Puola "Tulpanhattu" pyrkii pois pesästään, Passat

Kaikki tekniikkaan liittyvä
Post Reply
User avatar
Juhizz
Posts: 1208
Joined: 16.11.2009 22:39
Location: Hyvinkää

Puola "Tulpanhattu" pyrkii pois pesästään, Passat

Post by Juhizz »

Eli siis, yksi tulpanhattu/puola nousee itsestään pois paikaltaan ja sen joutuu aina silloin tällöin kun pellin alle kurkkaa, painamaan takaisin alas paikalleen.

Mistähän mahtaa moinen ilmiö johtua? Tärinästäkö vain?

Moottorina 2,0 20v
Last edited by Juhizz on 22.2.2011 9:43, edited 1 time in total.
User avatar
Pasi Häkli
Posts: 5776
Joined: 13.7.2006 17:50
Location: Ulvila

Post by Pasi Häkli »

Jotain semmosta joo, se on aika yleistä. Huolloissa huomaa että usein joku puola on ylempänä kuin muut. Mutta eipä sillä merkitystä niin kauan kuin yhdistää.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
User avatar
Juhizz
Posts: 1208
Joined: 16.11.2009 22:39
Location: Hyvinkää

Post by Juhizz »

Löytyi lisää aiheesta toisaalta http://www.vrsclub.fi/vrsforum/index.php?topic=962.0

Yleinen ongelma näköjään muissakin VW-johdannaisissa. Ihmekös tuo. Samoja koneita.

Ja jopa ihan tälläisiäkin kuulemma on markkinoilla.. http://www.ecstuning.com/Audi-TT_MKI-Qu ... ES1303018/

Miten nuo sitten tulevat kiinni, en tiedä. Tuskin tuohon venttiilikoppaan ylimääräisiä reikiä saa/kannattaa ruveta poraamaan..

Tätä lukiessa tulee vaan mieleen että oliskos pitänyt Passatin puolatkin hoidattaa takuuseen http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=145050&highlight= Näkyy tuolla olevan -01:iinkin vaihdettu..
User avatar
Pasi Häkli
Posts: 5776
Joined: 13.7.2006 17:50
Location: Ulvila

Post by Pasi Häkli »

^ Puolia turha yrittää takuuseen vaihdattaa ellei ole täydellinen merkkiliikkeen huoltokirja. Ja ne puolakampanjatkaan ei koske jokasta autoa. Mutta tietysti kannattaa kysyä.

Audi TT:ssä muistaakseni siinä puolien päällä on tommoset vastaavat raudat minkä päällä sitten taas on lisää sälää kiinni. Nuo raudat korvaa ne alkuperäset ja siinä näkyy olevan keskellä ruuvi millä saa painettua sen puolan alas, niin että se pysyy siellä. Eli TT:ssä taitaa olla ruuvinreijät jo valmiina koska siellä on ne alkuperäset raudat. Usein on myös sellaset suoraan venttiilikoppaan pultattavat puolat, ilman mitään ylimääräsiä rautoja.

Siis tämmöset:
Image
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
User avatar
Juhizz
Posts: 1208
Joined: 16.11.2009 22:39
Location: Hyvinkää

Post by Juhizz »

Niinhän tuo näkyy olevan urpokoneissa erilaiset pualat. Ruuveleilla on kiinni. Eivät sitten näissä vapareissa oo vaivautuneet tekemään samoin.
User avatar
AjH
Posts: 3160
Joined: 31.8.2006 14:36
Location: Nokia

Post by AjH »

Ei ole ainakaan mun AWT koneisessa ruuvattu kii. Mutta kopassa on kyllä kahdet kierteelliset reiät puolien molemmin puolin "valmiina" tositarpeeseen :lol:

Ilmeisesti eroa on poikittais/pitkittäis koneisissa ainakin niinkun tavallista?
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT

MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
Post Reply