Terve,
Auto oli yön yli pakkasissa pihalla (eilen en ajanut metriäkään), ja akku veteli tänä aamuna viimeisiään eikä auto siis suostunut käynnistymään. Apuvirtaa sitten toisesta autosta ja taas mentiin. Kyllä tämä nyt kovasti vaikuttaisi siltä, että akku on surkea. Tosiaan, onhan autokin vuosimallia 2006 joten aikansa kai kutakin.
Onko ehdotuksia Passat 3C:n akuksi?
Onko akuissa olemassa erityisominaisuuksia joista on kannattavaa maksaa hieman enemmän, vai pitäisikö poistaa Boschin akku Motonetista?
Onko asennuksessa jotain tiettyä huomioitavaa, vai pitäisikö onnistua ihan helposti?
Uusia akku Passat 3C:hen?
Ison vaan mikä sinne suinkin mahtuu, ja akuissa aika hyvin korreloi että rahalla saa laatua, sekä toimintakykyä.
Toki tullaan siinäkin rajalle kun aletaan siirtyä näihin AGM akkuihin, niistä ei tavan käyttöön enää ehkä saa ihan rahalle täyttä vastinetta.
TM on akkuja testannut muutamaan kertaan, artikkelihaku löytää numerot ja netistä löytyy kyllä tulokset ja keskustelufoorumispekulointiakin. Tuskin Bosch kovin huono valinta on, mutta ei kaikkein edullisin.
Toki tullaan siinäkin rajalle kun aletaan siirtyä näihin AGM akkuihin, niistä ei tavan käyttöön enää ehkä saa ihan rahalle täyttä vastinetta.
TM on akkuja testannut muutamaan kertaan, artikkelihaku löytää numerot ja netistä löytyy kyllä tulokset ja keskustelufoorumispekulointiakin. Tuskin Bosch kovin huono valinta on, mutta ei kaikkein edullisin.
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
- Tero Paalanen
- Team Leader
- Posts: 2578
- Joined: 18.1.2005 23:45
- Location: Kauhava
Itse laittaisin 3C:hen virtalähteen siksi aikaa kun akunnavat on irti ettei virrattomuus pääse aiheuttamaan yllätyksiä.Onko asennuksessa jotain tiettyä huomioitavaa, vai pitäisikö onnistua ihan helposti?
Ainakin emännän 3C:hen tuli aikamoonen nippu vikakoodeja kun akku kävi tyhjänä.
Tosin sulla on jo akku kyykänny kertaalleen joten ei taira irrotus enää uusia koodeja tehä.
Ja esim. sähköikkunoiden rajat on opetettava uusiks jos akku on käyny tyhjänä.
Itte laittaasin ehdottomasti AGM-akun. Omassa ollu nyt vuoden verran Vartan AGM-akku ja ei oo kertaakaan ollu virtaongelmia vaikka eberi on pöhissy n.35min ja ajoa (eli latausta) on ollu sen päälle n.25 min.
Käsittääkseni nuo AGM-akut ottavat kylmänä virtaa vastaan aavistuksen paremmin kuin normi akut.
Kävin hakemassa uuden Vartan 75aH:n akun. Kyseessä ihan perusakku kaiketi. Vaihto sujui ihan helposti, 15 min. ja valmis.
Ajotietokone oli hetken tokkurassa, kunnes sähköiset toiminnot palasivat käyttöön ja aika oli asetettu uudelleen.
En tiedä voiko olla mahdollista, mutta ajaessani sitten kotiinpäin "kuvittelin" että auton ajovalojen teho oli parantunut/kirkastunut.
Voiko tämä pitää paikkansa vai oliko kyseessä taas sekava maanantai-iltapäivä?
Ajotietokone oli hetken tokkurassa, kunnes sähköiset toiminnot palasivat käyttöön ja aika oli asetettu uudelleen.
En tiedä voiko olla mahdollista, mutta ajaessani sitten kotiinpäin "kuvittelin" että auton ajovalojen teho oli parantunut/kirkastunut.

Voiko tämä pitää paikkansa vai oliko kyseessä taas sekava maanantai-iltapäivä?
- Tero Häkli
- Posts: 1723
- Joined: 23.5.2006 2:24
- Location: Nakkila
- Contact:
Itsellä "ylimääräsenä" Powerlinen agm-akku jos täältäpäin joku tarvii, kaveri tilasi isukin autoon liian pienen, toi siis 70ah:n agm. 200€ ovh... joku 130€ tolla hintaa, ei oo siis käynyt edes paikoillaan.
Vw LT -99 x 2
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;