Tervens
Mistä ihmeestä löytyypi Golf Variant 1,9 TDI 77kw -08 moottorityyppimerkintä? Moottoritilasta ei löytynyt, rekisteriotteessa sitä ei lue.
Rekisteriotteessa lukee kohdassa "variantti" joku 6-7 kirjaimen kirjainyhdistelmä jonka keskimmäiset kirjaimet ovat xxBLSxx, onkohan tuo nyt sitten BLS-moottori?
Pitäs saada selvitettyä lohkolämmittimen hankintaa varten oikea tyyppi.
EDITTIÄ:
Lisätääs sitten vielä kysymyksiä tuosta itse hommasta.
-Missä on hyvä paikka sisätilan haaroituspiuhan läpiviennille? Onko jossain valmis reikä vai pitääkö porata?
-Onko jotain muuta erityistä huomioitavaa?
Itse hommahan vaikuttaa melko simppeliltä, paketissa tuli aika selvä ohje asennusta varten.
Tarkoituksena on siis laittaa Calix letkulämppäri ja sisähaara. Molemmat ovat Calixin ko. autoon suosittelemia vermeitä.
1,9 TDI Moottorityyppi ja letkulämmittimen asennusvinkkejä?
1,9 TDI Moottorityyppi ja letkulämmittimen asennusvinkkejä?
Last edited by JSKoto on 30.12.2010 20:25, edited 1 time in total.
No nyt on lämmitin ja sisähaara asennettu. Koekäyttö ja mahdollisten letkulämmittimellisiä autoja usein vaivaavat kylmäkäynnistyshäiriöt selviää huomenna kun lämmitellään ekaa kertaa kylmää moottoria.
Katellaan miten käy, voin sitten joko suositella tai suositella olla laittamatta kyseistä settiä kunhan kokeilen.
Mutta jo nyt voin sanoa mielummin laitoin tuon itse kun osat maksoi motonetissä n. 150 euroa kun paikallinen korjaamo olisi veloittanut 435 euroa asennettuna. Aikaa meni viitisen tuntia josta suurin osa läpiviennin etsimiseen ja piuhan sen läpi saamiseen, kun ei viittinyt alkaa summamutikassa porailemaankaan. Ammattimies laittaa varmaankin parissa tunnissa. Toivottavasti niitä paljon puhuttuja kylmäkäynnistysongelmia ei esiinny.
Katellaan miten käy, voin sitten joko suositella tai suositella olla laittamatta kyseistä settiä kunhan kokeilen.
Mutta jo nyt voin sanoa mielummin laitoin tuon itse kun osat maksoi motonetissä n. 150 euroa kun paikallinen korjaamo olisi veloittanut 435 euroa asennettuna. Aikaa meni viitisen tuntia josta suurin osa läpiviennin etsimiseen ja piuhan sen läpi saamiseen, kun ei viittinyt alkaa summamutikassa porailemaankaan. Ammattimies laittaa varmaankin parissa tunnissa. Toivottavasti niitä paljon puhuttuja kylmäkäynnistysongelmia ei esiinny.
No nyt testailtu käytännössä letkulämmitintä ja kyllähän se ihan hyvin toimii. Ja käyntiin lähtee helpommin ja nätimmällä käyntiäänellä kuin ennen. Joten suosittelen.
Ja sitten jos joku suunnittelee kyseisen aparaatin hankintaa niin suosittelen lämpimästi asentamaan itse sen jos intoa riittää, on todellakin suht helppo ja kuten totesin, säästin itse 300 e muutaman tunnin työllä. Tuon laittaa vaikka taivasalla muttei ehkä kuitenkaan talvikeleillä.
Itse en edes tyhjentänyt jäähdytysjärjestelmää, vaan puristin lämmittimelle menevät letkut tukkoon pitkänokkaisilla tasakärkisillä lukkopihdeillä niin ei sitä nestettä valunut ulos sieltä kuin joku ehkä desi. Vaikein homma oli tosiaan ettiä läpivienti sisähaaralle, mutta löytyihän se, hanskalokeron takaa. Sain jopa ujutettua purkamatta hanskalokeroa vaikka tiukka teki.
Ja sitten jos joku suunnittelee kyseisen aparaatin hankintaa niin suosittelen lämpimästi asentamaan itse sen jos intoa riittää, on todellakin suht helppo ja kuten totesin, säästin itse 300 e muutaman tunnin työllä. Tuon laittaa vaikka taivasalla muttei ehkä kuitenkaan talvikeleillä.
Itse en edes tyhjentänyt jäähdytysjärjestelmää, vaan puristin lämmittimelle menevät letkut tukkoon pitkänokkaisilla tasakärkisillä lukkopihdeillä niin ei sitä nestettä valunut ulos sieltä kuin joku ehkä desi. Vaikein homma oli tosiaan ettiä läpivienti sisähaaralle, mutta löytyihän se, hanskalokeron takaa. Sain jopa ujutettua purkamatta hanskalokeroa vaikka tiukka teki.