Passat 3C loputon rahareikäkö?
Passat 3C loputon rahareikäkö?
kysytäänpä nyt kuka tuollaisen Passatin omistaa..
ite oon ajellu E39 Bemarilla vuosia ja nyt on autokuume iskenyt vaihtaa sitä tuoreempaan vuosimalliin... laitoin saman kysymyksen seuraavasta bemarin mallista bimmerin keskustelupalstalle ja karua oli kieli siellä niien vikojen suhteen mitä tuossa mallissa esiintyy... tietysti ne kellä vikoja autossa sattuu olemaan niin siitä helpommin kertovat...
kakkosautona meillä on nyt 3BG malli ja siihen olen ollut tyytyväinen.... nyt vaan tätä palstaa lukiessani tuli sama tunne kun uudemman bemarinkin kohdalla että enhän minä noin vikaherkkää autoa uskalla ostaa... joten kertokaahan miten on... onko niitä maanantain versioita enemmän kuin muille viikonpäiville?
vai kannattaako ostaa vaikka Octavia joka kuitenkin aika vastaava peli kuin tuo 3C passat??
kyllähän sen ymmärtää että kun tekniikka lisääntyy niin vikakohteitakin voi olla lisää kuin peruspeleissä... mutta mites nyt tän pasdsatin kohdalla... onko siihen kukaan tyytyväinen ja päässyt pelkillä huolloilla ja peruskuluviaosia vaihtamalla?
ostossa olis siis joku 06 tai 07 farkku Diesel DSG lootalla ja hyvin varusteltuna...
ite oon ajellu E39 Bemarilla vuosia ja nyt on autokuume iskenyt vaihtaa sitä tuoreempaan vuosimalliin... laitoin saman kysymyksen seuraavasta bemarin mallista bimmerin keskustelupalstalle ja karua oli kieli siellä niien vikojen suhteen mitä tuossa mallissa esiintyy... tietysti ne kellä vikoja autossa sattuu olemaan niin siitä helpommin kertovat...
kakkosautona meillä on nyt 3BG malli ja siihen olen ollut tyytyväinen.... nyt vaan tätä palstaa lukiessani tuli sama tunne kun uudemman bemarinkin kohdalla että enhän minä noin vikaherkkää autoa uskalla ostaa... joten kertokaahan miten on... onko niitä maanantain versioita enemmän kuin muille viikonpäiville?
vai kannattaako ostaa vaikka Octavia joka kuitenkin aika vastaava peli kuin tuo 3C passat??
kyllähän sen ymmärtää että kun tekniikka lisääntyy niin vikakohteitakin voi olla lisää kuin peruspeleissä... mutta mites nyt tän pasdsatin kohdalla... onko siihen kukaan tyytyväinen ja päässyt pelkillä huolloilla ja peruskuluviaosia vaihtamalla?
ostossa olis siis joku 06 tai 07 farkku Diesel DSG lootalla ja hyvin varusteltuna...
C3:sen omistavat clubilaiset ovat keränneet tuonne vikalistaa
http://variantclub.fi/phpbb/viewtopic.php?t=1741
Kaikissa autoissa on omat lapsenvaivansa. Säännöllisesti huollettuna kulkevat kuitenkin kaikki yhtälailla. Mielestäni asia on näin

Kaikissa autoissa on omat lapsenvaivansa. Säännöllisesti huollettuna kulkevat kuitenkin kaikki yhtälailla. Mielestäni asia on näin

Passat Variant 1.9 TDI AHU 66kw Vihriä Weitti.
Yli puolet tuostakin "vikalistasta" on lähinnä kulutusosia. Kuten mm. hehkujen pitäis kestää 300t, jarrulevyt ja -palat kuluu käytössä, akku ei kestä kun 100t, no shit! Kumma jos on oikeasti varaa ajella 40-50k€ autolla, niin luulisi nyt olevan varaa ostaa ne parin sadan jarrulevyt ja -palat, vaihtaa se 100€ akku ja vaihtaa hehkutkin vaikka 150t välein.
Jotenkin ihmisillä on nykyään sellanen luulo että mitä enemmän pistää pätäkkää tiskiin, sitä paremman ja "huoltovapaamman" laitteen saa. Sitten kun on riittävästi massia kasassa, voi vaan ajella ja vähät välittää kaikesta. Vittuilla muille "köyhemmille" ja "vähäosaisemmille" ihmisille. Näitä näkee nykyään yhä enemmän ja enemmän, olen puhunut tästä aiemminkin. Sitten kun homma ei menekään niin kun itse haluaa, tulee ihan infernaalinen itku-potku-raivari, ihan samanlainen kun niille 3-4 vuotiaille kun ei saakkaan sitä karkkipussia. En nyt puhu omalta kohdaltani tai omista patoutumista, vaan ihan siitä mitä nykyään näkee ja kuulee muualla kun neljän seinän sisällä.
Auto on loppujen lopuksi kuitenkin vain kulutushyödyke ja hyvin harvoin kannattava investointi.
Jotenkin ihmisillä on nykyään sellanen luulo että mitä enemmän pistää pätäkkää tiskiin, sitä paremman ja "huoltovapaamman" laitteen saa. Sitten kun on riittävästi massia kasassa, voi vaan ajella ja vähät välittää kaikesta. Vittuilla muille "köyhemmille" ja "vähäosaisemmille" ihmisille. Näitä näkee nykyään yhä enemmän ja enemmän, olen puhunut tästä aiemminkin. Sitten kun homma ei menekään niin kun itse haluaa, tulee ihan infernaalinen itku-potku-raivari, ihan samanlainen kun niille 3-4 vuotiaille kun ei saakkaan sitä karkkipussia. En nyt puhu omalta kohdaltani tai omista patoutumista, vaan ihan siitä mitä nykyään näkee ja kuulee muualla kun neljän seinän sisällä.
Auto on loppujen lopuksi kuitenkin vain kulutushyödyke ja hyvin harvoin kannattava investointi.
Passat 3C Variant -08 2.0 TDI Highline Individual
Olen ihan saamaa mieltä tästä ja kuten ite edellä mainitsin että säännöllisesti huollettuna kulkevat kuitenkin kaikki yhtälailla.DJDH wrote:Yli puolet tuostakin "vikalistasta" on lähinnä kulutusosia. Kuten mm. hehkujen pitäis kestää 300t, jarrulevyt ja -palat kuluu käytössä, akku ei kestä kun 100t, no shit! Kumma jos on oikeasti varaa ajella 40-50k€ autolla, niin luulisi nyt olevan varaa ostaa ne parin sadan jarrulevyt ja -palat, vaihtaa se 100€ akku ja vaihtaa hehkutkin vaikka 150t välein.
Passat Variant 1.9 TDI AHU 66kw Vihriä Weitti.
Kuten tuossa edellä sanottu, autot ovat yksilöitä.
2:lla naapurillani on 3C Pasuuna, toinen on -07 2.0 Tdi comfortline manuaali, ajettu nyt n. 140 tkm.
Ainoa vika minkä tiedän siinä olleen, on polttoainepumpun hajoaminen.
Se toinen on taas 1.9 Tdi Luxline, ajettu nyt n. 100 tkm. Täysin viaton ollut tähän asti.
2:lla naapurillani on 3C Pasuuna, toinen on -07 2.0 Tdi comfortline manuaali, ajettu nyt n. 140 tkm.
Ainoa vika minkä tiedän siinä olleen, on polttoainepumpun hajoaminen.
Se toinen on taas 1.9 Tdi Luxline, ajettu nyt n. 100 tkm. Täysin viaton ollut tähän asti.
Höh,missä meni taas pieleen.? Ex G4,Pacific 1.6 BCB, Polo Gt -91 3F,Golf 3 GT variant. 1.6 AEK. Useita ilmajäähdytteisiä.
Joo, vikalistaan on huono kirjoittaa autosta jossa ei mitään konkreettista vikaa ole ollut?
Appiukolla on uudesta ollut TDI 4motion, ei tietääkseni ole muuta tarvinnut kuin huoltaa ajallaan ja antaa mennä. Sitä sitten tiedä että onko huollon yhteydessä jotain pikkujuttuja korjattu, mutta ei ole valittanut yhtään että olisi huono auto. Aiempina on ollut 3BG variantti ja sedan, ja niistäkään ei mitään erityistä valittamista ole koskaan keksinyt. Mutta vanhempi herrasmies kun niin huollot tosiaan aina ajallaan ja uuttaa osaa kun tarve vaatii, eikä mitään pihistelyä noissa.
Siispä, tuskin 3C yhtään huono ostos on. Ainakaan liikkeestä, takuulla varustettuna ja huoltokirja kunnossa. Jos sitten jotain pikkuvikaa ilmenee niin myyjän kanssa asioista voi ainakin neuvotella.
Appiukolla on uudesta ollut TDI 4motion, ei tietääkseni ole muuta tarvinnut kuin huoltaa ajallaan ja antaa mennä. Sitä sitten tiedä että onko huollon yhteydessä jotain pikkujuttuja korjattu, mutta ei ole valittanut yhtään että olisi huono auto. Aiempina on ollut 3BG variantti ja sedan, ja niistäkään ei mitään erityistä valittamista ole koskaan keksinyt. Mutta vanhempi herrasmies kun niin huollot tosiaan aina ajallaan ja uuttaa osaa kun tarve vaatii, eikä mitään pihistelyä noissa.
Siispä, tuskin 3C yhtään huono ostos on. Ainakaan liikkeestä, takuulla varustettuna ja huoltokirja kunnossa. Jos sitten jotain pikkuvikaa ilmenee niin myyjän kanssa asioista voi ainakin neuvotella.
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
juu kyllä se näin on että kyllä huollot ajallaan ja heti kun pieniä ylimääräisiä ääniä alkaa korjaamaan niin todennäköisesti merkin kun merkin kohdalla selviää huomattavasti helpommalla ja ennen kaikkea HALVEMMALLA...
varmaankin tuota 3C Passattia kuitenkin myyty suhkot reilusti niin epäilemättä suurin osa lienee merkkiin tyytyväinen
varmaankin tuota 3C Passattia kuitenkin myyty suhkot reilusti niin epäilemättä suurin osa lienee merkkiin tyytyväinen

- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
^ Juu ei, itse en kyllä 3BG mallista ole vaihtamassa uudempaan ihan pian 
Onhan noita 3C koppasia tuolla liikenteessä melkosen paljon, ilmeisen suosittu automalli. Niin on kyllä 3B/G koppasiakin.

Onhan noita 3C koppasia tuolla liikenteessä melkosen paljon, ilmeisen suosittu automalli. Niin on kyllä 3B/G koppasiakin.
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
Ei tuo minunkaan vika olisi ollut pakko korjata mut laitatettiin ku menee myyjän piikkiin.
Tuo xenon valojen ongelma on ollut vain noissa 2006 mallisissa ilmeisesti. Eikä tuota olisi pakko korjata jos ei haittaa sen palaneenpoltin merkkivalon vilkkuminen mittaristossa.
Tuo xenon valojen ongelma on ollut vain noissa 2006 mallisissa ilmeisesti. Eikä tuota olisi pakko korjata jos ei haittaa sen palaneenpoltin merkkivalon vilkkuminen mittaristossa.
Kaikki on siisti minkä itte tekee!
Passat Variant 4motion + dsg, -11
Golf V hb -03
Honda CBR600F -91
Passat Variant 4motion + dsg, -11
Golf V hb -03
Honda CBR600F -91
Itselle jäi passatista vähän ristiriitainen maku 11kk aikana. Tiesin, että vikoja on jonnin verran joten koitin välttää alkupään malleja ja otin kiikariin 07-08 mallit toivoen, että virheet olisi saatu korjattua. Loppupeleissä käteen jäi -08 2.0tdi highline manuaalivaihteilla, mittarissa 42tkm.
11kk aikana autosta ei kyllä hajonnut mitään mutta auto ei kaikilta osin vastannut odotuksia. Tarkoitus oli hankkia kulkupeli mikä kulkee matka-ajossa kuin veturi joka kelissä. Sitä passat ei valitettavasti tarjonnut. Tuntui ettei auto mene täysin suoraan moottoritiellä vaan koko ajan pitää kaitsea. Ohjauskulmien säädöt oli tietysti päin mäntyä niinkuin oli ollut monella muullakin mutta säätöjen jälkeen ongelma ei kokonaan poistunut. Osakseen ajettavuutta heikensivät ylitehokas ohjaus sekä ylilöysä alusta. Alusta tuntui uskomattoman löysältä sillä etuläpät raapivat maata harvase päivä ja takarenkaat ottivat töyssyissä kiinni sisälokariin alkuperäisrenkailla vaikka takapenkillä oli vain 3v lapsi. Lisäksi auton kytkin oli viallinen (paitsi Laakkosen huollon mielestä). Kytkin ravisteli kuivina aamuina ja kytkin irroitti omia aikojaan luistattaessa kytkintä aiheuttaen vaivaa liikkeellelähdöissä. Lisäksi apukuskin jalkatilasta kantautui infernaalinen nitinä alle 15 asteen lämpötiloissa. Merkkiliike ei havainnut nitinää pidettyään autoa koko päivän lämpimässä hallissa ja tutkien ongelmaa sitten vaikka esitiedot oli annettu tarkkaan. Sain ongelman korjattua itse vuoraamalla vaahtomuovilla jalkatilassa kulkevat johtoniput. Yksi ongelma oli myös vinkuva turbo joka ilmeisesti johtui ahtoputkistosta irronneen jään viottamista ahtimen siivistä. Taajamassa ajaessa tuntui koko ajan, että ambulanssi tulee jostain suunnasta. Lisäksi tämä aiheutti lievää hengettömyyttä alakierroksilla.
3C variant on mielestäni todella tyylikäs farmari, varsinkin uudemmissa highlineissä kylkiäisenä tuleva r-line korisarja tekee siitä todella maukkaan näköisen. Riittävän kokoisia sisätiloja jäin myös kaipaamaan. Lasten rattaat ja vaunut sai takakonttiin pitkittäin. Sisälläkin oli riittävästi jalkatilaa sekä highline penkit olivat todella mukavat. Ensimmäistä kertaa omassa autossa oli riittävästi reisitukea.
Autosta olisi varmaan ollut kaveriksi vielä vuosiksi eteenpäin jos alustan olisi vaihtanut ja ohjausta säädetty vähemmän herkäksi. Valitettavasti auto piti vaihtaa halvempaa kun rahaa tarvitaan muissa projekteissa. Tulen kuitenkin harkitsemaan vakavasti 3C farkkua seuraavaksi autoksi kun auton vaihto taas koittaa. Varsinkin nuo uudemmat korisarjalliset kiinnostaa.
Nyt alla vielä enemmän ongelmalliseksi autoksi haukuttu meksikossa kasattu golf v variant jolla ajettu kolminkertaisesti. Golf on kumma kyllä paljon parempi ajaa. Kytkin toimii niinkuin pitää. Alusta on napakka ja auto kulkee suoraan. Moottorikin vetää paljon paremmin pienillä kierroksilla.
11kk aikana autosta ei kyllä hajonnut mitään mutta auto ei kaikilta osin vastannut odotuksia. Tarkoitus oli hankkia kulkupeli mikä kulkee matka-ajossa kuin veturi joka kelissä. Sitä passat ei valitettavasti tarjonnut. Tuntui ettei auto mene täysin suoraan moottoritiellä vaan koko ajan pitää kaitsea. Ohjauskulmien säädöt oli tietysti päin mäntyä niinkuin oli ollut monella muullakin mutta säätöjen jälkeen ongelma ei kokonaan poistunut. Osakseen ajettavuutta heikensivät ylitehokas ohjaus sekä ylilöysä alusta. Alusta tuntui uskomattoman löysältä sillä etuläpät raapivat maata harvase päivä ja takarenkaat ottivat töyssyissä kiinni sisälokariin alkuperäisrenkailla vaikka takapenkillä oli vain 3v lapsi. Lisäksi auton kytkin oli viallinen (paitsi Laakkosen huollon mielestä). Kytkin ravisteli kuivina aamuina ja kytkin irroitti omia aikojaan luistattaessa kytkintä aiheuttaen vaivaa liikkeellelähdöissä. Lisäksi apukuskin jalkatilasta kantautui infernaalinen nitinä alle 15 asteen lämpötiloissa. Merkkiliike ei havainnut nitinää pidettyään autoa koko päivän lämpimässä hallissa ja tutkien ongelmaa sitten vaikka esitiedot oli annettu tarkkaan. Sain ongelman korjattua itse vuoraamalla vaahtomuovilla jalkatilassa kulkevat johtoniput. Yksi ongelma oli myös vinkuva turbo joka ilmeisesti johtui ahtoputkistosta irronneen jään viottamista ahtimen siivistä. Taajamassa ajaessa tuntui koko ajan, että ambulanssi tulee jostain suunnasta. Lisäksi tämä aiheutti lievää hengettömyyttä alakierroksilla.
3C variant on mielestäni todella tyylikäs farmari, varsinkin uudemmissa highlineissä kylkiäisenä tuleva r-line korisarja tekee siitä todella maukkaan näköisen. Riittävän kokoisia sisätiloja jäin myös kaipaamaan. Lasten rattaat ja vaunut sai takakonttiin pitkittäin. Sisälläkin oli riittävästi jalkatilaa sekä highline penkit olivat todella mukavat. Ensimmäistä kertaa omassa autossa oli riittävästi reisitukea.
Autosta olisi varmaan ollut kaveriksi vielä vuosiksi eteenpäin jos alustan olisi vaihtanut ja ohjausta säädetty vähemmän herkäksi. Valitettavasti auto piti vaihtaa halvempaa kun rahaa tarvitaan muissa projekteissa. Tulen kuitenkin harkitsemaan vakavasti 3C farkkua seuraavaksi autoksi kun auton vaihto taas koittaa. Varsinkin nuo uudemmat korisarjalliset kiinnostaa.
Nyt alla vielä enemmän ongelmalliseksi autoksi haukuttu meksikossa kasattu golf v variant jolla ajettu kolminkertaisesti. Golf on kumma kyllä paljon parempi ajaa. Kytkin toimii niinkuin pitää. Alusta on napakka ja auto kulkee suoraan. Moottorikin vetää paljon paremmin pienillä kierroksilla.