Elikkäs Passatin uumenista löytyi muutama vikakoodi. Voisiko joku ystävällisesti selittää suomeksi, että mitä seuraavat tarkoittaa?
[ VW ]
Record1 -> ABS -> Read Codes
18265 Load Signal: Error Message from ECU : P1857
[ VW ]
Record1 -> Instruments -> Read Codes
01039 Coolant Temperature Sensor (G2)sporadic - Open/short circuit to positive
01336 Data Bus for Comfort Systemstatic - In one-wire operating mode
[ VW ]
Record1 -> Engine -> Read Codes
18077 Valve for Pump-Jet: Cylinder 4 (N243): Electrical Malfunction : P1669
18263 Powertrain Data Bus: Software Version Monitoring : P1855static - No indication on display
Muutama vikakoodi Passat -02 TDi
Lontooksi Ross-tech Wikistä:
http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.ph ... 857/006231
Searchilla sieltä löytyy noi loputkin, mutta siis Englannin taitoa vaatii vähän.
http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.ph ... 857/006231
Searchilla sieltä löytyy noi loputkin, mutta siis Englannin taitoa vaatii vähän.
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
Se on hyvä lähtökohta, tallessahan ne on niin voi sitten luntata mitä ne oli esim huollon yhteydessä tarkistella osia. Ja jos ei koodit uusiudu niin ne on mahdollisesti vaan jotain satunnaisia esim akun jännitteen notkahduksesta tulleita merkintöjä.
Toi "Coolant temp sensor" on ainakin perinteisesti vikaantuva osa ja taitaa olla joka moottorimallissa helposti vaihdettavakin.
Toi "Coolant temp sensor" on ainakin perinteisesti vikaantuva osa ja taitaa olla joka moottorimallissa helposti vaihdettavakin.
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
Tuon lämpötila-anturin vaihdoin jo. Moottorin lämpötilamittari menee välillä ajon aikana nollille ja ajattelin, että anturi on viallinen. Nyt uudella anturilla ja MaxiScan EU702:lla ajon aikana mittaillen tietokoneen saama lämpötila-arvo pysyy tasaisena eli ilmeisesti mittarissa on jotain häikkää. Myöskin auto tekee sellaista, että ajon aikana syttyy luistoneston valo, kone hyytyy ja alkaa käymään huonosti. Kun auton sammuttaa ja käynnistää uudestaan, niin kaikki toimii taas hyvin. Paikallisessa merkkihuollossa levittelivät vaan käsiään, eli kai täytyy itse yrittää etsiä vikaa.
- Sami Jalonen
- Posts: 3084
- Joined: 18.3.2007 19:13
- Location: Hyvinkää
- Contact:
Toi viittaa absivikaan mikä tossa koodeissakin on. Luistonesto toimii niin et sutivaa pyörää jarrutetaan, jolloin kone alkaa ikäänkuin pätkimään. Jotain signaalivirhettähän se näyttäis herjaavan.
Passat Variant TDI -00 ATJ 160kW