, eikä muun liibalaaban seassa.

Uncle Hank Fan Club
T5 Multivan 4motion, Homewrecker E30 ikuisuusrojekti ja taloudessa myös 3c Passat variant 2.0fsi 4motion sportline
T5 Multivan 4motion, Homewrecker E30 ikuisuusrojekti ja taloudessa myös 3c Passat variant 2.0fsi 4motion sportline
En viitsinyt aloittaa uutta topikkia, mut onko kukaan osallistumassa http://www.rantamaraton.fi ?
vw 2.4d -95 matkailu-auto 524 000 km
vw polo -89
honda accord 2.0i 95 350 000 km
http://www.mia.ehdolla.fi/
www.tainuskyla.fi
kaukaa viisas ja läheltä tyhmä
vw polo -89
honda accord 2.0i 95 350 000 km
http://www.mia.ehdolla.fi/
www.tainuskyla.fi
kaukaa viisas ja läheltä tyhmä
- Sami Jalonen
- Posts: 3084
- Joined: 18.3.2007 19:13
- Location: Hyvinkää
- Contact:
Päivän pelastus! Mies tukka sliipattuna tankkaa nokka pystyssä uuden karheeta 500-sarjan just uitettua farkku bemaria. Saa tankattua, palauttaa pistoolin paikalleen ja kävelee niin ylpeenä autoon, samalla luo säälivän katseen tankin toiselle puolelle missä mä oon tankkaamassa. Lähtee "kumit katuun"-tyylillä. Huutonauru alko ku huomasin ettei äijä ylpeydeltään muistanu laittaa korkkia ja luukkua kiinni.
Osa tietää miten rakastan noita bemareita....
Osa tietää miten rakastan noita bemareita....

Kun katsastusmies merkitsi yhden ylätukivarren vaihtokuntoon, niin suunnittelin vaihtavani ylätukivarret molemmin puolin. Tietenkin suuntasin katseeni tuonne saksanmaalle ja ebay:n. Olisin tilannut Car-Brockilta ylätukivarsisarjan, jonka hinta 85e+pk:t, mutta heillä on etummaiset ylätukivarret loppu (olen tilannut samanlaisen sarjan aiemminkin) ja saavat lisää noin 4 viikon päästä.
Nyt löysin toisen myyjän joka kauppaa ylätukivarsisarjaa hintaan 64,90+28,90 pk:t. Eli mitä olette mieltä kannattaako tuollaisia mennä ostamaan vai onko parempi unohtaa ne? LINKKI
Ja sitäkin mietin kun tuolla sopivuustaulukossa on Passatin kohdalla teksti "nur passend bis Baujauhr 07.2002". Eli ei sovi asennettavaksi..? Saksa ei oikein taivu...
Toki saatte ehdottaa, jotain edullisia sarjojakin.
EDIT: Tukivarsien valmistaja on Atec
Nyt löysin toisen myyjän joka kauppaa ylätukivarsisarjaa hintaan 64,90+28,90 pk:t. Eli mitä olette mieltä kannattaako tuollaisia mennä ostamaan vai onko parempi unohtaa ne? LINKKI
Ja sitäkin mietin kun tuolla sopivuustaulukossa on Passatin kohdalla teksti "nur passend bis Baujauhr 07.2002". Eli ei sovi asennettavaksi..? Saksa ei oikein taivu...

Toki saatte ehdottaa, jotain edullisia sarjojakin.
EDIT: Tukivarsien valmistaja on Atec
Vw Passat Variant 2012 B7 1,6tdi cayc,
- Sami Jalonen
- Posts: 3084
- Joined: 18.3.2007 19:13
- Location: Hyvinkää
- Contact:
Taidan sittenkin luovuttaa ja tilata paikalliselta varaosaliikkeelta vain toiselle puolen uudet ylätukivarret.
Onko tuossa 3BG mallissa sitten muuttunut noiden ylätukivarsien osalta jotain?
Onko se sama millaisen M10x100 ruuvin sinne ylös laittaa, jos sattuu että se vanha menee käyttökelvottomaksi?
Onko tuossa 3BG mallissa sitten muuttunut noiden ylätukivarsien osalta jotain?
Onko se sama millaisen M10x100 ruuvin sinne ylös laittaa, jos sattuu että se vanha menee käyttökelvottomaksi?
Vw Passat Variant 2012 B7 1,6tdi cayc,
- Sami Jalonen
- Posts: 3084
- Joined: 18.3.2007 19:13
- Location: Hyvinkää
- Contact:
Ostin siis paikalliselta varaosaliikkeeltä tukivarret (60e/kpl). Lemförder merkkiset. Niiden mukana tuli pultit ja mutterit. Edellis kerralla ei tullut minkäänlaisia pultteja.teesel wrote:Taidan sittenkin luovuttaa ja tilata paikalliselta varaosaliikkeelta vain toiselle puolen uudet ylätukivarret.
Onko tuossa 3BG mallissa sitten muuttunut noiden ylätukivarsien osalta jotain?
Onko se sama millaisen M10x100 ruuvin sinne ylös laittaa, jos sattuu että se vanha menee käyttökelvottomaksi?
Vw Passat Variant 2012 B7 1,6tdi cayc,
-
- Posts: 1
- Joined: 17.10.2010 23:35
- Location: Turku
transporter vm 98 2.5 tdi tuotiauto saksasta
mistä mahdan löytää mankan johtojen värien merkityksen kun olisi tarkoitus vaihtaa vanhan mankan tilalle uusi???
Re: transporter vm 98 2.5 tdi tuotiauto saksasta
Jos tuosta -98 portterista kyse, niin taitaa olla ISO-liitin jo käytössä. Omassa -00 portterissa ainakin on.kansanautoilija wrote:mistä mahdan löytää mankan johtojen värien merkityksen kun olisi tarkoitus vaihtaa vanhan mankan tilalle uusi???
Tämän näköinen liitin. ISO-liitin löytyy nykyään kaikista uusista mankoista.
Tuolta löytyy liittimien nastajärjestys/merkitys.
Tarzani, maailman ensimmäinen rekkakuski: aina samat vaatteet, ei koskaan rahaa ja kanssakulkijat pelkkiä apinoita.
On se kyl perhana... ekaks kunnon flunssa mikä tuntuu viel leviävän muihin mutta heti kun se alko helpottaa nii sit koetellaan lisää... vatsakipu osoittautu umpisuolen tulehdukseksi. Noh nytpähän nyppästiin sekin pois ja pari viikkoa saikkua. Tuskaa kyl tekee
Ompahan hyvä syy viedä auto rassattavaks kaverin pajalle nii ei itte tarvitse 


-98 3B Passat Sedan 1.9tdi AHU Black Pearl Comfortline
-69 1300 1600cc Kupla "Projekti"
-69 1300 1600cc Kupla "Projekti"
Tänään erään kehä kolmosen varrella olevassa autovaraosaliikkeessä kuultua.
N: Hei, tässä ois näitä pyyhkijänsulkia, ne on aika huonot jo.
M: En minä ala niitä talvea vasten vaihtamaan. Jää raapii ne kuitenkin piloille kun lähden aamulla ajamaan.
N: Mutta nää on vain 6,5 euroa.
M: Vaikka olisi 6,5 euroa, auto on meni juuri katsastuksesta läpi ja pyyhkijänsulista ei sanottu mitään.
N: Hei, tässä ois näitä pyyhkijänsulkia, ne on aika huonot jo.
M: En minä ala niitä talvea vasten vaihtamaan. Jää raapii ne kuitenkin piloille kun lähden aamulla ajamaan.
N: Mutta nää on vain 6,5 euroa.
M: Vaikka olisi 6,5 euroa, auto on meni juuri katsastuksesta läpi ja pyyhkijänsulista ei sanottu mitään.
Passat 3C Variant -08 2.0 TDI Highline Individual
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
Vähän sama juttu eilen aamulla paikallisessa varaosaliikkeessä, jossa myyjä jutusteli jonkun tutun asiakkaan kanssa:
"Stna kun Koivunen teki jonkun pyyhkijänsulkien vaihtokampanjan jota mainostettiin lehdessä. Oo siinä sit prkl koko päivä vaihtamassa sulkia tuolla vesisateessa. Sit jos vielä tulee joku 87 vuoden DX korolla jossa on kaikki paikat jumissa ja ruosteessa, hajoaa vielä osat ja ala siinä sitten korvaamaan niitä sille jne.."
Tämä siis vanhahko perus kaljamahainen, kalju ja asiakaspalveluhaluton miesmyyjä kyseisessä firmassa, ei tullut siis yllätyksenä.
"Stna kun Koivunen teki jonkun pyyhkijänsulkien vaihtokampanjan jota mainostettiin lehdessä. Oo siinä sit prkl koko päivä vaihtamassa sulkia tuolla vesisateessa. Sit jos vielä tulee joku 87 vuoden DX korolla jossa on kaikki paikat jumissa ja ruosteessa, hajoaa vielä osat ja ala siinä sitten korvaamaan niitä sille jne.."
Tämä siis vanhahko perus kaljamahainen, kalju ja asiakaspalveluhaluton miesmyyjä kyseisessä firmassa, ei tullut siis yllätyksenä.

Skoda Octavia Combi 1,5 TSI DSG Style BusinessLine 2020 (käyttöauto)
VW Jetta Flair 1.8 RP 1990 (kesäauto)
VW Jetta Flair 1.8 RP 1990 (kesäauto)
Mulle hyvät pyyhkijänsulat on ainakin ihan henkilökohtaista mukavuutta. Mikään ei pimeällä ajamisessa oo niin rasittavaa kun huonot pyyhkijät jokka jättää koko näköalalle viivat, jotka sitten heijastelee vastaantulijoiden- ja katuvaloja.
Mutta onhan toi 6,50 euroa aika iso raha noin auton omistamista ajatellen.
Mutta onhan toi 6,50 euroa aika iso raha noin auton omistamista ajatellen.

Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
- Ari-Matti Aho
- Mr. VCF
- Posts: 3092
- Joined: 11.11.2003 0:19
- Location: Kouvola
- Contact:
Mitenköhän tässä itekin alkaa hiljalleen uneksia puurakenteisesta omakotitalosta puutakalla ja puusaunalla. Nyt on vähän hölmö olo kun tulee keskellä yötä töistä, käy suihkussa ja istuu koneelle lonkeron kanssa. Sauna tekis aika gutaa, mutta eipä sitä näihin 50-lukulaisiin kerrostaloihin tee kirveelläkään.
Passat 3C Variant -08 2.0 TDI Highline Individual
- Ari-Matti Aho
- Mr. VCF
- Posts: 3092
- Joined: 11.11.2003 0:19
- Location: Kouvola
- Contact:
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
Kertokaa tyhmälle, JOS jollain on VARMAA tietoa, sopiiko tuohon sigusta löytyvään vehkeeseen volkkarin omat 13" peltivanteet? Yksiä 13" aluja jo kokeilin mutta ne eivät sopineet vaan ottivat edestä jarrusatuloihin kiinni.
Pitäisi vaan talvirenkaat saada hommailtua...
EDIT: kyllä ETKA näyttäs ainakin että 13" peltivanteet tuohon sopisi..
Pitäisi vaan talvirenkaat saada hommailtua...

EDIT: kyllä ETKA näyttäs ainakin että 13" peltivanteet tuohon sopisi..

- Tero Paalanen
- Team Leader
- Posts: 2578
- Joined: 18.1.2005 23:45
- Location: Kauhava
^99% varmuudella sanoosin jotta ei sovi.
Kolmosfarkut on muistaakseni aina vähintään 256mm etujarrulevyillä.
Töpöperä Golffeja sekä Ventoja on ollut 239 mm etujarruilla ja niihin sopii joihinki malleihin 13" vanne.
Edittiä: Vissiin löytyy joku pikkukoneinen farkku johon sopii 13" vanteet. Olisko sitte saksassa ollu kolmosfarkkua saatavilla jollaki 1,4 l koneella???
Kolmosfarkut on muistaakseni aina vähintään 256mm etujarrulevyillä.
Töpöperä Golffeja sekä Ventoja on ollut 239 mm etujarruilla ja niihin sopii joihinki malleihin 13" vanne.
Edittiä: Vissiin löytyy joku pikkukoneinen farkku johon sopii 13" vanteet. Olisko sitte saksassa ollu kolmosfarkkua saatavilla jollaki 1,4 l koneella???
Mulla kun on se ripsipiirakka-heijastin roikkumassa aurinkolipasta, sitä moni on kyselly että mistä niitä saa. Viimein löysin paikan mistä niitä näyttäis vielä saavan. Tuohan on siis 2005 vuoden naisten päivän kunniaks tehty heijastin.
http://www.mariannevalola.com/tilaa.htm
http://www.tulva.fi/index.php?k=15628
http://www.mariannevalola.com/tilaa.htm
http://www.tulva.fi/index.php?k=15628
DJDH wrote:Mikä ihme volkkarin laatuun on tullut? Takajarrut ei kestäny kun 232tkm ja levyt ei ollu vielä edes loppu! Etujarrut kesti 220tkm! Autolla ikää vasta 9 vuotta! Minne voin valittaa???
Joo,ei ne mitään kestä,,, Mun kakkos-autokin on vasta 20 vuotta vanha,ja nyt jo meni pakoputken takapätkä...

Etu ja keskipätkä on sentään vielä orkkis VW...
Höh,missä meni taas pieleen.? Ex G4,Pacific 1.6 BCB, Polo Gt -91 3F,Golf 3 GT variant. 1.6 AEK. Useita ilmajäähdytteisiä.
Mulla ollu kolme autoo ja jarrulevyt ja palat on saanut 2 henkilöautosta vaihtaa 150-170tkm vaiheilla, takimmaiset tuntuu menevän ekaks kun rupeevat jumittamaan/laahaamaan/levyt ruostuu kun takajarruissa levyjarrut on suomen maassa - huonot. Nissani ja Ford, nää ei tietenkään ole edes autoja tällä foorumilla mutta vertailun takia.. Ajotapa vaikuttaa kanssa, jotkut tykkää jarruttaa joka mutkassa.
Volkkarin pakussa kesti takimmaiset päälle 200 tkm jos ei ennen ollut vaihdettu.. Noikin olis varmaan kestäny kauemmin mutta kun tossa oli tota jarrujen jumitusongelmaa niin meni ensinnäkin levyt kieroks takaa ja olis sieltä palatkin loppu kun avasin. Ja ruosteessakin ne levyt oli.
Etummaisia mun ei vielä oo tarvinnu avata ja +240tkm mittarissa, jos ne on vaihdettu jo ennen kun hyvin toimivat, en oo edes jarrupalojen kuntoa kattonu kyllä. Ennakoivaa huoltoa mä en juuri jarruissa harrasta, ihmetellään sitten kun jarrut ei toimi.
Tällaset puheet on kyllä kun kaivais verta lapiolla nenästä, se jarrujen kiljunta alkaa tietysti huomenna kun jarrupalojen pinta loppuu
Volkkarin pakussa kesti takimmaiset päälle 200 tkm jos ei ennen ollut vaihdettu.. Noikin olis varmaan kestäny kauemmin mutta kun tossa oli tota jarrujen jumitusongelmaa niin meni ensinnäkin levyt kieroks takaa ja olis sieltä palatkin loppu kun avasin. Ja ruosteessakin ne levyt oli.
Etummaisia mun ei vielä oo tarvinnu avata ja +240tkm mittarissa, jos ne on vaihdettu jo ennen kun hyvin toimivat, en oo edes jarrupalojen kuntoa kattonu kyllä. Ennakoivaa huoltoa mä en juuri jarruissa harrasta, ihmetellään sitten kun jarrut ei toimi.
Tällaset puheet on kyllä kun kaivais verta lapiolla nenästä, se jarrujen kiljunta alkaa tietysti huomenna kun jarrupalojen pinta loppuu

Transporter 2,5tdi vm99