Moro,
Ensin taustoja: Auto alunperin CL-malli jolloin on kangaspenkit ja vain korkeudensäätö penkissä. Vaihdoin sisustan GL-mallista jolloin tuli plyyshiverhoilu, etureunan korkeudensäätö ja ristiseläntuen säätö. Lisäksi vaihdoin ohjauspylvään säädetttäväksi (tilt).
Nyt on vaivannut sellainen vika että puutuu vasen reisi ja perseposki, tuntuu että penkki olisi alempana/lössähtäny juuri vasemmalta ja kun kääntyy/kaartaa oikealle niin huomaa selvästi nojaavansa oveen, epämukava tunne kun ei ole sivuttaistukea ollenkaan. Olen ottanut penkin pois useamman kerran ja yrittänyt mittailla ja tarkastella korkeuksia kun penkki on lattialla.
Lisäksi olen uusinut uretaanipehmusteen eli istuintyynyn ja se tässä ihmetyttää kun ei silläkään ollut mitään vaikutusta. Kun penkki on kiinni autossa niin ainakin selkänoja näyttäisi olevan suorassa joten istuinosankin pitäisi olla silloin suorassa.
Myös korkeudensäätö mekanismia olen tarkastellut, siinä on hammastus kummallakin puolen, säätövivusta menee vaijeri oikealle puolelle avamaan mekanismin lukkoa ja siinä on säätö. Yritin selvittää olisiko oikeanpuolen hammastus hampaan jäljessä tms. mikä ehkäpä saisi aikaan tämän vasemalle kallistumisen tunteen.
Penkin rungosta ei löydy ratkenneita hitsauksia tms. epäilyttävää.Ja näytti että korkeussäätöä ei pysty hienosäätämään koska melkein kaikki siihen liittyvä oli niitattu tai hitsattu kiinni.
Jollain vastaavia kokemuksia?
B4 kuskinpenkki "lössähtänyt"
- GeneralLee
B4 kuskinpenkki "lössähtänyt"
VW Passat Variant Cl 1.9 Tdi 1z,a/c,abs -94 B4
VW Passat Variant 1.9 Tdi 4Motion AFN -99 3B
VW Passat Variant 1.9 Tdi 4Motion AFN -99 3B