Eli siis, yksi tulpanhattu/puola nousee itsestään pois paikaltaan ja sen joutuu aina silloin tällöin kun pellin alle kurkkaa, painamaan takaisin alas paikalleen.
Mistähän mahtaa moinen ilmiö johtua? Tärinästäkö vain?
Moottorina 2,0 20v
Puola "Tulpanhattu" pyrkii pois pesästään, Passat
Puola "Tulpanhattu" pyrkii pois pesästään, Passat
Last edited by Juhizz on 22.2.2011 9:43, edited 1 time in total.
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
Löytyi lisää aiheesta toisaalta http://www.vrsclub.fi/vrsforum/index.php?topic=962.0
Yleinen ongelma näköjään muissakin VW-johdannaisissa. Ihmekös tuo. Samoja koneita.
Ja jopa ihan tälläisiäkin kuulemma on markkinoilla.. http://www.ecstuning.com/Audi-TT_MKI-Qu ... ES1303018/
Miten nuo sitten tulevat kiinni, en tiedä. Tuskin tuohon venttiilikoppaan ylimääräisiä reikiä saa/kannattaa ruveta poraamaan..
Tätä lukiessa tulee vaan mieleen että oliskos pitänyt Passatin puolatkin hoidattaa takuuseen http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=145050&highlight= Näkyy tuolla olevan -01:iinkin vaihdettu..
Yleinen ongelma näköjään muissakin VW-johdannaisissa. Ihmekös tuo. Samoja koneita.
Ja jopa ihan tälläisiäkin kuulemma on markkinoilla.. http://www.ecstuning.com/Audi-TT_MKI-Qu ... ES1303018/
Miten nuo sitten tulevat kiinni, en tiedä. Tuskin tuohon venttiilikoppaan ylimääräisiä reikiä saa/kannattaa ruveta poraamaan..
Tätä lukiessa tulee vaan mieleen että oliskos pitänyt Passatin puolatkin hoidattaa takuuseen http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=145050&highlight= Näkyy tuolla olevan -01:iinkin vaihdettu..
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
^ Puolia turha yrittää takuuseen vaihdattaa ellei ole täydellinen merkkiliikkeen huoltokirja. Ja ne puolakampanjatkaan ei koske jokasta autoa. Mutta tietysti kannattaa kysyä.
Audi TT:ssä muistaakseni siinä puolien päällä on tommoset vastaavat raudat minkä päällä sitten taas on lisää sälää kiinni. Nuo raudat korvaa ne alkuperäset ja siinä näkyy olevan keskellä ruuvi millä saa painettua sen puolan alas, niin että se pysyy siellä. Eli TT:ssä taitaa olla ruuvinreijät jo valmiina koska siellä on ne alkuperäset raudat. Usein on myös sellaset suoraan venttiilikoppaan pultattavat puolat, ilman mitään ylimääräsiä rautoja.
Siis tämmöset:

Audi TT:ssä muistaakseni siinä puolien päällä on tommoset vastaavat raudat minkä päällä sitten taas on lisää sälää kiinni. Nuo raudat korvaa ne alkuperäset ja siinä näkyy olevan keskellä ruuvi millä saa painettua sen puolan alas, niin että se pysyy siellä. Eli TT:ssä taitaa olla ruuvinreijät jo valmiina koska siellä on ne alkuperäset raudat. Usein on myös sellaset suoraan venttiilikoppaan pultattavat puolat, ilman mitään ylimääräsiä rautoja.
Siis tämmöset:

Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
VW Touran 2.0TDI 2007
Ei ole ainakaan mun AWT koneisessa ruuvattu kii. Mutta kopassa on kyllä kahdet kierteelliset reiät puolien molemmin puolin "valmiina" tositarpeeseen
Ilmeisesti eroa on poikittais/pitkittäis koneisissa ainakin niinkun tavallista?

Ilmeisesti eroa on poikittais/pitkittäis koneisissa ainakin niinkun tavallista?
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.