Golf varinatti 1997, 1.8 CL Eipäs tapetakkaan viellä
Golf varinatti 1997, 1.8 CL Eipäs tapetakkaan viellä
Eli terve vaan kaikille foorumilaisille tasapuolisesti.
Tuli tuossa pariviikkoa sitten hankittua tuollainen otsikon mukainen variantti kun farmaria jonkin aikaa etsiskelin ja volkkari tuntui ainoalta järkevältä vaihtoehdolta. Hintaa kyseiselle laitteelle jäi vaivaiset 2300 euroa, kilometrejä oli ostettaessa rapiat 217tkm. Varusteiltaasn auton on varsin normaali eli persgrillit, peiligrillit, airbägit, abs:t, ja jälkiasennettu ilmastointi. kuva autosta heti oston jälkeen kotiin ajettuna kliks
Maalipinnaltaan auton suhteellisen heikossa hapessa mutta asia korjataan jahka saadaan aikaiseksi, ruostekukkaakin löytyy jonkun verran.
Hiukkasen kaikkea on tullut jo tähän mennessä käpisteltyä autosta. Ajovalot releytin ensimmäiseksi ja parannus oli huomattava viellä kun pakettiin lisättiin osramin nihgt breakerit. Kaikki tyypilliset ominaisuudet ja/tai viat autosta löytyy mutta ne tiedostettiin jo ostovaiheessa.
Ajovalojen releytyksestä en viitsi sen enempää alkaa tekemään projekti kertomusta koska tulos oli lähestulkoon sama kuin jokaisella muullakin joka sen on tehnyt. Mutta muista värkkäilyistä lyhyesti.
Eli ilmeeltäänhän tuo golffi on jotenkin tylsä kun keulassa on pelkät heijastimet ja vilkut paikoillaan joten puskuriin hommaattiin sumuvalot ja orkkis umpioiden kaveriksi motonetistä niin ikään lisäpitkät mallia hillityt ja tulos oli seuraavan lainen
kliks
Ajovalon pesimethän tosiaankin tuntuvat olevan näissä kulutus tavaraa ja niin näkyy tässäkin olleen. Muutamaltakin Romuttamolta kyselin noita pesimiä mutta koska niitä ei löytyny tulin siihen tulokseen että otetaanpa ne pois keulalta. hetken pähkäiltyäni päädyin palaan alumiinia, purkkiin kilikalia ja pariin rosteri ruuviin ja tuloksena seuraavaa kliks.
Jännää autossa on se että edellisen omistajan toimesta autoa on käytetty korjaamolla todella säännööllisesti mutta valitettavasti kylläkin niin että sinne on menty vasta kun jotakin on hajonnut. Huoltokuitteja on paksu nippu ja niitä tutkiessa aloin ihmettelemään että on kumma kun auto on käytettykorjattavana nykimisen ja pätkimisen takia ja joka kerta on vaihdettu pelkästään tulapat ja nekin vain halvimmat mahdolliset. Tuli sitten avattua virran jakajan kansi ja se näky oli kyllä jotain muuta kuin hyvä. pyörijän kuparin reuna oli kuin isohasmpainen pokasaha ja kannen koskettimet aivan hapettuneet. tästäpä sitten motonettiin hakemaan uudet tilalle ja avot kun taas toimii.
Huolloissa ei myöskään ole puututtu nestettä syövään ohjaustehostimeen saatika sen säiliön täyttämiseen. Eli siis seuraavaksi on vuorossa tehostimen vaihto joka onneksi viellä toimii edes jossakin määrin.
Jatketaan tarinointia kun saadan taas jotakin uutta tehtyä.
Tuli tuossa pariviikkoa sitten hankittua tuollainen otsikon mukainen variantti kun farmaria jonkin aikaa etsiskelin ja volkkari tuntui ainoalta järkevältä vaihtoehdolta. Hintaa kyseiselle laitteelle jäi vaivaiset 2300 euroa, kilometrejä oli ostettaessa rapiat 217tkm. Varusteiltaasn auton on varsin normaali eli persgrillit, peiligrillit, airbägit, abs:t, ja jälkiasennettu ilmastointi. kuva autosta heti oston jälkeen kotiin ajettuna kliks
Maalipinnaltaan auton suhteellisen heikossa hapessa mutta asia korjataan jahka saadaan aikaiseksi, ruostekukkaakin löytyy jonkun verran.
Hiukkasen kaikkea on tullut jo tähän mennessä käpisteltyä autosta. Ajovalot releytin ensimmäiseksi ja parannus oli huomattava viellä kun pakettiin lisättiin osramin nihgt breakerit. Kaikki tyypilliset ominaisuudet ja/tai viat autosta löytyy mutta ne tiedostettiin jo ostovaiheessa.
Ajovalojen releytyksestä en viitsi sen enempää alkaa tekemään projekti kertomusta koska tulos oli lähestulkoon sama kuin jokaisella muullakin joka sen on tehnyt. Mutta muista värkkäilyistä lyhyesti.
Eli ilmeeltäänhän tuo golffi on jotenkin tylsä kun keulassa on pelkät heijastimet ja vilkut paikoillaan joten puskuriin hommaattiin sumuvalot ja orkkis umpioiden kaveriksi motonetistä niin ikään lisäpitkät mallia hillityt ja tulos oli seuraavan lainen
kliks
Ajovalon pesimethän tosiaankin tuntuvat olevan näissä kulutus tavaraa ja niin näkyy tässäkin olleen. Muutamaltakin Romuttamolta kyselin noita pesimiä mutta koska niitä ei löytyny tulin siihen tulokseen että otetaanpa ne pois keulalta. hetken pähkäiltyäni päädyin palaan alumiinia, purkkiin kilikalia ja pariin rosteri ruuviin ja tuloksena seuraavaa kliks.
Jännää autossa on se että edellisen omistajan toimesta autoa on käytetty korjaamolla todella säännööllisesti mutta valitettavasti kylläkin niin että sinne on menty vasta kun jotakin on hajonnut. Huoltokuitteja on paksu nippu ja niitä tutkiessa aloin ihmettelemään että on kumma kun auto on käytettykorjattavana nykimisen ja pätkimisen takia ja joka kerta on vaihdettu pelkästään tulapat ja nekin vain halvimmat mahdolliset. Tuli sitten avattua virran jakajan kansi ja se näky oli kyllä jotain muuta kuin hyvä. pyörijän kuparin reuna oli kuin isohasmpainen pokasaha ja kannen koskettimet aivan hapettuneet. tästäpä sitten motonettiin hakemaan uudet tilalle ja avot kun taas toimii.
Huolloissa ei myöskään ole puututtu nestettä syövään ohjaustehostimeen saatika sen säiliön täyttämiseen. Eli siis seuraavaksi on vuorossa tehostimen vaihto joka onneksi viellä toimii edes jossakin määrin.
Jatketaan tarinointia kun saadan taas jotakin uutta tehtyä.
Last edited by Smuli-i on 13.1.2011 16:21, edited 2 times in total.
VW Polo Variant 1.9 TDI Firstline 2001
- Sami Mäkinen
- VCF Member
- Posts: 3367
- Joined: 5.6.2006 22:46
- Location: Ulvila-City
- Sami Jalonen
- Posts: 3084
- Joined: 18.3.2007 19:13
- Location: Hyvinkää
- Contact:
Ja jo menee liian likaseks ni johonki rekan imuun vähäks aikaa ni saa vettä niille
Passat Variant TDI -00 ATJ 160kW
Itse tosiaan suosin tuota huoltamoiden tarjoamaa lasinpesu välinettä myös noihin ajovaloihin.
Tänään vois vaihdella nuo ilmansuodattimet kun ovat molemmat muuttaneet värinsä miltei mustiksi. vuotavaan ohjaustehostimeen haetaan ensiapua halvasta paikkauslitkusta, täytyy myöhemmin kattoa että jos vaihtas koko tehostimen.
Tänään vois vaihdella nuo ilmansuodattimet kun ovat molemmat muuttaneet värinsä miltei mustiksi. vuotavaan ohjaustehostimeen haetaan ensiapua halvasta paikkauslitkusta, täytyy myöhemmin kattoa että jos vaihtas koko tehostimen.
VW Polo Variant 1.9 TDI Firstline 2001
kyllä niitä viellä on huoltamoilla.
Sitten seuraavaksi voisikin oikeastaan miettiä vähän suuntaa antavasti tuota golffin äänentoisto puolta. Tällä hetkellä soittimena Alppinen CDE-102RI joka saa säilyä koska kyseinen laite sisältää kaikki ominaisuudet jotka mielestäni tarvitsen.
Kaiuttimina on orkkis kaiuttimet ja tähän nyt sitten kaipaisinkin hieman apua, olen miettinyt muutamaakin eri vaihtoehtoa. toteuttaa auton ääni järjestelmä. Ensiksi sanottakoon että kun kysessä on farmari auto ja haluaisin pitää kontin siinä määrin tyhjänä että ainakaan erillistä subia en sinne halua, ainoa vaihtoehto on joko sijoittaa subi vararengas koteloon tai sitten kuskin puoleiseen kylkikoteloon. Subwooferina löytyy kyllä edellisen auton jäljiltä macromin 12" subi focalin vahvistimella.
Subi asia saa toistaiseksi hautua ja keskitytään ratkomaan tuo kaiutin asia ensiksi.
Vaihtoehto nro 1.
Eteen: joku 3-tie erillisarja jossa siis 6.5" basso, 4" midbasso ja 1" diskantti
Taakse: joku 2-tie erillisarja jossa 6.5" + 1"
Vaihtoehto nro 2.
Eteen: Oviin 6.5" basso ja kojetaulun paikoille 4" 2-tie kaiuttimet (en ole keksinyt miten tämä toteutetaan vahvistimen osalta)
Taakse: sama kuin nro 1.
Tällä hetkellä edellisestä autosta on jäämistönä yksi SPL dynamicsin S-1002 josta ainakin itse tykkäsin.
Sekä aikoinaan hongkongista (kauppa) ostettu Pro Audio vahvistin 100W x 2 kan. rms, tätä tuskin tulen projektissa hyödyntämään.
Eli vanhoja palasia hyödyntämällä edes jossakin määrin olisi mukava saada autoon orkkis vermeitä parempi äänen laatu. Tässä ei siis haeta mitään amis poppeja eikä näyttely laitteita vaan perustason äänen toistoa kohtalaiseen hintaan.
Budjettia en projektille ole laskenut mutta sanotaan etta kohtuudessa yritetään pysyä.
Ideoita ja ajatuksia?
Sitten seuraavaksi voisikin oikeastaan miettiä vähän suuntaa antavasti tuota golffin äänentoisto puolta. Tällä hetkellä soittimena Alppinen CDE-102RI joka saa säilyä koska kyseinen laite sisältää kaikki ominaisuudet jotka mielestäni tarvitsen.
Kaiuttimina on orkkis kaiuttimet ja tähän nyt sitten kaipaisinkin hieman apua, olen miettinyt muutamaakin eri vaihtoehtoa. toteuttaa auton ääni järjestelmä. Ensiksi sanottakoon että kun kysessä on farmari auto ja haluaisin pitää kontin siinä määrin tyhjänä että ainakaan erillistä subia en sinne halua, ainoa vaihtoehto on joko sijoittaa subi vararengas koteloon tai sitten kuskin puoleiseen kylkikoteloon. Subwooferina löytyy kyllä edellisen auton jäljiltä macromin 12" subi focalin vahvistimella.
Subi asia saa toistaiseksi hautua ja keskitytään ratkomaan tuo kaiutin asia ensiksi.
Vaihtoehto nro 1.
Eteen: joku 3-tie erillisarja jossa siis 6.5" basso, 4" midbasso ja 1" diskantti
Taakse: joku 2-tie erillisarja jossa 6.5" + 1"
Vaihtoehto nro 2.
Eteen: Oviin 6.5" basso ja kojetaulun paikoille 4" 2-tie kaiuttimet (en ole keksinyt miten tämä toteutetaan vahvistimen osalta)
Taakse: sama kuin nro 1.
Tällä hetkellä edellisestä autosta on jäämistönä yksi SPL dynamicsin S-1002 josta ainakin itse tykkäsin.
Sekä aikoinaan hongkongista (kauppa) ostettu Pro Audio vahvistin 100W x 2 kan. rms, tätä tuskin tulen projektissa hyödyntämään.
Eli vanhoja palasia hyödyntämällä edes jossakin määrin olisi mukava saada autoon orkkis vermeitä parempi äänen laatu. Tässä ei siis haeta mitään amis poppeja eikä näyttely laitteita vaan perustason äänen toistoa kohtalaiseen hintaan.
Budjettia en projektille ole laskenut mutta sanotaan etta kohtuudessa yritetään pysyä.
Ideoita ja ajatuksia?
VW Polo Variant 1.9 TDI Firstline 2001
Niin, tai sitten voi turvautua DIY viritelmään mitä itse joskus pitkillä reissuilla suosin. Raakaa tai puoliraakaa lasinpesunestettä pienessä suihku- tai pumppupullossa ja sen kaveriksi liina/paperia. Lähtee ihan toisella tavalla puhtaaksi ja huoltamoiden vehkeet ei pääse naarmuttamaan. Tuolla samalla lähtee sitten pyyhkijänsulatkin puhtaaksi. Ainakin nelosgolfin ajovalonpesurit on sen verran huonotehoiset ettei se kura siitä kunnolla lähde pois.
Passat 3C Variant -08 2.0 TDI Highline Individual
Itse laitoin 3-tie setin: Oviin 6,5" midit, kojelaudalle 4" keskiäänet ja 1" diskantit Fusionin mallistosta. Sarja sisälsi erillisen jakosuotimen, johon oli helppo johdot kytkeä.
Eihän se 4" kaksitiekaiuttimen kytkeminen poikkea normaalikytkennästä mitenkään. Siinä itsessään on konkka, joka suodattaa diskantilta matalat äänet pois. Eli elementille tulee vain kaksi johtoa.
Eihän se 4" kaksitiekaiuttimen kytkeminen poikkea normaalikytkennästä mitenkään. Siinä itsessään on konkka, joka suodattaa diskantilta matalat äänet pois. Eli elementille tulee vain kaksi johtoa.
(vw passat 3c 2,0 tdi dsg,highline, Maxboom ProStock 400W Sm1)
(vw g3, Maxboom semiUnl 1500W Sm1) <- myyty
(vw g3, Maxboom semiUnl 1500W Sm1) <- myyty
Nonniin tuli tänään sitten tuollanen pikku osatoimitus tuolta merkkiliikkeen varaosatiskiltä ja tosiaan osaa olla osat hintavia sitä kautta. Esimerkiksi takaluukkuun nuo rekisterikilvenvalot, se pelkka musta polttimon pidike maksaa kappaleelta 13 euroa, mutta sitten valon lasi maksaa vain vajaa 7 euroa. No tulipahan nyt vaihdettua sitten molemmat kerralla ja kaikki osat niin ei sitten taas seuraavaksi hajoa kanta.
Samassa tuli sitten uusi termostaatti joka pitäis viikonloppuna vaihtaa. Ollut tuon lämpömittarin kanssa tuota sahaamista josko se alkaisi puhaltamaan sisään lämmintä kun tuon termarin vaihtaa.
Tuohon ohjaustehostimeen löytyi tosiaan nuo purku ohjeet tuolta ffp:n foorumilta mutta mistään ei oikeen käynnyt ilmi että mistä mahtaisi saada ne pumpun sisällä olevat renkaat ja stefat?
Samassa tuli sitten uusi termostaatti joka pitäis viikonloppuna vaihtaa. Ollut tuon lämpömittarin kanssa tuota sahaamista josko se alkaisi puhaltamaan sisään lämmintä kun tuon termarin vaihtaa.
Tuohon ohjaustehostimeen löytyi tosiaan nuo purku ohjeet tuolta ffp:n foorumilta mutta mistään ei oikeen käynnyt ilmi että mistä mahtaisi saada ne pumpun sisällä olevat renkaat ja stefat?
VW Polo Variant 1.9 TDI Firstline 2001
Nyt sitten olis sellanen sellanen kysymys koskien noita sumuvaloja että mitenkäs noi sumareitten valokeilat pitäs suunnilleen näyttää? ei niinkään korkeus suunnassa vaan sivuttain kun tuntuu että toi hantin puolen sumari näyttää aikalailla kokonaan tuohon kuskin puolen sumarin keilan päälle? kun mistään ei oiekein ole löytnyt kuvaa tai mitään joka kertoisi.
VW Polo Variant 1.9 TDI Firstline 2001
Tarkoitushan niillä on nähdä sumussa ajaa, eli valoa eteen ja alas, ja sivuille tietysti sen verran että piennarkin vähän valaistuu jottei jalankulkijat, kahdella tai neljällä jalalla pääse yllättämään.
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
Onko siinä umpiossa jotain vikaa, äkkiseltään kuulostaisi että esim heijastinpinta olisi vinossa? Itse sumari tuskin on vinossa, sikäli kun G3 sumarin muistan oikein.
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
Juuh empä tiedä mikä mahtoi olla muttakun käytti sumarit irti ja vaihtoi polttimot Night Breakereihin niin tuntuu tuo valokeila muuttuneen.
On ollut tässä jonkun aikaa ajatuksena että josko laittaisi autoon etuikkunat sähköisiksi, ja sitten jos tuohon saisi vakkarin laitettua.
Ebayhän on pullollaan osia molempiin projekteihin mutta ainoastaan itselle jokseenkin utopiaksi jää tuo vakkarin toiminta kun oma auto siis on vaijeri kaasulla. Eli jos tuollaisen alipaine toimisen vakkarin osat ostaa pelkästään vuosimallin perusteella niin mahtaako jostakin löytyä räjäytyskuvat tuon rakentamiseen? Tiedossa on, että nopea ja helppo homma ei tule olemaan, mutta homman juju onkin juuri siinä että saa itse opetella.
Sähköikkunat eivät tuota mitään ongelmaa se puoli on täysin hallinnassa.
On ollut tässä jonkun aikaa ajatuksena että josko laittaisi autoon etuikkunat sähköisiksi, ja sitten jos tuohon saisi vakkarin laitettua.
Ebayhän on pullollaan osia molempiin projekteihin mutta ainoastaan itselle jokseenkin utopiaksi jää tuo vakkarin toiminta kun oma auto siis on vaijeri kaasulla. Eli jos tuollaisen alipaine toimisen vakkarin osat ostaa pelkästään vuosimallin perusteella niin mahtaako jostakin löytyä räjäytyskuvat tuon rakentamiseen? Tiedossa on, että nopea ja helppo homma ei tule olemaan, mutta homman juju onkin juuri siinä että saa itse opetella.
Sähköikkunat eivät tuota mitään ongelmaa se puoli on täysin hallinnassa.
VW Polo Variant 1.9 TDI Firstline 2001
Juuh eli tosiaankin tuli ajetua autolla kolari täysin tyhjällä metsätiellä, ja vieläpä yksin.
Kun autoa sitten alettiin tarkastelemaan lähemmin pahimman vitutuksen laannuttua ja ajatukset saatiin taas autoon, todettiin että kuljettajan puoleinen aisa on vääntänyt ylös ja tätä myöten koko kori oli jollakin asteella painunut kasaan. mielenkiintoisen asiasta tekee mielestäni se että auto vaurioitui melkoisesti vauhdin ollessa törmäys hetkellä noin 35km/h. Itse kuitenkin selvisin vaurioitta, ja mikä erikoista autossa oleva kuljettajan bägi ei lauennut kolarissa.
Mutta se siitä ja nyt tosiaan on alettu sitten miettimään että mitäs tuosta tehtäisiin, auto siis käytettiin kolarikorjauksessa jossa kori vedettiin mittoihin ja loput vauriot kojataan itse. Kolarissa keulasta särkyi miltei jokainen valo, tai vähintään kiinnikkeet niistä. Uudet umpiot on asennettu paikoilleen ja nyt odotellaan osatoimitusta Örumilta. Keulaan tulee gti mallin puskuri, vr6 alalippa, orkinaali maski.
Tarkoitus olisi siis pitää auto mahdolisimman hillittynä käyttöautona. Kuvia voidaan odottaa ensiviikolla kun sadaan autoon vähän osia ja aletaan kasaamaan, samassa sitten kuvat rusikoidusta autosta.
Sitten viellä jos joku osaisi ehdottaa madallusjousia jotka kelpaavat varianttiin ja mielellään 30mm?
Kun autoa sitten alettiin tarkastelemaan lähemmin pahimman vitutuksen laannuttua ja ajatukset saatiin taas autoon, todettiin että kuljettajan puoleinen aisa on vääntänyt ylös ja tätä myöten koko kori oli jollakin asteella painunut kasaan. mielenkiintoisen asiasta tekee mielestäni se että auto vaurioitui melkoisesti vauhdin ollessa törmäys hetkellä noin 35km/h. Itse kuitenkin selvisin vaurioitta, ja mikä erikoista autossa oleva kuljettajan bägi ei lauennut kolarissa.
Mutta se siitä ja nyt tosiaan on alettu sitten miettimään että mitäs tuosta tehtäisiin, auto siis käytettiin kolarikorjauksessa jossa kori vedettiin mittoihin ja loput vauriot kojataan itse. Kolarissa keulasta särkyi miltei jokainen valo, tai vähintään kiinnikkeet niistä. Uudet umpiot on asennettu paikoilleen ja nyt odotellaan osatoimitusta Örumilta. Keulaan tulee gti mallin puskuri, vr6 alalippa, orkinaali maski.
Tarkoitus olisi siis pitää auto mahdolisimman hillittynä käyttöautona. Kuvia voidaan odottaa ensiviikolla kun sadaan autoon vähän osia ja aletaan kasaamaan, samassa sitten kuvat rusikoidusta autosta.
Sitten viellä jos joku osaisi ehdottaa madallusjousia jotka kelpaavat varianttiin ja mielellään 30mm?
VW Polo Variant 1.9 TDI Firstline 2001
Miten olisi ihan säädettävä alustasarja? Vai etkö halua yleisesti haukuttua "kivirekeä"?
Maksaa meinaan pelkät jouset (ainakin Eibach) melkeen saman kun joku säädettävä alusta...
Klik I Klik II
Ja ulkomailta varmaan vielä vähän edukkaammin...
Maksaa meinaan pelkät jouset (ainakin Eibach) melkeen saman kun joku säädettävä alusta...
Klik I Klik II
Ja ulkomailta varmaan vielä vähän edukkaammin...
VW Golf VI Comfortline Plus 1.2 TSI CBZB 2012 (käyttöauto)
VW Jetta Flair 1.8 RP 1990 (kesäauto)
VW Jetta Flair 1.8 RP 1990 (kesäauto)