Golf IV variant
-
- Posts: 3
- Joined: 28.3.2011 23:40
Golf IV variant
Eli kävi sellanen "hassu" juttu,että jäi työpaikan pihassa avaimet sisälle ja ovet napsahti lukkoon. En siinä muuta keksinyt,niin pamautin takaoven pikkulasin paskaks että pääsin sisälle. Elikkäs onko jollain kokemusta,että onnistuuko tuon ruudun vaihto kotikonstein? Paljonkohan maksaa asennettuna?
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
Helpoin homma olis ollu jos olis rikkonu sivulaseista jomman kumman isomman lasin. Hintaan en osaa sanoa mitään kun ei ole aktea lähellä juuri nyt. Periaatteessa pitää purkaa ovipahvi, välipelti, iso ruutu ja sitten vasta lähtee tiivisteiden kera se pikkulasi. Jos muistan niin voin koittaa myöhemmin kirjottaa jotain mitä tuosta vaihto-operaatiosta vieä monen vuoden takaa muistan. Jokunen noita laakkosella tuli vaihdettua joskus olisko ollut 2005 vuonna kun siellä koripuolella olin töissä.
Kesäpirssi GIV -05 ATD
-
- Posts: 3
- Joined: 28.3.2011 23:40
Jaa tota tota... mites tää nyt menikään.
-Eka pitää ottaa ovipahvin alareunasta torx ruuveja muistaakseni pois.
-Sitten oven kiinnivetokahvan kuori lähtee pois ja takaata paljastuu pari ristipääruuvia.
-Muita ruuveta siinä ei tainnutkaan olla, paitsi jos on mekaaninen ikkunan avaus niin se kahva lähtee pois kun työntää kahvan ja ovipahvin välissä olevaa rengasta kahvan suuntaisesti jompaan kumpaan suuntaan. Olikohan kahvan pyöreää nuppia kohti.
-Sitten vaan tukeva ote ovipahvin alareunasta ja reipas nopea nykäisy. Ovipahvin klipsit irtoaa ja nitkuttelee ylöspäin nostaen pahvin ikkunalistasta irti.
-Sähköjohdot ja oven avasuvaijeri irti pahvista.
-Iso ikkuna pitää teipata yläasentoon kiinni. Välipellissä on sellanen tulppa josta saa ikkunan irroitettua ikkunan nostomekanismista.
-Oven ulkokahva lähtee ruuvaamalla oven päästä tulpan alta löytyvää torx ruuvia aukipäin ja samalla vetäen ulkopuolen kahvan sitä pienempää päätyösaa ulospäin. Heti kun se pikkuosa liikkuu ulospäin lopeta ruuvin ruuvaaminen. Muuten sellainen peltilipare voi tippua pahaankin paikkaan oven sisään. Ai mistä tiedän? Noo...
-Avauskahvan päästä pitää irroittaa sellainen pieni vaijeri. Lähtee kun ruuvimeisselillä vähän välistä vääntää vaijerin päässä olevaa muovipalikkaa.
-Oven lukko lähtee irti olikohan 8 tai 10mm xzn avaimella.
-Välipeltiä kiertävät pultit voi nyt aukaista.
-Välipellin pitäisi tulla irti ovesta kun hieman nostelee ja kääntelee.
-Iso ikkuna pitää ottaa tieltä pois. Laskee ikkunan alas ja ottaa tiivisteen irti karmista niin ikkuna pitäisi tulla nostamalla pois.
-Ikkunan "välikarmi" on kiinni alhaalta ja ylhäältä.
-Alhaalla ihan normi pultti ja ylhäällä tiivisteen takana muistaakseni ristipääruuvi.
-Pikkuikkuna lähtee tiivisteineen vetämällä auton keulaa kohden.
-Korjaa auton lukko-ongelma enne kuin laitat uuden ikkuna paikoilleen.
Korjatkaa muut kun kuitenkaan en muistanut kaikkea
-Eka pitää ottaa ovipahvin alareunasta torx ruuveja muistaakseni pois.
-Sitten oven kiinnivetokahvan kuori lähtee pois ja takaata paljastuu pari ristipääruuvia.
-Muita ruuveta siinä ei tainnutkaan olla, paitsi jos on mekaaninen ikkunan avaus niin se kahva lähtee pois kun työntää kahvan ja ovipahvin välissä olevaa rengasta kahvan suuntaisesti jompaan kumpaan suuntaan. Olikohan kahvan pyöreää nuppia kohti.
-Sitten vaan tukeva ote ovipahvin alareunasta ja reipas nopea nykäisy. Ovipahvin klipsit irtoaa ja nitkuttelee ylöspäin nostaen pahvin ikkunalistasta irti.
-Sähköjohdot ja oven avasuvaijeri irti pahvista.
-Iso ikkuna pitää teipata yläasentoon kiinni. Välipellissä on sellanen tulppa josta saa ikkunan irroitettua ikkunan nostomekanismista.
-Oven ulkokahva lähtee ruuvaamalla oven päästä tulpan alta löytyvää torx ruuvia aukipäin ja samalla vetäen ulkopuolen kahvan sitä pienempää päätyösaa ulospäin. Heti kun se pikkuosa liikkuu ulospäin lopeta ruuvin ruuvaaminen. Muuten sellainen peltilipare voi tippua pahaankin paikkaan oven sisään. Ai mistä tiedän? Noo...

-Avauskahvan päästä pitää irroittaa sellainen pieni vaijeri. Lähtee kun ruuvimeisselillä vähän välistä vääntää vaijerin päässä olevaa muovipalikkaa.
-Oven lukko lähtee irti olikohan 8 tai 10mm xzn avaimella.
-Välipeltiä kiertävät pultit voi nyt aukaista.
-Välipellin pitäisi tulla irti ovesta kun hieman nostelee ja kääntelee.
-Iso ikkuna pitää ottaa tieltä pois. Laskee ikkunan alas ja ottaa tiivisteen irti karmista niin ikkuna pitäisi tulla nostamalla pois.
-Ikkunan "välikarmi" on kiinni alhaalta ja ylhäältä.
-Alhaalla ihan normi pultti ja ylhäällä tiivisteen takana muistaakseni ristipääruuvi.
-Pikkuikkuna lähtee tiivisteineen vetämällä auton keulaa kohden.
-Korjaa auton lukko-ongelma enne kuin laitat uuden ikkuna paikoilleen.
Korjatkaa muut kun kuitenkaan en muistanut kaikkea

Kesäpirssi GIV -05 ATD
-
- Posts: 3
- Joined: 28.3.2011 23:40
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
Muistaakseni olen kanssa vaihtanut tuon lasin silleen, että sen laatikossa tuli tiivisteet mukana. Nojaa...
[tarina]
Kerran Laakkosella työnjohtaja tuli kysymään haluaisinko tehdä pienen välihomman. Nuorena kesäduunarina siinä siten tietysti vastaamaan, että joo mikäs siinä. Tos olis tollanen jonkun 60v herran Vento johon oli joku kerrostalon parkkiksella raaputtanu jokaiseen ikkunaan, peiliin ja lampun lasiin/muoviin jollakin teräesineellä HUORA. Viittitkö vaihtaa ne vielä tänään. Kello jotain puolenpäivän luokkaa. Piti siinä kohtaa oikeen kiittää kun sain tällaisen homman vastuulleni. Oli vissiin joku mustasukkainen henkilö erehtynyt autosta.
[/tarina]
[tarina]
Kerran Laakkosella työnjohtaja tuli kysymään haluaisinko tehdä pienen välihomman. Nuorena kesäduunarina siinä siten tietysti vastaamaan, että joo mikäs siinä. Tos olis tollanen jonkun 60v herran Vento johon oli joku kerrostalon parkkiksella raaputtanu jokaiseen ikkunaan, peiliin ja lampun lasiin/muoviin jollakin teräesineellä HUORA. Viittitkö vaihtaa ne vielä tänään. Kello jotain puolenpäivän luokkaa. Piti siinä kohtaa oikeen kiittää kun sain tällaisen homman vastuulleni. Oli vissiin joku mustasukkainen henkilö erehtynyt autosta.

[/tarina]
Kesäpirssi GIV -05 ATD