6B passat ja surkeat xenonit- mitään tehtävissä?
6B passat ja surkeat xenonit- mitään tehtävissä?
Olisiko kenelläkään tietoa miten "virittää" alkuperäisiä D1S bi-xenoneita?
Ekana tuli mieleen 35W - 55W polttimopäivitys, mahtaisikohan onnistua kohtuudella.
Auto on 2007 variant. Ei viitsisi lisävaloja pruuvata jos ei ole pakko, eikä ne lyhyisiin valoihin auttaisi muutenkaan.
Ekana tuli mieleen 35W - 55W polttimopäivitys, mahtaisikohan onnistua kohtuudella.
Auto on 2007 variant. Ei viitsisi lisävaloja pruuvata jos ei ole pakko, eikä ne lyhyisiin valoihin auttaisi muutenkaan.
Omassa 3C:ssä lähixenonit olivat suunnattu aika lähelle. Valotehossa ei kyllä ollut moittimista. Kuinka vanhat nuo polttimot ovat / kuinka paljon autolla on ajettu? Jos kilometrejä on yli 100t niin kannattaisi kokeilla polttimoiden vaihdolla saada lisätehoa. Passatin perusvaloja on kyllä moitittu huonoiksi mutta xenoneita ei niinkään.
-
- Posts: 362
- Joined: 1.12.2009 9:04
- Location: Dead city
Juu eli valokuvio on ok, pitkät/lyhyet korkeussuhde ehkä ei aivan optimi mutta lähelle. Saattavat olla jopa alkuperäiset, autolla kilometrejä 135000.
Olisko tosiaankin vain niin että ovat vanhuuttaan hiipuneet himmeiksi. Kun valoa ei vaan tule tarpeeksi että näkisi - ihan oikeasti. Ollut muitakin xenonautoja, tässä selvästi huonoimmat käyttämistäni.
Eli polttimot tilaukseen? Saksan ebaystä näyttää saavan Osramia puoleen hintaan Suomen tarvikeliikehintaan verrattuna. Philips on suhteessa kalliimpi sielläkin.
4300K lisäksi 6000K versiota näyttäisi saavan. 6000:lla kuulemma näkee paremmin esim. syksyisillä sadekeleillä?
Laitetaan lamput tilaukseen!
P.S. Irroitanko etupuskurin ja puoli keulaa valmiiksi odotellessa, vai kuinkahan hankalaa ne polttimot on vaihtaa?
Olisko tosiaankin vain niin että ovat vanhuuttaan hiipuneet himmeiksi. Kun valoa ei vaan tule tarpeeksi että näkisi - ihan oikeasti. Ollut muitakin xenonautoja, tässä selvästi huonoimmat käyttämistäni.
Eli polttimot tilaukseen? Saksan ebaystä näyttää saavan Osramia puoleen hintaan Suomen tarvikeliikehintaan verrattuna. Philips on suhteessa kalliimpi sielläkin.
4300K lisäksi 6000K versiota näyttäisi saavan. 6000:lla kuulemma näkee paremmin esim. syksyisillä sadekeleillä?
Laitetaan lamput tilaukseen!
P.S. Irroitanko etupuskurin ja puoli keulaa valmiiksi odotellessa, vai kuinkahan hankalaa ne polttimot on vaihtaa?
Itellä olisi kans polttimoiden vaihto edessä. Polttimot hankittu paikallisesta varaosaliikkestä (Philips D1S) 57 e/kpl.
Hyvät ohjeet vaihtoon: http://www.vagarena.fi/index.php?topic=964.0
Hyvät ohjeet vaihtoon: http://www.vagarena.fi/index.php?topic=964.0
Itsellä on alkuperäiset kiinni 152tkm ajettu ja vaihdon tarpeessa ovat. Tai siis toinen polttimo sanoi jo sopimuksensa irti. Uudet tilasin ebay:stä ja odottavat tuossa pöydällä asennusta. Valoteho noissa on jo huono mutta silti yksi polttimo antaa saman verran valoa kuin -00 polon halogeenit.
4300K on alkuperäinen polttimo jolla saa eniten valotehoa. 6000K on selvästi kylmempi ja tuottavat hieman vähemmän valoa mutta varmaan jonkun mielestä näkyvät syksyllä paremmin kun valo on sinisempää/valkoisempaa. Jossain ulkomaisella vw palstalla joku totesi, että 5000K on sopiva kompromissi valkoisemman valon ja valotehon suhteen.
4300K on alkuperäinen polttimo jolla saa eniten valotehoa. 6000K on selvästi kylmempi ja tuottavat hieman vähemmän valoa mutta varmaan jonkun mielestä näkyvät syksyllä paremmin kun valo on sinisempää/valkoisempaa. Jossain ulkomaisella vw palstalla joku totesi, että 5000K on sopiva kompromissi valkoisemman valon ja valotehon suhteen.
Tuntuis että konsernissa ei pidetä tuota valotehoa kovinkaan tärkeänä asiana.
Lähes malli kuin malli on varustettu ei millään niin hyvillä valoilla, siis kautta aikain...
Oli se sitten kakkis tai uus pasuuna...
Duunikaverin 3C Pasuunaan vaihdettiin just viimeviikolla nuo uudet philipsit, ja kehui muutosta silmin nähtäväksi.
Lähes malli kuin malli on varustettu ei millään niin hyvillä valoilla, siis kautta aikain...

Oli se sitten kakkis tai uus pasuuna...
Duunikaverin 3C Pasuunaan vaihdettiin just viimeviikolla nuo uudet philipsit, ja kehui muutosta silmin nähtäväksi.
Höh,missä meni taas pieleen.? Ex G4,Pacific 1.6 BCB, Polo Gt -91 3F,Golf 3 GT variant. 1.6 AEK. Useita ilmajäähdytteisiä.
Eipä noi vakiovalot varmaan millään valmistajalla aivan huiput ole! Ja riippuhan se vähä siitäki mihin on tottunu tossa valotehossa, jos on aina ollu vakiovalojen varassa niin eihän sitä osaa muuta edes pyytää.
Kaikki on siisti minkä itte tekee!
Passat Variant 4motion + dsg, -11
Golf V hb -03
Honda CBR600F -91
Passat Variant 4motion + dsg, -11
Golf V hb -03
Honda CBR600F -91
Jos olivat alkuperäiset niin varmaan olivat jo aika himmeät. Itsellä simahti toinen xenon noin 150tkm kohdalla ja toinen oli näemmä vaihdettu jo aiemmin. Vaihdoin autoon Ebaystä tilatut philipsit 67€/pari posteineen (huom golffissa D2S). Itse vaihto onneksi onnistui ilman puskurin irroitusta, tosin kuskin puolella meinasi olla hieman ahdasta. Auto siis Golf V variant.
Last edited by Kale on 18.12.2010 19:02, edited 1 time in total.
Jos vaihdoit tohon sigun autoon ni ei oo apua mulle.HarriV wrote:Itse eilen asensin uudet philipsin d2s paikalleen kun loppui vanhoista valoteho. Uudet tilasin jussinmäestä hintaan 40€ kpl. Ei minusta pahahinta noista polttimoista vaikka 10€ oli postimaksukin.
Kaikki on siisti minkä itte tekee!
Passat Variant 4motion + dsg, -11
Golf V hb -03
Honda CBR600F -91
Passat Variant 4motion + dsg, -11
Golf V hb -03
Honda CBR600F -91
Killer wrote:Jos vaihdoit tohon sigun autoon ni ei oo apua mulle.HarriV wrote:Itse eilen asensin uudet philipsin d2s paikalleen kun loppui vanhoista valoteho. Uudet tilasin jussinmäestä hintaan 40€ kpl. Ei minusta pahahinta noista polttimoista vaikka 10€ oli postimaksukin.
Niin en minä apua tarjoakkaan. Ajattelin vaan sanoa että saa noita polttimoita suht. edullisesti Suomestakin.
xenonkaupassa näkyikin tuo taulukko eli kuinka valoteho laskee kun värilämpötila muuttuu.
Code: Select all
Värilämpötila Valoteho
4300K 3100 lm
5000K 3000 lm
6000K 2800 lm
8000K 2500 lm
10000K 2300 lm
12000K 2100 lm
Juu kyllähän noiden hintahaitari on aika suuri. Kävin kysyy paikalliselta Wurthiltäki ku näytti niidenki ohjelmassa olevan kyseinen D1S poltin kaverialennuksilla jäi hinnaksi 53,55€ alv23%. Soittelin vielä suoraan Osramille et mihin hintaan niiltä saa ku niillä on kahta tyyppiänroa 66142 ja 66144. Noidenki hinta ero kohtuullinen melkein 35€ ovh tasolla, mut ei oo vielä tietoo mikä ero niissä on. Alkuviikosta selviää.
Kaikki on siisti minkä itte tekee!
Passat Variant 4motion + dsg, -11
Golf V hb -03
Honda CBR600F -91
Passat Variant 4motion + dsg, -11
Golf V hb -03
Honda CBR600F -91
Osramin tyypeissä sellainen ero että 66142 vanhempi tyyppi ja nykyään myydään tuota 66144. Mulla oli paikoillaan nuo 66142. Nyt on xenonit vaihdettu D1S Philips xenstart sekä lisäksi canbus ledit parkkeihin. Vähän tuli kirkkautta lisää ajovaloihin ja värit lähes sävy sävyyn. Pikkaisen on ledit sinisemmät ehkä 5000k ku ajovalot 4300k, mutta parempi noin ku kusenkeltaiset.
Kaikki on siisti minkä itte tekee!
Passat Variant 4motion + dsg, -11
Golf V hb -03
Honda CBR600F -91
Passat Variant 4motion + dsg, -11
Golf V hb -03
Honda CBR600F -91