Passat rupesi oireilemaan. Pakkasistako johtuu vai onko lopun alkua?
Meininki 1:
- Perjantai aamuna kylmäkäynnistyksen tehdessäni piippasi kolme kertaa ja jäähdytinnesteen merkkivalo vilkkui punaisena, sekä näyttöön tuli tekstit "check coolant", "service manual", "STOP". No, ei ollut vaihtoehtoja kuin lähteä liikkeelle siitä välittämättä.. (kiire töihin ja muksu hoitoon vietävänä). Hetken ajon jälkeen lämpömittari kuitenkin nousi normaalisti 90 asteeseen ja uudelleenkäynnistyksen jälkeen ilmoituksia ei enää tullut.
Iltapäivällä töistä lähtiessä taas sama juttu.. Tarkistin illemmalla nesteen määrän ja taso oli reilusti alle minimin. Lisäsin nestettä paisuntasäiliöön lähelle maksimia (moottori kylmä). Ilmoituksia ei eilen eikä tänä aamuna tullut. "Vika" korjattu?
Meininki 2:
- Tänään tankkauksen jälkeen lähdin kahdeksankympin tielle kiihdyttämään normaalisti ja yhtäkkiä tehoista katosi roima osa ja moottorinkuvainen keltainen valo alkoi vilkkumaan. Kaasua painettaessa auto ei kiihtynyt vaan koko auto vatkasi ja täristi. Jatkoin ajoa koska en viitsinyt jäädä perheen kanssa tien varteen ja matkaa kotiin oli muutama kilometri jäljellä.
Kotipihaan tultaessa kuuntelin tyhjäkäyntiä ja kävi kuin kolmella. Kierrosten otto hankalaa. Huomasin myös että pienen nyppylän nousu pihaan nosti kulutuslukemat kolmen-neljänkympin tienoille..
Auton ohjekirja kertoo valon vilkkumisesta että katalysaattori olisi sökö, virheellisestä sytytyksestä tai polttonesteen epätasaisesta palamisesta johtuen... Tottako vai ei? Eli onko nyt isompaa remppaa tiedossa vai pakkasetko kiusaavat?
Moottori 2,0 20V Bensa (ALT)
3BG Passatin oireilut. Pakkasistako?
Re: 3BG Passatin oireilut. Pakkasistako?
Kuulostaa tuo täristely ja oireet aivan samalta, kuin itsellä kävi ALTti-moottorisen kanssa, kun sellainen vielä oli.Juhizz wrote:Passat rupesi oireilemaan. Pakkasistako johtuu vai onko lopun alkua?
Meininki 2:
- Tänään tankkauksen jälkeen lähdin kahdeksankympin tielle kiihdyttämään normaalisti ja yhtäkkiä tehoista katosi roima osa ja moottorinkuvainen keltainen valo alkoi vilkkumaan. Kaasua painettaessa auto ei kiihtynyt vaan koko auto vatkasi ja täristi. Jatkoin ajoa koska en viitsinyt jäädä perheen kanssa tien varteen ja matkaa kotiin oli muutama kilometri jäljellä.
Kotipihaan tultaessa kuuntelin tyhjäkäyntiä ja kävi kuin kolmella. Kierrosten otto hankalaa. Huomasin myös että pienen nyppylän nousu pihaan nosti kulutuslukemat kolmen-neljänkympin tienoille..
Auton ohjekirja kertoo valon vilkkumisesta että katalysaattori olisi sökö, virheellisestä sytytyksestä tai polttonesteen epätasaisesta palamisesta johtuen... Tottako vai ei? Eli onko nyt isompaa remppaa tiedossa vai pakkasetko kiusaavat?
Moottori 2,0 20V Bensa (ALT)
Sytytyspuola voi olla mennyt, jostain sylinteristä. Sen vaihtamalla pitäisi alkaa taas normaali toiminta.
Painele siinä moottorin päällä olevista mustista sytytyspuolien 'korkeista' katso jos joku niistä menee muita alemmas (eli käänteisesti sanottuna, on noussut eniten ylös reiästään) ja epäile sitä ensimmäisenä, jos sytytyspuolan vaihtoon käyt.
Itsellä rikkinäinen puola oli noussut ylös venttiilikopan kannesta. Huom. takaisinpainaminen ei auta enää, jos puola kerran on mennyt rikki

Katso vielä: http://variantclub.fi/phpbb/viewtopic.p ... highlight=
Passat Variant 3BG TDI
Sillon kun se auto mulla oli niin ei tarvinut olla pakkasta. Kesälläkin piippaili, akusta kenkä irti ja takas niin loppu. Mut noita muita se ei ole ikinä mulle ilmoitellut. Vissiin oikeeseen aikaan vaihdoin auton pois jos tommosta ruvennu tuleen. Toivotaan et tulee kuntoon.
Audi a6 2.5 v6 tdi avant quattro vm02
FUCK YOUR FAKE WHEELS!
FUCK YOUR FAKE WHEELS!
Re: 3BG Passatin oireilut. Pakkasistako?
No perhana.. Oliskos sitten tosiaan niin että puola sökö. Tuo etummainenhan on noussut ylös vähän väliä ja siitä olenkin jo aiemmin täälläkin kysellyt.. http://variantclub.fi/phpbb/viewtopic.php?t=10195Asmo wrote:Kuulostaa tuo täristely ja oireet aivan samalta, kuin itsellä kävi ALTti-moottorisen kanssa, kun sellainen vielä oli.Juhizz wrote:Passat rupesi oireilemaan. Pakkasistako johtuu vai onko lopun alkua?
Meininki 2:
- Tänään tankkauksen jälkeen lähdin kahdeksankympin tielle kiihdyttämään normaalisti ja yhtäkkiä tehoista katosi roima osa ja moottorinkuvainen keltainen valo alkoi vilkkumaan. Kaasua painettaessa auto ei kiihtynyt vaan koko auto vatkasi ja täristi. Jatkoin ajoa koska en viitsinyt jäädä perheen kanssa tien varteen ja matkaa kotiin oli muutama kilometri jäljellä.
Kotipihaan tultaessa kuuntelin tyhjäkäyntiä ja kävi kuin kolmella. Kierrosten otto hankalaa. Huomasin myös että pienen nyppylän nousu pihaan nosti kulutuslukemat kolmen-neljänkympin tienoille..
Auton ohjekirja kertoo valon vilkkumisesta että katalysaattori olisi sökö, virheellisestä sytytyksestä tai polttonesteen epätasaisesta palamisesta johtuen... Tottako vai ei? Eli onko nyt isompaa remppaa tiedossa vai pakkasetko kiusaavat?
Moottori 2,0 20V Bensa (ALT)
Sytytyspuola voi olla mennyt, jostain sylinteristä. Sen vaihtamalla pitäisi alkaa taas normaali toiminta.
Painele siinä moottorin päällä olevista mustista sytytyspuolien 'korkeista' katso jos joku niistä menee muita alemmas (eli käänteisesti sanottuna, on noussut eniten ylös reiästään) ja epäile sitä ensimmäisenä, jos sytytyspuolan vaihtoon käyt.
Itsellä rikkinäinen puola oli noussut ylös venttiilikopan kannesta. Huom. takaisinpainaminen ei auta enää, jos puola kerran on mennyt rikki
Katso vielä: http://variantclub.fi/phpbb/viewtopic.p ... highlight=
Alan pikkuhiljaa vakuuttumaan siitä että tuo puola on sökö.
Löysin tälläisenkin http://variantclub.fi/phpbb/viewtopic.p ... ght=#93589
Soitin Laakkoselle ja sieltä sanottiin puolaa löytyvän hyllystä 44,40€/kipale.
Täytynee hakea pois..
Löysin tälläisenkin http://variantclub.fi/phpbb/viewtopic.p ... ght=#93589
Soitin Laakkoselle ja sieltä sanottiin puolaa löytyvän hyllystä 44,40€/kipale.
Täytynee hakea pois..
Vika oli kuin olikin rikkinäisessä puolassa.
Vaan rikki ei ollutkaan se mikä pomppii ylös vaan aivan toisesta päästä. Yksi kerrallaan kävin puolat läpi ja viimeinen tärppäsi
Osa tosiaan löytyi suoraan Laakkosen hyllystä ja aikaa vaihtoon meni noin 15minuuttia. (Reilusti vähemmän kuin odotusaika Laakkosen varaosatiskillä...)
Nyt ajellaan ja odotellaan koska seuraava rivahtaa
Laitetaas tähän vielä hakutageja muillekin:
- sytytyspuola, passat, 2.0 20V, ALT, 3BG
Vaan rikki ei ollutkaan se mikä pomppii ylös vaan aivan toisesta päästä. Yksi kerrallaan kävin puolat läpi ja viimeinen tärppäsi

Osa tosiaan löytyi suoraan Laakkosen hyllystä ja aikaa vaihtoon meni noin 15minuuttia. (Reilusti vähemmän kuin odotusaika Laakkosen varaosatiskillä...)
Nyt ajellaan ja odotellaan koska seuraava rivahtaa

Laitetaas tähän vielä hakutageja muillekin:
- sytytyspuola, passat, 2.0 20V, ALT, 3BG