Vuoden vaihteessa iski pikainen autokuume ja ranskan ihme sai lähteä. Tilalle tuli hommattua ensimmäinen saksalainen auto. Näin jälkeen päin olen ihmetellyt miksi olen itseäni ranskalaisilla autoilla aiemmin kiusannut
Elikkäs asiaan...
VW Passat Variant 2.0 TDi (140hp) 2006
Comfortline varustelulla oleva tuonti pirssi. Olen ensimmäinen omistaja suomessa.
Autolla on rullattu kohtuulliset 160tkm ja yleiskunto on vähintään hyvä. Sisusta myös lähes mint.
Kun saksan tuonti on, niin autoon sai asennuttaa lämppärin. Letkulämppäri sisähaaralla ja olen ollut tyytyväinen lämmittimen tehoon.
No mitäs. Heti oli selvää että tätä auto hieman koristellaan ja alkoi netin selaus. Viikko pari sitten naapuri kunnasta löyty 2-3tkm ajettu KW Street coilover sarja sopuhintaan ja samalta kaverilta ostin merkittömän maskin. Kaupanpäälliseksi sain vielä kromiset peilinkuoret.
Viikonloppuna vaihdoin maskin paikalleen ja peilinkuoret ovat vielä hieman mietinnän alla, että laitanko. Kaksipuolista teippiä pitää hommata kuitenkin ensiksi.
Tälläinen siitä sitten tuli

Alustasarja saa odottaa vielä hieman kelien lämpiämistä ja kesävanteiden ostoa.
-Suunnitelmissa olisi 16-18 tuumaiset kiekot. 18" isompia en mielläni hommaa. Täyttää joo tehokkaasti pyörän kaaren, mutta silloin auto jää väkisten korkeelle. Ei tästä mitään puhdasoppista rekeä tehdä, koska toimii lapsiperheen liikuttimena ja välillä pitää mökkiteitäkin ajella. Eiköhän se korkeus kesän mittaan löydy.
Ehkä joskus soitin puoltakin nykyaikaistetaan ja laitetaan parempaa elementtiä, mutta sen näyttää tulevaisuus.
EDIT: Lähiaikoina varmaankin tilaan lähivaloiksi xenon-sarjan.
Tarinaa tulee ja kuvia tulee lisää jahka jotain tapahtuu.