Page 3 of 10
Posted: 1.10.2006 15:37
by enska
enska wrote:enska wrote:Vähä päälle 81000tkm ja puola levis. Korjattiin ilmaseks=)
Aikasemmin ongelmia kytkimen kanssa, eli pedaali jäi lattiaan.
105tkm mittarissa ja sama homma taas, ei naurata

Mutta ehkä ne taas korjaa sen ilmaseks

Noniin, eipä lähde sitten enää käyntiinkään...

Posted: 3.10.2006 17:03
by enska
1. 2. ja 3. pytyn puolat vaihdettu uudenmallisiin, ja moottorin ohjainlaite päivitetty, kaikki takuuseen ja taas pelittää

Posted: 5.10.2006 8:09
by JyriT
Olikohan jo listalla:
Vänkärin ovea avatessa ei sisävalo syty, ja auto luulee oven olevan edelleen kiinni..
Mahtaako olla vinkkejä ehjäämiseen?
Posted: 5.10.2006 15:39
by timperi
ohjaustehostin vinkuu, samoin ilmastointi. sammuilee ilman kummempaa syytä kesken ajon:)
Posted: 5.10.2006 17:36
by MarkusK
JyriT wrote:Olikohan jo listalla:
Vänkärin ovea avatessa ei sisävalo syty, ja auto luulee oven olevan edelleen kiinni..
Mahtaako olla vinkkejä ehjäämiseen?
Mikrokytkin sieltä kahvan sisältä rikki. Merkkiliikkeen kautta korjauskeinona uusi kahva. Putsaaminen voi ehkä auttaa ensiapuna.
Posted: 12.10.2006 9:23
by JyriT
MarkusK wrote:
Mikrokytkin sieltä kahvan sisältä rikki. Merkkiliikkeen kautta korjauskeinona uusi kahva. Putsaaminen voi ehkä auttaa ensiapuna.
Hienoo.. Mitäköhän uus mahtaa kustantaa.. Vai pitäsköhän käydä narisemassa takuun piikkiin, luulis kahvan kestävän yli 170tkm..
Posted: 12.10.2006 19:19
by jariuz
-Takajarrut vinkuu ja laahaa kun pyöritin takarengasta vapaana soikean muodon tavalla. Laakkosen huollon mielestä ei mitään vikaa kun tarkistivat
-Vaihteisto tökki-> öljyt vaihdettiin takuuseen
-Oikeassa lokarivilkussa kosteutta->huollossa kuivasivat ja pyysivät seuraamaan
-Vasemmassa takavalossa parkin kohdalla kosteutta->liekkö valojen tiivisteet näin huonoja jo sitten tehtaalta lähtien?!
-Tupakansytyttimen pistoke kuoli
Varmaan täytyy hankkia jotkut "tuning" takajarrupalat kun tuntuvat lupaavan vinkumattomuutta nitten kanssa.
Vähällä siis päästy 3000km golffin kanssa.
Posted: 13.10.2006 7:07
by Pasi Häkli
3tkm ajetussa golffissa ei takajarrut kyllä laahaa, se on ihan satavarma. Vinkua ne kyllä voi. Täytys jarrutella vähän reippaammin, että ne takajarrutkin joutuisi tekemään töitä, niin ei vingu enää.
PS. Kaikki ne päästää "ovaalimaisen" laahausäänen, kun rengasta ilmassa pyörittää...
Posted: 13.10.2006 17:33
by jariuz
Mulla on toi golffi ollu 3000 kilometrin ajan. Mut ei sillä oo ajettu kaikkiaankaan ku n. 8000km. Laakkosellakin sanovat että jarruttele reippaammin ja näin on tullu tehtyäkin Myös ennen huollos käyntiä. Tosin osa syy saattaa olla et auto on entinen esittelyauto eli paljon seissy. Mistähän toi "ovaali" laahausääni sit johtuu? Onhan siel pyöräs tietyst laakeri sun muita liikkuvia osia et pyöriminen ei oo täydellistä linjaa seuraavaa. Mut kiitos tiedosta Pasi H. ettei tarvinnu mennä taas laakkoselle "viisasta" esittämään. Tuntuu vaan et kun osti näinki uuden auton niin kaikki pienetkin äänet, myös autoon normaalisti kuuluvat herättää huomion. Entiset kun päästeli jos jonkinnäköstä ääntä. Ja niinku sanoin niin vähäl oon päässy ku lukee muitten kokemuksista.
Posted: 19.10.2006 16:30
by Rkola
Jarrut vinkuu täälläki, joskus pitävät "turpansa kiinni".
Mutta oli niistä hyötyäki viime viikonloppuna; Oltiin koiran kanssa kisoissa ja auto piti saada ajettua mökin viereen. Tiellä oli kuitenkin tokallinen ihmisiä ja koiria... En tiedä että eivätkö kuulleet diesel auton tuloa

vai olivatko ihan vaan "me ei väistytä" asenteella. Noo, en viitsinyt alkaa töötillä tätejä säikyttään ja tietty koiria, niin jarrutin...... iiiiiiiiii kuului jarruista, koirat kääntyili taaksepäin, toisilla päät vinossa, toisilla korvat luimussa ja tätskyt siirtyi syrjään

Ongelma tarkaistu ja auto saatiin möksän viekkuun.
Posted: 20.10.2006 6:58
by Pasi Häkli
Se ovaali laahausääni voi johtua niinkin pienestä asiasta, kun auto seisoo yön yli ja jarrupala ruostuu hivenen kiinni jarrulevyyn, ja silloin onkin sitten jo epätasainen pinta levyssä, joka hankaa "ovaalimaisesti". Eipä sille taida parempaa selitystä löytyä...?
Jariuz, eipä kestä, saa kysyä muitakin asioita jos painaa mieltä.
Posted: 28.10.2006 17:12
by Rkola
Auttakee!
Golf meni lähes moitteettomasti katsastuksesta läpi syksyllä. Tämä yksi moite, jonka katsastus setä huomas, oli se, että takavaloissa vasemmalta puolelta on ylhäältä palanut hehku. Olipa kiva kun ei ollut kuin hehkun vaihdos juttu ja taas mentiin... No, hehku vaihdettiin ja TAAS se on palanut...
Kai niillä hehkuillakin on
vähän pidempi paloaika...
Missä vika?
Posted: 28.10.2006 17:16
by enska
Hehkuista en tiiä, mut ainaki parkkeja nuo tykkää poltella...
Posted: 14.11.2006 20:50
by JyriT
Pissapojan letku falskaa takakontin luukun yläreunasta. Vika ilmenee kastuneena takakontin suojaverhona ja pesunesteen katkuna hytissä..
Korjaus käy repimällä ikkunaa kiertävä muovi .. pois ja laittamalla letku kunnolla kiinni liittimeen. Omassa ko. liitin on siinä lisäjarruvalon takana.
Posted: 15.11.2006 6:25
by Pasi Häkli
JyriT wrote:Pissapojan letku falskaa takakontin luukun yläreunasta. Vika ilmenee kastuneena takakontin suojaverhona ja pesunesteen katkuna hytissä..
Ja toi kannattaa korjata melkolailla ajoissa.... Kusee sitten ne nesteet just niihin ympärillä oleviin liittimiin ja lisäjarruvaloon... Aiheuttaen ei-toivottuja tuloksia.
Posted: 15.11.2006 8:00
by JyriT
Pasi H. wrote:
Ja toi kannattaa korjata melkolailla ajoissa.... Kusee sitten ne nesteet just niihin ympärillä oleviin liittimiin ja lisäjarruvaloon... Aiheuttaen ei-toivottuja tuloksia.
Juu, näin huomasin

, tosin tuli kenttäkorjauksena vaan tökättyä se letku takasin siihen liittimeen. Pitäs varmaan jostain ettiä semmosia pieniä kelmmareita ja laittaa semmoset molemmin puolin liitintä.
Posted: 15.11.2006 22:37
by Pasi Häkli
JyriT wrote:Pitäs varmaan jostain ettiä semmosia pieniä kelmmareita ja laittaa semmoset molemmin puolin liitintä.
Kutistesukka on myös kova sana.
Posted: 19.12.2006 20:04
by DJDH
Oikean puolen sisempi vetonivel paskana... Naputtelee jo välillä tasakaasullakin. Ei kuulemma ole koskaan yhdestäkään golfista hajonnut, jep. Parisataa vielä matkaa 140tkm:iin. Mitähän uusi oikeanpuoleinen vetarisetti nivelineen maksaa marmoritiskillä?
Posted: 20.12.2006 7:20
by Pasi Häkli
Se on kyllä äärimmäisen harvinaista, että siitä se sisempi vetari hajoaisi. Oikeasti. Huonoo tuuria.
Eilen oli kans tosi harvinainen vika Golf IV Variantissa, Ohjausvaihde kusee tehostinöljyt pihalle oikeanpuoleisen haitarikumin sisältä(eli ohjausvaihde sökö). En muista, koska olis viimeks vaihdettu ohjausvaihdetta nelosgolffiin. Harvinaista myös. Ja korjaussarjaa ei ole olemassa, eli uutta kehiin. Kumeineen ja tiivisteineen 500€ paukku osien osalta.
Posted: 20.12.2006 19:48
by Puuhis
DJDH wrote:Oikean puolen sisempi vetonivel paskana... Naputtelee jo välillä tasakaasullakin. Ei kuulemma ole koskaan yhdestäkään golfista hajonnut, jep. Parisataa vielä matkaa 140tkm:iin. Mitähän uusi oikeanpuoleinen vetarisetti nivelineen maksaa marmoritiskillä?
Tdi:hin oli sisempinivel noin 100e vaihto-osana, sama virsi tuli mullekin 3 eri liikkeestä että ei niitä keneltäkään muulta ole menny hajalle. Mulla hajoamisen syynä oli paskana oleva suojakumi, pikkasen korpes kun auto kuitenkin säännöllisesti huollettu vw:llä eika tuollasta vikaa oltu huomattu. Huollosta oli aikaa reilu kuukaus ja siinä ajassa ei kyllä murros mee siihen kuntoon eli kumi oli pakosti jo hajalla huollon aikana.
Posted: 20.12.2006 22:41
by DJDH
On mullakin noita vetareita ainakin kolmeen kertaan syynätty huolloissa. Merkkiliikkeessä eivät edes halunneet aluksi kokeilla sisempää vetaria. Kaikkien vetareiden suojakumit on ehjiä ja laatikossakin oli ihan oikea määrä öljyä. Paskaa tuuria sitten kai. Jospa sitä lähtisi purkaamolta metsästämään vähän ajettua vertarisettiä, ellei nyt jostain löydy kohtuuhintainen uusi tai tehdaskunnostettu. Jos käytettyyn päätyy, niin samalla vaivallahan siihen sitten vaihtaa uuden ulomman vetarin. Pasi paljonkos muuten etka antaa työajaksi?
Posted: 21.12.2006 7:00
by Pasi Häkli
Ei oo etkaa kotikoneessa... Mutta eipä siihen paljoa aikaa saa menemään, aika simppeli juttu vaihtaa.
Posted: 17.2.2007 20:26
by vourmotion
Jouni wrote:Ensimmäinen vika autossa mikä aiheutti harmaita hiuksia. Eilen illalla sytty moottorin ohjauksen ja pakokaasupäästöjen merkkivalot palamaan.
Tänä aamulla Tornion Pörhölle ja vika löyty jarrupolkimen katkasiasta. Vikamuistin nollaus ja tienpäälle. Osan vaihto ensi tiistaina takuuseen, kun ei ollut hyllyssä. Nopeaa ja hyvää palvelua aamutuimaan.
Meillä vastaavat valot ilmoittelivat itsestään kun laittoi virrat päälle. Soitto liikkumisturvaan, hinuri paikalle ja auto merkkiliikeeseen. N. 500 km ajettu vuokra focus alle(YÄK YÄK YÄK JA PTHYI PÄÄLLE)

Aamulla soitto että miksi auto tuotu yöllä paikalle ja jo tunnin päästä ilmoitus että kunnossa! Vuokraamon autoon tankki täyteen ja oma noutaen voorti jäi vw auton pihaan. yhtään paperia en täyttänyt enkä muuten rahaa tarvinnut mitä nyt tuon voortin tankkaamiseen!!!
Syynä oli moottorin pyörimisnopeuden anturi!
MUTTA ASIASTA KESKUSTELTUA: Suurin syy on kyseisessä tapauksessa ollut peräkoukun pistoke / kytkentä, jarruvalokatkaisin,polttimo tai pelkkä sulake!!!!
ELI OLKAA VAROVAISIA NIITÄ LAINA KÄRRYJÄ VETÄESSÄ! JOS KYTKENNÄT PISTOKKEESSA VÄÄRIN JA AUTOSTA PALAA JARRUVALO SULAKE SE ANTAA KO VIKAILMOITUKSEN!!!!! KEHOITTIVAT VASTAAVASSA TILANTEESSA TARKASTAMAAN JARRUVALOSULAKKEEN JA POLTTIMOT, JOS NIISSÄ VIKA KORJATA ITSE JA KOKEILLA UUDESTAAN. MIKÄLI EI NÄILLÄ POISTU KEHOITTIVAT OLEMAAN STARTTAAMATTA EHDOTTOMASTI!!! Meillä ei koukkua onneksi edes ole.
Posted: 18.2.2007 17:50
by -andy-
Meillä on varsinkin toisessa golfissa ongelma pyyhkijöiden kanssa (ne kokokumiset). Pyyhkii hyvin mennessä ylös, mutta kun tulee alas niin kuskin silmien kohdalle jää häiritsevä alue pyyhkimättä. Toisessa sama ongelma on kerran ilmentynyt. Ongelmaa ei tietenkään ole pelkääjän puolella.
Onko ehdotuksia vian korjaamiseksi?
Auto ei vissiin tykkää olla täällä Kouvolassa, kun eilen Hesassa käydessä ongelmaa ei ollut.

Posted: 18.2.2007 21:43
by Jouni
Tuo moottorin ohjauksen ja pakokaasupäästöjen merkkivalojen syttyminen ei sammu sulakkeiden vaihdolla eikä polttimoiden uusimisella, vaan aina joutuu poistamaan tuon vikakoodin joko vagcomilla ja korjaamolla.
Posted: 6.3.2007 15:39
by Ioxio
Hetkonen. Mihin pisteeseen saakka puolat menevät takuuseen ja millä ehdoilla? Ittellä Golf 1.4 2002 farkku ja ajettunna n 106000km. Ei huollettu merkkihuollossa. (tekevät paskaa kalliilla hinnalla)
Posted: 6.3.2007 16:11
by halli
Ioxio wrote:Mihin pisteeseen saakka puolat menevät takuuseen ja millä ehdoilla? Ittellä Golf 1.4 2002 farkku ja ajettunna n 106000km. Ei huollettu merkkihuollossa. (tekevät paskaa kalliilla hinnalla)
Kuulemma viisi vuotta käyttöönotosta. Muista ehdoista en tiedä, enkä myöskään ei-merkkihuollattamisen vaikutuksesta mahdolliseen takuuseen.
Posted: 4.4.2007 19:50
by JannePee
Liityn takajarruongelmaisiin, kesärenkaita vaihtaessa tuli huomattua, ettei vasen takapyörä pyöri vapaasti kunnolla ja jarrupala&levy on kivan kulunut tuolla puolella (=vaihtokunnossa). Pääsee huomenna soittamaan autoliikkeelle ja selvittämään miten hoidetaan takajarruremontti, 3 viikkoa ollut auto itsellä.
Posted: 4.4.2007 20:48
by Pasi Häkli
Mahtaako kuluvat osat kuulua noihin vaihtoautotakuisiin, epäilen.
Posted: 4.4.2007 21:55
by shoebox
Autoliikkeillä on kuluttajansuojalain mukainen 6kk:n velvollisuus korvata viat ja puutteet, jotka voidaan osoittaa olleen autossa jo ostohetkellä (eli ei esim. sellaista, että joku potkasee ikkunan rikki), mutta siis tuo jarruvika on varmasti ollut autossa jo ostohetkellä, joten ei muutakun valittamaan tai sitten voipi soitella kuluttajaneuvontaan..
Posted: 5.4.2007 9:43
by JannePee
Äsht, tulee helpommaksi ja halvemmaksi itselle, kun hakee uudet palat&levyt taakse motonetistä ja käy pääsiäisenä kotikylillä asentamassa jarrut kuntoon. Pitäisi muuten viedä auto autokauppaan ja tuosta tulee säätöä ja kuluja jo enemmän kuin noista osista.
Tuli lisäksi huomattua ennen vanhan auton luovutusta, että siitähän on hakkautunut kiveniskuista iso pala maalipintaa pellille, joten ei kehtaisi tuonkaan takia mennä autoliikkeen lähelle

Posted: 5.4.2007 19:32
by Pasi Häkli
jannepee, fiksu asenne sulla, oikeasti.
Mua ärsyttää, kun ihmiset jaksaa kitistä joka ikisestä pikkuasiasta ja heti ollaan uhkailemassa kuluttajansuojalla. Esim jos vaihtoautosta nyt sattuu olemaan takajarrut lopussa, niin turha siitä on mitään kuluttajansuojaa alkaa vaivaamaan. Ei kukaan voi olla niin pihi, ettei viitsisi jarruihin muutamia kymppiä pistää. Jarruihin panostettu raha ei ole koskaan turhaan. Auton ylläpitäminen maksaa, luulis sen ihan jokaisen ymmärtävän. Mulla ei ainakaan yleensä oo tapana valittaa, oli kyse mistä tahansa. Toiset sitten taas kitisee ihan joka ikisesta pikkuasiasta, ei voi ymmärtää. Tekee oman elämänsä vaan vaikeeksi.
Tulipas taas vuodatettua

Posted: 5.4.2007 21:41
by shoebox
Oikeessa ootte molemmat..Tuo mun vastaus oli vaan siihen kysymykseen, että onko ostajalla oikeutta ja minkälaista velvollisuutta on myyjällä..Näin niinkun pykälien mukaan..Terve maalaisjärki on aina tervetullutta puolelta ja toiselta!
Sekin, että jotkut alkaa siihen valituslinjalle, voi johtua siitä, että on parit kerrat joutunu pienen koijauksen kohteeks, mikä nykypäivänä ei oo mitään kovin ihmeellistä, varsinkin jos autoalasta on kysymys..Mutta tosiaan, tolkku käteen, ja ajattelee vaikka, että millä tavalla asian saa helpoiten hoidettua, ei välttämättä halviten..
Posted: 8.4.2007 18:24
by J Hannula
Tervehdys kaikille ja hyvää pääsiäistä!
Hommasin taas vähälle aikaa toisen variantin(edellinen vm 75 tai sinnepäin,en muista ku on aikaa..)
Anyway tämä "uusi kolopallo" tuli pari viikkoa sitten ja alkoi ostosta seuraavana päivänä heti hankalaksi.
Kytkin jäi pohjaan vähän väliä,lämpömittari toimii kun haluaa,kello ei tykkää talviajasta(juoksee koko ajan eteenpäin)Laakkonen(Kuopio) sanoi notta eipä olla moista nähty...
No onneksi on takuu voimassa vielä
Pitää viedä sinne kun kerkeää....
Posted: 13.4.2007 18:54
by elwood
25000 tkm -05 pacificilla takana ja EI MITÄÄN ONGELMIA.
Ei niin pienintäkään.
Jos ei lasketa joskus naukaisevaa kuskin oven rajoitin/sarana härdelliä..
Siitäkin selviää ruikkaamalla sinne vähän möivettä.
Posted: 17.4.2007 19:15
by Vessu
elwood wrote:25000 tkm -05 pacificilla takana ja EI MITÄÄN ONGELMIA.
Ei niin pienintäkään.
Jos ei lasketa joskus naukaisevaa kuskin oven rajoitin/sarana härdelliä..
Siitäkin selviää ruikkaamalla sinne vähän möivettä.
30000km Pasificilla 1,9 TDI ATD koneella.
Moottorin vikavalo syttyi palamaan->Laakkoselle vikavalon kuittaukseen samalla 30000km huolto.
7 km Laakkosen pihasta sama lamppu syttyi uudestaan->aika viikon päähän ->polttoaineen lämpötila-anturi viallinen, vaihdettu
takuuna.
Posted: 27.6.2007 16:45
by Jami R
tänään syttyi moottorin kuva..
tai ensiksi vaan vilkkui mutta kun yritin myöhemmin käynnistää uudelleen niin se jäi palamaan
tyhjäkäynti tekee aika kovia pätkimisiä

Posted: 28.6.2007 17:48
by Jami R
nyt on huollossa käytetty.. 1 sylinteristä oli puola hajonnut.
Tuosta hinnottelusta en siltikään ole tyytyväinen..
Puolan irrotus ja kiinnitys 42€
uusi puola 40
noihin vielä suostun mutta lopuksi
vikakoodin luku 18€
100mk siitä että istahdat autoon ja pistät blugin kiinni katsot ongelman ja kuittaat sen

ymmärtäisin tuon silloin jos ne olis vaan lukenut vian ja kertonut sen minulle ja sitten olisin korjannut vaikka itse

Posted: 28.6.2007 19:38
by shoebox
OT: Vikakoodin luvusta ja/tai kuittauksesta ei käsittääkseni pitäisi veloittaa erikseen muun huollon tai korjauksen yhteydessä? Jos pelkästään sen takia meet, niin sitten saattavat (kaikki paikat eivät edes siitä) veloittaa..Näin minulle ainakin on sanottu Jyväskylän Autotarvikkeesta..Pasi H varmaan tietää totuuden..
Posted: 28.6.2007 20:56
by DJDH
shoebox wrote:OT: Pasi H varmaan tietää totuuden..
The truth is out there! Täten esitän Pasi H:lle "Team member" tittelin lisäksi "Kaikkitietävä" lisätitteleliä.
Posted: 28.6.2007 21:16
by Pasi Häkli
Heti alkuun, en mä sellasia titteleitä halua
Ja itse asiaan, ainakin meillä laskutetaan myös siitä vikamuistin luvusta.
Sillähän se vika todetaan, ainakin tässä puolavikaisessa golffissa. Pakkohan siitäkin on jotain velottaa. Sehän on vianhakua käytännössä.
Laite itsessään maksaa noin 14 000€, jostain se raha on saatava takaisin

golffi -03 kaksoismassavauhtipyörä
Posted: 16.7.2007 21:04
by Ranre
120tkm ajettu 1.9tdi pd golffi ja pamahti kaksoismassavauhtipyörä hajalle. Onko jollain tietoo onko niitä mennyt useinkin rikki eli onko niin sanottu tyyppivika. Oli sitte aika hintava korjaus.
Posted: 16.7.2007 21:42
by makevee
mulla olis löytynyt kakksoismassa vauhtis tuolta tallin nurkasta ylimääräisenä jos vaan olisit kysynyt tuolta osto puolelta. Harmi harmi.
Mutta en ole kuullut että noita vauhtiksia olisi mennyt hajalle...mene ja tiedä. Itse vaihdoin pois koska kaksoismassaan en olisi saanut sitä kytkinpakettia mitä olin hankkimassa.
Posted: 16.7.2007 22:20
by Pasi Häkli
Eipä oo nelosgolffeista niitä paljon hajoillut. Vitosgolffeista sitäkin enemmän. Itsekin olen monta vaihtanut, tosin kampanja-töinä.
Posted: 16.7.2007 23:12
by JyriT
Pasi H. wrote:Vitosgolffeista sitäkin enemmän. Itsekin olen monta vaihtanut, tosin kampanja-töinä.
Onkos niissä V-golffeissa ollut paljon muita lastentauteja?
Posted: 17.7.2007 6:48
by Pasi Häkli
Eipä kai niissä mitään ihan mahdottomia, jotain pientä. Vakkarinviiksiä hajoilee, takaluukun avauskahva on aika heikkoo tekoo, ja yks todellinen tyyppivika on ne oventiivisteet, ne irtoilee jatkuvasti. Ja ainakin Jetasta ne mustat helmalistat alkaa höröttää jne... Kyllä niitä vikoja löytyy, kun alkaa muistelemaan.
Niitä kaksoismassavauhtipyöriä on ihan ajon aikanakin alkanut palamaan. Vika tosin ei ole siinä vauhtipyörässä vaan sellasessa ilmausventtiilissä.
Posted: 18.7.2007 22:23
by Harri
Yksi nelos-Golffia vaivaava lastentauti on (vanhemmissa malleissa) ne muoviset ikkunannostimenklipsit
-> Ikkuna jää jumiin / meinaa tippua oven sisään.
Tosin kolmen suunnilleen saman verran ajetun nelosgolffin omistaaneena, tätä vikaa oli vain yhdessä 100tkm kohdalla...
Posted: 19.7.2007 9:15
by Pekka H
Ja miksi sen klipsin pitää olla muovinen? Miksi ei voi samontein laittaa siihen semmosta osaa joka kestää??

Posted: 19.7.2007 12:09
by Pasi Häkli
Ehkä siinä on sitten jotain säästetty. Tota samaa ollaan ihmetelty monessa paikassa, esim nuo 16v bensakoneet nelosgolffeissa ja borissa ja on sitä vielä vitosgolffissakin, niin ne jakohihnan kiristysrullat on tehty ihan päin persettä, sisäosa on metallia ja ulkokuori muovia, lämpölaajenee erilailla ja jossain vaiheessa kuuluu naps. Ei luulis olevan vaikeeta tehdä kokonaan metallisia rullia, mutta ei niin ei.
Posted: 7.9.2007 14:36
by MxK
-06 TDI 74kw kyseessä mittarissa 97tkm, itse ajanu 3tkm. Ollut minulla nyt tasan kolme viikkoa. Vikoja tuona aikana:
-Vilkun rele nakuttaa omia aikojaan ihan satunnaisesti.
-kakkoselle vaihdettaessa kuuluu rasahdus. ERITTÄIN varovasti vaihdettaessa ei ääniä.
-oikean puoleinen ajovalo valaisee (lähes) puiden latvoja.
Noista menossa ensi viikolla huoltoon. Muita vähemmän häiritseviä..:
-jarrut vinkuu, ei pahasti
-penkki natisee ajoittain, ei onneksi yhtä pahasti kuin Skoda Fabiassa.
-RCD200 radio jumiutuu ajoittain, onneksi ei kovinkaan usein
Lisäksi sulat tuli heti vaihdettua olivat aika onnettomassa kunnossa.
RCD200 Radioon olen ollu todella tyytyväinen, ei ehkä mikään hifitasoinen, mut helppokäyttöinen ja MP3:in toistaa hienosti. Ja tietysti hyvältä näyttää tuo näytön väri joka on sama kuin climatronicissa.